Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

superq69

Geplaatst door: mimkq op: 05-07-2014 15:39
Mijn verhaal Begin 2011 heb ik een tweejarig abonnement met Iphone 4 afgesloten voor 45 euro per maand bij Vodafone. Na twee jaar (in 2013) ben ik vergeten een nieuw abonnement af te sluiten en bleef ik dus € 45 per maand betalen. Dit terwijl het abonnement nu feitelijk al een soort van sim-only was geworden, mijn toestel was immers al betaald. Na een tip van een collega heb ik uiteindelijk in maart van dit jaar (2014) mijn contract omgezet naar een sim-only abonnemen. Ik dacht eindelijk iets minder te gaan betalen. Niets is minder waar, want twee maanden later heb ik onverwacht moeten besluiten om terug naar Aruba te gaan. Ik heb gelijk contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone, het was volgens de medewerker van Vodafone geen enkel probleem, men kon iets voor mij regelen zodat ik de resterende maanden niet hoefde te betalen. Mijn tevredenheid over deze toezegging was echter van korte duur, want ik kreeg enkele dagen later een formulier waaruit bleek dat ik bij ondertekeninghet volledige abonnementsgeld voor de restende maanden van het contract verschuldigd was. Ik heb gelukkig de kleine lettertjes goed gelezen. Als ik een toestel had gekregen, dan was het logisch geweest dat ik bij (re-)emigratie een bedrag voor het toestel verschuldigd was. Ik heb echter helemaal geen toestel gekregen, heb al een jaar eigenlijk teveel betaald en dreig nu bij re-emigratie helemaal uitgemolken te worden door Vodafone. Het is belachelijk. Bovendien is aan mij toegezegd dat er iets geregeld zou worden, maar kennelijk is zo’n toezegging voor Vodafone weinig waard. Men is erg ‘blij’ met loyale niet berekenende klanten, daar kan je namelijk het meeste aan verdienen. Dit verhaal is geen reclame. Als Vodafone voet bij stuk houdt, kan ik iedereen wie speelt met het idee van (re-)emigratie adviseren geen contract bij Vodafone af te sluiten. Ik ben teleurgesteld in Vodafone en iedereen die ik erover spreek bedenkt zich inmiddels wel een tweede keer voordat een abonnement bij Vodafone wordt afgesloten. Ik hoop dat Vodafone mij alsnog tegemoet komt…. maar ja….het is tot nu toe geen betrouwbare telefoonaanbieder gebleken.
Reactie door diumenge op 05-07-2014 18:12
Je bent een nieuw contract aangegaan en of je daar nu wel of niet een toestel bij hebt ontvangen is niet relevant. En contract is contract. Ook dat je een jaar het contract hebt laten doorlopen is je eigen schuld en niet meer relevant voor het nieuw aangegane contract. Dus waarom Vodafone in deze onbetrouwbaar wordt genoemd is mij niet duidelijk.
Reactie door diumenge op 05-07-2014 18:15
Nb. Iedereen die speelt met het idee van emigratie moet sowieso geen contracten voor lange duur aan gaan. Niet bij Vodafone en ook nergens anders. Als de titel van deze discussie je wachtwoord is, dan zou ik dat even veranderen als ik jou was.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!