Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telefoongids opzeggen

Geplaatst door: ericverberne op: 03-04-2010 19:39
Net gekeken naar de uitzending van Kassa. Daar was het item over de telefoongids en het zinloze opdringen van de stapel papier. Maar liefst 0,5% van alle papierverbruik hier in Nederland wordt hieraan besteed. De man van De Telefoongids zei dat er op de website van hun met 4 klikken het "abonnement" van de Telefoongids opgezegd kan worden. Heb de hele site doorgespit maar kan nergens vinden waar je je gegevens kunt opgeven. Waar kun je die zinloze stapel papier opzeggen?
Reactie door erik008 op 03-04-2010 19:48
Ik kreeg eerst een kaart, waarmee ik de gids kon bestellen. Die heb ik opgestuurd en kreeg de gids per post.
Reactie door hilbrand67 op 03-04-2010 19:48
Kan het idd ook niet vinden. Had gehoopt hier op de site meer informatie te vinden maar helaas...
Reactie door baldervietor op 03-04-2010 19:55
Ik heb het zojuist gevonden ik was bij de site http://over.detelefoongids.nl gekomen. Hier vond ik het bij veel gestelde vragen (onderin de pagina). Als je bij veel gestelde vragen bent gekomen zou er een apart venstertje aan de rechterkant moeten staan voor het afmelden genaamd "Afmelden papieren gids"
Reactie door ericverberne op 03-04-2010 19:56
[url=http://urly.nl/opzeggentelefoongids: Je tekst hier...[/url: Hebbes! Na een hoop gezoek heb ik eindelijk het formulier gevonden. Het zit echt diep diep verborgen in de site met een vreselijke url die niet te onthouden is. Daarom heb ik hem omgezet naar een makkelijkere url: http://urly.nl/opzeggentelefoongids
Reactie door ericverberne op 03-04-2010 19:58
Oops, er ging iets mis met de link. Dit is de echte link om de telefoongids op te zeggen. [url=http://urly.nl/opzeggentelefoongids: http://urly.nl/opzeggentelefoongids[/url:
Reactie door hanske62 op 03-04-2010 20:05
Ga naar de de pagina van de telefoongids =>klantenservice=> klantenservice particulieren=> geen gids meer ontvangen => formulier invullen en verzenden. Zojuist zelf ook gedaan
Reactie door cathy1 op 03-04-2010 20:06
[url=http://trinicom.detelefoongids.nl/(fsocqy55zw5ergzfy1ou1555)/direct.aspx?ug=2&n=697: afmelden papieren gids, klik hier[/url: via klantenservice op de site van de telefoongids kom je er zo
Reactie door cathy1 op 03-04-2010 20:07
oeps, we waren zo ongeveer tegelijk
Reactie door irodermans op 03-04-2010 20:25
Zie deze link: http://trinicom.detelefoongids.nl/%2815lbm5jdtlqplwmkwjq1iy45%29/direct.aspx?ug=2&n=697
Reactie door konsalik op 03-04-2010 20:48
Konsalik ga naar de site www.detelefoongids.nl klik dan rechts op het scherm op Klantenservice en daarna op de link " klik hier voor het formulier " en vul dit in daarna op verzenden.
Reactie door ericverberne op 03-04-2010 20:50
Ik heb het nu opgegeven maar vraag me af of het wel goed gebeurd. In het verleden lagen de stapels telefoongidsen en gouden gidsen in de lifthal. Komt er nu eentje minder op die stapel te liggen? Ik wil die hele vervuilende stapel niet meer.
Reactie door jftm op 03-04-2010 20:57
Die man van de telefoongids stopte maar niet met zweten en overdreven glimlachen. Had hij wat te verbergen of stond hij gewoon te liegen? Ik denk dat het inderdaad om de verkoop van advertenties gaat en niet om serviceverlening. John
Reactie door alexishoop op 03-04-2010 21:01
opzeggen detelefoongids een andere methode is natuurlijk om het via een (voor de verzender) gratis antwoordnummer terug te sturen naar KPN zelf, reken maar dat ze die boodschap dan wel krijgen ;) opzeggen detelefoongidsgratis antwoordnummer
Reactie door grootvader op 03-04-2010 23:46
Overigens vind ik het al een aantal jaren raar dat je voor de CD-rom wel betalen moet terwijl dat naar mijn idee veel goedkoper is dan het drukken en verspreiden van zoveel (zware) papieren telefoongidsen. De Vrije Vogel
Reactie door haya op 04-04-2010 10:30
Gevonden!: http://over.detelefoongids.nl/klantenservice.html. Rechts staat de link "Afmelden papieren gids". Ben benieuwd of ze er wat mee doen, want ieder jaar dumpt de bezorger dezelfde hoge stapel gidsen onderaan de trap. Daarom een tip voor iedereen die de gids ondanks de afmelding blijft ontvangen. Pak de stapel gidsen feestelijk in en stuur hem gratis / op kosten van De Telefoongids retour naar: De Telefoongids (distributie) Antwoordnummer 46490 1060 WD Amsterdam
Reactie door mercvrivs op 04-04-2010 10:43
Heel typisch is nadat je je hebt afgemeld per e-mail dat je een e-mailtje krijgt dat begint met.. " Denk aan het milieu voordat u deze e-mail uitprint." En dat terwijl de telefoongids zelf miljarden kilos aan ongevraagd papier opstuurt die we niet willen!Denkt de telefoongids wel uberhaupt aan het mileu vraag ik af als ze die miljarden ongevraagde gidsen versturen?
Reactie door mercvrivs op 04-04-2010 10:46
hier het adres om van de gids af te komen! http://over.detelefoongids.nl/corporate/show/id=41137
Reactie door mercvrivs op 04-04-2010 10:47
Quote: mercvrivs schreef op zondag 4 apr 2010, 10:46: hier het adres om van de gids af te komen! http://over.detelefoongids.nl/corporate/show/id=41137 einde Quote ga dan naar "geen gids meet ontvangen"
Reactie door richard83 op 04-04-2010 11:16
Zou wel willen weten hoeveel nedelanders dat al hebben gedaan!
Reactie door wvdhoogen op 04-04-2010 11:25
Net deze gids ook afgezegd op http://over.detelefoongids.nl/klantenservice.html Deze gids gaat bij mij ook rechtstreeks de papierbak in. Zonde van de gekapte bomen!
Reactie door nelleke51 op 04-04-2010 11:45
ik krijg dat boek ook elk jaar weer in de bus. Op hun site kun je opzeggen: klantenservice --> afmelden papieren gids. Een online formulier verschijnt wat ingevuld moet worden.
Reactie door rotjeknor op 06-04-2010 13:14
Waarom moet ik al mijn gegevens invullen ? Telefoonnr,emailadres,etc Waarom al die gegevens invullen voor een reclamebureau? Waarschijnlijk zodat ze die database dan weer kunnen gebruiken voor andere reclamedoeleinden.
Reactie door treffersj op 06-04-2010 16:27
Ik heb zojuist de telefoongids opgezegd met het online formulier op de website van De Telefoongids. Er vielen mij 2 dingen op: ten eerste: Als op het formulier geen telefoonnummer wordt ingevuld dan kan het formulier niet verzonden worden. Ik heb dit opgelost door het telefoonnummer van de klantenservice van de telefoongids in te vullen (020 4086400). ten tweede: Deze is een beetje cynisch, de disclaimer in de bevestigingsmail begint met denk aan het milieu. zie ingevoegde tekst. "P Denk aan het milieu voordat u deze e-mail uitprint. Dit bericht is afkomstig van De Telefoongids BV en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, dan wordt u verzocht de afzender te informeren en het bericht en eventuele bijlagen te vernietigen. Communicatie via Internet is niet beveiligd. De Telefoongids BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor wijzigingen in de inhoud van het bericht en eventuele bijlagen, onrechtmatige openbaarmaking ervan jegens derden of schade als gevolg van gebruik van e-mailcommunicatie. De Telefoongids BV is gevestigd te Amsterdam (Handelregister nr. 27198207). ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- P Please consider the environment before printing this e-mail. This message is sent from De Telefoongids BV and is intended only for use by the recipient. It may contain confidential information. If you are not the intended recipient, please advise the sender immediately by reply e-mail and delete this message and any attachments. Internet communications are not secure. De Telefoongids BV does not accept any liability for mutilations to the contents of this message and attachments thereto, if any, unlawful disclosure thereof to third parties, or damage resulting from the use of e-mail communications. De Telefoongids BV is a private limited company with its seat in Amsterdam (Trade Register no. 27198207)."
Reactie door heutsm op 19-04-2010 20:18
Direct na de bewuste uitzending van Kassa heb ik me afgemeld voor de papieren versie van De Telefoongids. Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag tóch de gids in de bus....
Reactie door read op 20-04-2010 20:43
heutsm Dat wordt dus 2 keer afmelden: 1 keer voor en 1 keer na het afmelden. Als dat maar goed gaat volgend jaar. Pedro.
Reactie door hfpk op 05-05-2010 17:33
Ik vindt wel dat de papieren versie moet blijven bestaan er zijn nog veel oudere die niet zo veel weten van internet. Maar ik zelf zou ook niet perse een papieren versie willen hebben aangezien ik internet heb. Maar dan komt er bij mijn wel weer in me op; Stel als je internet verbinding even niet werkt!!
Reactie door bespaarchick op 08-05-2010 20:32
Ik heb hem ook meteen opgezegd via het internet. Wat jij doet met het retourneren van de telefoongids (retour afzender) doe ik ook met geadresseerde reclame. Ik zet er meteen bij: haal mij uit uw bestand! Ik hoop dat het helpt...scheelt weer een boom!
Reactie door editcenter op 10-06-2010 09:46
Helaas de telefoongids is hier weer gewoon door de bus gedaan. Zelfs voor deze actie heb ik elk jaar mij uit het bestand laten halen maar het is ze weer niet gelukt. -Door problemen met het systeem waarin de afmeld gegevens zijn vastgelegd ging er wel eens wat mis. -Ik heb al meer mensen aan de lijn gehad. -We werken er aan, u ontvangt iig volgend jaar niet meer een gids Tja dat waren de reacties kort samengevat, de mevrouw was iig een stuk aardiger dan de jaren ervoor. De telefoongids realiseert dat ze dat er aandacht is door het item van kassa. Mijn boom is helaas niet bespaard, want de gids wordt gehaald en ik neem aan daarna 'milieu vriendelijk' verwerkt.
Reactie door ruesailmana op 06-07-2010 10:08
Nou, het blijkt wel weer hoe goed het werkt: Ik heb door middel van het online formulier een tijd geleden aangegeven dat ik de papieren gids niet meer wilde ontvangen. Nu vond ik hem vanochtend toch in de bus! Erg zonde, zoveel papier (en bomen) die toch per direct weggegooid worden (of in ieder geval ongebruikt blijven) omdat wij alles via het internet opzoeken. Wat is het nut van het afmeldformulier als zij er toch niets mee doen?
Reactie door hendriknoelle op 13-07-2010 22:02
Ook wij hebben op 4 april nav media aandacht over de Kassa uitzending opgezegd omdat we de papieren gids al jaren niet meer gebruiken en vanochtend gewoon weer een papieren gids ontvangen. Klaarblijkelijk is deze uitspraak op hun website "De wens van deze personen neemt De Telefoongids BV serieus" in het item over de Kassa uitzending puur een PR verhaal, want het doorvoeren in het logistieke proces neemt men niet echt serieus.
Reactie door franzki op 27-07-2010 14:08
Ik dacht ook mijn bijdrage te leveren aan het milieu door de bezorging van de papieren gids stop te zetten (via de website). Dit heb ik vorig jaar al gedaan. Helaas trekken de bezorgers zich hier weinig van aan. Ook de NEE-sticker op de brievenbus helpt niet tegen zo'n dikke reclamefolder. Is hier niets aan te doen?
Reactie door spooky01 op 27-07-2010 15:42
Ik heb al 2 jaar geen telefoongids meer gehad. Gewoon opgezegd, meer niet.
Reactie door invalide op 27-07-2010 16:03
Als bijverdienste bezorg ik, en kreeg een lijst met datum van 3 maanden oud! Een Telefoonboek is geen reclame dus Nee / Nee sticker moet ik negeren, dit staat duidelijk in de opdracht die ik kreeg. Officieel moet ik dus elke brievenbus vullen, maar een volle bus krijg ik hem niet in en ik kom echt niet volgende week nog een keer dus die sla ik ook over. Dus houd ik als bezorgen vele telefoonboeken over die ik mag weggooien zodat U het niet hoeft te doen dus hoeveel U ook bespaarde, het komt nu dus bij mijn terecht en zolang ze de oplage koppelen aan brievenbussen en hun lijst niet verrekenen besparen ze nog niets! Dus veel extra werk en tot nu toe niets bespaard! Het aantal overgebleven gidsen was dus hoger dan aantal op mijn lijst. Een bezorger die daarom zichzelf niet zal aanmelden.
Reactie door bridgetvh op 28-07-2010 15:43
En ja hoor, ook hier gewoon een telefoongids. Wordt gewoon huis-aan-huis verspreid zonder na te denken, en NEE-NEE stickers genegeerd. Schandalig. Klacht neerleggen bij de Telefoongids zo goed als onmogelijk, wegens niet bereikbaar en lange wachttijden telefoon (ja, ja) Buiten dit bericht ook email aan Kassa gestuurd. Besteed er komend seizoen svp WEER tijd aan, het is nodig, helaas maar waar!
Reactie door invalide op 28-07-2010 18:07
Nee Nee is voor reclame en de telefoongids valt hier buiten. Verder bespaar je niets, voor 1835 brievenbussen kreeg ik 1900 gidsen, en de lijst met die niet willen was naast 3 maanden oud ook 253 adressen. Dus ik had aan 1600 gidsen genoeg gehad dus 300 absoluut te veel. Verder zijn huur en koophuizen die leeg staan meestal de klep dicht gemaakt. Ook de sloopwijk moest ik dus leegstaand bezorgen en de huizen in aanbouw meegerekend dus ik kwam er maar 1057 kwijt. Dus 843 gidsen over! Dus aanmelden, wat heeft het dan nog voor zin? Ook met de huis aan huis reclame gaat dit hetzelfde dus Nee Nee spaarde zelden het milieu! Ik bezorg alleen de 1x per jaar gids van Telefoon, Gouden en gemeente want ik wil niet wekelijks door regen en wind. Maar weet nu wel hoeveel er nog steeds verspild word en het afmelden helpt nog nauwelijks als ze weigeren de aantallen aan te passen! Dus op basis brievenbussen en met Nee Nee en andere factoren word totaal geen rekening gehouden!
Reactie door yfactor op 12-08-2010 18:48
En ja hoor het is weer zover. Op 10-04-2010 heb ik me afgemeld voor het ontvangen van die gids, maar desondanks lag ie vandaag weer in de bus. Ga 'm wel retour afzender sturen. En hopen dat Kassa er weer aandacht aan gaat besteden, aan het negeren van dergelijke afmeldingen!!!! @invalide: Volgens sommigen is de gids geen reclame, maar het is zeker ongeadresseerde post. Dus zou niet in een Nee-Nee bus mogen worden gedaan. Dat jij een andere opdracht krijgt kun jij niks aan doen, maar de telefoongids BV en de overheid wel! Als mensen massaal gaan afmelden en indien nodig gidsen terugsturen zullen ze toch op een gegeven moment wel tot inkeer moeten komen...
Reactie door invalide op 14-08-2010 10:26
@ Y Factor, Ik moest de 3 maanden oude lijst volgen, maar ik weet dat steeds hier op zoeken lastig is en als bezorger is in bus stoppen sneller dan lijst kijken. Ik heb dus gidsen en op de kar van de super hangt een lijst. Ook kan het zijn dat er mensen verhuist zijn dus geen gids bij iemand die het wel wil. Zoals ik eerder schreef, U bespaarde op oud papier, maar ik kreeg juist extra KG. Nu is de plaatselijke organisatie er blij mee, maar besparing is dus 0%. Verder kan ik lagere vergoeding krijgen als ik Nee/Nee stickers over zou slaan, want dan heb ik mijn werk niet goed gedaan. Ik moet doen wat zij zeggen, en omdat dit niet als huis aan huis reclame word gezien moet ik net als de lijsten van verkiezingen die dus wel bezorgen! Als ik netjes aangeef dat ik er teveel heb en ze weigeren dit aan te passen, wat heeft Uw afmelding dan nog voor nut? Het is slechts een verplaatsing van oud papier van Uw huis naar de bezorger helaas! Naast deze gids gaat het met de meeste gratis kranten helaas ook zo, dus Nee/Nee zorgde zelden voor een besparing helaas!
Reactie door j. de jong op 27-09-2010 15:55
Op 6 april 2010 heb ik me afgemeld voor het ontvangen van De Telefoongids, maar desondanks lag ie vandaag weer in de bus. De klantenservice gaf aan dat ze gaan uitzoeken of de verzendlijst correct opgesteld was (dit had blijkbaar nogal wat voeten in de aarde); of dat de bezorger de verzendlijst niet goed bekeken heeft. Ik ben benieuwd of dit een incident is of dat het structureel misgaat.
Reactie door grootvader op 27-09-2010 16:26
Ik had hun antwoordnummer gevonden; TelefoongidsMedia bv, Antwoordnummer 46404, 1060 WD Amsterdam  En die 2 gidsen ook weer daar naar toe gestuurd. Immers, ik heb al lang geleden opgegeven dat ik die papieren gidsen niet meer wil hebben. Bedenk echter dat het hun gaat om de oplage waarmee zij naar mogelijke adverteerders kunnen scoren. Dat een belangrijk deel van die oplage allang niet meer wordt ingekeken is meer het belazeren van (potentiële) adverteerders en dat zullen ze echt niet toegeven. Dus......... volgend jaar maar weer die gidsen terug sturen naar afzender.(zucht). U doet toch ook mee? De Vrije Vogel
Reactie door dingenis op 04-11-2010 10:11
1. Zou het kunnen zijn dat je opnieuw moet afmelden wanneer je verhuisd ben? 2. Het afmelden van de gids kan niet zonder je emailadres en telefoonnummer achter te laten. Ik heb eigenlijk liever niet dat ze die gegevens krijgen. Dat moet toch ook zonder kunnen...?!
Reactie door read op 04-11-2010 11:36
dingenis Je kunt juridisch gezien en met inachtneming van de opzegtermijn (als die er is), gewoon schriftelijk opzeggen. Het opgeven van je e-mailadres en je telefoonnummer is nergens voor nodig. Als je alles op zeker wilt zetten, verstuur die brief dan aangetekend en met bewijs van ontvangst. Pedro.
Reactie door cathy1 op 05-11-2010 00:05
hmmmm, nou hier ook gewoon bezorgd hoor, de telefoongidsen. Zag nog even mijn bijdrage hier op 3 april, die datum heb ik ook via de site aangegeven dat ik geen gids wilde.... desondanks ploften ze op de deurmat om linea recta de oudpapier bak in te worden gegooid.
Reactie door dingenis op 08-11-2010 00:01
@Read. Bedankt, ik ga het proberen: formulier per post (en 4 gidsen naar het antwoordnummer). Over een jaar merken we pas of het heeft geholpen...
Reactie door necknelly op 15-11-2010 11:52
Ik woon in een flat en als er een nieuwe telefoongids uitkomt, worden er stapels gidsen in de hal gedumpt. Na twee weken verdwijnt hiervan meer dan de helft in een papiercontainer. Kan hier ook wat aan gedaan worden?????? De bewoners hebben hier ook niet om gevraagd. m.vr.gr Nelly van Neck
Reactie door pbierman op 15-11-2010 15:11
Direct na de uitzending van Kassa heb ik de telefoongids opgezegd. Die moeite kun je beter laten, want ik heb hem toch weer op de mat gekregen. Ging dus weer rechtstreeks naar oud papier bak.
Reactie door inekel1953 op 15-11-2010 18:08
Misschien is dan nu toch de tijd rijp voor een nieuwe sticker, die bij de br ievenbus of voordeur geplaatst kan/ moet worden. Via Kassa was er al een sticker gemaakt van:NEE! Verkopers niet welkom. Een vervolg voor een 2e sticker ( van Kassa?) NEE !! Geen Telefoongids! M.vr.gr., Ineke L
Reactie door treffersj op 15-11-2010 21:37
In plaats van (nog) een sticker te plakken op de brievenbus kan ook volstaan worden met een oproep aan allen die ten onrechte de telefoongids ontvangen. Deze oproep zou moeten zijn : "STUUR DE GIDSEN TERUG AAN DE AFZENDER". Het adres is aangegeven door: Grootvader (Vrije Vogel) en luidt: Telefoongids Media BV ANtwoordnummer 46404 1060 WD Amsterdam Doe dit alleen als u al aangegeven heeft (via internet, post of telefonisch) de gids niet meer te willen ontvangen. JAN T.
Reactie door zknaapje op 09-12-2010 16:30
In april de Telefoongids opgezegd, vandaag lag ie toch weer op de mat. Ik stuur hem terug via het antwoordnummer!
Reactie door bigfurrymonster op 11-12-2010 15:13
Idem hier. * Nee/Nee sticker * Klacht Reclamecodecommssie in januari gedaan * Toezegging DTG dat ik uit het bestand gehaald zou worden TOCH weer een gids. Aaarrgghhh! Twitter #stopdetelefoongids en stuur terug naar: Telefoongids (Distributie) Antwoordnummer 46404 1060 WD Amsterdam Oh, en mail Kassa hierover. Doe het snel, voordat de brievenbus een anti-vuurwerk-oplossing krijgt. Daar past-ie niet doorheen.
Reactie door pa0wgk op 20-01-2011 15:19
Wat een verrassing ,ieder jaar zeg ik de Gids op krijg een berichtje terug iedere keer.(van begin dat dit kon) En wat denkt u wat er vandaag op de mat valt????? Juist ja de Gids... Nu ik heb mijn best gedaan en dit is dus de laatste keer dat ik het af heb gezegd. Deze en de vorige en de volgende gaan gewoon naar het oud papier. Ik ben toch niet gek.
Reactie door bigfurrymonster op 20-01-2011 18:48
Beter nog: stuur de gids gratis 'terug' naar bovenvermeld antwoordnummer. Dat zal ze leren!
Reactie door invalide op 21-01-2011 00:59
Maar de beloofde papier besparing is er niet! Meestal blijft de bezorger juist met extra oud papier zitten dus je verplaats het van jou huis naar de bezorger. Net als kranten krijgen ze er gewoon teveel dus niets milieu besparen helaas....
Reactie door spikkel op 23-01-2011 22:33
Vorig jaar april, na de uitzending van Kassa, de Telefoongids opgezegd en voilà, daar is ie weer. Hij gaat terug naar het antwoordnummer. Kijken wie dit het langst volhoudt. Voor wie nog een feestelijk inpakpapiertje heeft.... pak je afgezegde gids leuk in en stuur hem terug. Ze gingen immers de mensen die geen gids meer wilden ontvangen serieus nemen, laat maar zien dan.....
Reactie door erik008 op 27-01-2011 14:31
Vandaag ontdekt dat ik een nieuwe gids gekregen heb... Ik weet niet hoelang hij in de regen op de stoep heeft gelegen.
Reactie door rondol op 20-07-2011 19:22
Ook ik heb hem opgezegd, maar ik krijg hem nog ieder jaar! Wat kan ik hier aan doen? Zonde van de bomen, die hiervoor worden gekapt, als die ongebruikt bij het oud papier beland!
Reactie door klawt op 12-08-2011 12:38
nadat ik me vorig jaar heb afgemeld voor de telefoongids, krijg ik er dit jaar maar liefst twee in de bus!!!!!!
Reactie door grootvader op 12-08-2011 13:01
En toch blijkt het terugsturen echt te helpen want zonder baksteen of vuilnis terugsturend naar: TelefoongidsMedia bv, Antwoordnummer 46404, 1060 WD Amsterdam heeft er toch voor gezorgd dat ik van die gidsen gevrijwaard ben gebleven terwijl toch de omgeving wel weer nieuwe gidsen kreeg. De persoonlijke vreugde is dan dat het die TelefoongidsMedia geld kost. Ggrrrriinniik De Vrije Vogel
Reactie door bigfurrymonster op 17-01-2012 20:50
Vandaag weer de Telefoongids ontvangen, ondanks (zie boven) afmelding bij DTG, klacht Reclamecodecommissie en Nee/Nee-sticker. Deze gaat weer retour. Weet iemand hoe je hier een serieuze klacht van maakt?
Reactie door godefrieda op 18-01-2012 02:45
Krijg al jaren geen telefoongids meer in de brievenbus; al 2½ jaar geen abonnee meer van KPN. Geen klant van KPN, dus ook geen telefoongids meer in de bus. Onjuiste stelling?
Reactie door godefrieda op 18-01-2012 02:46
Quote: bigfurrymonster schreef op dinsdag 17 jan 2012, 20:50: Vandaag weer de Telefoongids ontvangen, ondanks (zie boven) afmelding bij DTG, klacht Reclamecodecommissie en Nee/Nee-sticker. Deze gaat weer retour. Weet iemand hoe je hier een serieuze klacht van maakt?einde Quote Kijk ook even bij Grootvader - vrijdag 12 aug 2011 12:38 - daar staat een verwijzing.
Reactie door rondol op 18-01-2012 09:47
Quote: godefrieda schreef op woensdag 18 jan 2012, 02:45: Krijg al jaren geen telefoongids meer in de brievenbus; al 2½ jaar geen abonnee meer van KPN. Geen klant van KPN, dus ook geen telefoongids meer in de bus. Onjuiste stelling?einde Quote Dit klopt niet! Ik ben nooit klant geweest van KPN, maar ik krijg hem elk jaar nog, ondanks afmelding. Afgelopen jaar zag ik dat die bij mij in de bus viel, en kon de bezorger hier nog op aanspreken. Hij weigerde deze terug te nemen, dus heb ik hem demonstratief onder zijn ogen, in de afvalbak gegooid. Ik heb nog nooit iemand zo kwaad gezien!
Reactie door inekel1953 op 18-01-2012 10:21
Quote: godefrieda schreef op woensdag 18 jan 2012, 02:45: Krijg al jaren geen telefoongids meer in de brievenbus; al 2½ jaar geen abonnee meer van KPN. Geen klant van KPN, dus ook geen telefoongids meer in de bus. Onjuiste stelling?einde Quote Beste Godefrieda, Het is inderdaad een onjuiste stelling. Bezorgers worden verplicht door hun opdrachtgever, op elk adres in de bievenbus te deponeren, ook al staat er een NEE-sticker op. Als de mensen het hebben laten weten geen gids meer te willen ontvangen, toch wederom de gids in huis krijgen nu allemaal massaal de gidsen terug sturen, houdt het hopelijk op. Zend het (gratis) retour met de boodschap op een briefje erbij: gelieve dit adres:......., uit uw bestand te halen. De aanhouder wint?! Telefoongids (Distributie) Antwoordnummer 46404 1060 WD Amsterdam M.vr.gr., Ineke L
Reactie door rondol op 18-01-2012 10:47
Quote: inekel1953 schreef op woensdag 18 jan 2012, 10:21: Beste Godefrieda, Het is inderdaad een onjuiste stelling. Bezorgers worden verplicht door hun opdrachtgever, op elk adres in de bievenbus te deponeren, ook al staat er een NEE-sticker op. Als de mensen het hebben laten weten geen gids meer te willen ontvangen, toch wederom de gids in huis krijgen nu allemaal massaal de gidsen terug sturen, houdt het hopelijk op. Zend het (gratis) retour met de boodschap op een briefje erbij: gelieve dit adres:......., uit uw bestand te halen. De aanhouder wint?! Telefoongids (Distributie) Antwoordnummer 46404 1060 WD Amsterdam M.vr.gr., Ineke Leinde Quote Het liefst met een paar kilo aan bakstenen!
Reactie door spooky01 op 18-01-2012 17:22
Ik heb de telefoongids ook opgezegd een tijdje geleden waren ze de boeken hier aan het rond brengen. Ze hadden wel een briefje waarop stond wie ze niet wilden, nou gooide ze bij mij er wel een in de brievenbus(ben meteen op ze afgelopen en heb hem terug gegeven), ik heb ze wel gevraagd waarom ik er wel een kreeg. Die vraag konden ze niet beantwoorden, had ik ook niet gedacht, maar nu ben ik wel benieuwd waarom de een die opzegt hem niet meer krijgt en de ander wel.
Reactie door valerius-2 op 18-01-2012 18:01
Volgens mij is het de reclame die er in is verwerkt, dan geven ze op dat de oplage XXXXXX aantal is dus dat moeten ze waar maken.
Reactie door ericverberne op 20-08-2012 18:20
En ja hoor! WEDEROM heb ik de dubbele gouden gids en telefoongids ontvangen. Vele, hele vele malen heb ik alle kanalen gebruikt om het op te zeggen. Maar de Gouden Gids maffia wil de oplage cijgfers hoog houden voor hun advertentie tarieven. Dus weer leveren! Net vandaag is het ook in het nieuws dat de tweede kamer van de telefoongids af wil. Je moet dan opgeven dat je de gids wel wil. En niet naar iedereen. Waarom schaffen ze het niet meteen helemaal af! Weg met de papieren telefoongids!
Reactie door jorisw op 20-08-2012 20:18
Het lijkt me overigens wel gaaf als de uitgever van de Telefoongids en Gouden Gids vlak voor de verkiezingen aankondigt hoeveel mensen er bij dat bedrijf moeten worden ontslaan doordat hun business wegvalt, en er dan en passant even de partijen bij noemt die voor afschaffing zijn. Doet het vast goed in deze tijden van crisis.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!