Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 verhuizing lijkt onmogelijk en klantenservice is ontoereikend

Geplaatst door: roxanneminten op: 23-03-2015 17:50
Ik heb begin dit jaar een verzoek gedaan om het Tele2 internet en digitale TV abonnement wat op naam van mijn huisgenoot stond. Na telefonisch contact van mijn kant bleek dat dit niet kon omdat er nog een abonnement actief stond waar ik ging wonen. vreemd dat Tele2 mij daar niet van op de hoogte stelt, maar dat ik daar zelf over moet informeren. Vervolgens werd mij verteld dat ik maar weer contact moest opnemen nadat dat internetabonnement niet meer actief zou zijn, wat volgens de klantenservice half februari zou zijn. 11 februari bleek na nogmaals bellen toch 26 februari te zijn en daarom begin maart voor de derde keer gebeld om de verhuizing eindelijk echt in gang te kunnen zetten. Ook al weet Tele2 al lange tijd dat ik wil verhuizen, blijkbaar zegt het protocol dat er toch echt 12 werkdagen tussen moet zitten..16 maart zou ik in de loop van de dag dan toch echt internet en tv moeten hebben, maar helaas. Na zelf te bellen op 16 maart in de avond bleek er niets in gang te zijn gezet omdat er iets mis was met het netnummer. Geen idee wat ze daar mee bedoelen, want hier ben ik nooit eerder van op de hoogte gesteld... Oplossing dit keer: het zou doorgestuurd worden naar het hoofdkantoor. Dit zou 2 tot 7 werkdagen duren voordat ze met een oplossing zouden komen. Mij werd verteld dat deze oplossing waarschijnlijk passender zou zijn dan de 12 werkdagen die het anders zou duren, omdat blijkbaar het protocol weer opnieuw uitgevoerd moest worden. na 7 dagen nog steeds niets gehoord te hebben van het hoofdkantoor vandaag wederom met Tele2 gebeld. Volgende de klantenservice heeft het hoofdkantoor mij geprobeerd te bellen. Vreemd dat ik geen enkele gemiste oproep op die dag heb gehad, en nee ook geen anonieme gemiste oproep. verder bleek dat ze de klacht niet goed hadden begrepen en daarom ook niet met een oplossing zijn gekomen. ter verduidelijking. Deze gemiste oproep is 3 werkdagen geleden. Ze hebben dus 1 keer geprobeerd te bellen waar ik niets van terug zie... Nu is de klacht wederom naar het hoofdkantoor gestuurd...opnieuw moet ik 2-7 werkdagen wachten op antwoord of oplossing...maar dus nog niet op internet en tv! Dat is nog compleet onduidelijk, wanneer ik dat kan verwachten. Ondertussen lopen mijn mobiele kosten op, want doordat ik al 2 maanden geen internet heb (terwijl ik wel gewoon betaal) moet ik al het nodige op mijn telefoon doen. De medewerker van Tele2 raadde mij aan om hier mijn beklag te doen, want dit was de enige mogelijkheid om het hogerop te krijgen en het sneller voor elkaar te krijgen. DUS tele2 heeel graag een gepaste oplossing hiervoor!! Ik wacht namelijk al 2 maanden op een dooie mus!
Reactie door tijger1 op 23-03-2015 18:10
Maar wat wilde u nu dat er met het abonnement van uw huisgenoot gebeurde?
Reactie door roxanneminten op 23-03-2015 19:53
sorry die zin is niet compleet.Het abonnement wijzigen naar mijn naam en verhuizen naar mijn nieuwe adres. Niet omdat we zo tevreden waren, maar omdat we het niet op konden zeggen omdat er een boete aan vast zat die zo hoog was dat het bijna gelijk stond aan de abonnementskosten die we nog zouden hebben.
Reactie door tijger1 op 23-03-2015 20:30
Maar waarom dan op uw naam? Waarom niet "gewoon" verhuizen? Maar zet uw klacht overal neer. Radar, klachtenkompas, klacht.nl en zij hebben toch ook een site?
Reactie door roxanneminten op 23-03-2015 20:42
Omdat het abonnement op naam van mijn huisgenoot stond. We deelden een huis en dus ook het internet en tv. Zij kon het niet mee verhuizen dus daarom heb ik me opgeofferd... Mijn klacht staat inmiddels ook op radar, Facebook en klachtenkompas..Tele 2 is alleen nog niet aangesloten daar dus daar zullen ze me wellicht niet helpen.
Reactie door zoekster op 23-03-2015 21:39
Tele2 heeft ook een forum, daar kunt u ook nog uw klacht op zetten.
Reactie door roxanneminten op 24-03-2015 09:26
Beste zoekster, dank voor de tip!
Reactie door tele2webcare op 24-03-2015 10:16
Beste roxannaminten, Goed dat je een bericht plaatst. We hebben gezien dat je ook een bericht op Radar en Facebook hebt geplaatst. We zijn ingegaan op je facebook-bericht. We hebben daar om je gegevens gevraagd, zodat we je kunnen helpen. We hopen deze spoedig van je te mogen ontvangen zodat we snel alles kunnen uitzoeken. Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gesteld van je situatie. Vriendelijke groet, Ben van Tele2
Reactie door roxanneminten op 24-03-2015 10:24
Beste Ben, ik heb mijn gegevens inmiddels al verstuurd via een pm op facebook.
Reactie door roxanneminten op 24-03-2015 13:07
Ik heb via facebook inmiddels een reactie gehad, dat ik toch nog moet wachten totdat er een melding is gemaakt.. Ik begrijp het niet helemaal, want er is inderdaad een melding gemaakt, 2 maanden geleden! Het lijkt me niet zo moeilijk om vandaag bijv. nog te regelen dat iig het krijgen van internet in werking wordt gezet. Moet ik nu serieus nog tot maximaal volgende week wachten voordat er een idee gaat komen hoe dit opgelost kan worden? Hoe moeilijk is het om internet te leveren aan een adres waar jullie al internet aan hebben geleverd??? Onbegrijpelijk. Is er een mogelijkheid dat ik op zeg zonder boete? Wegens nalatige service? Buiten de vergoeding die ik hier sowieso voor eis. Ik krijg namelijk sneller internet bij een andere provider dan bij jullie.
Reactie door zoekster op 24-03-2015 18:20
Een ingebrekestelling sturen waarin u Tele2 een termijn geeft om de zaak op te lossen, lukt dat niet binnen die termijn, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst. Verder vraagt u een redelijke schadevergoeding voor de niet geleverde dienst Doe het aangetekend schriftelijk.
Reactie door roxanneminten op 25-03-2015 11:29
Beste zoekster, dank voor uw antwoord. Ik geef ze nog tot vanmiddag om het op te lossen maar zal dan zeker deze stappen gaan ondernemen. Vriendelijke groet

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor