Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 torenhoge rekening en slechte klantenservice

Geplaatst door: dutches op: 12-12-2013 13:18
Mijn dochter heeft een mobiel abonnement bij Tele2 voor 15 euro per maand. Dat is 10 maanden goed gegaan totdat ze in oktober buiten haar weten een uur buiten de bundel heeft gestreamd. Rekening: 378,00 euro. 2 sms's jes - de eerste om te waarschuwen dat de bundel half gebruikt was - de tweede dat de kredietlimiet was overschreden kwamen pas uren nadat het kwaad al was geschied. De volgende dag bleek de telefoon afgesloten. Ik voel me zwaar gedupeerd door Tele2, niet alleen vanwege deze hoge rekening die voorkomen had kunnen worden maar ook omdat we nu 2 maanden verder en 2 brieven verder bijna geen steek verder zijn behalve een aantal zeer frustrerende telefoontjes met Tele2 klantenservice. Zo'n slechte klantenservice heb ik niet eerder meegemaakt. Op onze eerste brief kwam geen reactie. Toen ik na een aantal weken belde en verzocht om teruggebeld te worden (omdat ik voor de zoveelste keer zo lang aan de lijn moest hangen, in de wacht werd gezet terwijl er blijkbaar overlegd moest worden) werd mij gezegd dat ze niet kunnen terugbellen. Ook mijn verzoek om een schriftelijke reactie op mijn klacht kreeg een negatief antwoord. Ik kreeg dus telefonisch te horen dat ik accoord ben gegaan met de voorwaarden dus jammer maar helaas. Nu heb ik een kredietlimiet van 250 euro en kreeg een rekening van 378 euro. Daar had ik wel een punt. Er werd een ticket aangemaakt en een onderzoek opgestart, maar dan moest ik wel even aan de lijn blijven om informatie te geven. Welke informatie, u weet alles al riep ik woedend, maar toen werd me liefjes gezegd dat de ticket dan maar niet ingediend zou worden als ik zo deed. Vervolgens hoorde ik weer niets en moest ik weer zelf bellen. De rekening was teruggebracht naar 250 euro. Maar ook hier wil ik niet mee accoord gaan. Tele2 is duidelijk in gebreke gebleven als het gaat om de gedragscode waar in staat dat zij hun klanten moeten behoeden voor hoge rekeningen. Ik krijg verschillende redenen van Tele2 waarom die sms's te laat zijn ontvangen, maar de reden is voor mij niet relevant. Inmiddels heb ik telefonisch mijn abonnement per 1 december op gezegd (weer 25 minuten aan de lijn gehangen) en daar via een sms een bevestiging van ontvangen van Tele2. Toch werd er deze maand weer 15 euro afgeschreven. Weer gebeld. Het was intern niet doorgekomen omdat er niet opgezegd kan worden als het nummer is afgesloten. Of ik nog een keer met de afdelingen opzeggingen wilde bellen. Dit heb ik geweigerd en de medewerker had er begrip voor en zou mij zelf terugbellen om me door te verbinden. Dag en tijd afgesproken maar ik ben niet gebeld. Vandaag via een life chat gevraagd hoe het nu zit met die opzegging. Helaas, u moet zelf even bellen met de afdeling opzeggingen. "Maar ik heb al opgezegd, regel het! "schreef ik. vervolgens werd de chatverbinding verbroken. Een derde brief om Tele2 te wijzen op de slechte klantenservice en nogmaals bezwaar te maken tegen de hoge rekening is teruggekomen (foutje Post.nl?) en gaat vandaag opnieuw op de post. Ik heb een email gekregen van Tele2 als reactie op mijn klacht. Wat vervelend bla bla maar of ik toch maar even die 250 euro wilde betalen. Uit coulance was de rekening verlaagd van 378 naar 250. niets coulance, maar kredietlimiet! Een antwoord geven op de email was natuurlijk niet mogelijk: noreply! Een slepende kwestie waar ik erg gefrustreerd van raak. Zo slecht ben ik zelden behandeld door een klantenservice.
Reactie door zoekster op 12-12-2013 13:37
Het is niet best daar. Wegwezen en wegblijven is mijn advies.
Reactie door tele2webcare op 13-12-2013 10:30
Hoi dutches, Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over het dataverbruik. Dataverbruik kan verschillende oorzaken hebben, maar als ik je bericht zo lees zijn we er in ieder geval al achter waar het dataverbruik vandaan is gekomen. De verwarring die vervolgens is ontstaan over de waarschuwingssmsjes is natuurlijk niet leuk. Ik wil daarom graag bekijken of ik iets voor je kan betekenen hierin. Wil je me je postcode, huisnummer, het 06-nummer en een nummer waarop we je tijdens kantoortijden kunnen bereiken mailen naar danielle@tele2.com? Graag o.v.v. Dutches / Kassa Vara. Ik zie je berichtje graag tegemoet. Groet, Danielle van Tele2
Reactie door tele2webcare op 24-12-2013 15:04
Beste dutches, Helaas heb ik geen gegevens meer van je ontvangen. Hierdoor heb ik het niet verder voor je uit kunnen zoeken of op kunnen pakken. Mocht je toch nog hulp kunnen gebruiken op dit moment dan raad ik je aan een berichtje op het forum te plaatsen; https://forum.tele2.nl/ Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door dutches op 24-12-2013 15:48
ik heb onlangs een bericht op het forum geplaatst. geen reactie van Tele2...... het is triest dat je een rekening krijgt waarop een email adres staat wat vervolgens niet meer in gebruik blijkt te zijn. Tele2 is zeeeeeer slecht bereikbaar, emails sturen is niet mogelijk en je kunt alleen contact leggen via de virtuele assistent die je eerst het hemd van je lijf vraagt, je hebt er niets aan, nog nooit een bevredigend antwoord gekregen het kost alleen een berg tijd en frustratie. ik bel niet meer, elk telefoontje kost minstens 20 minuten, zelfs voor de simpelste vraag. inmiddels 3 brieven verstuurd maar nog geen schriftelijke reactie terug ontvangen. Helaas heb ik geen gegevens meer van je ontvangen. Hierdoor heb ik het niet verder voor je uit kunnen zoeken of op kunnen pakken. Mocht je toch nog hulp kunnen gebruiken op dit moment dan raad ik je aan een berichtje op het forum te plaatsen; https://forum.tele2.nl/ Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2einde Quote
Reactie door tijger1 op 24-12-2013 16:41
Stuur een mail naar het adres in de reactie van 13 december, die komt bij het web care team terecht. Anders gebeurt er helemaal niets meer.
Reactie door zoekster op 24-12-2013 17:22
Zoals ik jouw reactie lees heb je geen reactie verstuurd naar danielle@tele2.com Waarom eigenlijk niet?
Reactie door dutches op 27-12-2013 11:15
Quote: zoekster schreef op dinsdag 24 dec 2013, 17:22: Zoals ik jouw reactie lees heb je geen reactie verstuurd naar danielle@tele2.com Waarom eigenlijk niet? einde Quote Zoekster, ik had al mijn gegevens naar het prive email adres doorgestuurd. Ruim een week later staat op het forum dat ze over zijn gegaan op een nieuw systeem en dat ze de priveberichten niet hebben kunnen ontvangen. Daar zakt mijn broek van af. Ik heb al zoveel van dit soort slechte ervaringen met de klantenservice van Tele2 dat ik ervan heb afgezien nogmaals alles op te sturen. Nog steeds geen reactie op mijn laatste forum bericht Ook niet op mijn brief.
Reactie door jpm op 27-12-2013 15:29
@dutches. Wat me in ieder geval is opgevallen in uw topic is het volgende, ik citeer: "Toen ik na een aantal weken belde en verzocht om teruggebeld te worden (omdat ik voor de zoveelste keer zo lang aan de lijn moest hangen, in de wacht werd gezet terwijl er blijkbaar overlegd moest worden) werd mij gezegd dat ze niet kunnen terugbellen", einde citaat. Hier gaat het om een abonnement voor uw dochter inzake mobiel bellen. Hoe is het mogelijk zeg. Tele 2, toch wel een beetje bekend om zijn corebusiness, de telefoondiensten, kan een klant niet terugbellen. Nog niet zo lang geleden konden ze ontzettend goed mensen bellen die helemaal geen abonnement of andere dienst bij ze afnamen. Met de boodschap dat ze een ontzettend goed aanbod hadden: telefoonabonnementen. Dus toen konden ze wel bellen en nu niet meer? Een beter bewijs bestaat er niet: Aan het bellen door ontevreden klanten verdient men ook weer geld, maar een beetje service kan je er niet krijgen. Blij dat ik destijds niet op dat aanbod ben ingegaan, gebakken lucht met een luchtje.
Reactie door hoofdpyn op 08-01-2014 22:15
ik heb zelf ook problemen met tele2 zyn zeer klantonvriendelyk en onbeschofd tegen hun klanten op het forum regent het van klachten helpen of uit zoeken hebben ze nooit van gehoord
Reactie door judith_volwater op 13-01-2014 10:27
Het is misschien niet een fijne reactie maar ook wij zijn tegen de slechte service van tele2 opgelopen. Wij zijn inmiddels een maand verder maar als ik uw verhaal zo lees gaat dat nog even duren. Miss hebben meer mensen hiermee te maken gehad en wordt er snel iets aan gedaan

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!