TEL SELL reclame/aanprijzing
Geplaatst door: börgemeister op: 24-03-2011 02:54
Mister Steamy!!
Tel Sell beweert dat uw kleding met Mister Steamy strijkvrij uit de droogkast komt.
Mister Steamy moet u met water vullen, waardoor er tijdens het drogen stoom onstaat in de droogkast (wasdroger).
Helaas, deze bewering werd gisteravond in het Vlaamse televisieprogramma VOLT ontkracht: de kleding kwam niet strijkvrij uit de droogkast.
Daarnaast hanteert Tel Sell een garantieservice, voor de Mister Steamy kost dit € 2,50, betere voorwaarden en snellere service.
Tel Sell heeft natuurlijk ook andere producten dan alleen Mister Steamy, dus hoeft uw ervaring(en) niet alleen over Mister Steamy te gaan.
Wat is uw ervaring met de bewering van Tel Sell over het product?
Wat vindt u van een betaalde 'garantieservice' bij/door Tel Sell?
Reactie door tdehond op 24-03-2011 07:20
Tell sell lijkt vaker produkten te verkopen die niet werken zoals in de reclame gesuggereerd wordt.
[url=http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=tell+sell&x=10&y=11&search=vraagenbeantwoord&id=153&vHash=c749c73j: op deze site: klik[/url:
Ik koop er dus niet.
Reactie door sonjaatje op 24-03-2011 10:18
Snap uberhaupt niet dat mensen die zooi kopen. Als het zo goed was zou het wel in de winkel te koop zijn.
Reactie door valerius-2 op 24-03-2011 11:23
Quote: sonjaatje schreef op donderdag 24 mrt 2011, 10:18: Snap uberhaupt niet dat mensen die zooi kopen. Als het zo goed was zou het wel in de winkel te koop zijn.einde Quote Ja dan kan je ook van te voren veel meer vragen stellen en je spaart de verzendkosten uit. Als het niet in de winkel te koop is dan zal het dus niet zo'n artikel zijn wat het goed doet.
Reactie door de motormuis op 24-03-2011 13:15
Er zijn ondertussen best wel verschillende artikelen die Tel Sell verkoopt in andere winkels te koop.Bij Blokker bijvoorbeeld ,en ik ga dan liever in een winkel het eerst eens bekijken dan zo maar via die erg overdreven reclame's van Tel Sell daar te kopen.En meestal valt het product tegen en doet het helemaal niet wat het beloofd.
Denk dat er ongeveer zo'n 80 tot 90 % ook wordt terug gestuurd. En andere dingen staan dan regelmatig op Marktplaats aangeboden.
Reactie door read op 24-03-2011 15:18
@
Tell sell lijkt vaker produkten te verkopen die niet werken zoals in de reclame gesuggereerd wordt.
Je bedoelt waarschijnlijk:
Tell sell verkoopt bij voorkeur produkten die niet werken zoals in de reclame gesuggereerd wordt.
Pedro.
Reactie door tdehond op 24-03-2011 15:42
Quote: read schreef op donderdag 24 mrt 2011, 15:18: @
Tell sell lijkt vaker produkten te verkopen die niet werken zoals in de reclame gesuggereerd wordt.
Je bedoelt waarschijnlijk:
Tell sell verkoopt bij voorkeur produkten die niet werken zoals in de reclame gesuggereerd wordt.
Pedro.
einde Quote
Ik heb er nooit gekocht, dus ik druk me voorzichtig uit. :)
Reactie door de motormuis op 24-03-2011 16:16
@tdehond
Kun je beter ook niet doen. Weggegooid geld in 9 van de 10 gevallen.En anders een helehoop rompslomp om je geld weer terug te krijgen.
Gewoon in een winkel kopen dat is veel beter.
Groeten.
Reactie door börgemeister op 25-03-2011 02:55
4.Garantieservice
Met onze garantieservice breidt u voor slechts € 2,50 per bestelling de garantievoorwaarden uit en bent u beschermd tegen diefstal en transportschade.
Voor slechts € 2,50 per bestelling krijgt u een uitbreiding van de garantievoorwaarden en een snellere doorlooptijd van eventuele diefstal en transportschade. Ook als u meer producten tegelijk bestelt, bedragen de kosten slechts éénmaal € 2,50. Dit tarief is niet afhankelijk van de prijs van het bestelde product, het risico en grootte van het pakket.
Mocht uw bestelling tijdens het transport onverhoopt schade oplopen of gestolen worden, neem dan direct contact op met de klantenservice van Tel Sell. Er wordt dan door Tel Sell onmiddellijk een onderzoek gestart, zodat u zo snel mogelijk het product in huis heeft.
Als uw aangeschafte product binnen de garantietermijn onverhoopt defect is en het kan niet binnen een werkweek worden gerepareerd, dan ruilt Tel Sell het product meteen om voor een nieuwe, zonder tussenkomst van de fabrikant.
Bovendien heeft u met deze service in plaats van 14 dagen zelfs 28 dagen niet goed, geld terug garantie. Dit geldt voor alle producten waarop de niet goed, geld terug garantie van toepassing is.
Betalen voor iets waar je wettelijk recht op hebt? En in de praktijk met deze betalende garantieservice?
Reactie door tdehond op 25-03-2011 07:14
Quote: de motormuis schreef op donderdag 24 mrt 2011, 16:16: @tdehond
Kun je beter ook niet doen. Weggegooid geld in 9 van de 10 gevallen.En anders een helehoop rompslomp om je geld weer terug te krijgen.
Gewoon in een winkel kopen dat is veel beter.
Groeten.
einde Quote
Ik heb de gewoonte eerst te googelen op product en klacht + winkel + klacht. Dat leverde over tell sell het nodige op, zie mijn eerst geplaatste link. Ik geloof overigens niet in wonderbaarlijke producten.
Reactie door anoukbeekman op 25-03-2011 13:03
@borgmeister
Graag zou ik meer informatie willen op wat u zojuist beweert met "Bovendien heeft u met deze service in plaats van 14 dagen zelfs 28 dagen niet goed, geld terug garantie. Dit geldt voor alle producten waarop de niet goed, geld terug garantie van toepassing is."
Ik doel met name op "niet goed, geld terug garantie". Want ik heb onlangs Sheer Skin gekocht, dit product heb ik gebruikt, maar ik was er niet tevreden over. Binnen de gestelde termijn van 14 dagen heb ik dit verzekerd retour gezonden met verzoek om restitutie. Hierop heb ik een afwijzend antwoord ontvangen, omdat er gebruikssporen te zien zijn. Nu vraag ik mij af hoe ik dit product had moeten testen om te beoordelen of het naar tevredenheid is of niet, zonder dat gebruikssporen zichtbaar zouden zijn? Het gaat immers om een verbruiksvoorwerp dat na (3 maanden gebruik, bij mij al na 2 x gebruik) op is. Door dit soort reacties op klachtenafhandeling vrees ik dat jullie de schaarse klanten zullen verliezen die - ondanks de vele negatieve reacties - toch iets bij jullie willen kopen.
Ik ben benieuwd naar uw mening hierover.
Reactie door pino123 op 25-03-2011 13:07
@ Anouk Beekman,
Ik denk dat je in de veronderstelling bent dat Börgermeister bij deze Toko werkt, dat doet hij (zeer waarschijnlijk) niet. Maar hij heeft de algemene voorwaarde van TellSell gekopieerd, waarin de zinssnede: 'Met onze garantie' in naar voren komt.
Reactie door anoukbeekman op 25-03-2011 13:14
Quote: pino123 schreef op vrijdag 25 mrt 2011, 13:07: @ Anouk Beekman,
Ik denk dat je in de veronderstelling bent dat Börgermeister bij deze Toko werkt, dat doet hij (zeer waarschijnlijk) niet. Maar hij heeft de algemene voorwaarde van TellSell gekopieerd, waarin de zinssnede: 'Met onze garantie' in naar voren komt. einde Quote
Oh, dat zou heel goed kunnen. Alhoewel ik dan niet goed begrijp wat hij met zijn reactie wil bereiken...
Reactie door tdehond op 25-03-2011 13:44
@ anoukbeekman
M.i. vraagt hij zich af waarom je extra zou betalen voor een garantie waar je volgens hem toch al recht hebt.
+ of er in de praktijk iets van deze garantie terecht komt.
M.i.
Het is b.v. leuk om te proberen klanten aan te trekken met deze garantieservice waar u extra voor betaalt. Maar als er in de praktijk niet naar gehandeld wordt, betaalt u extra voor een wassen neus.
Reactie door tdehond op 25-03-2011 13:53
Toevoeging uit de a.v.
- 6. UITZONDERINGEN
Artikelen die niet retour gezonden kunnen worden zijn ondermeer, doch daartoe niet beperkt, -artikelen die in één van de volgende categorieën vallen:
- artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- artikelen die op of in het lichaam worden gebruikt, zoals ondermeer voedingssupplementen, lichamelijke verzorgingsproducten, gels, erotische artikelen etc.;
Dit verklaart waarom sheer skin niet retour gestuurd kan worden. Hieruit blijkt weer waarom het belangrijk is om eerst de algemene voorwaarden van een webwinkel te lezen voordat u met een zaak in zee gaat.
a.v. TS: klik hier
Hopelijk blijkt bij de bestelling of u de aankoop kan terug zenden. Dit vanwege het volgende deel in bovenstaande quote: doch daartoe niet beperkt,
klik hier
Reactie door börgemeister op 26-03-2011 00:36
Quote: anoukbeekman schreef op vrijdag 25 mrt 2011, 13:03: @borgmeister
Graag zou ik meer informatie willen op wat u zojuist beweert met "Bovendien heeft u met deze service in plaats van 14 dagen zelfs 28 dagen niet goed, geld terug garantie. Dit geldt voor alle producten waarop de niet goed, geld terug garantie van toepassing is."
Ik doel met name op "niet goed, geld terug garantie". Want ik heb onlangs Sheer Skin gekocht, dit product heb ik gebruikt, maar ik was er niet tevreden over. Binnen de gestelde termijn van 14 dagen heb ik dit verzekerd retour gezonden met verzoek om restitutie. Hierop heb ik een afwijzend antwoord ontvangen, omdat er gebruikssporen te zien zijn. Nu vraag ik mij af hoe ik dit product had moeten testen om te beoordelen of het naar tevredenheid is of niet, zonder dat gebruikssporen zichtbaar zouden zijn? Het gaat immers om een verbruiksvoorwerp dat na (3 maanden gebruik, bij mij al na 2 x gebruik) op is. Door dit soort reacties op klachtenafhandeling vrees ik dat jullie de schaarse klanten zullen verliezen die - ondanks de vele negatieve reacties - toch iets bij jullie willen kopen.
Ik ben benieuwd naar uw mening hierover.einde Quote
Garantie
1.Garantievoorwaarden
Alle producten hebben, bij normaal gebruik, een garantie op materiaal- en productiefouten van tenminste drie maanden, tenzij anders vermeld.
Bepaalde artikelen kunnen alleen ongeopend of voorzien van onverbroken seal geretourneerd worden. Dat geldt in elk geval voor boeken, CD’s, DVD’s, video’s, software, elektrische tandverzorgingsproducten, scheerapparaten e.d., drogisterijproducten zoals: voedingssupplementen, lichamelijke verzorgingsproducten en haarstylingmiddelen, erotische stimulatiemiddelen, sieraden en brillen. Bad- en trimkleding mag gepast, maar niet gebruikt worden.
Gebruikte of beschadigde artikelen, voedingsmiddelen, bloemen en planten, kranten en tijdschriften en artikelen die een duidelijk persoonlijk karakter hebben dan wel volgens uw specificaties zijn gemaakt, kunnen niet worden teruggenomen.
Tevens kunnen OP=OP artikelen niet worden teruggenomen of worden geruild voor een ander artikel.
De door u geretourneerde product kon u, na gebruik hiervan, niet meer geretourneerd worden volgens de voorwaarden. Dit zou wel hebben gekund mits ongeopende verpakking. Zonde van de verzendkosten.Een om in het vervolg eerst de voorwaarden voor wat betreft de retournering door te lezen. Dit geldt ovrigens in de meeste gevallen koop op afstand o.a. Wehkamp e.d.
Reactie door börgemeister op 15-05-2011 00:35
[u: Illusion Hair niet-aanschaffen[/u: !
Afgelopen woensdag had het Vlaamse televisieprogramma een test met 'Illusion Hair' uitgevoerd en daar bleek dat het product van Tel Sell door de mand viel.
Reactie door valerius-2 op 15-05-2011 01:20
Als u in sprookjes geloofd kan u nog vaak in de maling worden genomen.
Mensen gelooft toch al die reclame toch niet het is alleen maar gadaan om u te misleiden.
Reactie door birdies op 15-05-2011 02:14
Quote: börgemeister schreef op zondag 15 mei 2011, 00:35: [u: Illusion Hair niet-aanschaffen[/u: !
Afgelopen woensdag had het Vlaamse televisieprogramma een test met 'Illusion Hair' uitgevoerd en daar bleek dat het product van Tel Sell door de mand viel.einde Quote
Nou, interessant hoor.
Reactie door börgemeister op 15-05-2011 03:40
Quote: valerius-2 schreef op zondag 15 mei 2011, 01:20: Als u in sprookjes geloofd kan u nog vaak in de maling worden genomen.
Mensen gelooft toch al die reclame toch niet het is alleen maar gadaan om u te misleiden.einde Quote
Je zult maar een (bijna) kaal hoofd hebben en dit product als (laatste) strohalm willen gaan gebruiken. Een illusie armer met het "Kwakzalverij middel" Illusion Hair!
@Birdies! Het is zeker interessant om het te weten, de hand op de knip houden om die onzin product te behoeden om het aan te schaffen,
Kannie waar zijn!
Reactie door börgemeister op 22-05-2011 00:12
Afgelopen woensdag testte het Vlaamse televisieprogramma Volt wederom een item van Tel Sell, t.w.: AHH BRA
Ook dit product van Tel Sell, de Ahh Bra, viel door de mand.
Reactie door birdies op 22-05-2011 03:11
............Ook dit product van Tel Sell, de Ahh Bra, viel door de mand. ..........
ALLE producten van Tel Sell zijn waardeloos, je hoeft dit forum dus niet vol te spammen met al die onzin! (En nee, je rode duimen zijn niet van mij afkomstig)
Reactie door rjw op 22-05-2011 15:49
Quote: sonjaatje schreef op donderdag 24 mrt 2011, 10:18: Snap uberhaupt niet dat mensen die zooi kopen. Als het zo goed was zou het wel in de winkel te koop zijn.einde Quote
Ja en nee. Er zijn bedrijven die bewust kiezen voor een verkoopkanaal buiten de reguliere winkels om en die toch goede tot zeer goede producten leveren. Denk bijvoorbeeld aan Tupperware.
Maar goed, de verhalen bij tel sell producten zijn vaak te mooi om waar te zijn. En dan weten we het wel. Hoevaak hebben ze al niet verfoplossingen verkocht die een perfect resultaat beloven in een fractie van de tijd. Als dat echt zo zou zijn kan je je afvragen waarom professionele schilders er dan niet voor kiezen. Voor hun is tijd immers geld....
Reactie door börgemeister op 22-05-2011 16:17
Quote: birdies schreef op zondag 22 mei 2011, 03:11: ............Ook dit product van Tel Sell, de Ahh Bra, viel door de mand. ..........
ALLE producten van Tel Sell zijn waardeloos, je hoeft dit forum dus niet vol te spammen met al die onzin! (En nee, je rode duimen zijn niet van mij afkomstig)einde Quote
Ik geef alleen maar 'groene duimen'!
Misschien iets om bij TIPS te plaatsen mijn opmerkingen?
Je zult verbaasd zijn dat er nog steeds 'klanten' zijn die in sprookjesproducten wat zien. Een obsessie misschien?
Reactie door empyria op 22-05-2011 17:08
TELL SELL?
Een bekend spreekwoord zegt toch "sprookjes bestaan niet"
Elke dag het bewijs op TV dat sprookjes wel degelijk bestaan...
;-)
Reactie door börgemeister op 22-05-2011 17:18
Quote: empyria schreef op zondag 22 mei 2011, 17:08: TELL SELL?
Een bekend spreekwoord zegt toch "sprookjes bestaan niet"
Elke dag het bewijs op TV dat sprookjes wel degelijk bestaan...
;-)einde Quote
Zolang een consumentkudde nog in die sprookjesproducten geloof hebben, zolang blijven die 'kwakzalverij' op televisie of waar dan ook bestaansrecht houden ten kosten van die sukkelige gelovige consumentkudde.
Als die consumentkudde nou vanzelf ophoud met het (telefonisch) bestellen van die 'fakeproducts' dan houdt ook dit soort 'kwakzalverij' op. Dal zal wel een utopie blijven.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!