Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

T-Mobile voor rechter ivm netwerkproblemen.

Geplaatst door: ew01 op: 09-09-2010 11:49
Zoals eerder dit jaar in de media al is uitgemeten heeft T-Mobile een groot- zeer groot netwerkprobleem. De wijze hoe T-Mobile dit heeft afgehandeld is vol van leugens,kluitjes in het riet en meer van deze termen. Uiteindelijk kwam er aandacht van de media over dit probleem en wist T-Mobile niet hoe snel ze moesten reageren op het forum welke niet openstaat voor Niet T-Mobile aboos. Snel wist T-Mobile te melden dat het een storing betrof welke met twee weken zou zijn opgelost. (via andere kanalen kwam aan het licht dat het ging om overbelasting veroorzaakt door smartphone,s bv de Iphone) Van oplossen kon dus geen spraken zijn. Uitbreiding van het netwerk kan ook niet zomaar even. Daar gaat te veel tijd en zeker ook geld in zitten. Beide heeft T-Mobile voor alsnog te kort moet je wel toegeven gezien de nog steeds durende situatie. T-Mobile gaf de hardnekkig klagende klanten een vergoeding van €20 a €30 euro als doekje voor het bloeden. De daadwerkelijke schade is vele maal hoger. De problemen kwamen in december 2009 al naar voren. De klanten moesten wel het volle bedrag betalen. Ondertussen kwam Meldpunt Collectief Onrecht op het toneel die dit zich aantrok. Ook deze heeft moeten ervaren dat het slecht zaken doen is met T-Mobile. Afspraken worden vertraagd of niet nagekomen. Regelmatig wenste T-Mobile niet tot een aangeboden oplossing te komen of een alternatief aan te bieden. Voor de club was het goed zo. Het is nu zo ver dat er een rechtszaak zal worden gehouden waarbij Collectief Onrecht de ontbinding zal eisen voor de klanten welke zich bij hun hebben aangemeld. Ook zal er geëist worden dat er 4 maanden volledig abonnementsgeld wordt terug betaald aan de klant. Na dat dit bekent is geworden is T-Mobile werd actief op hun forum en vindt er weer een herhaling plaats zoals een paar maanden geleden. Met eerlijkheid en openheid had T-Mobile veel meer kunnen redden. Ze zijn ook door Collectief Onrecht gewaarschuwd ook te denken aan de imago schade welke ze al hadden en nog verder zullen oplopen. 1 Oktober is al snel. Overigens berichten hier over worden door T-Mobile van hun forum verwijderd. Het zijn slechte verliezers.
Reactie door invalide op 09-09-2010 15:13
Toen Tele2 overging van KPN naar goedkopere T Mobile netwerk, hoewel ik thuis en op werk goed ontvangst heb, elders niet dus ook Tele2 verliest klanten omdat ze een goedkopere netwerk aanbieder kozen. Dus ik zal eerst informeren en deze nooit nemen! Net als Vodafone die per minuut gaat rekenen blijft er helaas maar 1 goed netwerk over, en waarom 3 als ze samen sterker hadden gestaan? Ik ben voor 1 netwerk voor alle aanbieders want 3 dekkende netwerken = 3x kosten helaas!
Reactie door ew01 op 09-09-2010 15:21
Ik ben jaren een tevreden gebruiker geweest van T-Mobile. Maar na de opmars van de smartphone,s is het helemaal mis gegaan met deze aanbieder en het netwerk. T-Mobile heeft alleen maar gekeken naar de verkoop/omzet en geen uitbreiding gedaan. Nu moeten ze met de billen op de ........
Reactie door lin1984 op 18-09-2010 14:27
Ik ken het probleem met T-mobile ook. Ik heb inmiddels al 4 brieven gestuurd en ik ben ook al een aantal keer naar winkels van T-mobile gegaan. Ik krijg op mijn internet stick niet dat wat is beloofd. Ik zou er bijvoorbeeld op moeten kunnen skypen zonder videobeeld. Nou ik kan niet eens mijn eigen emailaccount openen om naar emails te lezen of een bericht te sturen. Dit heb ik aangegeven in een brief naar T-mobile. Geen reactie, wel abonnementskosten. Ook op een tweede brief kwam geen reactie. Daarop heb ik de automatische incasso ingetrokken. Nu krijg ik elke keer brieven over een achterstallige betaling, maar een reactie op de brieven krijg ik niet. Dus weer een brief gestuurd naar T-mobile over de gang van zaken. En tot op heden nog steeds geen reactie, maar wel een derde herinnering. Waardeloos abonnement en waardeloze service...
Reactie door ew01 op 20-09-2010 12:08
Ik heb het zelfde probleem met T-Mobile qua reageren op (netwerk) klachten. Ik ben al vanaf december 2009 bezig. Ik heb al 3x maal eerder op verzoek van TM notabene een logboek verzonden met gegevens van de netwerkproblemen die ik ondervind. Op geen enkel logboek een reactie ontvangen. Ik heb nu op 09-09-2010 nogmaals op verzoek van TM een logboek incl foto,s van de meldingen welke de telefoon aangeeft verzonden. Ik moet zoals TM nu heeft laten weten binnen 15 dagen een inhoudelijke reactie onvangen. Gezien het verleden heb ik hier natuurlijk geen vertrouwen in. Ik stuur nu iedere dag een mail naar TM zoals onderstaand: Geachte T-Mobile, U heeft verzocht om een logboek met de netwerkproblemen welke ik van december 2009 tot op heden ondervind. U heeft aangegeven dat dit is doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling en dat er een onderzoek zal worden ingesteld. Aangezien ik al een aantal maal eerder een netwerklogboek heb verzonden en hier tot op heden geen antwoord op heb mogen ontvangen stuur ik u dagelijks een herinnering zolang ik geen antwoord heb ontvangen op het logboek wat is verzonden op 09-09-2010. Dit zal worden toegevoegd aan het dossier welke ik bijhoudt. Dit om mij bij te staan bij de rechtsgang welke op 1 oktober 2010 zal worden gehouden. Dit zal worden gedaan door Meldpunt Collectief Onrecht. Logboek ingediend: 09-09-2010 Op 10-09-2010 13.20 nog geen antwoord ontvangen.(dag 1) Op 11-09-2010 nog geen antwoord ontvangen.(dag 2) Op 12-09-2010 16.00 nog geen antwoord ontvangen.(dag 3) Op 13-09-2010 17.00 nog geen antwoord ontvangen.(dag 4) Op 14-09-2010 16.05 nog geen antwoord ontvangen.(dag5) Op 15-09-2010 16.00 nog geen antwoord ontvangen. (dag 6) Op 16-09-2010 24.00 nog geen antwoord ontvangen (dag 7) 1ste week voorbij dat ik van T-Mobile geen antwoord heb ontvangen op het logboek met netwerkproblemen. Op 17-09-2010 24.00 nog geen antwoord ontvangen (dag 8) Op 18-09-2010 24.00 nog geen antwoord ontvangen ( dag 9) op 19-09-2010 24.00 nog geen antwoord ontvangen (dag 10) Voor de goede orde wil ik u er op wijzen dat eind deze week uw eigen gestelde deadline is afgelopen. U heeft in een reactie aangegeven dat u binnen 15 dagen zou reageren. Ik tolereer niet langer uitstel van het onderzoek. Ik zal dan ook verdere stappen ondernemen indien een gepaste oplossing uitblijft. met vriendelijke groet, ********* Ze hebben vanuit TM mij al per mail en telefoon verzocht hier mee op te houden aangezien dit geen aanvulling is op hun onderzoek.
Reactie door ew01 op 26-09-2010 16:51
Up date : Gisteren ben ik door een medewerker van de klantenservice T-Mobile gebeld. De door TM zelf ingestelde deadline voor een reactie op mijn netwerkklachtenlogboek was al verstreken. Er is gekozen om mijn contract per direct (maandag de 27ste september) te ontbinden. De medewerker vond de afwikkeling vanuit TM zelf ook niet bepaalt netjes en snel. Ook is gebleken dat de door mij opgegeven postcode,s met netwerkproblemen idd probleemgebieden zijn. Dit was volgens de medewerker al veel langer bekend bij TM. Er had dus al veel eerder aktie ondernomen moeten worden door TM. Maar goed daar kun je het nog lang over hebben. Feit is dat het contract is ontbonden. Een nieuwe provider is al gekozen en de aanvraag is de deur uit.
Reactie door ew01 op 27-09-2010 16:34
Vervolg van de up date: Vandaag is de TM shop te hoofddorp geweest zoals afgesproken met de shopmanager. Door haar ben ik zeer vriendelijk te woord gestaan. (is altijd al zo geweest, zij heeft in het verleden al vaker zaken recht gezet die TM had verprutst.) De uitkomst van dit bezoek: Mijn contract is per direct ontbonden. Ik kreeg van de manager een prepaid kaart met €25 beltegoed. Zodat ik voor voorlopig toch bereikbaar ben en kan bellen. Mijn nieuwe abonnement bij een andere provider is met en dag of tien binnen. (online besteld,scheelde heel veel geld :-) ) Al met al heeft de shopmanager van Hoofddorp voor mij nog een heleboel gedaan met de prepaid kaart als verassing. TM mag van mij d....... Maar van het bezoek van vandaag heb ik een goed gevoel over gehouden. Gelukkig werken er ook mensen die het wel snappen bij TM. Maar voor mij is het bij deze dus opgelost. Ik hoop dat het voor de abonnees die nog bezig zijn ook naar tevredenheid zal worden opgelost.
Reactie door pieterrrrr op 26-10-2010 18:05
Ik voel met je mee! We kunnen er iets tegen doen! Steun Youp van 't Hek in zijn strijd tegen de helpdeskellende op: www.steunyoup.nl
Reactie door ew01 op 26-10-2010 19:38
Het is jammer dat een bedrijf als in dit geval T-Mobile pas kan luisteren als de keel word dicht geknepen. Door de aktie van een bekende nederlander is het probleem weer eens onder de nodige aandacht gebracht. Maar hierdoor is alles wel weer in een stroomversnelling gekomen. Net al begin van het jaar dat T-Mobile negatief in de aandacht kwam. De media duikt er gelukkig boven op. Voor de klagende klanten een perfecte aandacht. Misschien dat T-Mobile nu de door mij voorspelde val zal gaan maken,ze verdienen het. Hopelijk leren andere bedrijven/telecom aanbieders hier dan iets van en voelt de klant zich weer eens een echte klant.
Reactie door ew01 op 07-11-2010 09:46
De eerste rechtzaak is ondertussen al weer een poosje achter de rug. T-Mobile draaid als een drol in de pispot. Jammer genoeg moet er een hogerberoep worden gedaan bij de rechtbank. Deze zal worden gedaan door 94 personen die het wel aandrufte om hun tanden in het taaie T-mobile vlees te zetten. Daar hebben we wel meteen een probleem: Te veel nederlanders klagen graag en gebruiken daar alle middelen voor... Totdat het zoals in dit geval aankomt op even doorbijten of te wel een rechtzaak. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat het T-Mobile probleem maar 94 personen groot is.. En dat geeft de providers in dit geval weer een vrijbrief om door te gaan met dit soort praktijken. De klant slikt toch wel. We mogen van geluk spreken dat Youp nu ook is aangeschoven en er in eens veel,heel veel mensen weer gaan klagen al dan niet terecht. Komt dit omdat het met een bekende NL,er leuker is... We moeten wel beter voor ons zelf opkomen zoals al werd gezecht in kass van afgelopen zaterdag. Het is dus ook een beetje de eigen schuld van de consument dat T-Mobile hier gebruik van maakt. Mijn probleem met T-Mobile is door T-Mobile zelf opgelost aangezien ik niet met mij laat spelen.... De eerlijke aanhouder wint..

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!