Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 Abbo verlenging

Geplaatst door: boogieo op: 25-02-2011 09:22
Ik had 2 jaar geleden een abonnoment afgeloten bij Tele 2 voor internet en bellen. Later wilde ik digitale TV erbij, en heb Tele 2 gebeld en dit erbij genomen. Het was mij echter niet verteld dat ik kabels moest gaan trekken in mijn huis, en dat is ook niet mogelijk bij mij thuis. Ik heb dus het kastje terug gestuurd. Nu houd Tele2 de datum aan vanaf ik digitale TV erbij had genomen, en was het meteen voor 18!! maanden verlengd, kan dit zomaar?
Reactie door mahadma op 25-02-2011 11:35
Bij een contractwijziging heb je een afkoelings periode van 7 dagen, daarna "gaat de trein rijden", anders gezegd, de wijziging gaat volgens contract(voorwaarden) in. Je hebt niet binnen de afkoelings periode gereageerd, dus heb je een gewijzigd contract. ...... kan dit zomaar?...... Ja, dit kan zomaar, zie bovenstaande reden. Als je wilt opzeggen, doe dat volgens de geldende voorwaarden (op tijd en de goede manier). Dat is de enige optie. ...Het was mij echter niet verteld dat ik kabels moest gaan trekken in mijn huis.... Het moge voor een ieder logisch zijn, dat er een kabel naar je tv moet gaan voor het gebruik van het aangeleverde signaal, zeker als dit een scart of hdmi aansluiting betreft. Groet, MG.
Reactie door boogieo op 25-02-2011 11:39
Ik had nog gevraagd of er kabels getrokken moesten worden, het andwoord was nee, het was mij dus niet duidelijk. Maar als ze dan het modem retour nemen, en dus afzien van de contractaanpassing is het mijn inziens niet fair om dan wel het contract te handhaven.
Reactie door mahadma op 25-02-2011 11:48
Als je kan bewijzen dat er geen kabels getrokken moesten worden, zou je gelijk kunnen hebben. Heb je bewijzen? Nee, dus .......... "Maar als ze dan het modem retour nemen", Je hebt het teruggestuurd, er is geen sprake van "terugnemen". "en dus afzien van de contractaanpassing is het mijn inziens niet fair om dan wel het contract te handhaven." Ze zien niet af van "de contractaanpassing", dus is het contractueel correct om het gewijzigde contract te handhaven. P.S. Als je hier een vraag stelt en je krijgt niet het gewenste antwoord is dat heel vervelend voor je, maar de waarheid is hard en moet gezegd worden. Wij zijn hier geen méépraters.
Reactie door boogieo op 25-02-2011 11:57
Ik heb het modem niet gewoon teruggestuurd, maar dit was in overleg met Tele2. Die dienst nam ik dus niet af, en dan is het volgens mij niet redelijk om dan wel het contract te verlengen. Ik zie nergens dat ik om meepraters vraag.
Reactie door mahadma op 25-02-2011 12:09
Blijft staan dat er niet binnen 7 dagen in de afkoelings periode door je gereageerd is. Derhalve is het contract van toepassing, tenzij Tele2 dit schriftelijk wijzigd. "Ik heb het modem niet gewoon teruggestuurd, maar dit was in overleg met Tele2." Deze informatie staat niet aan het begin van de topic. "Ik zie nergens dat ik om meepraters vraag." Maar wel ongenoegen op vrijwilligers uiten door de kleur rood. Mij maakt het niet uit, maar dit is wèl kinderachtig.
Reactie door tdehond op 25-02-2011 12:14
Ik neem aan dat u kunt aantonen dat u het kastje heeft terug gestuurd. In de overeenkomst die u bij aanvraag digitale tv hoort gekregen te hebben staat in voor welke periode u dit contract heeft afgesloten. Hier hangt van af of het mag dat u een overeenkomst heeft van 18 maanden. Het probleem is inderdaad dat u nagelaten heeft de overeenkomst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging te annuleren.
Reactie door boogieo op 25-02-2011 12:19
Inderdaad heb ik een recu van het postkantoor, een overeenkomst heb ik nimmer ontvangen. Misschien niet handig om de overeenkomst niet te annuleren, ik ging er vanuit dat dit door het terugsturen van het kastje duidelijk was. Eigenlijk niet verder over na gedacht.
Reactie door mahadma op 25-02-2011 12:23
"Inderdaad heb ik een recu van het postkantoor, een overeenkomst heb ik nimmer ontvangen.Misschien niet handig om de overeenkomst niet te annuleren, ik ging er vanuit dat dit door het terugsturen van het kastje duidelijk was. Eigenlijk niet verder over na gedacht." Dus nu zit u vast aan een gewijzigd contract voor 18 maanden waar u wèl voor betaald, maar geen gebruik van maakt. Het is niet anders.
Reactie door boogieo op 25-02-2011 12:26
Ze hebben wel het digitale TV van het abbonoment afgehaald.
Reactie door mahadma op 25-02-2011 12:35
"Ze hebben wel het digitale TV van het abbonoment afgehaald." Weer nieuwe informatie. "Nu houd Tele2 de datum aan vanaf ik digitale TV erbij had genomen, en was het meteen voor 18!! maanden verlengd, kan dit zomaar?" Wat is nu het probleem, kan je dat even duidelijk maken?
Reactie door boogieo op 25-02-2011 12:48
Dat ze het contract niet handhaven met Digitale TV maar wel de duur van het (vernieuwde) contract.
Reactie door mahadma op 25-02-2011 13:49
boogieo, als je nu alle info in één keer had gegeven, maar goed. Wees blij dat je er zonder kosten vanaf komt en dat de contractduur gebaseerd wordt op de vernieuwde contractduur. Het had je anders geld gekost, en nu niet. Dus plat gezegd, niet klagen, maar dragen.
Reactie door tdehond op 25-02-2011 13:51
Quote: boogieo schreef op vrijdag 25 feb 2011, 12:48: Dat ze het contract niet handhaven met Digitale TV maar wel de duur van het (vernieuwde) contract.einde Quote Wettelijk gezien mag een overeenkomst voor 18 maanden afgesloten worden mits dit in de oorspronkelijke overeenkomst staat. Tele 2 is echter in gebreke gebleven u een overeenkomst toe te sturen waarin u o.a. de kosten en de duur van de overeenkomst kunt na lezen. Het is wel vreemd dat de overeenkomst m.b.t. digitale tv is terug gedraaid, terwijl de duur van het abonnement gehandhaafd is voor 18 maanden. U zou schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging bezwaar kunnen maken tegen de duur van de overeenkomst. Kopie brief etc goed bewaren. Wordt dit niet teruggedraaid naar de contractduur van 1 jaar dan kunt u dit voorleggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie. Waarschijnlijk vindt Tele2 zich al coulant door alsnog de overeenkomst m.b.t. digitale tv stop te zetten.
Reactie door mahadma op 25-02-2011 14:04
De kern van het verhaal gaat het TS dus om i.p.v. 18 maanden naar 12 maanden contractduur. Om daarvoor een aangetekende brief met ontvangstbewijs (kost geld) en of naar een geschillencommissie te gaan? Hij komt er financieël goed vanaf door de coulance van Tele2. Het onderste uit de kan willen halen voor 6 maanden korter abo? Om dan mogelijk weer bij Tele2 te blijven ............

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor