Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-mobile stopt met FLEX abonnementen

Geplaatst door: hida op: 24-11-2010 12:05
Hallo forum bezoekers. Sinds 2004 heb ik een Flex abonnement bij T-mobile lopen, deze verleng na einddatum altijd met een jaar met een nieuwe toestel. Dit jaar was mijn abonnement ergens in maart afgelopen. Ik wilde verlengen maar ze hadden geen leuke toestellen in hun assortiment die bij mij in de smaak viel. 2 de week van November 2 leuke toestellen uitgekomen. Hup na de T-Shop om te verlengen.. Ja meneer de Flex abbo die u nu heeft kunt u niet meer verlengen dat kon tot 1november wij zijn er meer gestopt! U moet over op relax of u verlengd u abbo niet dan blijft u hem behouden.. Mijn eerste reactie was moesten jullie mij hiervan niet op de hoogte brengen? Ja dat doe ik nu meneer.. Wat nu? Ben ik mijn flex abbo kwijt? Moest T-mobile mij hiervan niet informeren van je hebt tot 1 nov om iets met ke flex te doen?? Nooit problemen met ze gehad en nu dit.. Ben radeloos .
Reactie door stacey op 24-11-2010 15:31
Kan het even niet helemaal volgen, je abo was in maart verlopen en je wil het in november verlengen voor een nieuwe gsm ??? Lijkt me dat er geen sprake van verlengen is dan want het was OF gewoon verlengd/doorgelopen al destijds OF helemaal verlopen of afgelopen en dan sluit je nu in November dus een geheel nieuw (soort) abo af.
Reactie door hida op 24-11-2010 16:03
Ik ga altijd 1 jaarcontract aan. In maart was mijn jaarcontract afgelopen en deze loopt dan automatisch door. Ergens mei bij t-mobile in de winkel geweest om mijn verlopen abbo te verlengen met een nieuw toestel maar zij hadden niks leuks in het assortiment. Via internet de telefoons gevolgd en per november zou t-mobile de N8 en HtC krijgen. Gisteren eindelijk tijd gehad om naar t-mobile te gaan en toen kreeg ik dit te horen (zie eerste bericht) Snapte?
Reactie door sylli op 24-11-2010 16:36
Quote: hida schreef op woensdag 24 nov 2010, 12:05: (...) Nooit problemen met ze gehad en nu dit.. Ben radeloos .einde Quote Ik begrijp best dat u het vervelend vind dat T-Mobile geen Flex abonnement meer voert, maar om nou te stellen dat u radeloos bent is wel wat overdreven hoor. Het Flex abonnement had als grootste pluspunt dat je zelf je belgedrag kon aanpassen. Dat klinkt natuurlijk leuk, maar was per minuut echt wel duurder dan de Relax. Waarom dan niet een gemiddelde nemen van uw belgedrag en dan het juiste (lees: met de hoeveelheid belminuten/SMS-jes) abonnement kiezen wat het beste bij u past? Zelfs als u de ene maand heel weinig belt en de andere maand juist meer; de belminuten die u over heeft blijven onbeperkt met u meegaan naar de volgende maand(en).
Reactie door pino123 op 24-11-2010 17:08
T-Mobile is vrij om zijn abbo's aan te passen. Net zoals u vrij bent om na de afloop van het contract van aanbieder te veranderen. Zint het u niet? Gaat u naar een ander, anders kijken wat er binnen T-mobile wel passend is.
Reactie door ew01 op 24-11-2010 18:03
De abonnementen en de daarbij behorende gsm is een regelrechte beroving van uw geld. Vaak moet u een hoog/duur abonnement nemen on het zo geliefde toestel gratis te krijgen. Nu is er een mogelijkheid die veel geld kan besparen: U kunt gerust een sim-only of uw goedkoop abonnement houden en neem hier geen toestel bij,dus geen actieve verlening.Of neem voor de leuk het toestel wat er gratis bij te verkrijgen is. Als is dit niet het toestel van uw keus. U heeft dan een reserve toestel. Koop vervolgens het toestel welke u graag wilt hebben in T-Mobile pre-paid,plaats uw post-paid kaartje in het toestel en bellen. Deze toestellen kosten vaak maar een fraktie van de normale prijs.
Reactie door stacey op 24-11-2010 18:45
Quote: hida schreef op woensdag 24 nov 2010, 16:03: Ik ga altijd 1 jaarcontract aan. In maart was mijn jaarcontract afgelopen en deze loopt dan automatisch door. einde Quote Valt dus niets te verlengen als het automatisch al doorloopt...........dan is het feitelijk al gewoon velengd en dan heb je tot die tijd ook gewoon je flex abo gehad. Dat ze daarmee stoppen per 1 november maakt dus niets uit, had je wel een nieuw abo aangegaan voor 1 jaar dan hadden ze je dit abo wellicht al niet meer verkocht of had het gelopen Tot 1 november en hadden ze wellicht per dan voorwaarden gewijzigd/abo opgedoekt met opzegmogelijkheid dus het Flex abo was je binnenkort hoe dan ook kwijtgeraakt. Het is niet anders, dingen houden wel eens op te bestaan........ je zult dus iets anders moeten gaan uitzoeken.
Reactie door sylli op 24-11-2010 20:00
Quote: ew01 schreef op woensdag 24 nov 2010, 18:03: De abonnementen en de daarbij behorende gsm is een regelrechte beroving van uw geld. Vaak moet u een hoog/duur abonnement nemen on het zo geliefde toestel gratis te krijgen. Nu is er een mogelijkheid die veel geld kan besparen: U kunt gerust een sim-only of uw goedkoop abonnement houden en neem hier geen toestel bij,dus geen actieve verlening.Of neem voor de leuk het toestel wat er gratis bij te verkrijgen is. Als is dit niet het toestel van uw keus. U heeft dan een reserve toestel. Koop vervolgens het toestel welke u graag wilt hebben in T-Mobile pre-paid,plaats uw post-paid kaartje in het toestel en bellen. Deze toestellen kosten vaak maar een fraktie van de normale prijs.einde Quote Jaaa duh... Dat een SIM-only abonnement goedkoper is dan een abonnement met toestel, is iedereen al duidelijk. En ik denk niet dat Hida iets heeft aan een prepaid card, want dat is alleen voordelig(er) als je minder dan een kwartier per maand belt (of zoiets). Je neemt juist een "echt" abonnement om voordeliger te bellen dan prepaid en je hebt dan ook niet het gedoe met opwaarderen. Waar het Hida om gaat is dat het abonnement van T-Mobile wat hij/zij al tijden heeft en waarbij hij/zij zelf het belgedrag kon aanpassen, niet meer verkoopt. Maar precies wat Stacey al zei: dingen houden weleens op met bestaan. Blijf niet treuren om wat er niet meer is, maar kijk verder naar wat er wel voor je is.
Reactie door ew01 op 24-11-2010 20:12
Voordat je Duh schrijft moet je eerst goed lezen wat er staat geschreven. Ik schrijf niet dat ze de pre-paidkaart moet gebruiken maar het toestel met de kaart van het abonnement. Bij T-Mobile kan dit namelijk. Hierdoor hoef je het abonnement niet actief te verlengen en gebruik blijven maken van het goedkope abonnement.. DUH...

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor