Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

TELEFOONGIDS BEHOUDEN OF NIET ?

Geplaatst door: johannes1 op: 12-04-2010 19:07
DE TELEFOONGIDS BEHOUDEN OF WEG ?? Weet U dat U voor het telefoneren moet betalen en in dàt abonnementsbedrag ook een beetje geld begrepen is om U aan dat telefoonboek te helpen, dat U netjes tot nu toe elk jaar kreeg thuisbezorgd. Dus ALS HET EENS ZOVER KOMT DAT DIT NIET MEER automatisch bij U in de bus valt, dan moet U een maandelijkse vermindering op Uw abonn. krijgen. MAAR dát moet ik nog zien, dat bedragje blijven ze natuurlijk innen. WEET U OOK dat U alsdan iedere keer als U 'n tel. nummer nodig heeft en dat niet weet, daarvoor 'n duur nummer [1888: moet draaien en dát loopt op !{€ 0.80 p. min of deeltje ervan : . Weet dus wat U als antwoord geeft als 't U gevraagd wordt. Wees zeer voorzichtig met zg kwisjes, want daar doen ze véél meer mee dan U zo maar denkt. U heeft zich toch al uitgesproken vóórdat U alle zg. in en outs wist. Zou me maar 'ns goed bedenken alvorens in 't vervolg nog ooit 'n mening op dat soort argeloze poll's te geven. ZE HANGEN U ER AAAN OP !! 't is maar dat U 't weet . Soit.
Reactie door sig442 op 17-04-2010 00:11
Ik heb nu net pas de aflevering gezien over de telefoongids, ik moet zeggen dat dat ding aardig onbruikbaar is voor mij. Ik heb jaren al geen telefoon meer, dit wil zeggen geen vaste lijn en geen mobiel. Toch krijg ik dat onding steeds in de bus! Bij mij gaat dat ding dus direct in de bak of als ik de bezorger nog zie, dan geef ik het dus terug! Aparter is, de bezorger is zo lui dat hij met een auto die dingen bezorgt! Hij zeg de auto niet aan de kant en gooit de gids door de bus bij verschillende mensen, nee! Veel te lastig al dat lopen! Liever lui zijn en de auto mee nemen! Zou maar eens te ver lopen of te veel moeten tillen! Bezorgers zijn dus ook nog eens te lui, waar komt die gids dan voor? Bezigheids terapie? Ik heb me nu net afgemeld al dan niet met veel moeite. Ik kon niet direct goed zien waar ik moest wezen, na dit eindelijk gevonden te hebben, blijkt dat men een telefoon nummer wil weten! IK HEB GEEN TELEFOON!!! Hoe moet ik dat nummer dan weten???? Lekkere slimme actie ook! De telefoongids is ook niet via e-mail te berijken tot wat ik gemerkt heb. Dus hoezo ze gaan met de tijd mee? ZE WETEN NIET EENS HOE ZE HUN EIGEN ZAAKJES OP ORDE MOETEN BRENGEN! het zal me dan ook niets verbazen dat ik nog als zo's dikke telefoonbijbel door de bus ga krijgen!
Reactie door sig442 op 17-04-2010 00:23
Update: Net een "bevestigings bericht" ontvangen, staal ook nergens op. Ik had me toch echt afgemeld en niet een vraag gesteld! Ook nog eens reclame toevoegen waar ik toch echt niet om gevraagt heb. En als top punt, in maar liefst 2 talen verteld de telefoongids dood leuk dat men moeten denken aan het milieu voor ik dit uit print!!!! Dat is nog wel het toppunt van arrogantie! Ze mogen wel jaarlijks die gids door je bus duwen dat groter is dan een bijbel, maar 1 printje van 1 A4-tje mag weer niet! Hoezo tonen dat ze arrogant en dom zijn!?!? Geachte heer, mevrouw, Wij hebben uw vraag op 17-4-2010 ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 198023. Uw vraag is: Ik heb al jaren geen telefoon meer, zinloos om een gids te hebben. Zonde van de bomen. Ingevulde nummer is van mijn ouwe mobieltje die dus niet meer in gebruik is. De Telefoongids & Gouden Gids is de meest gebruikte informatiebron van Nederland. Het unieke multimediale productportfolio bevat relevante informatie over bedrijven, producten, diensten en personen. Alle informatie is altijd en overal eenvoudig toegankelijk via Internet, Print en Mobiel. Kijk op www.detelefoongids.nl of m.detelefoongids.nl via uw mobiel voor meer informatie. Met vriendelijke groet, De Telefoongids BV Deze email wordt u ter bevestiging gestuurd, het is niet mogelijk om op deze email te antwoorden. P Denk aan het milieu voordat u deze e-mail uitprint. Dit bericht is afkomstig van De Telefoongids BV en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, dan wordt u verzocht de afzender te informeren en het bericht en eventuele bijlagen te vernietigen. Communicatie via Internet is niet beveiligd. De Telefoongids BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor wijzigingen in de inhoud van het bericht en eventuele bijlagen, onrechtmatige openbaarmaking ervan jegens derden of schade als gevolg van gebruik van e-mailcommunicatie. De Telefoongids BV is gevestigd te Amsterdam (Handelregister nr. 27198207). ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- P Please consider the environment before printing this e-mail. This message is sent from De Telefoongids BV and is intended only for use by the recipient. It may contain confidential information. If you are not the intended recipient, please advise the sender immediately by reply e-mail and delete this message and any attachments. Internet communications are not secure. De Telefoongids BV does not accept any liability for mutilations to the contents of this message and attachments thereto, if any, unlawful disclosure thereof to third parties, or damage resulting from the use of e-mail communications. De Telefoongids BV is a private limited company with its seat in Amsterdam (Trade Register no. 27198207).
Reactie door patnett op 06-09-2010 16:33
Ja hoor, vanmiddag weer het boekwerk in de bus gekregen. Al een jaar geleden voor afgemeld! Wederom een e-mail gestuurd en een klacht, maarja, zal wel weer op niks uitlopen.
Reactie door grootvader op 06-09-2010 18:48
Een makkie. Pak die telefoongids in een stevige doos,tesamen met een straatsteen (of smerig spul en verstuur dit naar........................................................................................ Telefoongids Media BV, Afdeling Particulieren Antwoordnummer 47050 1070 VB Amsterdam. Domme gasten daar. Vragen voor een CD-Rom (onnodig) veel geld en brengen wel gratis die zware telefoonboeken huis aan huis. Zoals Asterix al zei: "Rare jongens die Romeinen". De Vrije (telefoonboekloze) Vogel
Reactie door tdehond op 07-09-2010 08:41
U krijgt de telefoongids gratis aangeboden. Als u hem na opzegging nog ontvangt, kan deze alsnog verwerkt worden na hem bij het oud papier te doen. Het lijkt mij verspilling van energie om u hier druk over te maken.
Reactie door anicu op 07-09-2010 10:58
Wie beweert dat je 1888 moet bellen? Wel eens gehoord van internet? Daar zijn alle nummers gewoon te vinden die ook in de gids staan. Daarnaast schrijf je toch alle nummers op van de mensen waarvan je het nummer wilt bewaren.
Reactie door sig442 op 27-09-2010 21:10
Ik heb inmiddels weer zo'n geel dik ding door de bus gekregen, dus deze actie heeft ook weinig zin! @tdehond Het is toch degelijk wel van belang, zowel voor de natuur als de voor uitgang. Mensen gaan steeds vaker het internet op voor een nummer. De online versie is zelfs nog veel uitgebreider ook! Dus waarom die verspilling van papier en dus bomen? Ik denk dat ze beter op bestelling kunnen, dan heb je nooit een in de bus zonder dat het nodig is.
Reactie door invalide op 28-09-2010 14:01
Ik weet van familie die op grens van 3 gidsen woonde, de overige 2 kosten geld! De gratis gids is een gebied waar ze nauwelijks zaken mee doen. Hij werkt in andere Gidsregio, zij is lerares op school in weer andere. Dus zij kregen een gids van de regio waar de grote steden verder weg was dus kochten 99% van alle dagelijkse dingen in de overige 2 regio's maar weigerde te betalen voor deze extra gidsen. Nu, jaren later doen zij alles via internet. Verder is het zwaar verouderd, een 7 maanden eerder overleden persoon staat er nog in en de nieuwe bewoners niet. Ik weet dat tussen opmaak, drukken en verspreiden tijd zit maar internet is maar 14 dagen op achter! Bezorgen? Per auto is noodzakelijk, de fiets kan tot 30 boeken dragen en valt om, en gezien het aantal is een auto noodzakelijk. Wel ga ik als bezorger dus met volle auto en loop met supermarkt kar dan per straat, en ik weet hoeveel huizen er staan dus valt de milieu vervuiling dan wel mee. De lijst met namen die niet willen heb ik echter wel een boek voor, dus aantal is niet aangepast en lijst is ongeveer 3 maanden oud. Het steeds op lijst moeten zoeken vind ik ook maar niets en gewoon alles bezorgen gaat makkelijker dus afmelden online is ook niet altijd de oplossing. Wel waren er vroeger grotere regio's met nog dikkere boeken in PTT tijd. Dus de besparing is er al. Gouden Gids en Telefoon is vaak in 1 boek dus gezien het verleden valt het eigenlijk wel mee. Volgens mij is de beste methode gezien de kosten (mijn vergoeding) en de vele niet gelezen en gelijk weggegooide, om deze niet meer te verspreiden Huis aan Huis maar stapel in buurt super en daar kan iedereen dan 1 pakken! Je pakt alleen als je een nieuwe wilt en iedereen moet toch winkelen. Op die manier zou je het meeste besparen.
Reactie door d1n0 op 09-10-2010 14:21
Ligt een telefoongids voor me terwijl ik me heb afgemeld. Kan de bevestigingsmail nog vinden. Zometeen gaat ie bij het oud papier. Die dingen worden volgens mij gewoon huis aan huis bezorgd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor