Tele2 nooit meer... 0% service
Geplaatst door: tanjaa4 op: 21-02-2014 21:31
Een jaar geleden besloot ik een abonnement af te sluiten voor een mobiele telefoon bij TELE2. Ik ben eigen ondernemer dus besloot een zakelijk abonnement af te sluiten voor €68,- per maand. Nooit echt problemen gehad met de provider behalve dat de (internet)verbinding wel eens weg viel. Ik ben een weekje op vakantie gegaan naar het buitenland, maar het was noodzakelijk voor mijn klanten dat ik bereikbaar bleef, dus mijn telefoonrekening was €128,- hoger dan de gebruikelijke €68,- per maand. Inmiddels was ik al begonnen aan mijn nieuwe belmaand tot dat ik opeens geen verbinding meer had. Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan bij de telefonische klantenservice van TELE2 werd ik dan eindelijk geholpen... Mijn telefoonnummer was afgesloten door TELE2 omdat mijn telefoonrekening van de vorige maand hoger was dan gebruikelijk. De afschrijving van dit bedrag zou pas over een week plaats vinden maar ze hebben alvast de telefoon afgesloten.... Ik heb nog nooit betalingsachterstanden gehad en kan zo aan de factuur voldoen. De onbehulpzame medewerkster van de klantenservice had geen begrip voor het feit dat ik dit onzin vind en mijn telefoon nodig heb voor mijn klanten. Ik moest het geld maar alvast overmaken dan zou mijn factuur binnen 5 dagen behandeld worden en wellicht een aantal dagen sneller van de blokkade afgehaald worden.
Ik heb net het geld overgemaakt naar TELE2 in de hoop snel weer bereikbaar te kunnen zijn, maar ben bang dat de administratie bij TELE2 zo'n chaos is dat ze het factuurbedrag gerust nog een keer afschrijven tijdens de automatische incasso.
Ik begrijp dat de provider de telefoon blokkeert als er opeens aanzienlijk veel gebeld wordt binnen een korte tijd. Maar nu is mijn telefoon afgesloten door een of ander lomp beleid van TELE2 terwijl mijn rekening de vorige maand maar €128 hoger was dan gebruikelijk.
Zonder een sms of telefoontje te ontvangen van tele2 die mij vraagt wat er aan de hand is of met de mededeling dat de telefoon wordt afgesloten zit ik opeens met een probleem.
Indien ik een telefoontje had gekregen van TELE2 had ik nog de kans gehad dit "hoge" bedrag te betalen en had mijn telefoon niet afgesloten te hoeven worden.
Kortom: ik heb meerdere abonnementen lopen bij TELE2 en ga ze allemaal per direct opzeggen en overstappen naar een provider waar ze wel behulpzaam zijn en met de klant meedenken.
TELE2 noooooit meer voor mij!! Wat een slechte service...
Ik verwacht van TELE2 dat zij op zijn minst een excuus maken en toegeven dat dit een belachelijk beleid is zonder eerst een factuurbedrag af te schrijven van de rekening van de klant. Daarnaast heb ik ook een hele poos aan de telefoon gezeten met de onbehulpzame klantenservice
Reactie door sjoppie op 22-02-2014 10:50
Begrijpelijk dat u na deze vervelende ervaring weggaat bij tele2, ik zou ook bij een andere provider maar waarschuwen als u met vakantie gaat en dat de rekening met uw goedvinden kan oplopen.
Overal is wat maar tele2 spant volgens mij de kroon.
Vr. gr.
Reactie door mahadma op 22-02-2014 11:59
Wat telecom providers moet je maar denken: Er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan. Toets alle jouw bekende providers in het zoekscherm rechts bovenaan, en klik op het vergrootglas(zoeken) en je krijgt van elke provider een klachtenlijst te zien, dus ik wens de vraagsteller heel veel succes om een voor hem klachtenvrije provider te vinden. Misschien in Utopia?
Reactie door pino123 op 22-02-2014 13:18
Maar het is natuurlijk te idioot voor woorden, dat TS zoals hij het stelt gewoon de rekening kan betalen en wil betalen en door deze idiote maatschappij tegen zijn wil wordt afgesloten... Eigen schandalig...
Reactie door tanjaa4 op 22-02-2014 20:01
Ja ik ben echt zo erg pissed off door dit respectloze gedrag naar klanten.
Waarom was mijn nummer niet vorige maand al geblokkeerd tijdens mijn bundel omdat de rekening al op liep? Waarom wordt mijn telefoonnummer geblokkeerd na dat mijn nieuwe belminuten al 2 weken waren in gegaan? Die logica snap ik echt niet. Ik had vorige maand wel voor €2000,- kunnen bellen zonder dat ik geblokkeerd werd, maár ze gaan pas blokkeren in je nieuwe belmaand voor dát ze gaan afschrijven en zonder enig bericht aan mij te hebben laten weten...
De klantenservice is ook niet echt behulpzaam dus ik los mijn eigen probleem wel op; maandag sta ik in de rij bij tmobile voor een nieuwe mobiel abonnement.
Bij elke provider is wel iets, en ik snap dat je iemand zijn telefoonnummer afsluit als hij binnen het betalingstermijn niet aan de factuur voldoet maar hier is mijn nummer afgesloten voor dat er uberhaupt een afschrijving heeft mogen plaats vinden.
Bij tmobile of vodafone heb je dit gezeik niet. In het verleden nooit problemen gehad, ook niet met hogere telefoonrekeningen
THANKS TELE2 VOOR JULLIE SUPERSERVICE..........
Reactie door tanjaa4 op 22-02-2014 20:03
Quote: mahadma schreef op zaterdag 22 feb 2014, 11:59: Wat telecom providers moet je maar denken: Er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan. Toets alle jouw bekende providers in het zoekscherm rechts bovenaan, en klik op het vergrootglas(zoeken) en je krijgt van elke provider een klachtenlijst te zien, dus ik wens de vraagsteller heel veel succes om een voor hem klachtenvrije provider te vinden. Misschien in Utopia?einde Quote
Bedankt voor je succes,
Gelukkig heb ik in het verleden nooit nare ervaringen gehad met andere providers, ook niet met hogere telefoonrekeningen dus een provider naar mijn wensen vind ik wel!
Reactie door jeremy howard op 01-03-2014 21:32
Quote: mahadma schreef op zaterdag 22 feb 2014, 11:59: Wat telecom providers moet je maar denken: Er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan. Toets alle jouw bekende providers in het zoekscherm rechts bovenaan, en klik op het vergrootglas(zoeken) en je krijgt van elke provider een klachtenlijst te zien, dus ik wens de vraagsteller heel veel succes om een voor hem klachtenvrije provider te vinden. Misschien in Utopia?einde Quote
Het klopt wel dat alle providers wel eens steken laten vallen, maar het laatste jaar (of jaren) spant Tele2 wel de kroon. Er spelen daar tal van praktijken die niet voor mogen komen, kijk maar eens op de diverse fora, bijvoorbeeld op het forum van Tele2 zelf of op het forum van RADAR. (En dan is het forum van Tele2 zelf nog zwaar gecensureerd, al te onwelvallige klagers en ontevredenen worden verbannen en verwijderd). En de rode draad in de klachten is veelal de Tele2 klantenservice, die zo rot is als een mispel.
Helaas kan ik er zelf ook over meepraten, Tele2 pest mij ook al 7 maanden...zucht.
Dus Tanjaa4, ik leef helemaal met je mee en geef jou gelijk: Tele2 nooit meer en inderdaad 0% service.
Groeten uit Den Haag
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!