T-Mobile Blackberry Misleidende Reclame
Geplaatst door: ahuysken op: 23-02-2012 20:54
Mijn zoon was jarig op 18 februari. Hij wilde graag een blackberry. Na enige overwegingen heb ik gekozen voor een prepaid abonnement. Belangrijkste redenen waren dat ik hier een beetje controle kan houden op de kosten en als hij hem mocht verliezen ik niet aan een abonnement vastzit. Echter…. Na 1 dag was zijn basis beltegoed van 5 euro al geslonken naar maar liefst 7 eurocent. Opwaarderen dan maar. 10 euro gestort en binnen 2 dagen geslonken naar ca. 7 euro. En hij heeft niet eens gebeld!
T-Mobile gebeld. De man die ik aan de lijn had verklaarde mij dat hij meer klachten over mijn probleem had ontvangen. Om deze reden was hij mede aanstichter voor een nieuw abonnement wat binnenkort uitkomt voor de Blackberry waar zowel internet als de blackberry service in zit. Totdat ik aangaf dat ook ik net als T-Mobile het gesprek aan het opnemen was. Dit zou niet mogen volgens enz.enz. Nee het was niet een uitspraak van T-Mobile maar nu ineens was het een opmerking op persoonlijke titel? Terugkrabbelen dus ineens.
Ik wees hem op de internetpagina van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/blackberryprepaid) waarop zeer onduidelijk staat beschreven dat bij een nieuw prepaid abonnement de eerste 3 maanden gratis blackberry diensten worden verstrekt. De suggestie wordt gewekt dat dit de eerste 3 maanden inclusief internet is. Dit heb je immers nodig om deze diensten te kunnen gebruiken!! Ik wijs hem op de advertenties die op dit moment in de kranten staan en hoe de telefoons in de winkel worden aangeboden. Met wifi zou inernet gratis zijn, wat logisch is. Alles buiten bereik van wifi wordt direct met tikken van 40 en 80 eurocent afgewaardeerd.
Deze reclame is misleidend. Na de vraag gesteld hebbende hoe ze met deze misleidende reclame omgaan wordt afwijkend gereageerd. Misschien moet ik dit ook eens aan de reclame code commissie voorleggen bij nader inzien. Het staat echt heel misleidend beschreven. Ik heb er daarom maar een paar screenshots van gemaakt wetende dat als ze dit lezen het direct veranderen!!
Ik begrijp dat ze het lastig hebben in de mobiele branche maar ze vinden zo wel steeds weer alternatieven om de consument te belazeren. Hier zou Hans van der Plas, directeur a.i. Customer Operations, wel eens wat aan mogen doen. Dan mag hij aan mijn zoontje die net 12 is geworden uitleggen waarom hij buiten niet meer mag internetten.
T-Mobile bedankt voor dit leuke verjaardagskado. Een kado waar we nog lang aan herinnerd zullen worden door onze zoon.
p.s. in de Telegraaf van 23.02.12 op pagina 12 doen ze het nog eens dunnetjes over. Altijd samen met onbeperkt e-mailen en pingen. Men vergeet kennelijk dat om te mailen ook een internetverbinding nodig is. En dat kost met 3G namelijk extra geld. Heb ik me laten uitleggen. Pure misleiding dus.
Reactie door stacey op 24-02-2012 10:07
Quote: ahuysken schreef op donderdag 23 feb 2012, 20:54: Ik wees hem op de internetpagina van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/blackberryprepaid) waarop zeer onduidelijk staat beschreven dat bij een nieuw prepaid abonnement de eerste 3 maanden gratis blackberry diensten worden verstrekt. De suggestie wordt gewekt dat dit de eerste 3 maanden inclusief internet is. Dit heb je immers nodig om deze diensten te kunnen gebruiken!! einde Quote
Staat volgens mij toch duidelijk aangeven op die pagina bij de voorwaarden onder kopje Dit moet je weten: ..........
Je krijgt de eerste 3 maanden gratis toegang tot BlackBerry Services (actie geldig t/m 1 april 2012). Na afloop van de eerste 3 maanden betaal je een vast bedrag van € 2,50 per 30 dagen om toegang te hebben tot de BlackBerry diensten. Voor het gebruik van BlackBerry Services maak je gebruik van het internet. Deze kosten reken je apart af--
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 20:32
@ Stacey. Werk jij voor T-Mobile? Het is en blijft misleidend!
Reactie door mahadma op 24-02-2012 20:49
ahuysken,
Stacey werkt niet voor T-Mobile, net zoals alle vrijwillige medewerkers hier. Maar als er een antwoord wordt gegeven wat niet in de smaak van de vraagsteller is, werken wij hier allemaal voor DIE instantie/bedrijf.
Leer het eens, je stelt een vraag, je krijgt een antwoord, en dat kan bevetsigend zijn maar ook niet. De feiten zijn de feiten.
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 20:54
@ Mahadma, werk jij soms voor Kassa??? Hoe dan ook het blijft misleiding.
Reactie door stacey op 24-02-2012 21:00
Quote: ahuysken schreef op vrijdag 24 feb 2012, 20:54: @ Mahadma, werk jij soms voor Kassa??? Hoe dan ook het blijft misleiding. einde Quote
We werken allemaal bij Kassa en hebben aandelen bij T mobile........Ghee
Niets te maken met misleiding maar met Niet lezen wat je besteld (voorwaarden) Omdat je graag wilt geloven dat je een goede aanbieding te pakken hebt......
Niet verder kijken dan je neus lang is noemen ze dat.
Het is bij alle reclames overal zo dat de leuke dingen in koeieletters staan en de rest in normale letters, maar daarom moet ze alles dus even lezen.....
Maar staat hier ook nog duidelijk bij - Wat je moet weten - en dat had je dus moet (lezen) Weten, liefst voor bestellen/gebruiken dan.
Reactie door mahadma op 24-02-2012 21:02
ahuijsken,
ik ben hier vrijwillig en als je wil weten wie er allemaal nog meer voor deze site vrijwillig werken, klik dan even op het kopje op de bovenste balk: kassa-leden en nee, ook ik werk niet voor T-Mobile. En als je met het antwoord van stacey niet te vreden bent, klaag dan op andere sites.
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 21:03
Ik geloof er niets van. Blijft misleidend. Als je bij Kassa werkt verwijder het topic dan maar. Misschien als je de krant had gelezen afgelopen dinsdag had je ook kunnen zien dat T-Mobile dit toestel met gratis email aanbiedt. Email werkt niet zonder internet.
En met internet bedoel ik geen wifi maar 3G.
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 21:05
Wat een flauwekul. Kassalid! Ben ik toevallig ook. Maar dat betekend niet dat ik me namens Kassa uitgeef voor iemand die ik niet ben.
Nogmaals: T-Mobile is M I S L E I D E N D met deze actie!!
Reactie door mahadma op 24-02-2012 21:09
Pure misleiding dus.
Het is en blijft misleidend!
Hoe dan ook het blijft misleiding.
Nogmaals: T-Mobile is M I S L E I D E N D met deze actie!!
ahuijsken, je cd blijft hikken.
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 21:12
@ Mahadma, ga lekker een ander stalken en bemoei je met je eigen zaken. CD? Hikken? Origineel hoor.
Reactie door stacey op 24-02-2012 21:13
Quote: ahuysken schreef op vrijdag 24 feb 2012, 21:05: Nogmaals: T-Mobile is M I S L E I D E N D met deze actie!!einde Quote
Alle reclame is misleidend als je de Voorwaarden Niet Leest !
En dat moet je wel doen, dat heet Onderzoeksplicht...........
Als je blind op de 1e 2 letters, veelal -Gratis- van elke aanbieding afgaat afgaat dan heb je een probleem........
Tja gratis en voor niets gaat de zon op.....
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 21:17
Goh wat flauw..... als je goed had gelezen dan kon je zien dat T-Mobile dit toegeeft!! En ter info, ik ga niet blind op de eerste twee nummers.
Dom, dom, dom.......
Reactie door mahadma op 24-02-2012 21:20
Quote: ahuysken schreef op vrijdag 24 feb 2012, 21:12: @ Mahadma, ga lekker een ander stalken en bemoei je met je eigen zaken. CD? Hikken? Origineel hoor.einde Quote
Tot uw orders, Generaal!
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 21:23
Graag gedaan hoor. Ik ga nu mijn tijd aan intelligentere zaken besteden. Dat er allemaal zoveel moeite wordt gedaan om zoveel sterretjes te krijgen begrijp ik niet. Maar tja ik ben tenslotte ook niet zo slim.
Reactie door stacey op 24-02-2012 21:23
Quote: ahuysken schreef op vrijdag 24 feb 2012, 21:17: als je goed had gelezen dan kon je zien dat T-Mobile dit toegeeft!! einde Quote
Lees niet dat hij wat toegeeft, enkel dat hij je `op eigen titel` een flauwekul verhaal ophing waarschijnlijk om je een ander abo aan te smeren.......
Kwestie van lezen dan was je probleem nooit ontstaan........
Reactie door stacey op 24-02-2012 21:24
Maar het is zo misleidend dat jij de enige bent met een klacht hierover,
dus zal wel aan ons liggen...........
En aan die lui bij Radar ook waarschijnlijk,
want die zeggen hetzelfde tegen je als wij…..
Reactie door ahuysken op 24-02-2012 21:25
Ik heb wel wat beters te doen dan..... Het gesprek is door mij opgenomen en bestaat geen enkele twijfel over wat hij heeft gezegd.
Reactie door mahadma op 24-02-2012 21:28
Stacey,
kennelijk ligt het allemaal aan ons en aan radar.
Om het in termen van TS te zeggen zijn we dus allemaal "Dom, dom, dom......."
en gelukkig heeft ts : "Ik heb wel wat beters te doen"
Kunnen wij ook weer rustig verder.
Reactie door T-MobileWebcare op 28-03-2012 15:48
@ahuysken: uit je verhaal blijkt dat je het verkeerd begrepen hebt van mijn collega. BlackBerry Prepaid bestaat uit twee onderdelen; de BlackBerry bundel (om gebruik te maken van de diensten van RIM) voor €2,50 incl. BTW en het T-Mobile Internet. Hiervoor betaal je maximaal €10,00 incl. BTW per kalendermaand. Er kan dus nooit meer afgeschreven worden dan de €10,00. Na betaling van dit bedrag, kun je onbeperkt gebruik maken van internet zonder extra kosten. De actie betekende dat je de BlackBerry bundel van €2,50 per maand gratis kreeg. Op onze website vind je een duidelijke uitleg van [url=http://blog.t-mobile.nl/internet-op-je-blackberry-prepaid-hoe-werkt-dat-precies-201: BlackBerry Prepaid.[/url: Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Kim
T-Mobile Webcare
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!