Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 / Intrum justitia

Geplaatst door: cywol op: 11-09-2011 07:37
Tele2 is een ongeorganiseede bende, vorig jaar netjes met een brief in augustus het jaarcontract opgezegd, september niets gehoord, october niet, november niet, in december maar een keer of tig gebeld met een betaald nummer, ja de brief was binnengekomen maar nog niet verwerkt, gingen het nu direct regelen, maar met terugwerkende kracht een contract opzeggen kon niet bij Tele2, dus het contract word pas opgezegd als Tele2 daar een keer tijd voor heeft, advies gekregen om de incasso's van november en december zelf maar terug te laten boeken omdat geld terugkrijgen van Tele2 onbegonnen werk is, januari weer geld afgeschreven, weer gebeld, ja klopt word geregeld, creditfactuur gekregen, nog geen geld ontvangen, denk je dat alles geregeld is, nee hoor niets is minder waar, krijg je een brief dat je nog even ruim € 100,- mag overmaken naar die ratten van Intrum Jusitia, vraag je waarom dat is krijg je geen antwoord, vele brieven en faxen later blijkt het te gaan om een factuur van december 2010 toen het contract al lang opgezegd zou moeten zijn, vraag je om een overzicht krijg je alleen een vermelding dat ze er weer 'zorgvuldig' naar gekeken hebben en dat je toch moet betalen. Het product Tele2 is goed, administatie is bagger, telefonisch niet of tegen veel geld bereikbaar, Intrum Justitia is een stel boeven die je telefonisch bedreigen dat je maar beter kan betalen en achteraf met Tele2 in discussie kan gaan, nou Tele2 reageert nergens op en naar je geld kan je fluiten, Intrum Justitia is een legale criminele bende waar ze een keer met een uzi naar binnen moeten lopen en een stel van die ratten moeten afschieten, ze persen mensen af die nauwelijks weten wat hun rechten zijn en dan maar liever het bedrag wat op de acceptgiro staat betalen en dan weer van hun rust kunnen genieten zonder lastig gevallen te worden door die lui. Voor bellen en telefonie ga je gewoon naar KPN, duur maar eerlijk.
Reactie door tdehond op 11-09-2011 12:24
Kunt u rechtsgeldig aantonen dat u per .... opgezegd heeft. Opgezegd per aangetekende brief? of Is ook per e-mail bevestigd dat uw brief is aangekomen? Dan kunt u aantonen per welke datum is opgezegd ongeacht of tele2 de moeite neemt dit te verwerken. Intrum justitia voert alleen de opdracht van tele2 uit. Als u kunt aantonen per welke datum opgezegd is kunt u 1 brief sturen aan intrum dat u opgezegd heeft met copie brief en copie verzendbewijs of afdruk bevestiging opzegging per e-mail. BTW Ik ben tegen elke vorm van geweld.
Reactie door cywol op 11-09-2011 12:47
Ja de brief word bevestigd, kunnen alleen niet met terugwerkende kracht de opzegging verwerken (zeggen ze), Intrum Justitia voert niet alleen de incasso uit, ze horen ook de stukken te bekijken, ze hebben de opzegbrief ook, ze weten hoe lang het contract duurt dus ook wanneer de opzegging een feit zou moeten zijn, ze voeren verbaal geweld tegen onschuldige mensen en proberen met dreigementen van rechtzaken mensen zo murf te maken dat ze dan maar kiezen om te betalen. Kortom ze luisteren niet, lezen niet en hebben geen kennis van zaken. Dit soort bedrijven horen niet in onze maatschappij thuis, die horen in een bananenrepubliek.
Reactie door cywol op 11-09-2011 13:08
Quote: cywol schreef op zondag 11 sep 2011, 07:37: Tele2 is een ongeorganiseede bende, vorig jaar netjes met een brief in augustus het jaarcontract opgezegd, september niets gehoord, october niet, november niet, in december maar een keer of tig gebeld met een betaald nummer, ja de brief was binnengekomen maar nog niet verwerkt, gingen het nu direct regelen, maar met terugwerkende kracht een contract opzeggen kon niet bij Tele2, dus het contract word pas opgezegd als Tele2 daar een keer tijd voor heeft, advies gekregen om de incasso's van november en december zelf maar terug te laten boeken omdat geld terugkrijgen van Tele2 onbegonnen werk is, januari weer geld afgeschreven, weer gebeld, ja klopt word geregeld, creditfactuur gekregen, nog geen geld ontvangen, denk je dat alles geregeld is, nee hoor niets is minder waar, krijg je een brief dat je nog even ruim € 100,- mag overmaken naar die ratten van Intrum Jusitia, vraag je waarom dat is krijg je geen antwoord, vele brieven en faxen later blijkt het te gaan om een factuur van december 2010 toen het contract al lang opgezegd zou moeten zijn, vraag je om een overzicht krijg je alleen een vermelding dat ze er weer 'zorgvuldig' naar gekeken hebben en dat je toch moet betalen. Het product Tele2 is goed, administatie is bagger, telefonisch niet of tegen veel geld bereikbaar, Intrum Justitia is een stel boeven die je telefonisch bedreigen dat je maar beter kan betalen en achteraf met Tele2 in discussie kan gaan, nou Tele2 reageert nergens op en naar je geld kan je fluiten, Intrum Justitia is een legale criminele bende waar ze een keer flink moeten huishouden, ze persen mensen af die nauwelijks weten wat hun rechten zijn en dan maar liever het bedrag wat op de acceptgiro staat betalen en dan weer van hun rust kunnen genieten zonder lastig gevallen te worden door die lui. Voor bellen en telefonie ga je gewoon naar KPN, duur maar eerlijk.einde Quote
Reactie door tdehond op 11-09-2011 13:16
Quote: cywol schreef op zondag 11 sep 2011, 12:47: Ja de brief word bevestigd, kunnen alleen niet met terugwerkende kracht de opzegging verwerken (zeggen ze), Intrum Justitia voert niet alleen de incasso uit, ze horen ook de stukken te bekijken, ze hebben de opzegbrief ook, ze weten hoe lang het contract duurt dus ook wanneer de opzegging een feit zou moeten zijn, ze voeren verbaal geweld tegen onschuldige mensen en proberen met dreigementen van rechtzaken mensen zo murf te maken dat ze dan maar kiezen om te betalen. Kortom ze luisteren niet, lezen niet en hebben geen kennis van zaken. Dit soort bedrijven horen niet in onze maatschappij thuis, die horen in een bananenrepubliek.einde Quote U kunt schriftelijk aangetekend aan tele 2 laten weten dat u per ..... heeft opgezegd. Geeft dan ook aan dat als niet per die datum de overeenkomst beëindigd wordt u dit als een geschil zult voorleggen aan de Geschillen commissie telecommunicatie. Stuur een copie van deze brief aan intrum. GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE Geschillencommissie Telecommunicatie Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren. Nogmaals het probleem wordt veroorzaakt door tele 2 die zijn zaakjes niet op orde heeft. Geschillencommissie Telecommunicatie
Reactie door tele2webcare op 13-09-2011 16:04
Beste cywol, Vervelend om te lezen dat de opzegging van je abonnement niet goed is verwerkt en dat je hierdoor de afgelopen maanden hebt moeten betalen. Ik wil je graag hierbij helpen. Zou je je postcode, huisnummer en klantnummer naar Danielle@Tele2.com o.v.v. cywol/kassavara kunnen sturen? Ik zie je gegevens graag tegemoet! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door cywol op 13-09-2011 22:10
Gegevens naar je opgegeven email adres verzonden, wel bijzonder dat je op de hele Tele2 site geen email adres vindt om contact te zoeken met Tele2, ben benieuwd naar de afloop.
Reactie door tele2webcare op 14-09-2011 11:48
Beste cywol, Bedankt voor je gegevens! Ik neem dit verder in behandeling en zodra ik hier meer over weet kom ik er bij je op terug! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door tele2webcare op 14-09-2011 16:15
Beste cywol, Mijn collega heeft vandaag telefonisch contact met je gehad. Er is besproken dat er een aantal facturen vergoed worden en dat het incassodossier kosteloos wordt gesloten. Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van het telefoongesprek, laat het me dan weten! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door alexgroen2 op 14-09-2011 18:31
Ik kreeg nog geen 10 minuten geleden een telefoontje van een callcenter medewerker van, zoals ze zei, TELE2. Ze kon mijn contract verlengen met 1 jaar en daarvoor kreeg ik als goede klant, de volgende maand 10 euro korting op het abonnement. Geen 29,95 maar 19,95. Ik gaf de charmante dame te kennen dat ik reeds een contract heb bij TELE2 en dat ik er vanuit ga dat zoals in de algemene voorwaarden staat vermeld, het contract stilzwijgend verlengt wordt met onbepaalde tijd, waarbij er een bepaalde opzegtermijn geld. Zij gaf aan dat dit niet kon en dat of internet + telefonie wordt opgezegd, of ik verleng mijn contract met 1 jaar. Ik heb dit aanbod netjes afgeslagen en haar verwezen naar de algemene voorwaarden. Dit is een smerige manier van misleiding. Of dit wettig is, bepaal ik niet. Maar diegene die hierdoor in de toekomst in de problemen komt voor hen wil ik gerust getuigen.
Reactie door grootvader. op 14-09-2011 22:56
Ach alexgroen2, alexgroen, alexgroen, ach daar kun jij ook niks aan doen ! ik vind eigenlijk wel dat je een beetje zeurt ! trek het je niet veel aan ! vind het goed dat je het hier kenbaar maakt ! De Vrije Vogel
Reactie door cywol op 15-09-2011 09:59
Beste lezers, Zoals Daniëlle al schreef hebben ze gisteren keurig contact opgenomen en toegezegd dat ze het contract toch gaan ontbinden op 1 oktober 2010 en dat het teveel geïncasseerde geld terug word gestort. Dit is op verzoek ook via de mail bevestigd. Tele2 dank u wel.
Reactie door tele2webcare op 15-09-2011 13:29
Beste cywol, Bedankt voor je positieve feedback! Ik ben blij te lezen dat we het uiteindelijk naar tevredenheid voor je op hebben kunnen lossen. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door wvr77 op 15-09-2011 14:00
Quote: alexgroen2 schreef op woensdag 14 sep 2011, 18:31: Dit is een smerige manier van misleiding. Of dit wettig is, bepaal ik niet. Maar diegene die hierdoor in de toekomst in de problemen komt voor hen wil ik gerust getuigen. einde Quote Typisch een callcenter dat niet goed op de hoogte is, een een doel heeft: het verlengen van contracten. Maak je niet al te druk, neem dit mee zodra je looptijd van je contract voor bij is.
Reactie door cywol op 12-10-2011 07:24
Gisteren de creditnota van Tele2 op de bankrekening bijgeschreven gekregen dus onze zaak is opgelost, blijft het feit dat het onvoorstelbaar lang geduurt heeft en dat ze hun zaakjes wat dat betreft niet op orde hebben. Ook die hufters van Intrum Justitia moeten zich schamen dat ze de correspondentie niet eens lezen en/o vergelijken met het materiaal van hun opdrachtgever, dus mensen als je maar enigzins vermoed dat je gelijkt hebt laat je niet onder druk zetten door die gangsters, blijf in contact met hen en ga in het uiterste geval naar de rechter (kan schriftelijk) maar laat je niet verleiden met hun gevleugelde uispraak 'u kunt beter nu betalen en achteraf klagen' geloof me je krijg je geld nooit meer terug.
Reactie door tdehond op 12-10-2011 12:03
@ cywol Fijn dat alsnog gerestitueerd is wat onterecht gevorderd was. Bedankt voor de terugmelding van de goede afloop ondanks alles.
Reactie door retsok op 24-11-2011 12:54
Quote: cywol schreef op woensdag 12 okt 2011, 07:24: Gisteren de creditnota van Tele2 op de bankrekening bijgeschreven gekregen dus onze zaak is opgelost, blijft het feit dat het onvoorstelbaar lang geduurt heeft en dat ze hun zaakjes wat dat betreft niet op orde hebben. Ook die hufters van Intrum Justitia moeten zich schamen dat ze de correspondentie niet eens lezen en/o vergelijken met het materiaal van hun opdrachtgever, dus mensen als je maar enigzins vermoed dat je gelijkt hebt laat je niet onder druk zetten door die gangsters, blijf in contact met hen en ga in het uiterste geval naar de rechter (kan schriftelijk) maar laat je niet verleiden met hun gevleugelde uispraak 'u kunt beter nu betalen en achteraf klagen' geloof me je krijg je geld nooit meer terug.einde Quote Door te stellen dat je daar met een Uzi naar binnen moet gaan stel je jezelf op dezelfde criminele hoogte als Interim Justitia. De naam justitia moet sugereren dat het een onderdeel is van justitie. Dat is fout. Het is een commercieel bedrijf die alleen betaald krijgt als ze de schuld incasseren. Het interesseert ze dus geen moer of de vordering terrecht is. Deze lui hebben geen enkel recht op het geld van de zogenaamd openstaande rekening. Ook niet als ze beweren dat ze de vordering hebben overgenomen. Tegen deze lui kun je maar 1 ding zeggen. Dat is dat ze naar de rechter moeten gaan. Totaal niet reageren op post van deze bedrijven. Niks aannemen van ze als ze aan de deur komen. Geen enkel dreigement geloven. Gewoon net doen of ze niet bestaan. Je hebt geen enkel zakelijke band met deze lui. Je hebt enkel te maken met jouw leverancier. Gewoon je probleem op internet zetten of in de krant. Daar zijn bedrijven gevoelig voor. Een helpdesk is niet meer dan een levend antwoordapparaat. Dat zijn deeltijd huisvrouwtjes en studenten. Totaal geen kennis van zaken. Vandaag zitten ze voor Tele 2, morgen voor Ziggo, en overmorgen voor een bouwmarkt.
Reactie door alexgroen2 op 24-11-2011 15:30
Quote: retsok schreef op donderdag 24 nov 2011, 12:54: Het is een commercieel bedrijf die alleen betaald krijgt als ze de schuld incasseren. Het interesseert ze dus geen moer of de vordering terrecht is. einde Quote De brieven die je van Intrum Justicia ontvangt zijn Templates. Standaardbrieven waarbij alleen een aantal persoonlijke gegevens aan worden toegevoegd. Indien je niet reageerd wordt de 2de, de 3de en eventueel een 4de template brief nagestuurd. Reacties die je geeft op hun brieven worden verzamelt en op het moment dat alleen een gerechtelijke procesdure nog een oplossing is om het tegoed te kunnen incasseren, worden deze brieven gelezen. Dit omdat 99% van de klanten dan al betaalt heeft. Dus hoef nog maar 1% van de correspondentie gelezen te worden. Per incasso wordt minimaal €37 geincasseerd, terwijl de hele incassoprocedure tot aan de gerechtelijke procedure nog geen 5 euro kost. Een winst van 32 euro dus. Rechters hebben in het verleden aangegeven wat een incasso kost. zie incassokosten Hierin is efficientie niet meegenomen. Er zijn ook incassobureaus die een hoger tarief rekenen of andere benamingen toevoegen zoals inschrijvingskosten, boekingskosten, comunicatiekosten en zelfs BTW. Allemaal niet toegestaan. Tenminste, als het voor de rechter komt. Want alles mag, maar niet alles zal door een rechter geaccepteerd worden. Belangrijk is dat als je vind dat je in je recht staat dat je dit schriftelijk kenbaar maakt en aangeeft dat indien er niet inhoudelijk gereageerd wordt op je reactie, de beste weg, de rechter is. Ook als je niet kunt betalen, geef dit dan aan, want als je een regeling voorsteld, hoe minim dan ook, moet het incassobureau je serieus nemen. Heb je een abonnement en zijn er meerdere termijnen achterstallig, dan kan niet per definitie voor elk termijn opnieuw incassokosten gerekend worden. De schuld wordt alleen hoger en de incassokosten alleen als er een drempel bereikt is. Zie de link hierboven. Als je mondeling afspraken hebt gemaakt met een incassobureau, vraag dan met wie je hebt gebeld en bevestig schriftelijk de afspraken die je gemaakt hebt met de desbetreffende persoon. Sterkte...incassokosten

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!