Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-mobile contract

Geplaatst door: karish op: 11-06-2015 21:44
Goedenavond allemaal, Ik ben op dinsdag 9 juni jl. naar de gsm shop gegaan omdat ik twee abonnementen wou hebben bij dezelfde provider anders hoef ik het niet. Dit heb ik duidelijk aan de meneer van de shop uitgelegd. Hij zei tegen mij geen enkel probleem. Nou we kwamen bij t-mobile uit en hadden twee aanvragen gedaan. 1 werd gelijk al goedgekeurd en de andere moesten we 15 a 20 min wachten. De verkoper zei dat dit normaal is en dat we geen zorgen hoefden te maken want als de 2e aanvraag niet lukt kan hij de 1e aanvraag die was goedgekeurd annuleren. Nou de 2e werd niet goedgekeurd dus gaf ik gelijk aan de 1e te annuleren. Ik moest per toestel als allebei was goedgekeurd €100,- bijbetalen. Ik had nog niks betaald en de verkoper heeft het geannuleerd. Op de contract die was goedgekeurd heeft hij erop geschreven annuleringsverzoek ingediend en die afgestempeld en ondertekend en mij meegegeven. Hij zei dat het zo in orde zou zijn. Nu krijg ik twee dagen later een telefoontje van de gsm shop met de mededeling dat t-mobile de contract niet wilt annuleren. Ik heb hem toen aangegeven dat ik inmiddels al 2 abonnementen bij KPN heb afgesloten en dat hij me had verzekerd dat het zo in orde was. Ik heb nota bene de toestel en de sim ook niet en ook de €100,- niet betaald voor de toestel. Hij zei dat die nu weer gaat proberen de contract te annuleren. Ik heb t-mobile ook gebeld en die zegg geen annuleringsverzoek te hebben gehad en op mijn vraag of hun dan nu de contract willen annuleren wordt beantwoord dat alleen de gsm shop dat nu kan doen. Ik voel me zo in de maling genomen en kan de tmobile abonnement als 3e abonnement er niet bij hebben financieel gezien. Wat kan ik nu eraan doen??
Reactie door mahadma op 12-06-2015 14:07
U heeft een tweetal contracten besteld, waarvan één die is goed gekeurd, dus dat contract loopt, voor een jaar denk ik, wegens de bijbetaling. De GSM shop "zegt" iets verstuurt te hebben en de provider "zegt" niets ontvangen te hebben. Dus zal de GSM shop de aktie verder moeten voortzetten.
Reactie door karish op 12-06-2015 14:23
Quote: mahadma schreef op vrijdag 12 jun 2015, 14:07: U heeft een tweetal contracten besteld, waarvan één die is goed gekeurd, dus dat contract loopt, voor een jaar denk ik, wegens de bijbetaling. De GSM shop "zegt" iets verstuurt te hebben en de provider "zegt" niets ontvangen te hebben. Dus zal de GSM shop de aktie verder moeten voortzetten.einde Quote
Reactie door karish op 12-06-2015 14:25
Quote: mahadma schreef op vrijdag 12 jun 2015, 14:07: U heeft een tweetal contracten besteld, waarvan één die is goed gekeurd, dus dat contract loopt, voor een jaar denk ik, wegens de bijbetaling. De GSM shop "zegt" iets verstuurt te hebben en de provider "zegt" niets ontvangen te hebben. Dus zal de GSM shop de aktie verder moeten voortzetten.einde Quote Hallo mahadma, Allereerst bedankt voor je reactie. Ik denk dat het misschien niet duidelijk was er heeft geen bijbetaling plaats gevonden omdat het gelijk was geannuleerd. De telefoon en sim is ook niet uit de winkel meegenomen.
Reactie door mahadma op 12-06-2015 14:37
Ik snap dat je niets meegenomen hebt, maar bij 2 jarige abo's betaal je meestal niets bij en bij 1 jarige abo's een kleine bijbetaling. Dus ging ik uit van een 1 jarig abo. Ik moest per toestel als allebei was goedgekeurd €100,- bijbetalen Feit is dat er eerst wel getekend is bij de aanvraag en dat de annulering niet door de verkoper is verzonden/verwerkt. Dus op naar de verkoper.
Reactie door karish op 12-06-2015 15:06
Quote: mahadma schreef op vrijdag 12 jun 2015, 14:37: Ik snap dat je niets meegenomen hebt, maar bij 2 jarige abo's betaal je meestal niets bij en bij 1 jarige abo's een kleine bijbetaling. Dus ging ik uit van een 1 jarig abo. Ik moest per toestel als allebei was goedgekeurd €100,- bijbetalen Feit is dat er eerst wel getekend is bij de aanvraag en dat de annulering niet door de verkoper is verzonden/verwerkt. Dus op naar de verkoper.einde Quote Dit gaat om een 2 jarige abbonement van t-mobile en moest wel bijbetaald worden. En de aanvraag was was in de gsm shop via de computer gedaan maar voordat er een goedkeuring was werd het inderdaad ondertekend. Beide aanvragen waren dus al toen ondertekend voor de goedkeuring binnen was. Ik he. De verkoper ook ervoor aansprakelijk gesteld om het op te lossen maar die blijft voet bij stuk aanhouden dat tmobile niet de annulering wilt accepteren. Hij zit namelijk ook met het probleem dat de toestel en sim nog bij hem is zeg die. En dat er €100,- nog betaald moest worden maar dat vind ik het minst belangrijke zeg maar. Ik heb nu al inmiddels 2 abonnementen bij KPN genomen omdat de verkoper tegen mij zei dat het annulering goed zou komen. Hij heeft mij ook schriftelijk meegegeven dat de annulering bij tmobile is ingediend.
Reactie door zoekster op 12-06-2015 15:58
GSM heeft hier de verantwoordelijkheid voor te nemen. U mag ervan uitgaan dat de verkoper u goed voorlicht en de zaak goed afhandelt. Het beste is dit aan te kaarten via de klachtenkompas.nl Ik zou het dan richting T-Mobile doen, als ik u was. Daar is het oplossingspercentage hoog.
Reactie door aurora1 op 12-06-2015 16:12
Ik kan alleen klik hier iets vinden over bestelling annuleren. klik hier
Reactie door karish op 12-06-2015 16:13
Quote: zoekster schreef op vrijdag 12 jun 2015, 15:58: GSM heeft hier de verantwoordelijkheid voor te nemen. U mag ervan uitgaan dat de verkoper u goed voorlicht en de zaak goed afhandelt. Het beste is dit aan te kaarten via de klachtenkompas.nl Ik zou het dan richting T-Mobile doen, als ik u was. Daar is het oplossingspercentage hoog. einde Quote Hallo zoekster, Ik heb ook bij het klachtenkompas gemeld richting tmobile maar nog geen reactie. Ik vertrouwende natuurlijk op de woord van de verkoper dat alles is geannuleerd en hij heeft mij ook schriftelijk meegegeven dat de annulering is ingediend bij tmobile en zei dat het allemaal In orde komt. Toen pas heb ik bij KPN de abonnementen afgenomen anders zou ik dat natuurlijk niet doen als het niet geannuleerd kon worden. Ik vind het alleen echt jammer en vervelend de gehele gedoe nu erom heen want t-mobile gaat er vanuit dat ik nu een abbo heb terwijl de telefoon en sim in de winkel is en misschien nu wel aan iemand anders gegeven.
Reactie door aurora1 op 12-06-2015 16:17
Voor de algemene voorwaarden van de gsm shop: klik hier.klik hier

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor