Te kijk gezet bij KIJKSHOP Almere
Geplaatst door: harolduz op: 24-03-2010 18:45
Graag vertel ik u over mijn ervaring inzake een bezoek aan de Kijkshop in Almere.
Sinds jaren zijn mijn familieleden en ik vaste klanten van de Kijkshop. Hierbij bezoeken wij diverse filialen. Wij zijn dan ook altijd prima geholpen door het dienstdoende personeel!
Op zaterdag 13 maart 2010 brachten wij een bezoek aan het filiaal in Almere omdat wij een nieuw Senseo koffiezetapparaat wilden kopen. Na het bestelformulier ingevuld te hebben kwamen wij aan bij de balie, betaalden wij voor de aankoop (met een kortingsaanbod van 25%) en na 10 minuten kwam de Senseodoos tevoorschijn. Direct was duidelijk zichtbaar dat het een reeds retour gezonden en niet meer functionerend apparaat was; de doos was ernstig beschadigd, er zaten stickers op van de retourzending van TNT, de datum waarop deze retourzending had plaatsgevonden alsook de klachtomschrijving van de vorige klant stond nog op de doos.
Ik vertelde de dienstdoende persoon dat ik hiermee geen genoegen nam waarop hij mij terstond toesnauwde dat dit het laatste apparaat was en ik het er maar mee moest doen ("take it or shake it"). Hem gevraagd naar de bedrijfsleider om met deze eindverantwoordelijke persoon deze gang van zaken te bespreken, maar die was niet van plan zich te laten zien. Ik vroeg hem vriendelijk naar de naam van de filiaalhouder en ook deze wenste hij mij niet te geven.
Tot mijn stomme verbazing liet hij mij staan en begon andere klanten “te helpen”. Toen ik hem vroeg hoe verder nu te handelen, verzocht hij mij de aankoopbon te retourneren, drukte op wat knoppen van de kassa , smeet het door mij betaalde bedrag op de toonbank, wenste mij op sarcastische wijze een prettige dag en weigerde mij op luide toon nog verder te woord te staan of te helpen.
Dit alles ten overstaande van circa 20 wachtende klanten in de zaak die mij allen een ietwat verbouwereerd en vragend aankeken!
U kunt zich voorstellen dat ik mij ernstig geschoffeerd voelde en hem wederom vriendelijk verzocht de bedrijfsleider te roepen. Hierop belde hij uiteindelijk zijn superieur. Ik moest maar over een uur moest terugkomen, zo werd mij verteld. Hoe bont kan een verkoper van de Kijkshop het maken? Gelukkig voor het verhaal wist een andere medewerkster van dit filiaal mij uiteindelijk van dienst te zijn door mij te helpen. In alle consternatie heb ik geen korting gekregen op de door mij aangekochte Senseo en ben na dit voorval zeer kwaad huiswaarts gegaan.
's middags nog een klachtbrief naar de Kijkshop gestuurd. Mij werd bevestigd binnen uiterlijk 10 dagen te reageren op mijn schrijven en u raadt het al...... Niets ontvangen. Zelfs het hoofdkantoor heeft helaas niet het fatsoen de klant te woord te staan!
Ik ben werkelijk verbaasd over de werkwijze van zowel het personeel op de filiaal in Almere als door de medewerkers van het hoofdkantoor van De Kijkshop. Zij hanteren als bedrijfspolicy blijkbaar de onbeschofte handelswijze en geven zij blijk van een enorme minachting voor hun klanten. Graag hoor ik of mijn voorval slechts incidenteel is of dat er meer mensen op dergelijke wijze zijn behandeld door deze organisatie. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet. De kijkshop heeft aan mij een toch wel goede klant verloren!
Harolduz
Reactie door mhofman op 24-03-2010 19:04
Daarom heet het denk ik kijkshop en niet koopshop.
Reactie door stacey op 24-03-2010 19:10
Snap niet dat je het ding evengoed daar nog gekocht hebt...................
Maar verder hoef je er mi nog weinig te verwachten,
service geldt daar TOT betaling.......
Reactie door sonjaatje op 24-03-2010 19:56
verzocht hij mij de aankoopbon te retourneren, drukte op wat knoppen van de kassa , smeet het door mij betaalde bedrag op de toonbank,
Heb je hem nou wel of niet gekocht?
Reactie door read op 24-03-2010 21:43
harolduz
Je schrijft:
Ik ben werkelijk verbaasd over de werkwijze van zowel het personeel op de filiaal in Almere als door de medewerkers van het hoofdkantoor van De Kijkshop. Zij hanteren als bedrijfspolicy blijkbaar de onbeschofte handelswijze en geven zij blijk van een enorme minachting voor hun klanten. Graag hoor ik of mijn voorval slechts incidenteel is of dat er meer mensen op dergelijke wijze zijn behandeld door deze organisatie. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet. De kijkshop heeft aan mij een toch wel goede klant verloren!
Een goede raad: je moet nergens meer over verbaasd zijn. In veel winkels staat personeel, dat verstandelijk gezien nog niet het niveau haalt van een 12jarige.
Pedro.
Reactie door tdehond op 25-03-2010 08:58
Ik neem aan dat u daar geen aankopen meer doet.
Het verbaast mij dat u daar een ander apparaat gekocht heeft. U zou nog naar de verkoopvoorwaarden kunnen kijken en e.e.a als een geschil kunnen voorleggen indien mogelijk.
Reactie door vladja op 25-03-2010 09:51
Quote: tdehond schreef op donderdag 25 mrt 2010, 08:58: Ik neem aan dat u daar geen aankopen meer doet.
Het verbaast mij dat u daar een ander apparaat gekocht heeft. U zou nog naar de verkoopvoorwaarden kunnen kijken en e.e.a als een geschil kunnen voorleggen indien mogelijk.einde Quote
Ik ben nog nergens in de Algemene Voorwaarden van een winkel een geschillenregeling tegen gekomen, die gaat over onbeschoft personeel. Het gaat altijd over producten. Het "foute" product is echter niet afgenomen en het geld is "teruggegeven". Daar kan dus geen geschil meer over zijn.
Vladja
Reactie door tdehond op 25-03-2010 12:59
Hoeveel AV van winkels heeft u doorgenomen?
Met de hartelijke groeten aan mijn fan :)
Reactie door vladja op 25-03-2010 13:23
Heel veel. Als ik ergens koop wil ik weten waar ik zaken mee doe. Kan je de winkel noemen, waarvan in Algemene Voorwaarden een geschillenregeling is voor onbeschoft/ personeel? Die zou ik wel eens willen lezen.
Vladja
Reactie door tdehond op 25-03-2010 15:00
Quote: vladja schreef op donderdag 25 mrt 2010, 13:23: Heel veel. Als ik ergens koop wil ik weten waar ik zaken mee doe. Kan je de winkel noemen, waarvan in Algemene Voorwaarden een geschillenregeling is voor onbeschoft/ personeel? Die zou ik wel eens willen lezen.
Vladja
Die moeite laat ik aan u over.
Succes :)
einde Quote
Reactie door testcase op 25-03-2010 15:47
Dat brengt ons tot de kern van de zaak. Wat wilt u nu eigenlijk met u verhaal. Uw wilde een product kopen, was niet tevreden en heeft direct uw geld terug gehad. Dus dat is geen probleem meer. Blijft over dat u zich onbeschoft behandeld voelt. Tja dat is altijd persoonlijk en we horen maar een gekleurde kant van het verhaal. Uw eindigt uw verhaal met een vraag die u eigenlijk zelf al aan het begin van uw verhaal heft beantwoord:
Sinds jaren zijn mijn familieleden en ik vaste klanten van de Kijkshop. Hierbij bezoeken wij diverse filialen. Wij zijn dan ook altijd prima geholpen door het dienstdoende personeel!
.......
Graag hoor ik of mijn voorval slechts incidenteel is of dat er meer mensen op dergelijke wijze zijn behandeld door deze organisatie. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.
Blijft over u gekwetste trots. U krijt nergens medestanders en dat zit u dwars. Ik zeg stap eroverheen er zijn belangrijkere zaken in deze wereld.
Reactie door hutch op 25-03-2010 22:24
Ik heb 'Kijkshop' (de hoofdvestiging in Zaltbommel) om uitleg gevraagd en hier te reageren.
Gr. Hutch
Reactie door langeadem op 26-03-2010 00:20
Als je nou toch al jaren met je hele familie en vrienden tevreden kijkshopklant bent moet je mij es uitleggen hoe die liefde plotsklaps voorbij ging.
Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen door voorvalletje is gebeurd.
grtn
langeadem
Reactie door tamarakohler op 31-03-2010 10:44
Gelukkig voor het verhaal wist een andere medewerkster van dit filiaal mij uiteindelijk van dienst te zijn door mij te helpen. In alle consternatie heb ik geen korting gekregen op de door mij aangekochte Senseo en ben na dit voorval zeer kwaad huiswaarts gegaan.
u zegt dat een andere medewerkster u geholpen heeft nadat u onbeshoft behandeld bent maar heeft die medewerkster u wel naderhand goed geholen of zie ik dat verkeerd?
Gr
Tamara
Reactie door ilonkaietje op 31-03-2010 15:27
ook ik heb slechte ervaring met de kijkshop een horloge gekocht bandje binnen een week kapot maar .... helaas geen garantie ja tot aan de deur idd zoals iemand hierboven al schreef
ik ga er liever niet meer heen
gr ilonka
Reactie door ceciel1971 op 28-07-2014 01:33
Online een smartphone besteld, batterij liep snel leeg, maar nog niet willen klagen. Deed veel op mijn tablet ipv smartphone. Ineens wordt de telefoon erg heet en zie hem steeds opstarten, op een gewone koele plaats. Ga de volgende dag met de telefoon naar kijkshop en vertel dat de telefoon spontaan erg heet werd en dat de batterij niet goed is, dit precies in de 6 maanden garantie van de batterij. De verkoper schrijft op de reparatie bon, telefoon wordt heet tijdens opladen. Toen ik dit zag ben ik naar de winkel terug gegaan. De verkoper stond ongeinteresseerd tegen de balie. Ik vroeg of hij mijn klacht kon aanpassen zoals ik deze gezegd had. Hij wilde dit op dat moment niet doen en zei dat hij dat op de reparatiebon zou aanpassen met pen. Ik heb toen een klacht bij de kijkshop via mail neergelegd, als antwoord kreeg ik dat ik een nieuw product mocht uitzoeken. Toen ik in de winkel kwam met de mail, ben ik schandalig behandeld.Ik kreeg geen nieuw product ondanks de mail, ik had een 0 teveel vermeld in het reparatie nummer en ze hadden de mail verkeerd beoordeeld hierdoor. In de mail is meerdere malen wel het goede nummer vermeld en ik heb het product goed beschreven. Kon praten als ''brugman'' kreeg te horen dat ik de reparatie moest afwachten. Mijn telefoon is nu terug, de vlek die te maken heeft met het te heet worden van de telefoon is nog aanwezig. Batterij nog steeds snel leeg. Telefoon hebben ze beschadigd met reparatie. Ik heb het nu bij geschillencommissie, als consument heb je rechten maar kijkshop schemert. Ik ga niet accoord met een telefoon die een half jaar is, die beschadigd is door reparatie en een vlek onderaan een batterij en een batterij die, ondanks dat ik de telefoon niet meer gebruik, toch snel leegloopt.
Reactie door 1953 op 28-07-2014 02:06
Quote: ceciel1971 schreef op maandag 28 jul 2014, 01:33: Online een smartphone besteld, batterij liep snel leeg, maar nog niet willen klagen. Deed veel op mijn tablet ipv smartphone. Ineens wordt de telefoon erg heet en zie hem steeds opstarten, op een gewone koele plaats. Ga de volgende dag met de telefoon naar kijkshop en vertel dat de telefoon spontaan erg heet werd en dat de batterij niet goed is, dit precies in de 6 maanden garantie van de batterij. De verkoper schrijft op de reparatie bon, telefoon wordt heet tijdens opladen. Toen ik dit zag ben ik naar de winkel terug gegaan. De verkoper stond ongeinteresseerd tegen de balie. Ik vroeg of hij mijn klacht kon aanpassen zoals ik deze gezegd had. Hij wilde dit op dat moment niet doen en zei dat hij dat op de reparatiebon zou aanpassen met pen. Ik heb toen een klacht bij de kijkshop via mail neergelegd, als antwoord kreeg ik dat ik een nieuw product mocht uitzoeken. Toen ik in de winkel kwam met de mail, ben ik schandalig behandeld.Ik kreeg geen nieuw product ondanks de mail, ik had een 0 teveel vermeld in het reparatie nummer en ze hadden de mail verkeerd beoordeeld hierdoor. In de mail is meerdere malen wel het goede nummer vermeld en ik heb het product goed beschreven. Kon praten als ''brugman'' kreeg te horen dat ik de reparatie moest afwachten. Mijn telefoon is nu terug, de vlek die te maken heeft met het te heet worden van de telefoon is nog aanwezig. Batterij nog steeds snel leeg. Telefoon hebben ze beschadigd met reparatie. Ik heb het nu bij geschillencommissie, als consument heb je rechten maar kijkshop schemert. Ik ga niet accoord met een telefoon die een half jaar is, die beschadigd is door reparatie en een vlek onderaan een batterij en een batterij die, ondanks dat ik de telefoon niet meer gebruik, toch snel leegloopt. einde Quote
Zo een ouwe koe van meer dan 4 jaar oud opgevist.
Vind en vond De Kijkshop een onplezierige winkel(keten).
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!