TELE2 vast aan jaarcontract geen ADSL
Geplaatst door: aykster op: 06-12-2010 10:27
Beste lezers,
Onlangs heb ik via de site van Tele2 ADSL aangevraagd en volgens hen zou dit op mijn adres kunnen. Achteraf blijkt dit niet zo te zijn en zit ik vast aan een jaarcontract. Overigens blijkt achteraf dat verschillende postcodechecks op meerdere sites aangeven dat ADSL op mijn adres niet mogelijk is.
Het verhaal
[u: woonsituatie[/u:
Ik woon (67A) boven een winkel (67). Vroeger was dit 1 pand en deze is nu voor lange tijd gesplits in een woongedeelte en een winkelgedeelte. Zo staat het ook bekend bij de gemeente. Op nummer 67 komt de hoofdaansluiting binnen van de KPN het IS/RA punt en deze splitst zich op in 2 lijnen. Beide lijnen zijn in gebruik binnen de winkel. 1 lijn voor internet (TELE2) en 1 lijn voor pintransacties (KPN).
Ik was in de veronderstelling ook een eigen aansluiting te hebben ivm een telefoon wandcontactdoos, achteraf blijkt dit een restand te zijn van de tijd dat het nog 1 pand was. Op het moment van bestellen, wist ik dit nog niet.
Omdat ik geen signaal op de modem binnenkreeg ben ik op onderzoek uitgegaan en er dus achtergekomen dat ik geen eigen aansluiting heb. Ik heb Tele2 nog diezelfde dag op de hoogte gebracht van dit feit. Ik kreeg te horen dat ik aan een jaarcontract vast zat en dat ADSL voor 67A werd geleverd, maar men kom niet vertellen op welke lijn.
Uiteraard heb ik ook een tweede maal gebeld en hier werd mij zelfs verweten tegen de verkeerde partij aan te "blaffen", ik moest maar bij mijn onderbuurman klagen want hij had 1 lijn "gestolen". Dit terwijl beide lijnen op 67 staan en het dus het goed recht is van mijn onderbuurman om van deze lijnen gebruik te maken.
Ondertussen gaf Tele2 alleen maar aan dat 67A was aangesloten maar men kon mij niet vertellen over welke lijn.
Hier komt nog bij dat ik bij de bestelling ook heb aangegeven geen actieve analoge KPN lijn te bezitten. Dit betekende dat ik 5 euro p/m meer moest gaan betalen en dan zou Tele2 dit bij KPN alsnog aanvragen. Wanneer Tele2 ADSL nu heeft aangesloten op nummer 67, dit kan dus alleen via de KPN lijn. Zou dit "activeren"niet nodig zijn geweest. feit blijft dat TELE2 ook dit bedrag gewoon blijft innen terwijl dit in mijn ogen duidelijk zou moeten zijn als men in contact moet treden met KPN.
Op advies van mijn rechtsbijstandverzekeraar heb ik een aangetekende brief verstuurd met het verzoek deze situatie op te lossen binnen een termijn van 2 weken en het verzoek schriftelijk te reageren. Morgen is deze termijn verstreken en heb ik nog steeds niets van Tele2 vernomen. Ik heb een bericht op mijn voicemail n.a.v. een vraag mijner zijde via twitter gericht aan Tele2webcare. Men zou terugbellen. Ook hier heb ik niets meer van gehoord.
Inmiddels zijn de aansluitkosten en de eerste termijn van mijn rekening geschreven en een fatsoenlijke reactie blijft uit.
Gelaten laat ik het allemaal op mij afkomen en teleurgesteld ben ik in deze manier van zaken doen. De gemiddelde consument heeft minder middelen om hier tegen in te gaan en daar maakt men mijn inziens gretig gebruik van i.pv. zich dienstbaar op te stellen. Wij hebben als consument toch zeker meer rechten?
Herkennen mensen deze situatie of heb je een soortgelijk probleem met een provider lopen of gehad. Deel het a.u.b. wellicht kunnen wij elkaar van dienst zijn?
Wellicht zijn er mensen die mij nog een advies kunnen geven.
Vriendelijk bedankt,
Ayk
Reactie door stacey op 06-12-2010 11:25
--Ik was in de veronderstelling ook een eigen aansluiting te hebben--
Denk dat je er weinig mee kunt,
je had dit zelf vooraf moeten controleren want dat kan Tele 2 nooit weten........
Zelfde als software kopen als je geen pc bezit...............
Dat je er dan niets aan hebt kun je een verkoper/leverancier niet verwijten, jij moet zorgen dat als je iets koopt je het kunt gebruiken en je aansluiting daarvoor binnenshuis dan in aanwezig/orde is.
Reactie door aykster op 06-12-2010 17:32
Hallo Stacey,
Bedankt voor je bericht. Laat ik ook een citaat aanhalen.
Overigens blijkt achteraf dat verschillende postcodechecks op meerdere sites aangeven dat ADSL op mijn adres niet mogelijk is.
Gek, dat de postcodecheck van Tele2 aangeeft dat het wel kan. Dan ga ik er vanuit dat ik het kan gebruiken. Als we het hebben over nagaan of ik iets kan gebruiken. (67A)
Hetzelfde als online een paar schoenen kopen en je vraagt de verkoper of je met maat 41 in een schoen van 39 past. En hij zegt ja deze vallen groot uit. Vervolgens kom je erachter dat dit niet het geval is.
Groeten van Ayk
Reactie door stacey op 06-12-2010 17:57
Op nummer 67 kan het wel voor zover ik begreep en dat er een huis opgesplitst wordt en iets gewijzigd/verdeeld wordt aan de aansluitingen intern dat is niet het pakkie aan van Tele2.
Op nummer 67 is het toch wel gewoon te gebruiken ?
Reactie door börgemeister op 07-12-2010 02:36
Waarom zo naïief om toch een contract voor een jaar aan te gaan bij Tele2 als voor te voren al vaststaat dat het niet mogelijk is een (Tele2) op uw adres?
Je zou het op 'dwaling' kunnen laten, zijdens Tele2, om u een jaarcontract aan te bieden en aan te gaan met de wetenschap dit een onmogelijke prestatie oplevert )opleverde) op uw adres.
Reactie door aykster op 08-12-2010 15:49
Hallo,
Helaas was het van te voren niet bij mij bekend. Zoals ik het in mijn eerste bericht schrijf. Anders was het inderdaad erg naiief geweest.
Op de dag dat ik de modem ontving heb ik Tele2 laten weten niet over een aansluiting te beschikken, ik kwam er toen pas achter dat de aansluitingen in mijn woning niet aangesloten zijn op een IS/RA punt. De aansluitingen zijn een restant van de tijd dat de woning samen met de winkel 1 pand waren.
Inmiddels 31/2 week verder is er vandaag een monteur langs geweest om binnen 2 minuten te zien dat er geen aansluiting en weer te vertrekken. Morgen belt Tele2 terug en hoor ik meer.
Groeten van Ayk
Reactie door tele2webcare op 09-12-2010 16:36
Beste Aykster,
Zoals je wellicht hebt vernomen heb ik je klacht al in behandeling genomen via Twitter.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Reactie door aykster op 10-12-2010 10:54
Hallo,
De situatie is opge lost dankzij twitter @tele2webcare
Na betaling van de aansluitkosten en de eerste termijn is het contract kosteloos ontbonden. Waarvoor dank.
Telefoon zal ik in dit huis iig niet meer nemen.
bedankt voor jullie reacties.
Vriendelijke groet,
Ayk
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!