Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Swarovski: Nog nooit zulke slechte service meegemaakt!!! NIETS HIERVAN AANSCHAFFEN

Geplaatst door: nikitat op: 30-01-2013 11:28
Een kleine 2 jaar geleden ontving ik de Edith armring t.w.v. €105 van mijn ouders nadat ik deze 7 jaar geleden kwijt was geraakt - er zat dus veel emotionele waarde aan deze armband. Swarosvki biedt, zoals in het boekje staat, 2 jaar garantie op haar producten. Hier is NIKS van waar!! De sluiting van de armband brak een kleine 2 jaar na aankoop volledig af. In de winkel werd gezegd dat het te wijden is aan een fabrieksfout maar dat hier geen garantie op geboden wordt en dus niet vervangen of gerepareerd kan worden, terwijl de 2 jaar garantie geldt op productie -en materiaal fouten. Na twee aangetekende brieven richting het hoofdkantoor, had ik nog geen antwoord op mijn klacht gekregen. Ik heb er vandaag achteraan gebeld. Het hoofdkantoor heeft mij gemeld dat de sluiting hoogstwaarschijnlijk stuk is gegaan door invloeden van buitenaf en dat hier dus geen garantie op zit. Tevens kunnen de producten van Swarovski niet gerepareerd worden door de manier van coaten - zij zijn ergens anders ook niet te repareren. Het komt er dus op neer, dat wanneer een product binnen het garantietermijn stuk gaat, je geen vervangend product krijgt of nog erger - geen reparatie mogelijk is! Ik ben laaiend, het gaat me niet eens om die €105 maar om de emotionele waarde die de armband had - Volgens de medewerkster aan de telefoon hoef ik de armband niet weg te gooien maar kan hij niet meer dicht dus is hij in de toekomst niet meer te dragen. Een tip voor IEDEREEN die overweegt een sieraad bij Swarovski te kopen - DOE HET NIET! Mocht er ooit iets mee zijn, vergoeden ze niets of komen je als consument niet tegemoet. Het ergste is nog dat ze gewoon hun gierige centen in hun zak steken en niet in staat zijn hun klanten tevreden te houden. Dit was de laatste keer ooit dat ik of iemand in mijn omgeving wat bij Swarovski heb gekocht.
Reactie door valerius-2 op 30-01-2013 11:34
U zal met de winkel dit toch in orde moeten maken, die moet dus ook de fabrieks garantie verzorgen voor u.
Reactie door nikitat op 30-01-2013 11:43
Dat doen zijn dus niet, zij zeggen dat het een fabrieksfout is en hier geen garantie op leveren maar alleen op productie- en materiaalfouten. Het komt er dus gewoon op neer dat het dikke pech is omdat een breuk 9 van de 10 keer door omgevingsfactoren buitenaf komt. Dit is mijn geval niet zo want ik draag de armband hooguit 1 keer per week voor de afwisseling en het zat in de originele doos met verpakking eromheen. Wellicht is het slotje gewoon niet goed en stevig genoeg geweest maar dat willen ze allemaal niet horen.
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 13:15
Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 11:28: Swarosvki biedt, zoals in het boekje staat, 2 jaar garantie op haar producten. Hier is NIKS van waar!! De sluiting van de armband brak een kleine 2 jaar na aankoop volledig af.einde Quote Dus is de garantie verstreken.
Reactie door nikitat op 30-01-2013 14:23
Er staat een kleine 2 jaar, dat betekent minder dan twee jaar - aankoopdatum 27 december 2010, contact met Swarovski per mail 10 december 2012. Dus de garantieperiode is gewoon van toepassing
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 14:51
Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 14:23: Er staat een kleine 2 jaar, dat betekent minder dan twee jaar - aankoopdatum 27 december 2010, contact met Swarovski per mail 10 december 2012. Dus de garantieperiode is gewoon van toepassingeinde Quote Oke, maar wat zegt de garantievoorwaarden van de fabrikant? Kijk, dat op het product garantie zit, wilt niet automatisch zeggen dat alle defecten die buiten de schuld van de koper ontstaat daar gelijk onder valt. Ook wilt het niet automatisch zeggen dat een product gedurende die periode geen defecten mag vertonen. Ik denk persoonlijk dat de verkopende partij in deze zaak nogal voorbarig in zijn uitspraken is geweest. Want veel te vaak wordt bij een defect gelijk gesproken over fabricagefouten, terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Alleen na grondig onderzoek kan worden vastgesteld of het gaat om fabricagefouten of over non-conformiteit. Op voorhand gelijk roepen dat het om fabricagefouten of non-conformiteit gaat, slaat werkelijk nergens op en kan ook helemaal niet. Nu ga ik iets schrijven waar velen het totaal niet mee eens zijn: Bij dit soort zaken gaat het helemaal niet of een product wel of niet conform de koopovereenkomst is of het wel of niet om een fabricagefout gaat. Het gaat bij de meeste consumentenorganisaties erom dat de regels dermate gemanipuleerd worden dat de consument kosteloze reparatie of vervanging kan eisen, of die er nu wel of geen recht op heeft.
Reactie door zoekster op 30-01-2013 15:49
Nu ga ik ook wat zeggen wat sommigen vervelend vinden, maar bel hierover met het [url=http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx: juridisch loket.[/url: 0900 8020 Je krijgt snel en direct juridisch advies. Succes!
Reactie door nikitat op 30-01-2013 16:04
Quote: zoekster schreef op woensdag 30 jan 2013, 15:49: Nu ga ik ook wat zeggen wat sommigen vervelend vinden, maar bel hierover met het [url=http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx: juridisch loket.[/url: 0900 8020 Je krijgt snel en direct juridisch advies. Succes!einde Quote Dit heb ik al gedaan vandaar mijn twee aangetekende brieven richting het hoofdkantoor met een garantie-brief van de ConsuWijzer. Volgens hen had ik gelijk maar zolang Swarovski niet mij daarin voorziet, kan je als consument weinig.
Reactie door nikitat op 30-01-2013 16:08
Quote: ikbenik schreef op woensdag 30 jan 2013, 14:51: Oke, maar wat zegt de garantievoorwaarden van de fabrikant? einde Quote Ik heb als consument niets met de fabrikant van Swarovski te maken, ik heb met de winkel te maken welke mij het product verkocht heeft. Ik denk persoonlijk dat de verkopende partij in deze zaak nogal voorbarig in zijn uitspraken is geweest. Want veel te vaak wordt bij een defect gelijk gesproken over fabricagefouten, terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Alleen na grondig onderzoek kan worden vastgesteld of het gaat om fabricagefouten of over non-conformiteit. Op voorhand gelijk roepen dat het om fabricagefouten of non-conformiteit gaat, slaat werkelijk nergens op en kan ook helemaal niet. einde Quote Ik ben het met je eens, maar als zij mij zo snel afwimpelen terwijl ik naar zowel Alkmaar als Amsterdam ben gegaan met het armbandje voor een advies/reparatie en het hoofdkantoor geeft ook geen thuis zonder het armbandje uberhaubt ooit gezien te hebben, vind ik dat echt geen service. Ze falen gewoon in hun service en garantie-voorwaarden. Al is het wel een fabrieksfout is het aan de winkel om hier werk van te maken en niet aan de consument. En al helemaal niet binnen de garantieperiode te zeggen: sorry maar uit ervaring weten we dat het vaak door invloeden van buitenaf komt dat iets stuk gaat en daar is geen garantie voor. Dat kan je als groot bedrijf, als Swarovski, niet zeggen.
Reactie door zoekster op 30-01-2013 16:10
Het moeilijke is dat het bedrag te laag is om over te procederen. Dan maar een wat lawaai maken op internet. Dat is vaak de laatste optie. Jammer voor je, dat je niet je recht kan halen.
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 16:16
Ik heb de garantievoorwaarden van Swarovski doorgenomen en het defect valt inderdaad niet onder de garantie. Dus de garantie kan niet geclaimd worden. Dan de non-conformiteit: Om te bepalen of het product non-conform is, dient de koopovereenkomst zelf geraadpleegd te worden en de uitspraken van fabrikant en verkopende partij. Dan nog: een sluiting is een slijtage gevoelige onderdeel. Daarom heeft de fabrikant dat onderdeel ook niet in de garantievoorwaarden opgenomen. Net als banden bij de auto of fiets. Hoe dan ook: de verkoper heeft een uitspraak gedaan die hij helemaal niet had kunnen maken.
Reactie door nikitat op 30-01-2013 16:19
Quote: ikbenik schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:16: Ik heb de garantievoorwaarden van Swarovski doorgenomen en het defect valt inderdaad niet onder de garantie. Dus de garantie kan niet geclaimd worden. Dan de non-conformiteit: Om te bepalen of het product non-conform is, dient de koopovereenkomst zelf geraadpleegd te worden en de uitspraken van fabrikant en verkopende partij. Dan nog: een sluiting is een slijtage gevoelige onderdeel. Daarom heeft de fabrikant dat onderdeel ook niet in de garantievoorwaarden opgenomen. Net als banden bij de auto of fiets. Hoe dan ook: de verkoper heeft een uitspraak gedaan die hij helemaal niet had kunnen maken. einde Quote Hoe kom je hier dan aan? Ik heb dit namelijk nergens kunnen optrommelen. En tevens, al valt het niet onder de garantie, dan is het nog te belachelijk voor woorden dat de producten niet gerepareerd kunnen worden door de manier van coating. Voor de prijs die zij voor hun producten vragen, zou je toch verwachten dat het meer dan 2 jaar mee gaat en op zn hoogst eventueel gemaakt kan worden?
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 16:31
Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:08: Quote: ikbenik schreef op woensdag 30 jan 2013, 14:51: Oke, maar wat zegt de garantievoorwaarden van de fabrikant? einde Quote Ik heb als consument niets met de fabrikant van Swarovski te maken, ik heb met de winkel te maken welke mij het product verkocht heeft.einde Quote Toch wel. Garantie heeft niets met conformiteit te maken. Voor garantie gelden totaal andere regels dan voor conformiteit. En laat je aub niet verwarren door de term "wettelijke garantie". De term "wettelijke garantie" is een andere term voor conformiteit, oftewel:"De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden.", en heeft totaal niets te maken met de garantieperiode die de fabrikant of verkopende partij verstrekt. Vaak worden dergelijke uitspraken gedaan door lieden die de wetgeving niet kennen. Die gooien de regels omtrent garantie en conformiteit op één grote hoop. In geval van non-conformiteit (niet volgens de koopovereenkomst) kan alleen bij de verkopende partij worden geclaimd. Dus als het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is, of niet de eigenschappen bezit welke het op grond van de koopovereenkomst had moeten bezitten. Garantie is anders. Daar is de fabrikant wel degelijk een partij. Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:08: Quote: ikbenik schreef op woensdag 30 jan 2013, 14:51: Ik denk persoonlijk dat de verkopende partij in deze zaak nogal voorbarig in zijn uitspraken is geweest. Want veel te vaak wordt bij een defect gelijk gesproken over fabricagefouten, terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Alleen na grondig onderzoek kan worden vastgesteld of het gaat om fabricagefouten of over non-conformiteit. Op voorhand gelijk roepen dat het om fabricagefouten of non-conformiteit gaat, slaat werkelijk nergens op en kan ook helemaal niet. einde Quote Ik ben het met je eens, maar als zij mij zo snel afwimpelen terwijl ik naar zowel Alkmaar als Amsterdam ben gegaan met het armbandje voor een advies/reparatie en het hoofdkantoor geeft ook geen thuis zonder het armbandje uberhaubt ooit gezien te hebben, vind ik dat echt geen service.einde Quote Is het ook niet. Wat ik zeer triest vind is dat men een uitspraak doet die men op voorhand nooit kan doen. Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:08: Ze falen gewoon in hun service en garantie-voorwaarden. einde Quote Wat ik nog triester vind, is dat men de garantievoorwaarden van Swarovski totaal negeert. Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:08: Al is het wel een fabrieksfout is het aan de winkel om hier werk van te maken en niet aan de consument. En al helemaal niet binnen de garantieperiode te zeggen: sorry maar uit ervaring weten we dat het vaak door invloeden van buitenaf komt dat iets stuk gaat en daar is geen garantie voor. Dat kan je als groot bedrijf, als Swarovski, niet zeggen.einde Quote En toch heeft Swarovski wel degelijk in de garantievoorwaarden aangegeven wat wel en niet onder garantie valt. voor de garantievoorwaarden.
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 16:37
Quote: nikitat schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:19: En tevens, al valt het niet onder de garantie, dan is het nog te belachelijk voor woorden dat de producten niet gerepareerd kunnen worden door de manier van coating. Voor de prijs die zij voor hun producten vragen, zou je toch verwachten dat het meer dan 2 jaar mee gaat en op zn hoogst eventueel gemaakt kan worden?einde Quote Wat ik totaal niet begrijp is de ophef die de verkopende partij maakt. Wat kost nu een nieuwe sluiting? Een beetje verkoper met servicegevoel en klantenbinding vervangt die sluiting kosteloos, waar je bijstaat. Net als de kussentjes van een bril. Begrijp je wat ik bedoel? ;-)
Reactie door zoekster op 30-01-2013 16:37
Het maakt niet uit of het binnen of buiten de garantie valt, als de sluiting een fabrieksfout heeft, is het product non-conform. Het slotje van het armbandje kan in de basis een fout hebben, die er gewoonweg niet in zou moeten zitten. Het kan zijn dat dit armbandje van een verkeerde productieserie is, die andere armbandjes van een andere serie bijvoorbeeld niet hebben. Volgens de winkel is dit zo en dan moet de winkel je in feite de reparatie vergoeden. Maar goed, dat is recht hebben, recht krijgen is weer een ander verhaal.
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 16:38
Quote: zoekster schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:10: Het moeilijke is dat het bedrag te laag is om over te procederen. Dan maar een wat lawaai maken op internet. Dat is vaak de laatste optie. Jammer voor je, dat je niet je recht kan halen. einde Quote Totdat je de verkeerde tegenkomt die wel totaal in zijn recht staat en je gelijk helemaal lens slaat.
Reactie door jpm op 30-01-2013 16:39
Als er twee jaar garantie is gegeven en de sluiting wordt niet expliciet van de garantie uitgesloten, dan is er garantie, te verlenen door de leverancier, indien deze garantie wordt geclaimd voordat de twee jaar om zijn. Wel of niet reparabel, als delen niet te repareren zijn moeten dat uitdrukkelijk en schriftelijk worden vermeld door de leverancier onder de garantievoorwaarden, dan wel op de bon/rekening. Als u garantie hebt en u krijgt deze niet, dan is een gang naar de rechter of evt. een geschillencommissie (indien die hiervoor bestaat) het laatste wat u kunt doen.
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 16:53
Quote: jpm schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:39: Als er twee jaar garantie is gegeven en de sluiting wordt niet expliciet van de garantie uitgesloten, dan is er garantie, te verlenen door de leverancier, indien deze garantie wordt geclaimd voordat de twee jaar om zijn.einde Quote Swarovski heeft zeer duidelijk in de garantievoorwaarden aangegeven wat wel en niet onder de garantie valt. Quote: jpm schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:39: Wel of niet reparabel, als delen niet te repareren zijn moeten dat uitdrukkelijk en schriftelijk worden vermeld door de leverancier onder de garantievoorwaarden, dan wel op de bon/rekening.einde Quote Heb ik nog nooit van gehoord.
Reactie door valerius-2 op 30-01-2013 20:15
Quote: jpm schreef op woensdag 30 jan 2013, 16:39: Als er twee jaar garantie is gegeven en de sluiting wordt niet expliciet van de garantie uitgesloten, dan is er garantie, te verlenen door de leverancier, indien deze garantie wordt geclaimd voordat de twee jaar om zijn. Wel of niet reparabel, als delen niet te repareren zijn moeten dat uitdrukkelijk en schriftelijk worden vermeld door de leverancier onder de garantievoorwaarden, dan wel op de bon/rekening. Als u garantie hebt en u krijgt deze niet, dan is een gang naar de rechter of evt. een geschillencommissie (indien die hiervoor bestaat) het laatste wat u kunt doen.einde Quote Heeft u wel eens gehoord dat slijtage buiten de garantie valt?
Reactie door ikbenik op 30-01-2013 21:19
In de garantievoorwaarden staat: [quote: Swarovski biedt een volledige wettelijke garantie op productie-en materiaalfouten voor de huidige merkproducten gekocht bij erkende Swarovski retailers en de Online Shop. De garantie dekt alleen schade die niet is veroorzaakt door een ongeval of oneigenlijk gebruik, slijtage, en scheur. einde Quote bron: [url=http://www.swarovski.com/Web_NL/en/customer_service?WT.ac=Landing+%2F+Nav+%2F+Footer&contentid=10007.202423: http://www.swarovski.com/Web_NL/en/customer_service?WT.ac=Landing+%2F+Nav+%2F+Footer&contentid=10007.202423[/url: welke door Google Chrome naar het Nederlands vertaald is. Daarnaast vallen aan slijtage onderhevige onderdelen altijd buiten de garantie. Een sluiting is altijd aan slijtage onderhevig en valt daardoor buiten de garantie.
Reactie door zoekster op 30-01-2013 22:07
Dit vond ik onder de garantievoorwaarden van Swarovski Swarovski internationale fabrieksgarantie Alle Swarovski juwelen zijn met de grootste zorg voor u gemaakt, desondanks kan het altijd voorkomen dat er een productiefout in zit. De volgende productiefouten vallen onder de garantie: Kristallen of parels die eraf zijn gevallen (mits het product geen verschijnselen van verkeerd gebruik vertoont). Duidelijk zichtbare luchtbellen en/of onzuiverheden in het kristal. Gebreken in de coating van de kristallen en corrosie hiervan. Afbladderen van parels Metalen onderdelen die eraf vallen. Gebreken in de metalen toplaag, bijvoorbeeld afbladderen of zwarte vlekken). Afgebroken sluitingen. Bron klik HIER Dus ik weet niet waar ikbenik zijn informatie vandaan heeft, maar volgens mij heeft nikikat gewoon recht op kosteloze reparatie. Svwrovski moet gewoon over de brug komen en daarmee uit! HIER
Reactie door nikitat op 31-01-2013 10:39
Mensen, onwijs bedankt voor alle feedback maar zouden jullie willen stoppen uit te halen naar elkaar? Ik ben hier erg mee bezig om dit geregeld te krijgen en waardeer jullie meningen en kennis, alleen heb ik weinig zin in al die verwijten etc. op mijn topic. Ik hoop op jullie medewerking.
Reactie door zoekster op 31-01-2013 10:55
Quote: nikitat schreef op donderdag 31 jan 2013, 10:39: Mensen, onwijs bedankt voor alle feedback maar zouden jullie willen stoppen uit te halen naar elkaar? Ik ben hier erg mee bezig om dit geregeld te krijgen en waardeer jullie meningen en kennis, alleen heb ik weinig zin in al die verwijten etc. op mijn topic. Ik hoop op jullie medewerking.einde Quote Ik hoop dat het je lukt om alsnog de gratis reparatie waar je recht op hebt voor elkaar te krijgen. (Ik zal niet meer reageren op ikbenik, was ik toch al van plan.) Veel succes!
Reactie door ikbenik op 31-01-2013 11:01
Quote: zoekster schreef op donderdag 31 jan 2013, 10:55: Quote: nikitat schreef op donderdag 31 jan 2013, 10:39: Mensen, onwijs bedankt voor alle feedback maar zouden jullie willen stoppen uit te halen naar elkaar? Ik ben hier erg mee bezig om dit geregeld te krijgen en waardeer jullie meningen en kennis, alleen heb ik weinig zin in al die verwijten etc. op mijn topic. Ik hoop op jullie medewerking.einde Quote Ik hoop dat het je lukt om alsnog de gratis reparatie waar je recht op hebt voor elkaar te krijgen. (Ik zal niet meer reageren op ikbenik, was ik toch al van plan.) Veel succes!einde Quote Nee, je weet mij toch wel te treiteren door iedere keer dergelijke opmerkingen te maken. Jij verdient echt de rode kaart.
Reactie door nikitat op 31-01-2013 15:31
Na weer contact met het hoofdkantoor te hebben gehad, is het opgelost :)
Reactie door ikbenik op 31-01-2013 15:47
Quote: nikitat schreef op donderdag 31 jan 2013, 15:31: Na weer contact met het hoofdkantoor te hebben gehad, is het opgelost :)einde Quote Mooi dat het is opgelost. :-))
Reactie door zoekster op 31-01-2013 16:40
Quote: nikitat schreef op donderdag 31 jan 2013, 15:31: Na weer contact met het hoofdkantoor te hebben gehad, is het opgelost :)einde Quote Heel mooi, ze wisten wel dat je gelijk had ;-)
Reactie door ikbenik op 31-01-2013 17:01
Quote: zoekster schreef op donderdag 31 jan 2013, 16:40: Heel mooi, ze wisten wel dat je gelijk had ;-)einde Quote Bedankt voor de steek.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor