Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-mobile Abonnement wijzigen

Geplaatst door: csme op: 29-03-2012 09:50
Balen! Bij T-Mobile heb ik momenteel een abonnement en mijn resterend beltegoed is ruim E 200,-. Overstappen naar prepaid of naar een ander abonnement met behoud van het beltegoed is niet mogelijk! Wat een service van T-Mobile, NOT! De enige manier om het beltegoed verminderen is...."bellen mevrouw"....
Reactie door mahadma op 29-03-2012 10:21
Van de T mobile site: "Wat gebeurt er met mijn tegoed als ik overstap naar een ander abonnement? Gepubliceerd 06/12/2010 00:00 | Gewijzigd 09/09/2011 14:11 Wat gebeurt er met mijn tegoed als ik overstap naar een ander abonnement? Bij de overstap naar een ander tariefplan komt uw opgespaarde tegoed te vervallen. Het is niet mogelijk uw tegoed mee te nemen naar een van de T-Mobile Smart of Sim Only abonnementen." Als je stilzwijgend verlengd, blijf je de "over minuten" behouden omdat je binnen het bestaande contract blijft. Als je stopt met je bestaande contract en gaat met T Mobile verder in zee met een nieuw abonnement/contract dan ben je inderdaad "als service van T Mobile" je overminuten kwijt. En daar doe je niets aan. Als dank voor een nieuw contract wordt je dus weer NUL gezet. Aan de ene kant (techniesch gezien) begrijpelijk, maar klantvriendelijk, nee, dat vind ik het bepaald niet. Een idee om een andere provider of een lager aantal belminuten te nemen zou ik overwegen. Je kan ook je toestel simlockvrij maken (gratis door T Mobile) en een sim only abonnement nemen. Suc6
Reactie door carola.83 op 29-03-2012 10:59
Quote: csme schreef op donderdag 29 mrt 2012, 09:50: Balen! Bij T-Mobile heb ik momenteel een abonnement en mijn resterend beltegoed is ruim E 200,-. Overstappen naar prepaid of naar een ander abonnement met behoud van het beltegoed is niet mogelijk! Wat een service van T-Mobile, NOT! De enige manier om het beltegoed verminderen is...."bellen mevrouw"....einde Quote Zelfde gebeurt ook bij andere providers. Als je zoveel beltegoed over hebt, dan heb je een te hoog abonnement afgesloten.
Reactie door mahadma op 29-03-2012 11:07
Carola, daar heb je gelijk in. Maar soms belt iemand zo verbazend weinig dat ze soms maar aan de 10 minuten per maand komen en dat je kleinste abo al vaak minimaal 100 minuten is. Voor deze bellers is een prepaid systeem met ééns per half/heel jaar een € 10,00 opwaarderen voldoende. Ze hebben dus zelf een foute keuze gemaakt, waarschijnlijk omdat ze dan zo'n mooi "gratis" toestel "krijgen". Koop i.p.v. een duur abo gewoon een super eenvoudig gsmmetje waar je mee kan bellen en smssen voor pakweg € 30 / € 50. Klaar is kees (spreekwoordelijk).
Reactie door jpm op 29-03-2012 11:50
Het is me voorheen ook overkomen, met T-mobile. We hadden een zogenaamde "witte vlek" in onze stad, waardoor vaak geen bereik in de nabije omgeving. Omdat ik de zorg had voor een (illegale) vluchteling heb ik deze man de telefoon gegeven met de mogelijkheid het tegoed helemaal op te bellen. Dat was in no time in orde. Wat niet in orde is wordt hiermee wel duidelijk. Normaal is dat je iets krijgt waarvoor je betaalt, van T-mobile krijg je in deze situatie niets. Daarvoor heb je weliswaar een handtekening gezet, maar de vraag is of zo'n contract op dit punt wel rechtsgeldig is. Welnu, de wet zegt dat dit mag dus mag het. T-Mobile maakt handig gebruik van deze onbeschofte mogelijkheid. Dat moeten we soms even in een discussie kwijt op internet, zodat T-Mobile misschien een keer iets verandert aan deze situatie. Mij zien ze er al jaren niet meer, in de toekomst dus ook niet.
Reactie door carola.83 op 29-03-2012 12:08
Quote: mahadma schreef op donderdag 29 mrt 2012, 11:07: Ze hebben dus zelf een foute keuze gemaakt, waarschijnlijk omdat ze dan zo'n mooi "gratis" toestel "krijgen". Koop i.p.v. een duur abo gewoon een super eenvoudig gsmmetje waar je mee kan bellen en smssen voor pakweg € 30 / € 50. Klaar is kees (spreekwoordelijk).einde Quote Weet niet of dit bij ts ook het geval is, maar vaak is idd het z.g. 'gratis mobieltje' reden om een te hoog abo af te sluiten. Zelf koop ik altijd een simlockvrij toestel en sluit een abo af die bij mijn geschatte verbruik past.
Reactie door T-MobileWebcare op 29-03-2012 14:48
@csme: Bedankt voor het maken van je melding. Ik begrijp dat de wijzigingen niet voor iedereen even leuk zijn. Op ons Forum kun je een uitgebreide uitleg terugvinden in het Topic Uitzending Radar . Kim T-Mobile WebcareUitzending Radar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!