Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Swarovski

Geplaatst door: sajaaa op: 05-03-2011 17:22
p 31 augustus 2009 heb ik een ring gekregen, deze is gekocht op 5 augustus 2009. Na een halfjaar werd de ring al lelijk, ik dacht eerst dat het een vuiltje was maar de ring bladert af. Ik ben toen terug gegaan naar de Bijenkorf en naar de Swarosvki winkel. Daar vertelde zij mij dat het niet binnen de garantie viel, dit maakte mij niet uit: Ik wilde dat de ring gerepareerd werd maar zij vertelde mij dat ze dit niet konden doen vanwege de verschillende materialen. Dit vind ik erg belachelijk, wie verkoopt er nou een ring die na een halfjaar al lelijk wordt. En het ergste nog: er kan niks aan worden gedaan?!!!! Daarbij moet ik u vertellen dat ik bij het handen wassen altijd mijn ring af doe en nooit handcreme of wat dan ook gebruik. In juli is er een steentje uitgegaan, ik ben terug gegaan naar Swarovski winkel in Rotterdam. Daar ben ik slecht behandelt. Dit heb ik gedaan op 25 juli 2010. De mevrouw legde mij uit dat zij wel de ring kon opsturen voor het steentje, daarna kaarte ik het probleem aan dat de ring bladert en gewoon een andere kleur wordt dan de oorspronkelijke kleur. Zij vertelde mij dat het gebruikersschade was, waarop ik vertelde en dit is gebruikelijk dat het na een halfjaar gebeurt?? Ik weet dat je bij een zilveren ring ook krasjes krijgt maar geen verkleuring!!! Was het maar zo dat er krasjes op mijn ring zaten, dat vind ik niet erg maar verkleuring is gewoon lelijk. Zij vertelde mij ook dat zij ook een Swavorski ring had en dat het daar ook bij gebeurt. Ik accepteer dit niet, alsof ik het dan heel normaal moet vinden dat het bij mijn ring gebeurt. Ik vertelde dat ik wel een oplossing had geen sieraden meer van Swarvoski kopen. Waarop de mevrouw mij daar geen gelijk in gaf. Ik zou wel gek zijn als ik er geld aan uit zou geven: ik weet dat de sieraden na een zeer korte tijd lelijk worden en er niks aan wordt gedaan. Ik snap niet zo goed waar die ''goede'' naam vandaan komt. Na een halfjaar al gebruikersschade op een ring en na een jaar ziet de ring er al niet uit. Ik moest een formulier invullen en vroeg aan haar of ik dan een nieuwe ring zou krijgen omdat ik de beschadiging niet mooi vind, en er niks aan kan worden gedaan zelfs niet als ik ervoor wil betalen. Waarop de mevrouw lachend zei: ''Nee dat doen wij niet''. Ik snap niet dat je zo lachend met klanten kan omgaan alsof het je niks intereseerd. Verder had ik nog een aantal vragen en die beantwoordde de mevrouw niet meer. Waarom weet ik niet. Daarna belde ik naar de ''klantenservice'', ik belde om 16.55. Ik weet dat het een beetje laat is maar waarom staat er dan geen bandje aan dat het kantoor is gesloten? Er werd opgenomen en ik vertelde dat ik een klacht had, de mevrouw aan de andere kant van lijn antwoordde daarop: ''Kunt u morgen terugbellen''. Waarop ik haar vertelde dat ik al ontevreden was en niet even naar mijn verhaal wilde luisteren. Dit is toch geen klantenservice??? Mijn ring heeft een emotionele waarde en daar baal ik zo erg van. Verder heb ik heel het setje compleet. Dit vind ik nog eens jammer dat de ring dan zo lelijk wordt. Ik heb veel e-mail contact gehad en zij boden mij een oplossing: of helemaal niks doen en het steentje terugplaatsen. Of ik kreeg een tegoed bon en dan moest ik mijn ring inleveren. Mijn ring inleveren wil ik al helemaal niet omdat de ring zoveel voor mij betekend. helaas doen ze niks voor mij, slechte service! Onlangs is er weer een steentje uitgegaan, en wat zeggen ze? sorry valt niet binenn de garantie.........zeer slecht
Reactie door read op 05-03-2011 19:58
sajaaa In principe moet je bij de VERKOPER zijn en die geeft hier niet thuis. Dit probleem doet zich binnen 6 maanden na aankoop voor en dat houd in, dat je recht hebt op vervanging of de aankoopsom terug. Als de verkoper daaraan niet wil meewerken omdat het zogenaamd gebruikerschade is, dan kun je dat in rechte betwisten. Waarschijnlijk krijg je dan wél gelijk van de rechter, maar dat is toch altijd even afwachten. Wat je wél kunt doen, is slechte "mond tot mond reclame maken", om er zo voor te zorgen dat deze Swaroski zaak in Rotterdam minder klandizie krijgt. Dat geeft dan enige genoegdoening. Dan moet je niet vergeten deze ***zaak schriftelijk te berichten dat je die weg bewandelt. Sukses, Pedro.
Reactie door tp op 06-03-2011 20:13
Quote: read schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 19:58: sajaaa . Dan moet je niet vergeten deze ***zaak schriftelijk te berichten dat je die weg bewandelt. Sukses, Pedro.einde Quote Nou, daar zullen ze wakker van liggen... Heb je eigenlijk wel tijd om te reageren? Je bent zo druk met duimendrukken....
Reactie door sajaaa op 08-03-2011 22:36
Thanks voor je reactie! mond-tot-mondreclame ben ik aan het proberen. Swarovski is veel te groot maar de kwaliteit is drie keer niks, daarbij de klantenservice ook niet. Dankje voor je advies, ga er maar eens over nadenken of ik naar de rechter stap. Groetjes
Reactie door read op 09-03-2011 10:42
sajaaa Mocht je het geschil in rechte gaan betwisten, dan zou ik het op prijs stellen, dat je hier de afloop vermeldt. Pedro.
Reactie door sonjaatje op 09-03-2011 10:58
Was de ring zo duur dan dat je naar de rechter wil stappen?
Reactie door sajaaa op 10-03-2011 11:48
De ring is de eerste ring die ik heb gekregen van mijn vriend, emotionele waarde is groter dan het geldbedrag. Daarbij vind ik de klantenservice te slecht voor woorden. Daar zou ik ze graag op willen afrekenen. Je kan het niet maken tegenover je klanten dat je weet dat een product slecht is en er klachten over zijn maar er wordt niks aan gedaan. Dat vind ik nog het ergste.
Reactie door sonjaatje op 10-03-2011 12:22
Vraag me af of een rechter rekening houdt met emotionele waarde. Zeker van een item waar er tig van gemaakt zijn en die gewoon nog te koop zijn. Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat een ring moet blijven zoals ie is en alleen de normale draagsporen mag bevatten. Echter meningen verschillen, wat jij onacceptabel vindt vinden de dames en heren van Swarovski misschien heel normaal. Ik ben wel benieuwd naar de ring. Staat hij toevallig ergens op een website.
Reactie door read op 10-03-2011 14:12
sajaaa En vervanging krijgen en de service aan de kaak stellen, is teveel van goede. Ga je het in rechte betwisten, dan kun je het beste kiezen voor vervanging. Enige winst op de servicie zet in jouw geval toch geen zoden aan de dijk. Pedro.
Reactie door loreleigil op 10-03-2011 21:09
Beste Sajaaa, Naar mijn mening is die ring een ondeugdelijk product. Kijk eens hier wat uw rechten zijn. Want dit is natuurlijk niet normaal.hier
Reactie door sajaaa op 11-03-2011 11:52
Het vervelende is dat de ring uit de collectie is. Dus ze kunnen me niet meer hetzelfde product geven. Er zullen dan wel tig gemaakt zijn, maar de klantenservice geeft aan dat ze niet meer dezelfde product kunnen geven.....helaas. Ik zag hem daarna paar weken later in een etalage liggen, maar helaas de vekeerde maat. Het kan inderdaad zo zijn dat Swarovski het normaal vind hoe ze hun klanten behandelen, maarja ik vind van niet. Ze zouden eens moeten luisteren naar de klant. Overigens is mijn ring nog steeds weg (5e week) om het rode steentje terug te plaatsen (tweede keer). Ik heb nog niks gehoord..ze hadden verteld dat ik binnen 4 weken gebeld zou worden, Maar goed genoeg gezeur, ik koop gewoon geen Swarovski meer. Het klopt dat mijn ring een ondeugelijk product is, suopr bedankt voor de tips allemaal! Ik ga er nog wel werk van maken.
Reactie door jess2810 op 05-05-2011 09:06
Beste Sajaa, Hoe is het met je ring afgelopen? Ik heb in oktober (2010) ook een zwarovski ring gekregen, en ter plaatse van de steentjes lijkt het zilver er nu gewoon af te springen.. Het hoort toch niet te kunnen dat zoiets binnen zo een korte periode gebeurd.. (ik had het sowieso helemaal niet verwacht bij dat merk) Ik ga morgen met mijn ring terug naar de winkel, en dan zal ik eens zien hoe ze er daar op reageren..
Reactie door sajaaa op 05-05-2011 12:42
Beste jess, Ik denk dat ze niks voor je kunnen betekenen. Bij mij konden ze ook niks betekenen..ik kon hoog of laag springen maar het hielp niets. Natuurlijk moet je het altijd proberen! Ze zullen je een tegoedbon aanbieden en dan moet je je ring inleveren en kan je iets anders uitzoeken. Dit wilde ik niet omdat de ring een emotionele waarde voor mij heeft. Toen ik naar de winkel in Rotterdam ging wiste zij mij te vertellen dat het redelijk normaal was en dat de medewerker het ook gehad heeft. Dat vertellen ze je natuurlijk niet bij de verkoop van de ringen maar goed..ik heb me er maar bij neergelegd..ik heb contact gehad met Swarovski in het buitenland en ik heb een e-mail gestuurd naar de hogere afdelingen maar ook zij kunnen niks voor je betekenen.. Ik wens je veel succes!
Reactie door jess2810 op 05-05-2011 13:38
Beste Sajaa, Ook ik vind het geen leuk idee om mijn ring in te leveren.. deze heb ik ook van mijn vriend gekregen.. Maar als ze me een tegoedbon aanbieden ga ik daar toch wel voor.. Ik heb dan uiteindelijk liever een ring die mooi blijft, dan een ring die ik straks toch niet meer draag omdat die helemaal is verkleurd/afgesleten.. Maar jij hebt je ring bij een zwarovski store gehaald? De mijne komt van de Bijenkorf af.. Ik weet niet hoe ze er daar mee om zullen gaan, maar qua garantie zullen ze wel gewoon dezelfde afspraken hebben met zwarovski lijkt me?... Dus eigenlijk ga ik hopen op een bijenkorf tegoedbon.. zodat ik er geen zwarovski voor terug hoef te pakken.. maar zo zal het wel niet werken.. We zullen het zien.. In ieder geval bedankt, en ik houd je op de hoogte!
Reactie door sajaaa op 05-05-2011 22:24
Ik denk dat het bij alle ringen gebeurt..als het bij jou gebeurt, bij mij en misschien wel bij meerdere zal die nieuwe ring ook wel gebeuren. Ik heb met moeite heel het setje compleet dus ik vond het zonde de ring in te wisselen..mijn armband zal die laag er op een gegeven moment ook wel af gaan..ik durf het bijna niet meer te dragen. Mijn oorbellen zijn nog wel prima! daar zie je alleen de steentjes. Het maakt niet uit of je je sieraden bij een Swarovski store haalt of bij de Bijenkorf..de Bijenkorf moet het weer naar Swarovski sturen dus je zal dan een tegoed bon krijgen van Swarovski! Leuk dat je me op de hoogte houdt en ik wens je nogmaals veel succes ermee.
Reactie door jess2810 op 06-05-2011 08:41
Jaa, daarom was ik dan ook niet van plan om een nieuwe zwarovski te pakken.. Ik dacht, omdat ik de ring bij de bijenkorf heb gehaald, misschien geven ze me wel gewoon een bijenkorf tegoedbon ;) En dan zou ik daar iets van een ander merk uit kunnen zoeken.. Maar dat is natuurlijk wat er in het beste geval kan gebeuren.. Als ik een tegoedbon krijg voor zwarovski.. ja dan zie ik nog wel even wat ik ermee doe.. De ring die ik draag zie ik niet meer op de websites staan, dus dan zal het sowieso een ander model worden. Maar vanavond zal ik het wel zien.. Ben er nu even bang voor dat ze er niets aan willen doen en dat je dan met zon ring zit die gewoon te lelijk is geworden om te dragen.. Ik heb namelijk op meerdere sites gelezen dat zwarovski er geen garantie op geeft.. maar zijn ze dan wel verplicht het terug te nemen als je er niet tevreden mee bent? Waarom zouden ze je anders 2 jaar garantie geven.... alleen voor de steentjes?
Reactie door leid op 06-05-2011 14:51
Dames, Het zal jullie wel niet helpen, maar toen ik mijn Zwarovski ring kocht (in Oostenrijk) kreeg ik daar het advies om de ring af te doen als ik mijn handen ging wassen. De lijm van de steentjes zou namelijk niet zo goed tegen water kunnen en dan zouden ze eruit kunnen vallen. Ik let hier altijd heel goed op, en bij mij zijn de steentjes er nog niet uitgevallen. Maar ik draag mijn ring ook niet elke dag, misschien dat dat ook scheelt. Succes met jullie ringen.
Reactie door sajaaa op 06-05-2011 18:41
Ja..ik denk alleen de steentjes, die willen ze er nog wel gratis inzetten..dat is bij mijn ring ook al 2 keer gebeurt..voor mij dus geen Swarovski meer! Ik ben benieuwd wat Swarovski aan jouw ring gaat doen! Groetjes!
Reactie door moeder56 op 07-05-2011 01:13
Je hebt twee jaar garantie
Reactie door sajaaa op 07-05-2011 21:26
maar alleen op de steentjes, niet op de laag van de ring die beschadigd is geraakt na een halfjaar...:(
Reactie door jess2810 op 08-05-2011 21:51
Heej iedereen, Vrijdag ben ik dus met mijn ring terug gegaan naar de bijenkorf. Ik liet de ring aan de verkoopster zien, en vertelde wat mijn klacht was. De verkoopster reageerde hier goed op, en ze bood me aan om een ander product van zwarovski uit te zoeken. Ik was natuurlijk niet van plan om alweer een ring te pakken.. wilde niet weer hetzelfde drama, dus heb ik een ketting uitgekozen waar 1 steen aan hangt. Ik denk dat deze wel wat meer kan hebben dan zo een ring van zwarovski.. Maargoed, ik heb het met zwarovski wel gehad.. meteen het eerste en het laatste wat ik van ze heb gekocht. In ieder geval nog veel succes voor de andere die met deze problemen zitten! gr. Jessica
Reactie door jokep op 12-05-2011 19:15
Ik ben verbaasd over zoveel gelijksoortige reacties. Helaas hebben wij er ook zo een. Ik had Swarovski altijd hoog zitten, vanwege de naam. Mijn dochter heeft veel sieraden gekocht in Alkmaar en vooral in de sieraden met kleine steentjes raakten steeds steentjes los. In eerste instantie was de service prima: garantie dus kostenloos nieuwe steentjes er in gezet. Twee jaar geleden kochten mijn zoon en dochter een prachtige halsketting voor mij. Bijna aan het eind van de garantietermijn raakte ook daar een steentje uit, dus mijn dochter ging naar de winkel en leverde het sieraad voor reparatie af. Toen ze het op wilde halen werd er meegedeeld dat de ketting niet te repareren was! ( 1 steentje???) Ze kreeg een tegoedbon waarmee ze in eerste instantie akkoord ging. Maar wij vonden het toch wel heel jammer en de ketting heeft voor mij emotionele waarde, dus mijn dochter ging terug om het kapotte sieraad terug te vragen. Toen kwamen de onduidelijke verhalen: - meneer ging zijn best doen om een zelfde ketting te bestellen - nee de ketting is niet meer leverbaar - oh, ik zal voor je rondbellen - toen ik de ketting in het reparatiezakje deed, vielen er nog meer steentjes uit - oh, ik zal de heeeeeeele Benelux voor je rondbellen. En als klap op de vuurpijl: - je kan de ketting niet terugkrijgen want wij hebben hem vernietigd! Mijn dochter werd heel boos, ze zei: ik heb er voor betaald, het is mijn ketting en hoe durft u die ongevraagd te vernietigen? Afijn weeeeer poeslieve aanbiedingen: - van de zomer is er een beurs in het buitenland en dan zal ik mijn best voor je doen. (hoezo? hij was toch niet meer leverbaar?) Kortom, elke keer een ander verhaal. We hebben dus een tegoedbon, maar wachten nu op de toezegging van die beurs. Is het daarna niet geregeld dan koop ik voor de bon iets anders en dan gaan we nooooit meer naar Swarovski. De bon is trouwens alleen in dit filiaal te besteden (want franchise) Van de klantenservice hoor je niets! Jammer, de sieraden zijn echt mooi!
Reactie door harrie op 16-05-2011 15:09
Slimme jongens, die cowboys van swarovski. Stukjes glas verkopen voor de prijs van edelstenen..... en waar mensen gezien de prijs zilver of goud verwachten is het alleen maar verzilverd/verguld. (heel dun, prullaria dus) Ex-Haagsche Harrie
Reactie door sajaaa op 16-05-2011 21:08
Ja, erg slim..maar als er zoveel klachten blijven bestaan zijn ze niet zo slim...ze doen er niks mee! helaas heeft mijn vriend er genoeg geld in gestoken, erg zonde van het geld als het niet eens echt zilver is.
Reactie door de motormuis op 17-05-2011 20:12
Maar als het niet beter bekend wordt bij het publiek dat er zoveel problemen en klachten mee zijn dan zullen ze wel blijven verkopen. Pas als iedereen weet wat voor prullaria het is,en dat het de naam niet meer waard is dan zal de verkoop ervan misschien gaan terug lopen of stoppen.
Reactie door jokep op 17-05-2011 21:14
Het is niet dat je belazerd wordt omdat het geen echt kristal, goud of zilver is. Dat kan iedereen weten. Je denkt alleen bij het merk Swarovski wel direct aan goede kwaliteit (lenzen, telescopen etc) Je betaalt voor de naam en het ontwerp, maar de kwaliteit en klantenservice is slecht. O, ze zijn ontzettend vriendelijk..., maar ze bieden je niks!
Reactie door sajaaa op 15-05-2011 22:37
Jeetje wat een verhaal! Ik ben het er mee eens dat het mooie sieraden zijn, maar als ze van zulk materiaal worden gemaakt dat het binnen de kortste keren kapot gaat, is dat het geld zeker niet waard! Daarbij kan het gebeuren maar de klantenservice is bar en bar slecht..Het komt me bekend voor dat ze de ene keer iets zeggen en dan een volgend keer is het weer anders. Ik vind dat iedereen moet weten wat er allemaal achter Swarovski zit. Het ziet er mooi uit, maar als je iets aanschaft begint het gezeur. Het is al erg dat er iets kapot gaat maar dan verwacht je dat er wel een goede klantenservice is, die ervoor zorgt dat jou wensen worden vervult. En niet dat ze zomaar het sieraad vernietigen!!! Belachelijk echt! Ik ben erg benieuwd of die beurs er überhaupt nog wel komt..en of ze daar het sieraad kunnen krijgen, ja ik vind het [edit redactie: ..en zeker omdat Swarovski weet dat er veel klachten zijn, maar ze doen er niks aan!! Succes ermee!
Reactie door deeskeh op 18-06-2011 17:52
In juli 2010 heb ik bij Swarovski een ring gekocht met artikelnummer 1062711 bij het filiaal in Maastricht. Daar viel al vrij snel een steentje uit, waarna ik een nieuwe ring kreeg. Echter gebeurde dit keer op keer. In de tussentijd heb ik zeker 10 ringen gehad, waarvan telkens na een week of 2 een steentje uit viel. Afgelopen week heb ik de laatste keer een nieuwe ring gekregen, waar na een week 8 steentjes uitgevallen waren. En ondanks dat ik telkens een nieuwe ring kreeg, begon ik er onderhand genoeg van te krijgen telkens terug te moeten gaan. Ik deed de ring telkens af terwijl ik water gebruikte en was er verder heel voorzichtig mee, eigenlijk vreemd dat er dan telkens zoveel steentjes uitvielen. Maar goed, nu ging ik dan ook weer terug naar het filiaal in Maastricht waar een oudere medewerkster van de winkel aangaf dat ik beter iets anders uit kon zoeken. Dat vond ik wel heel jammer, want de ring had ik gekregen van mijn vriend, dus heeft duidelijk emotionele waarde voor me. Uiteindelijk heb ik een ketting uitgezocht die een prijs had van €75,- . Echter bleek, nadat zij deze aansloeg in de computer, dat hij toch 85 euro kostte, verder kon ik ook geen geld terugkrijgen, want zoals deze oude medewerkster bleef herhalen, dat was het beleid van swarovski en daar wilde zij niet van afwijken. Daardoor heb ik voor 5 euro aan vullingen uit moeten zoeken. Ik had het allemaal niet zo erg gevonden, als jullie medewerkers niet zo ontzettend arrogant en onbeleefd waren geweest. Geen enkele keer heeft deze oude medewerkster ook maar enige vorm van medeleven getoond en zij was alleen maar aan het lachen met haar medeverkoopsters. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo enorm slecht behandeld ben. Zelf ben ik werkzaam voor een klantenservice van een hoogstaand bedrijf, maar wij proberen onze klanten aan ons te binden door klanten tegenmoet te komen als zij met een klacht komen. We jagen ze niet weg met procedures. Ik heb dus ook aangegeven in de winkel dat ik hier nooit meer iets ga kopen, vanwege de slechte service en lachend wuifde de verkoopster de klacht weg. Ik hoop ten zeerste dat Swarovski mijn klacht serieus neemt, en hier ook verdere stappen op onderneemt.
Reactie door silvanaaa__ op 10-02-2012 16:40
Hallo, ik heb hetzelfde probleem in Arnhem gehad. Ik kreeg van mijn vriend een mooie swarovski ring met allemaal mooie glimmende steentjes. Na 2 weken vielen er steentjes uit. Dus ben ik met deze ring teruggegaan. Toen werd er geadviseerd niet in het water etc, en dat het meer een gelegenheidsring was. Deze informatie heeft mijn vriend er toen niet bij gekregen, anders was ik wel voorzichtiger geweest. Ik kreeg toen een nieuwe ring aangeboden, deze zag er wel anders uit maar dat vond ik toch wel netjes. Met de informatie die ik nu had over het gebruik van de ring, dacht ik dat het goed zou gaan. Helaas vielen de steentjes in de nieuwe ring er alsnog uit, kreeg de reactie dat ik er niet voorzichtig mee omgegaan was! Ik ben weer teruggegaan en kreeg weer een andere nieuwe ring aangeboden, deze verkleurde en er was een steentje uit. Toen had ik er echt genoeg van en vroeg mijn geld terug. Het beleid was inderdaad dat je geen geld terug kon krijgen, dus had ik weer een andere ring uitgekozen zonder steentjes en moest 40 euro bijbetalen, omdat deze ring duurder was. En ja hoor u verwacht het al deze ring ging inderdaad ook verkleuren. Ik ben niet meer teruggegaan, heb de ring wel bewaard. Ik weet dus niet meer wat ik er nou mee aanmoet. Want deze ringen zijn niet goedkoop! Ik kan dus helemaal met je verhaal meeleven. En ik hoop dat er voor ons een oplossing komt, ik vind het niet kunnen dat je om de 2 weken weer terug moet voor een andere ring groetjes Silvana
Reactie door tee.11 op 02-11-2012 12:53
Ik heb ook een leuke ervaring met swarovski. Ik heb in december 2011 een ring van mijn vriend gekregen en na 3 maanden keek ik eens goed naar de ring, miste er gewoon 3 steentjes! Ik naar swarovski in Alkmaar. De meneer die daar werkte, deed zijn best, maar hij heeft een manier van communiceren waardoor je met de staart tussen de benen weer de deur uitgaat. Opmerkingen als 'en nu wel voorzichtig doen etc.'. Maar hij werd gerepareerd. En weer gerepareerd en weer. Op een gegeven moment was ik het zat. Hij was meer bij de reparatie dan bij mij! Ik heb de klantenservice gebeld, maar wijzer werd ik niet. Na veel bellen en klagen heb ik een nieuwe ring gekregen. Een andere kleur dan die ik had, maar toch hetzelfde model. (vond ik er jammer, want de ring had wel ondertussen een emotionele waarde gekregen). Nu paar maanden verder mis ik weer een steen. Ik weer de klantenservice gebeld. 'mevrouw we kunnen niks voor u doen, u kunt wel een tegoedbon krijgen?' Ik; ja maar dan zit ik weer met een swarovski product en die wil ik niet, omdat ik de kwaliteit slecht vind. 'jaa, maar dat ligt aan de persoon, hoe iemand ermee omgaat.' Op dat moment ging de knop bij mij om en heb ik dus tegen haar gezegd dat ik die ring bijna nooit draag, vanwege de angst dat hij stuk gaat. Ik was op dat moment echt boos. Heb ook aangegeven dat als ze op internet kijkt, je kan zien dat hun kwaliteit gewoon bagger is! Overal klachten en klachten over hun klantenservice. Echt gewoon bar slecht! Ik heb besloten om de ring maar zo te laten, in de hoop dat er geen stenen meer uitvallen.. maar dit geeft me misschien meer rust, want heb geen zin om me meer in te laten met het hele swarovski gedoe. Maar 1 ding, ik zal tegen iedereen zeggen dat de kwaliteit gewoon bar slecht is en dat ze er niks moeten kopen!!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!