T-Mobile registreert onzorgvuldig bij BKR... abo opzeggen? of niet?
Geplaatst door: zeg-tmobile-op op: 25-07-2010 10:12
Wie heeft er ervaringen met T-Mobile bij het vragen van informatie over hun BKR registratie? En is opzeggen van T-Mobile niet het beste antwoord? Anders overkomt het jou straks óók!
Ik ontdek ineens dat ze mij "code 2" bij BKR hebben geregistreerd omdat ze mijn adreswijziging niet hebben verwerkt, en mij niet konden bereiken. Ik krijg geen antwoord op mijn vragen wanneer en hoe ze mij geprobeerd hebben te bereiken, slechts vage standaard emailtjes, en ik heb ze nu de volgende brief gestuurd:
aan T-Mobile Netherlands bv
Afdeling BKR / Incasso
t.a.v. Dhr. [edit redactie:
Manager Accounts Receivable & Incasso
Geachte heer [edit redactie: ,
Naar aanleiding van de verwijzing in uw email-antwoord van 22/23 juli jl. heb ik contact gehad met BKR over de beroepsprocedure bij de Geschillencommissie, waarbij zij mij hebben uitgelegd dat T-Mobile zich als BKR-deelnemer moet houden aan de zorgvuldige werkwijze zoals omschreven staat in het BKR-reglement.
Dat houdt in dat ik moet aangeven hoe ik mij aan de contractsvoorwaarden heb gehouden, maar óók dat T-Mobile moet aantonen dat zij in de hele reeks van akties rondom de overeenkomst zorgvuldig heeft gehandeld. De BKR info-lijn wijst mij erop dat ik alle berichten en gegevens van T-Mobile moet meesturen, die hebben geleid tot de uiteindelijke 'code 2' registratie in 2005. Dáár zit de crux!: Al sinds januari jl. probeer ik bij T-Mobile te achterhalen waarom T-Mobile mij negatief registreert maar dankzij de reacties van de Anna's t/m Zulie's op uw klantenservice ben ik helaas niets wijzer geworden dan dat mijn adreswijziging in 2004 door T-Mobile kennelijk niet is verwerkt, en dat T-Mobile mij blijkbaar niet heeft bereikt, zoals u zelf al in uw email van 22 juli jl. ook aangeeft.
Het is nog al boud om zonder toegevoegd bewijs te stellen dat “ In de tussentijd hebben wij wel degelijk, echter blijkbaar tevergeefs, met u in contact proberen te komen”, als T-Mobile zelfs niet eens het middel van de eigen mobiele telefoondienst gebruikt: mijn 06-nummer bellen of SMS'en. U heeft dus ruim 3 maanden de tijd gehad om mij te bellen of te SMS'en .... Is bellen zo duur???
En op basis van mijn bekende klantgegevens (beroep: student, woonplaats Eindhoven) en uw geavanceerde CRM-systeem had u ook het vermoeden kunnen hebben dat ik als student – zoals velen in die periode augustus-oktober – mogelijk verhuisd was. Reden te meer om zorgvuldig te zijn met binnenkomende adreswijzigingen (een A6-verhuiskaartje is gauw zoekgeraakt!) en om andere communicatiemiddelen in te zetten dan het simpel geautomatiseerd versturen van facturen en herinneringen via een laks postbezorgbedrijf.
Omdat ik in 2004 wél een adreswijziging aan T-Mobile heb gestuurd en ik géén berichten van T-Mobile c.s. heb ontvangen, heb ik sinds januari jl. T-Mobile herhaald via telefoon, email en post de vraag gesteld wat de juridisch basis is voor de 'code 2' registratie, en hoe T-Mobile conform de daarvoor geldende BKR-regels heeft gehandeld. Die gegevens heb ik ondanks herhaald verzoek tot nu toe niet van T-Mobile ontvangen – een klacht die ik vaker op webfora lees – hetgeen mij des te meer laat wantrouwen of T-Mobile überhaupt wel zorgvuldig heeft geregistreerd en/of gehandeld.
Voor de BKR-procedure vraag ik u dringend mij ommegaand een correct overzicht toe te sturen van alle tijden en manieren waarop u met mij contact heeft gezocht en van uw BKR stappen daarna.
Ik zal uw reactie doorzenden aan de BKR. MvG,
Reactie door grootvader op 25-07-2010 11:53
T-mobile is niet alleen onzorgvuldig, zij pleegt ook chantage ook!!!
In mijn geval dubbele afsluitkosten bij beëindigen abonnement en dreigen dat ik geregistreerd zal worden bij die BKR als ik niet ook die tweede eindnota afsluitkosten niet betaalde.
Niet reagerend op mijn bewijs dat ik al betaald had!
En op dat niet reageren op brieven/e-mails/telefoontjes is dat T-Mobile een kei.
't Is wel behoorlijk a-sociaal natuurlijk.
De Vrije Vogel
Reactie door tdehond op 25-07-2010 11:54
U heeft m.i. volkomen gelijk dat zij u een sms hadden kunnen sturen om u te wijzen op een betalingsachterstand. Dit had m.i. het meest simpel geweest.
Inderdaad een overweging waard om abonnement te beëindigen als dit probleem niet opgelost wordt.
Reactie door johansjeronimus op 25-07-2010 22:46
Het meest simpele is niet het meest rendabele. Aan al die onhandigheden van consumenten en fouten van T-Mobile wordt dik geld verdiend, Miljoenen per maand! Dus niet opzeggen a.u.b.!
Mirjam
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!