Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele 2 opnieuw heraansluitkosten

Geplaatst door: gjligthart op: 08-10-2015 10:18
ik had een betalingsachterstand bij Tele 2, waardoor ik werd aangemeld bij Bos incasso. na het betalen van de schuld heeft het 2 MAANDEN geduurd voordat ik weer gebruik kon maken van hun dienst. Heb 10-15x aan de lijn gehangen met hun, elke keer werd het belooft dat het wordt geregeld en binnen 3 werkdagen zou alles het weer doen. STEEDS NIKS. Uiteindelijk deed alles het weer, maar steeds mijn vergoeding afkeuren. terwijl ze al het bewijs hadden dat ik 2 maanden geleden alles had betaald. En niks laten horen en gewoon geld blijven innen elke maand. Dus ik betaal de heraansluitkosten (73 euro in totaal met abbo kosten) alles loopt goed nu. (nog steeds vergoeding afgekeurd) Vanwege mijn ontevredenheid heb ik 2 maanden terug gestort. Paar weken later krijg ik hier een brief over dat ik zoveel x aantal dagen nog heb om te betalen. Dus ik betaalde het toch maar ondanks de slechte service. 2weken later sta ik ineens weer aangemeld bij Bos incasso. Terwijl ik op tijd heb betaald. En nu moet ik weer heraansluitkosten betalen??? ik heb op tijd betaald. Tele 2 het zijn echt oplichters, en zullen je ook niet tegemoet komen. ze denken ook niet met je mee. Stel amateurs bij de klantenservice.
Reactie door tijger1 op 08-10-2015 10:52
Dus u hebt twee maanden laten storneren, niet echt verstandig. En ja dan sluiten ze u weer af en moet u weer heraansluitkosten betalen.
Reactie door gjligthart op 08-10-2015 10:54
@tijger1 ja klopt, dus ik kreeg daarvan een brief binnen dat ik x aantal werkdagen had om te betalen. ik heb betaald binnen dat termijn, dus ze horen je niet af te sluiten.
Reactie door mahadma op 08-10-2015 12:25
Even los: kijk uit met uw opmerkingen in de stijl van: Tele 2 het zijn echt oplichters, er bestaat ook nog zoiets als smaad. Vanwege mijn ontevredenheid heb ik 2 maanden terug gestort. Dat is dus gelijk aan niet betalen, dus wordt je afgesloten, logisch.
Reactie door tele2webcare op 09-10-2015 14:53
Hoi Giligthart, Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt gehad met jouw betalingen. Je geeft aan dat je onterecht bent afgesloten. Kun je mij vertellen hoe dit zo gekomen is? Op het moment dat de automatische incasso mislukt, ben je als klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig overmaken van het factuurbedrag. Als je dit handmatig doet is het belangrijk dat je altijd het juiste klantnummer en factuurnummer hierbij vermeldt. Ook is het belangrijk dat je rekening houdt met op welke dag je het bedrag hebt overgemaakt. In het weekend worden dit soort zaken namelijk niet verwerkt. Is dit bij jou het geval geweest? Pas als wij bericht hebben ontvangen van Bos Incasso kunnen we je weer aansluiten. We doen ons best dit zo snel mogelijk te doen maar moeten hiervoor ook jouw verbinding weer opnieuw tot stand brengen. Dit neemt helaas wat tijd in beslag. Ik begrijp dat je het dus niet eens bent met de gemaakte kosten door de afsluiting. Heb je hierover al contact met ons gehad, en wat is hierin toen besproken? Ik wil je aanraden om jouw huidige factuur wel gewoon aan ons te voldoen. Dit staat namelijk los van jouw eerdere factuur en deze kun je niet zomaar niet betalen. Je bent immers een betalingsverplichting met ons aangegaan. Op het moment dat we deze niet binnen krijgen zal je weer worden afgesloten. Dit is een automatisch proces wat ik helaas niet kan veranderen. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ons ook altijd via Twitter ( @Tele2Nederland) , via Facebook ( https://www.facebook.com/Tele2Nederland) ons een berichtje sturen. Groetjes, Fleur van Tele2

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!