Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-mobile stuurt dubbele facturen en de klantenservice faalt.

Geplaatst door: h70 op: 29-06-2012 11:31
Hallo Kassaleden, Aangezien ik niet meer kan inloggen op het forum van T-mobile lijkt het mij handig om mijn verhaal ook te doen op andere fora. Dit topic maakte ik gisteren aan: https://forum.t-mobile.nl/betaling-426/t-mobile-faalt-nummerbehoud-sluit-2-abonnementen-174746/ Citaat: Hallo allemaal, Het begon allemaal in december toen ik mijn abonnement wilde verlengen (met nummerbehoud!) Bij deze verlenging mocht ik een telefoon uitkiezen en dat heb ik ook gedaan (iPhone 4). De iPhone werd geleverd en tot zover ging alles goed. De problemen begonnen met het activeren van de nieuwe simkaart, want dat lukte niet vanwege een fout op de site van T-mobile. Ik belde naar de klantenservice en die beweerde dat ik een nieuwe simkaart nodig had vanwege een storing. Tevens kwam ter sprake dat ik blijkbaar een tweede abonnement had afgesloten. Dit zou gewijzigd worden en mijn nummer zou ik behouden. Daarnaast zou mij een nieuwe simkaart toegestuurd worden en de volgende dag ontving ik deze. Het activeren lukte wederom niet, maar dit keer was de klantenservice in staat om mijn simkaart op afstand te activeren. Alles leek opgelost, met nadruk op leek. In mei kreeg ik plotseling een dubbele factuur en aangezien ik niet het goedkoopste abonnement heb, werd er een groot bedrag extra afgeschreven. Daardoor heb ik alweer contact op moeten nemen met de klantenservice en na een lang gesprek vertelde een mevrouw mij dat ze alles op zou lossen. Mijn tweede abonnement zou beëindigd worden en mijn geld zou ik terugkrijgen. Nou, mooi niet dus. In juni herhaalde alles zich doodleuk. Na een uur bellen met de klantenservice werden mij mooie toezeggingen gedaan, dezelfde als de vorige keer. Tevens kreeg ik een nieuwe simkaart. Elke keer zeggen ze dat het niet meer zal gebeuren, maar in feite wordt er werkelijk niets voor mij gedaan.  Vandaag kreeg ik een SMS waarin stond dat ik morgen tussen 8 uur 's ochtends en 6 uur 's avonds de nieuwe simkaart moest gebruiken/activeren, maar op 23 juni had ik dit al gedaan, omdat de meneer van de klantenservice vertelde dat ik hem gelijk in gebruik moest nemen.  Ik heb n.a.v. het SMS'je voor de derde keer met de klantenservice gebeld (30 minuten), maar de hoorn werd er brutaal opgegooid, omdat het de beste mevrouw waarschijnlijk te heet onder de voeten werd.  Daarna heb ik nog een keer gebeld (13 minuten wachttijd, 50 minuten lang gesprek). Ik zou de volgende maand (juli) 100% korting krijgen, maar daarnaast ook een afrekening. Dat wil dus zeggen dat ik geen extra factuur krijg, maar wel de normale factuur (zoals het dus hoorde te zijn). Kortom, de te veel betaalde €140 zie ik nooit meer terug, aldus de T-Mobile klantenservice. Bovendien moet ik maar afwachten of het tweede abonnement daadwerkelijk is beëindigd door de heren en dames van T-mobile en of de toezeggingen worden omgezet in werkelijkheid. Ik ben al negen jaar klant bij T-mobile, maar problemen zoals deze heb ik nog nooit gehad. Inmiddels kun je niet meer spreken van een vergissing, maar eerder van diefstal. Ik hoop dat T-mobile mij op dit forum wél kan helpen, want aan de telefoon krijg ik enkel onnozellingen aan de lijn die er toch niets van bakken. Groet, Een hevig teleurgestelde T-mobile klant. Het is echt dramatisch. Eerst word ik asociaal te woord gestaan aan de telefoon en nu kan ik plotseling niet meer inloggen op de site, omdat mijn abonnement/prepaid er niet voor geschikt is. Wat vinden jullie dat ik moet doen om mijn centen terug te krij
Reactie door h70 op 29-06-2012 11:33
De laatste zin moet zijn: Wat vinden jullie dat ik moet doen om mijn centen terug te krijgen en het abonnement definitief te laten stoppen? Alvast bedankt!
Reactie door kamphuysen op 29-06-2012 12:32
Gewoon je rekening in kopie terug sturen, dan de prepaid documenten ook in kopie terug, adresseren naar de direktie aangetekend, en een kopie per gewone post, briefje erbij en geef ze 14 dagen de tijd om het af te regelen.
Reactie door tdehond op 29-06-2012 12:40
Een aangetekende brief sturen. Hierin een ontkenning abonnement verwerken. Geeft aan dat abusievelijk 2 abonnementen gefactureerd worden terwijl u op ..... uw abonnement heeft verlengd. Geeft aan dat u binnen uiterlijk 30 dagen een schriftelijke bevestiging wilt ontvangen van annulering van het extra abonnement waarvoor u gefactureerd wordt. Tevens wilt u in deze brief zien op welke manier Tm het teveel betaalde restitueert. Mocht na 30 dagen geen correctie hebben plaats gevonden dan kunt u naar de geschillencommissie telecommunicatie waar u het abusievelijk aangemaakte 2de abonnement als een geschil voorlegt omdat dit niet afgesloten is door u. Sta op schriftelijke bevestiging annulering. Bewaar copie brief + verzendbewijs goed tot schriftelijke bevestiging binnen is. Vervolgens schriftelijke bevestiging minimaal 5 jaar bewaren.
Reactie door zoekster op 29-06-2012 13:55
Geschillencommissie kost geld, een tussenweg is de klachtencompas van de consumentenbond. Uw klacht wordt direct doorgestuurd naar T-mobile en openbaar behandeld. Voor de klachtencompas klik hier Als het dan nog niet lukt, kunt alsnog naar de geschillencommissie.hier
Reactie door T-MobileWebcare op 29-06-2012 16:24
@h70 Ik vind het erg vervelend om te lezen dat dit alles is gebeurd. Ik ga het voor je uitzoeken en zal je hierover op de hoogte houden. Ik heb echter wel je gegevens nodig. Kun je een email sturen naar webcare@t-mobile.nl? Noteer duidelijk van welke website je afkomstig bent en waar je klacht over gaat, inclusief je forumnaam aub. Alvast bedankt voor de moeite! Met vriendelijke groet, Harvey T-Mobile Webcare
Reactie door h70 op 29-06-2012 17:12
Iemand op het forum van T-mobile (zie link in openingspost) heeft mij toegezegd dat ik de volgende maand 100% korting krijg op mijn factuur en dat ik €79 gecrediteerd krijg. Ik zie dit hoopvol toegemoet. Helaas is mij de toegang geweigerd tot het T-mobile forum, omdat mijn abonnement/prepaid hiervoor niet geschikt zou zijn. Ik neem aan dat dit tijdelijk is door de wijziging (mijn simkaart is nu ook van slag). Wel apart dat teruggave van geld aan de telefoon in het laatste gesprek onbespreekbaar was, terwijl het nu direct wordt geregeld. Ik wil iedereen bedanken voor het advies en ik laat het weten als mijn geld terug is!
Reactie door h70 op 03-07-2012 14:21
Vandaag zou ik mijn vierde simkaart krijgen, maar vooralsnog heb ik nog niets gekregen. Net als de beloofde €79, ook die heb ik nog niet ontvangen. Reageren op het T-mobile forum? Nee, dan kan nog steeds niet. Oja, een reactie op mijn mails heb ik ook nog niet gehad. Kortom; Ik ben geen stap verder en zit al 5 dagen zonder telefoon. Wat is T-mobile een ellendig bedrijf!
Reactie door ew op 04-07-2012 03:10
Ik kan het niet laten,als ik een topic lees over T-Mobile moet ik reageren. Het is idd zeer slecht gesteld met dit bedrijf. Ook ik heb in het verleden van deze medewerker het verzoek gehad om een mail te sturen. Nooit meer wat vernomen. Ondertussen ben ik een ZEER tevreden ex-T-Mobile klant..
Reactie door T-MobileWebcare op 11-07-2012 15:36
@h70 Heb je inmiddels je simkaart ontvangen? Ik heb de kortingen nagekeken en ze zijn verwerkt in het systeem. Op de volgende factuur zullen deze korting zichtbaar zijn. Ik heb je hiervan ook per mail op de hoogte gebracht. Indien je nog vragen hebt, dan zie ik je mail verschijnen. Met vriendelijke groet, Harvey T-Mobile Webcare
Reactie door zelalk op 08-01-2014 23:44
Dag kassaleden, Ik heb ruim een maand geleden mijn abonnement bij tmobile verlengt en heb daarbij toen een nieuw toestel besteld. Na het volledige bedrag van €149,95 via iDeal overgemaakt te hebben kreeg ik de volgende dag een factuur van hetzelfde bedrag op de deurmat. Ik besloot de klantenservice te bellen en mij werd toen verteld dat er iets mis gegaan was op de incasso afdeling. De enige manier waarop mijn bestelling voorgezet kon worden, was door het bedrag nogmaals over te maken. Dit heb ik gedaan. Het dubbel betaalde bedrag zou volgens tmobile binnen 15 dagen teruggestort worden. Na 15 dagen niks binnen gekregen te hebben, heb ik nogmaals tmobile aan de lijn gehad. Idem dito. Inmiddels 5 telefoontjes, 2 mails verder nog steeds niks terug gekregen. Ik word niet serieus genomen. Ik ben geneigd juridische stappen te ondernemen, want blijkbaar staat mij geen andere keus meer. Ik hoop dat dit word gelezen en dat ik verder geholpen kan worden. Groeten, Kaygun

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!