Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telfort tariefswijzigingen

Geplaatst door: damnet op: 06-04-2009 21:30
Vandaag las ik een bericht van Telfort in mijnn inbox:
Geachte meneer,

De gesprekstarieven voor Telfort vast bellen wijzigen per 1 mei 2009. In deze mail leest u meer over deze wijzigingen.

Welke tariefswijzigingen?
Met ingang van 1 mei 2009 zal voor binnenlandse gesprekken een starttarief van € 0,05 per gesprek in rekening worden gebracht. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt dan € 0,17 per minuut.

Wat verandert er niet?
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en een exact overzicht van alle gesprekstarieven vindt u op onze
online klantenservice .

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet
Kan Telfort dat eigelijk zomaar doen? Ik kan dan wel kosteloos beëindingen, maar als ik dan een andere internetprovider moet nemen, moet ik weer kosten maken.
Aansluitkosten, nummerbehoud of aanschaf modem.
Ik vind het lekker makkelijk om dan met een artikel te gaan zwaaien waarin staat
In de Algemene Voorwaarden zijn er twee artikelen die hieraan refereren. Artikel 9.2 zegt: "Telfort is gerechtigd de prijzen van de Dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS." En Artikel 9.3 zegt "Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd."
Ik ben eingelijk wel heel erg blij met de mail van de prijsverhoging. Nu heb ik tenminste de kans om eerder onder het contract te kunnen uitkomen. Ik ben nu ondertussen een jaar bezig om een verhuizing door te geven en dat is nog steeds niet gelukt. Met antwoorden als  U bent geen klant bij ons. Goh dat is vreemd hier staat het toch anders hoor. O u heeft 2 contracten lopen bij ons dus u moet 2 keer betalen. Wij zoeken het uit voor u en bellen u terug ben ik het meer dan spuugzat om bij dat bedrijf te blijven. Ondertussen een aardige mobiele telefoon rekening want bellen kunnen we ook niet en ja hun bellen kost toch een aardige duit.
Dus dat ik dan ergens anders weer nieuwe kosten moet gaan maken kan me op dit moment helemaal niet schelen als ik nu eindelijk maar eens gewoon kan bellen en niet hoef te denken wat gaat met dit weer kosten.
Iedereen heeft nu de kans om dan van (arrogante) Helfort af te komen door massaal hun abonnement(en) schriftelijk (per fax e/o. aantekenen) op te zeggen.
De onverschilligheid van Helfort jegens de klant(en) is bedroevend.
Kortom: zeg uw abonnement(en) van Helfort op!
Wij worden nu het ook zat, waar Telfort mee bezig is.Blijven naar ze schrijven, maar niks helpt.
Het is gewoon treiteren, had iemand aan telefoon die zei (je hebt eerst naar mij te luisteren).
Heb de haak erop gegooid, ben geen snot neus.
Zijn ook 5 maanden bezig van ze af te komen, wat maar niet lukt.
Ik heb mijn telfort vastbellen afgezegd omdat ik er niet mee eens ben met hun tariefwijziging.Ik kan meestal niet bellen of gebeld worden wanneer ik het echt nodig heb en soms verbreek de verbinding.Dus ik heb het afgezegd.Maar nu moet ik hun toch het netwerkkosten betalen,wie kan mij vertellen of dat zo is.Netwerkkosten is alleen als je ook abonnement heb voor vastbellen.Ik was eigenlijk bij Tiscali maar telfort heeft hun overgenomen volgens telfort heb ik nog steeds een oud abonnement van tiscali maar als ik nu mijn oud abonnement laat overzetten naar een telfort abonnement kost dat mij 24.95euro en dan hoef ik geen netwerkkosten te betalen.maar ik vraag mij zelf af als zij tiscali hebben overgenomen dan moet ik toch automatisch een telfort abonnement hebben?Ik betaal telfort en geen tiscali.Ik hoop dat het gauw Maart is dan kan ik mijn internet abonnement van hun afzeggen.Ik ben het al zat met telfort.En hoeveel maanden van tevoren mag je je abonnement afzeggen?
"Het gaat in per 20 juli. Het is een flinke prijsverhoging voor mij. Ik ben geen grote beller en vind het erg nep dat ze zo snel na de Postbank spaaractie het tarief wijzigen. Het beltegoed is binnenkort ook niet meer 1 jaar geldig maar 6 maanden. Als je heel veel overdag belt is het goedkoper, maar als je heel veel belt neem je natuurlijk een abonnement, dan krijg je ook een duurdere gsm kado. Alle info kan je vinden de site."
Dank je wel voor de informatie!
helemaal mee eens iedereen weg bij die oplichters!!!  Dat zijn het !! Telfort weg ermee!!
Ik zit nog goed bij telfort!
Wie toch een andere prepaid wild!
Kan je hier  effe vergelijken:
Heb je een link? Ik heb het op hun site nog niet gevonden nl. Staat piek- en daltarief nog gewoon vermeld; evenals 1xper 12 maanden opwaarderen van het beltegoed.
Je kan ook met een nummer bellen dat niet 0900 is hierkomt het:020 200200.
Jetje
gratis tientje zag dit op het internet
gratis tientje
Ik heb Telford opgezeg. Was niet tevreden en de tariefswijziging was een mooie kans om er vanaf te komen zonder kosten.
Maar nu ... ik wordt al maanden lastigevallen door een foutieve rekening. Al 2 x gebeld en 3x gemaild, het bedrag al 3x gestoneerd..... Niks helpt. Ze dreigen me nu af te sluiten hahahaha. Ik ben allang niet meer aangesloten... Als ze eens bverder keken dan hun neus lang is dan zagen ze dat ze niet af kunnen sluiten en dat ze helemaal geen geld meer van me tegoed hebben......... zucht
Ben het echt zat met Telford. Echt slecht deze provider, zowel qua service als qua administratie
Ook ik ben gevallen over de tariefsverhoging van Telfort en het start tarief van telefonie.
Telfort zegt mij hierover een mail te hebben gestuurd welke ik in op mijn e-mailadres van Telfort nooit ontvangen heb.
Nadat ik over was gegaan naar een andere provider en mijn mailbox via mijn Telfort opende vond ik daar alle Telfortmailtjes die ik dus nooit ontvangen had en die ik dus ook nooit heb kunnen openen.
Inmiddels heb ik opgezegd per brief maar die is volgens Telfort nooit ontvangen, toen heb ik per email nog een brief gestuurd met de opzeggin die ik had gedaan en gevraagd om een bevestiging, maar heb daar nooit een antwoord op gekregen, volgens Telfort moet je telefonisch  opzeggen, dan kunnen ze in ieder geval nog even geld ontvangen via het 0900 nummer, na mijn opzegging per telefoon kreeg ik dus een bevestigingsbrief met daarin dat ik wel door moest geven aan de nieuwe provider of ik mijn eigen telefoonnummer wilde meenemen. Nu dit was al lang gebeurt, Telfort loopt dus achter de feiten aan, maar dit betekent wel dat ik nog eens een maand extra moet betalen.
Met vriendelijke groet,
jhoven1@upcmail.nl

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!