Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Tegenstrijdigheden en onwilligheid t-mobile

Geplaatst door: t-mobile beu op: 26-03-2015 11:40
In het verband met een conflict t.b.v. een lopende fraudezaak het volgende: (Eenzijdig, omdat ze de bal spelen naar het incassobureau om zo hun onzorgvuldige fraudeonderzoek niet te hoeven herzien: ze hameren op 1 feit waardoor volgens hun er een rechtmatig contract is wat iemand is aangegaan met mijn gegevens uit verloren portomonnee) Er is mij door de klantenservice telefonisch voorgesteld om een 'aanvraag inzage persoonsgegevens' op te sturen naar hun emailadres. Dit gedaan en hierbij ook de ontvangstbevestiging gekregen waarin staat dat er binnen 10 dagen contact opgenomen zal worden. Afijn, na dag 10 nog niets vernomen en zelf contact opgenomen met de klantenservice: feedback dat ze niets kunnen vinden en dat er de volgende dag (vandaag) contact opgenomen zal worden. Vandaag inderdaad contact opgenomen en krijg de feedback dat mijn verzoek nooit is aangekomen bij de betreffende afdeling, ondanks mijn ontvangstbevestiging via e-mail met belofte dat er binnen 10 dagen op zijn minst contact opgenomen zal worden. Nu krijg ik te horen dat als ik wil dat e.e.a. snel behandeld wordt ik de documenten aangetekend moet opsturen naar een postadres, waarbij mij eerder is gevraagd dit niet te doen, omdat de kans dan groot is dat de respons wordt verstuurd naar het postadres waar het frauduleuze contract op is aangemaakt, niet mijn adres dus, waarbij de fraudeur gewaarschuwd wordt dat e.e.a. loopt. Of ik moet langer geduld hebben omdat mij verzoek via email op de grote stapel terecht is gekomen, en nooit is aangekomen bij de behandelende afdeling. Mijn klacht is dus ook duidelijk: de een zegt me het een, en vervolgens blijkt het ander. Ik zit te wachten met een dreigend incassobureau op mijn nek dat aangeeft dat ze een rechtzaak willen gaan voorbereiden, en ik kan weer langer zitten wachten, omdat ze niet in staat zijn mijn email met het verzoek, zoals nota bene gevraagd door de klantenservice, bij de betreffende afdeling te krijgen. Ander voorbeeld: - klantenservice welke mijn zaak behandelde beweert het volgende: maakt iemand, bijvoorbeeld online, een contract aan met telefoon, dan gebruikt deze een identificatiebewijs. Dan moet de ontvanger aan de deur dat identificatiebewijs kunnen tonen als identificatie check bij ontvangst van het pakketje. De persoon wie het pakket aanneemt hoeft hierbij niet de persoon te zijn van het identificatiebewijs (klinkt vreemd voor mij). - Na een ander contact met de klantenservice wordt dit tegen gesproken als zijnde dat de persoon wie het betreffende pakket ontvangt daadwerkelijk dezelfde persoon moet zijn als het identificatiebewijs,. Deze persoon verwijst mij door naar de distributeur: na contact met deze bevestigen ook zij dat de ontvanger van het pakket wel degelijk dezelfde persoon moet zijn als het identificatiebewijs, en dat niet alleen het getoonde id bewijs moet overeenkomen met de contract aanvraag id. Weet iemand wat de wettelijke regels zijn m.b.t. onderstaande voorbeeld?
Reactie door tijger1 op 26-03-2015 12:22
Ik maak uit uw verhasl op dat iemand een contract is aangegaan met uw verloren gegevens? Ik neem aan dat u bij de politie asngifte hebt gedaan van uw verloren identiteitsbewijs? Dan moet dat contract toch op een ander adres zijn uitgeleverd en natuurlijk moet het identiteitsbewijs overeenstemmen met degene die het in ontvangst neemt. Wat is anders het nut van identificatie. Zet uw klacht overal neer Radar, klachtenkompas, Klacht.nl, Facebook en ga maar door. Dan zal er wel schot in de zaak komen.
Reactie door t-mobile beu op 26-03-2015 14:26
Inderdaad: iemand heeft mijn verloren portomonnee blijkbaar gevonden en heeft hiermee online een contract aangegaan bij t-mobile en hier kosten mee gemaakt. Sommige mensen bij t mobile zijn echter van mening dat je met iemand anders id bewijs een paketje kan ontvangen zolang het contract maar op naam staat van degene die het contract heeft aangevraagd. Als ik dan separaat t-mobile klantenservice bel om dit te checken blijtk dit helemaal niet het geval te zijn: ook raad klantenservice me aan dit te checken bij hun distributeur en deze geeft ook aan dat voor particuliere bestellignen dit gewoon overeen moet komen. Het niet direct aangifte doen van verloren waardepapieren is nou juist het feit waarop T-mobile me probeert te pakken: ik was mijn portomonee kwijt, was zover ik toen wist niet gestolen. Ben naar het politie bureau geweest en daar kreeg ik de mededeling dat ze niet meer aan verloren voorwerpen deden en hebben ze me weggestuurd. Na ik enkele maanden leerde ik van de fraude toen de eerste brief van het incasso bureau op de mat lag. Toen natuurlijk direct aangifte van fraude gedaan en hierbij de melding gedaan m.b.t. verloren papieren, het contract nietig verklaard bij incasso en t-mobile. T mobile doet de zaak echter af met brieven met de text: 'we hebben onderzoek gedaan, hieruit blijkt dat het een rechtmatig contract is en daarom wordt je verantwoordelijk gehouden voor de kosten.' Zonder hierbij te bewijzen hoe of wat. Heb namelijk nooit iets getekend, of toestemming gegeven dat ik een contract wil afsluiten. Afgelopen jaar een heel jaar niets meer van incasso en t mobile gehoord nadat ik ze een rekening heb gestuurd met mijn verloren uren door deze zaak, echter begin dit jaar zijn de brieven van incasso weer gekomen en heb ik bij t mobile een klacht ingediend. Uit de mailwissseling die ontstaan is uit mijn klacht blijkt nu dat ze me verantwoordelijk houden omdat ik indertijd niet direct aangifte heb gedaan. Het contract is aangegaan op een adres dat echter niet mijn adres is, ook niet met mijn email adres, het contract staat op geslacht van een vrouw (wat ik dus niet ben). Verder is er dus een pakketje met telefoon door iemand aangenomen die mijn identiteitsbwijs heeft gebruikt hiervoor. Daar het contract op geslacht vrouw staat kan dat dus noot matchen met mijn id bewijs. Het betreffende contract is zelf al door T-mobile gevlagd en geblokd ivm fraude enkele dagen na dat deze geopend is, maar omdat ze alle communicatie van hun en incasso bureau naar het andere voor mij onbekende adres hebben gestuurd, vinden ze alsnog dat ze voldoende hebben gecommuniceerd met 'mij.' Nu hebben ze me in de email wisseling aangegeven dat het mogelijk is om een 'aanvraag persoonsgegevens' te doen waar ik kan zien op welke gegevens het contract destijds is aangegaan, iets wat ze me eerder nooit hebben laten weten dat dat kan. Nu stuur ik het formulier in via de e-mail ipv via de normale post, op verzoek van de klantenservice; normalerwijze ontvang je de gevevens dan terug op je adres, maar omdat dat niet mijn adres is zou ik die nooit ontvangen, vandaar dat de klantenservice me heeft aangeraden dit via de mail te doen. Nu blijkt dat 10 dagen na indienen er nog niks mee gedaan is, en het verzoek komt of ik het niet alsnog via de post kan sturen... Ondertussen hijgt het incassobureau in mijn nek...
Reactie door tijger1 op 26-03-2015 14:37
Maar zat uw identiteitsbewijs in uw portemonnee? Daar had zeker aangifte van gedaan moeten worden, want dat moet u overleggen als u een nieuw aanvraagt. Laat dat incassobureau maar hijgen en doe dat verzoek nog een keer per post. U kunt ook altijd nog een klacht indienen bij de geschillencommissie.
Reactie door t-mobile beu op 26-03-2015 15:13
Zat inderdaad in de portomonnee. Heb niet direct nieuw rijbewijs aangevraagd wegens het niet hebben van een auto, en ik reis met paspoort. Later natuurlijk wel een nieuwe gehaald: in de aangifte van fraude staat tevens ook de registratie van verloren portomonnee en bijbehorende rijbewijs/pinpas. Had inderdaad moeten aandringen op directe aangifte van portomonnee, maar wat doe je als je wordt weggestuurd bij de politie... Als dit voor de rechter komt ben ik inderdaad bang dat het hameren op dit onderwerp wordt aangegrepen om de verantwoordelijkheid bij mij te leggen. Neemt niet weg dat ik nooit een contract ben aangegaan met t-mobile, er zaken zijn geleverd waarbij de ontvanger niet overeenkomt met getoonde identiteitsbewijs etc
Reactie door tijger1 op 26-03-2015 15:23
Maar aan u wordt gevraagd nog een keer dat verzoek in te dienen, doet dat ook. Doe dat aangetekend.
Reactie door t-mobile beu op 26-03-2015 16:53
Ga ik inderdaad ook zeker doen, ook aangetekend.

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor