Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telfort van prepaid naar sim-only

Geplaatst door: fboecom op: 09-09-2015 13:33
Voor Telfort is klanten van prepaid naar sim-only overzetten klaarblijkelijk een heel moeilijke klus. Speciaal als je dat voor je partner regelt. Allereerst kun je de overstap niet op de website regelen. Als je inlogt op Mijn Telfort kun je niet opwaarderen, er komt een tekst dat je dan naar een winkel moet. Een oneerbaar voorstel vind ik. Zoeken op het forum levert op dat je een sim-only kan bestellen met nummerbehoud. Je krijgt dan een nieuwe sim, waar Telfort dan het oude nummer op overzet. Bij het bestellen van de nieuwe sim nummerbehoud aangevinkt, 1 cent overgemaakt, paspoortgegevens ingevuld. De tekst op de website zegt: “Bedankt voor het bestellen van een sim only abonnement. Er is een orderbevestiging gestuurd naar uw emailadres . Wat gebeurt er hier na? de simkaart zal binnen enkele dagen bij je op de mat vallen”. Maar niets is minder waar. Er wordt een afspraak gemaakt (eerst belt KPN dan Telfort ook zo gezellig) om de SIM af te leveren. Halve dag wachten dus. Mevrouw moet dan wel thuis zijn (ik heb alles voor haar geregeld maar ze moeten haar gezicht zien??). Ter plekke weer 1 cent betalen en weer alle gegevens van het paspoort invullen (ja er staat ook nog e/v (echtgenote van) ja dat moet wel bij uw achternaam hoor). Dag later, ik wil mijn belminuten van de bestelling te veranderen. Bel de ‘bestel’ klantenservice (die zeurt niet over de persoon van het contract!!). Even gegevens doornemen. Geen nummerbehoud, 2 jaar contract. Wat – ik had nummerbehoud aangevraagd. Oh dan maak ik dat voor u in orde. En 2 jaar, waar stond dat bij de bestelling? Nou meneer u kunt ook wel 1 jaar hoor, dan maak ik dat voor u in orde, kost wel 1 euro per maand meer. Vooruit maar. Bij ingaan van de contractdatum, 2 dagen later, probeer ik de sim kaart. Verkeerd telefoonnummer. Bellen naar de gewone (50 cent per gesprek) klantenservice. “ik wil wel even mevrouw aan de lijn hebben en haar gegevens controleren” (naam, voorletter, geboortedatum, adres), wat dit voor rare shit? “Ja meneer neemt u dat maar onze regering kwalijk, ik moet dit doen”. Wat? Ik heb alle gegevens, de telefoon in handen, beide sim kaart serienummers, zum Kotzen. Na een dag prutsen eindelijk kan ik weer bellen met het juiste nummer. Even kijken op Mijn Telfort, inloggen: verkeerd wachtwoord! Telfort vindt dat ik klaarblijkelijk een nieuwe klant ben, niet alleen is de prepaid vervallen, ook de login. Ja, ik heb alles goed staan, contract is ingegaan, bellen en internet en ik betaal ook al deze maand. Internet maar even proberen. Shit geen internet. Weer klantenservice weer “Ik moet mevrouw zelf even spreken” - Oh ik zie dat het internet contract niet bij aflevering is ingegaan maar pas een maand later. Tja er kan wel een contract vandaag ingaan maar dan krijgt u weer een nieuwe sim met nieuw contract en nieuwe 1 cent betalen en paspoort controleren. Zelfs de mevrouw van de 6e keer Telfort klantenservice vond het maar een droevig verhaal en begreep dat ik de sim ga retourneren (binnen 7 dagen na bestellen en niet na afleveren en zeker niet na 14 dagen zoals in de brief staat!). Mijn advies aan Telfort: ga eens snel verbeteren. Aan alle prepaid klanten voor nu: ga snel naar een andere provider. Telfort heeft een voordeel met tarief en buitenland gebruik maar het weegt niet op tegen 2 dagen ellende en tijd verprutsen.
Reactie door edrick3 op 09-09-2015 16:05
..... Als je inlogt op Mijn Telfort kun je niet opwaarderen, er komt een tekst dat je dan naar een winkel moet. Een oneerbaar voorstel vind ik. Dat is toch echt iets anders. ;-) ..... Mijn advies aan Telfort: ga eens snel verbeteren...... Die reactie kan ik me voorstellen na je treurig relaas. Zet je klacht eens op [url=http://www.klachtenkompas.nl/: klachtenkompas.nl[/url: Met vr.gr.
Reactie door fboecom op 14-09-2015 18:35
Goed idee. Overigens kan ik ook best iets goeds over Telfort zeggen, dat voor de balans. Iedere keer als ik belde naar de klantenservice binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Tarieven van mobiel internet in binnen en buitenland prima en bereik/beschikbaarheid ook goed. Hadden ze maar niet zo'n rammelende website die niet klopt met wat ze in werkelijkheid willen of gaan doen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!