Tele2 databundel bereikt, net 2 dagen klant!!
Geplaatst door: ans est op: 24-04-2013 10:07
Sinds 2 dagen ben ik met een simonly overgestapt naar Tele2.
Ik kon deze simkaart vanaf 22 april gebruiken. Op 23 april kreeg ik in de avond een bericht dat ik mijn bundel voor de helft had verbruikt. Nog geen minuut later kreeg ik een sms dat hij volledig was verbruikt, terwijl ik in de tussen tijd niet op het internet heb gezeten. Blijkt dat ik in nog geen 2 dagen tijd al boven mijn bundel en zat en nog eens voor 193 euro had verbruikt. IN NOG GEEN 2 DAGEN.
De klantenservice doet niets, alleen de verbinding verbreken als de vragen te lastig worden en opzeggen kon ook niet meer. Ik heb alles qua internet op mijn telefoon uitgeschakeld maar dit is toch echt van de zotte.
Ik ben hiervoor jaren lang klant geweest van tmobile waarbij ik een kleinere bundel had dan bij Tele2 en ik heb nog nooit boven mijn limiet gezeten.
Gaat Tele2 echt zo met klanten om? Ik heb zo'n spijt dat ik ben overgestapt en aan deze ellende ben begonnen. Hoe moet ik bewijzen dat ik dit nooit heb verbruikt?
Reactie door zoekster op 24-04-2013 13:38
Het valt niet te bewijzen, er zijn meerdere posts hierover te vinden. Soms lost Danielle van de webcare het op. Helaas schijnt de geschillencommissie het ook te laten afweten, dus dat is geen optie meer, al leek eerst wel zo.
Wegwezen bij Tele2 zodra u kan. Was maar bij t-mobile gebleven, daar hoor je eigenlijk nooit klachten over het overschrijden van het datalimiet.
Reactie door tele2webcare op 24-04-2013 14:12
Beste ans est,
Lastig dat er onduidelijkheden zijn over dataverbruik bij je nieuwe Sim Only abonnement. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.
Hoger dataverbruik kan veel verschillende oorzaken hebben. Ten eerste wil ik je graag adviseren deze pagina over dataverbruik op ons forum te raadplegen. Daarin staan allerlei veel gestelde vragen en tips over dit onderwerp.
Je geeft aan dat je alles qua internet op je toestel hebt uitgezet. Kun je aangeven wat je precies hebt uitgezet?
Ook ben ik benieuwd of je de [url=https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-174/nieuwe-versie-mijntele2-app-17690/: Mijn Tele2 app [/url: al hebt geactiveerd. Op die manier kun je je huidige verbruik en komende facturen bijhouden. Het kan namelijk zo zijn dat je in eerste instantie een deel van je databundel hebt gekregen, omdat veel bundels van de 16e tot en met de 15e van de maand lopen.
Laat je weten of je er uitkomt en als je nog vragen hebt? Ik help je graag verder.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2 deze pagina
Reactie door ans est op 24-04-2013 14:31
Beste Danielle
ik ben 2 jaar klant bij tmobile geweest en nooit problemen met dataverbruik gehad. En nu heb ik ineens in 2 dagen tijd zoveel verbruikt, terwijl ik amper het internet heb gebruikt?
Ik heb mijn pakketgegevens en roaming uitgeschakeld. Tevens maar ook het Wifi omdat ik het hele netwerk van jullie niet vertrouw.
In nog geen 2 dagen (om exact te zijn van maandag 09.00 t/m dinsdag 14:30) heb ik 450 mb verbruikt + voor 193 euro aan datakosten. Leg dat maar eens uit.
Je geeft aan dat de bundel vanaf de 16e lopen. Mijn abonnement is dan ook pas de 22e ingegaan, dus daaraan kan het ook niet liggen.
Dus nee ik kom hier niet uit en ja ik heb nog genoeg vragen.
Ik vind het uiterst onbeschoft hoe de klantenservice omgaat met mensen die net lid zijn. Ik had gehoopt om binnen 7 werkdagen mijn abonnement op te zeggen, helaas geldt dat alleen als ik nog geen gebruik had gemaakt van de diensten. Erg jammer dit. Ik ben dan ook uiterst teleurgesteld, je denkt goedkoper uit te zijn. Mijn eerste rekening is nu alleen al over 2 dagen meer, als wat ik in een jaar aan tmobile zou betalen.
Reactie door freya op 24-04-2013 16:05
@ans est:
Vraag aan Tele2 of ze je ook kunnen vertellen wáár je die data aan verbruikt hebt. Al geef ik je weinig kans dat ze je die informatie gaan verstrekken, want ze zullen zich wel weer verschuilen achter 'de privacywetgeving'......
En wat je via wifi uitspookt, maakt allemaal niet uit, dat kunnen ze niet registreren en je dus ook niet in rekening brengen.
Freya
Reactie door jorisw op 24-04-2013 22:33
Is geen verschuilen achter de privacywetgeving, providers MOGEN niet bijhouden wat hun klanten doen. Bijhouden wat een gebruiker doet betekent dat ze DPI moeten gaan toepassen. Zonder DPI kan je hoogstens zien of het om http, smtp, pop e.d. gaat. En dan weet je nog steeds niet wat de oorzaak is.
Het beste is dat je gewoon zelf bijhoudt wat je telefoon doet zodat je kunt aantonen wat je hebt verbruikt. Er zal dan best nog wel een discussie kunnen ontstaan, maar als je zelf helemaal niks hebt wordt de discussie nog moeilijker. En het kan ook nog zo zijn dat je die data wel verbruikt hebt. Ook dan kan je het zien met een app.
Reactie door freya op 24-04-2013 22:59
@jorisw:
Ja, dat willen ze ons graag doen geloven.....
Maar zoals ik al eens eerder heb vermeld, geldt datzelfde ook voor vervoersmaatschappijen. Die mogen ook niet in de transactiedata kijken, maar als er 'een probleem' is, kunnen ze dat, met toestemming van de klant, wel. En dan is er niemand die er een probleem mee heeft.
Het enige verschil met telecomproviders is, dat het bij vervoersmaatschappijen om relatief kleine bedragen gaat en dat zij er dus niet bij gebaat zijn om de klant niet ter wille te zijn. Bij telecomproviders gaat het vrijwel altijd om hoge bedragen en dan komt het ze goed uit dat ze het 'niet mogen'.....
Ik zie het probleem niet waarom telecomproviders niet op dezelfde manier met die privacywetgeving om kunnen gaan als de vervoersmaatschappijen. Het gaat immers om de gegevens van die betreffende klant en als die toestemming geeft aan de telecomprovider om die gegevens in te kijken, dan is er niemand die daar een probleem mee heeft.
Freya
Reactie door tele2webcare op 25-04-2013 09:21
Beste ans est,
Bedankt voor je reactie.
Ik zie dat je hierover ook een bericht hebt geplaatst op ons forum. Mijn collega zal je daar verder helpen om meer duidelijkheid te geven en samen tot een passende oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!