Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

super aanbiedingen die er nooit zijn.

Geplaatst door: roderik op: 18-01-2013 13:53
Leuk die reclame van C1000 met hun super aanbiedingen die er niet zijn. Vorige week met wasvezachter voor 1 Euro die er gewoon niet is. Op = Op is dan de verklaaring. Maar dat is volgens mij dus een leugen. Men verkoopt wat er nog op de plank staat en daarna is het op. Zo ook deze week met de Unox knakworsten 2 voor 1 euro. Toen ik daar weer een klacht over indiende kwam de aap uit de mouw. De voorraad stond in het magazijn te wachten om weer aangevuld te worden na de verstrijkingsdatum van de reclame. Als ik mijn mond verder hield kreeg ik 2 blikken mee. Puur consumentenbedrog van C1000. En dit kom je vaker tegen bij diverse supermarkten. Kan Kassa daar niet eens een uitzending aan weiden. En dan Jack Wouters uitnodigen met zijn C1000 krantje......
Reactie door valerius-2 op 18-01-2013 16:34
Het zijn gewoon lokkertjes om u in de winkel te krijgen.
Reactie door roderik op 18-01-2013 16:41
dat snap ik ook natuurlijk ook wel. staan blijft dat het gewoon consumentenbedrog is. uit dit voorval blijkt wel dat het een bewuste strategie is en dat de voorraad gewoon in het magazijn gehouden word. dit soort praktijken moeten we als consument gewoon aanpakken.
Reactie door richard35 op 18-01-2013 17:04
Dat is wat ik al meerdere keren aangegeven had maar toen was het in de ogen van sommigen hier geen bedrog....ben benieuwd met voor kul smoes ze nu weer aankomen??
Reactie door sweeterlake op 20-01-2013 03:33
Je bent de zoveelste al die hier een forum heeft geopend in het woud van C1000 fora! "Je komt van een kouwe kermis thuis; blij gemaakt met een dooie mus; gouden bergen beloven (in de week(end)folder)." Neem al niet eens meer de moeite om naar de C1000 te gaan, als ik in de buurt van de C1000 ben, waag ik mijzelf een poging.
Reactie door roderik op 20-01-2013 08:15
Ja dat is lekker makkelijk. Weglopen en niets aan doen. Strikt genomen hebben we geen poot om op te staan. Op=Op Maar het blijkt hier toch dat de boel helemaal niet op is en gewoon achter gehouden word bij super stunts. Als consumenten kunnen we daar degelijk wel wat aan doen door dit bedrog aan de kaak te stellen. Zodra je hier een goede actie van maakt en het programma Kassa zou hier een item van maken dan is dat zeer slechte reclame voor de C1000. De gewone aanbiedingen zijn er vaak wel. En die neem ik wel mee. *Het valt me op dat bij AH doorgaans wel de aanbiedingen in ruime voorraad aanwezig zijn. Met name de 2 halen 1 betalen zijn zeer aantrekkelijk. AH echter is in verhouding wel duurder.
Reactie door richard35 op 20-01-2013 12:24
Maandag en dinsdag adverteert de C1000 ook met gehakt(500 gram voor 2 euro naar ik meen) ik denk dat we al niet eens de moeite hoeven te nemen om er langs te gaan want ze zullen het toch wel niet hebben.
Reactie door viejo op 20-01-2013 16:26
Dit gebeuren is niet nieuw, maar evenwel toch een individueel geval. De winkel(ketens) krijgen pallets met promotie artikelen aangeleverd en het is aan de zetbaas om die als display neer te zetten, of om er een (groot) gedeelte van achter te houden voor de reguliere verkoop. Meestal zijn de promoties duidelijk gestickerd. Misschien is dit dan een tip voor de C1000. (e.a.)
Reactie door roderik op 20-01-2013 21:43
@ Haverkamp Dat is dat mooi dat uw C1000 wel doet wat ze in hun folder beweren. Zo te lezen hebben meerdere mensen ervaring met C1000 welke negatief is. Gezien de verklaring van de medewerker van C1000 dat men gewoon niet aanvult omdat dan het hele dorp de voorraad komt halen vind ik dat gewoon consumentenbedrog. Dit gebeurt dus met voorbedachte rade. En andere winkels? Ik bezoek vrijwel alle supermarkten om daar de aanbiedingen te kopen. Kwestie van wel bewust kopen. En kwestie van niet veel geld in de knip hebben. Ik laat me de kaas niet van het brood eten. En dat is mijn goed recht. (Weet u zeker dat u zelf niet bij de C1000 werkt?)
Reactie door ikje op 21-01-2013 12:58
Hier stond het anders vol met van die wasverzachter en blikken worstjes. Maar ik koop die spullen allebei nooit. Hangt dus sterk af van het filiaal of ze (voldoende) aanbiedingsproducten hebben en hoe ze met de aanbiedingen en met de klanten omgaan. En natuurlijk met of er veel mensen in de buurt wonen die die producten gebruiken... (Overigens heb ik juist vaak dat de aanbiedingen van de AH uitverkocht zijn, maar ook dat zal te maken hebben met de inkoop van 'mijn' AH.)
Reactie door roderik op 22-01-2013 08:34
natuurlijk. het is een spel dat gespeeld word. je zult natuurlijk gek zijn om je daarbij de kaas van je brood te laten stelen. wie slim is maakt iedere week een lijst van wat je nodig hebt dat in de reclame is. scherp en bewust inkopen. daar draait het om in het groot maar ook in het klein aan de kant van de consument. terwijl je toch langs diverse supermarkter rijd pik je overal alleen (zo veel mogelijk) de aanbiedingen er uit. je bent een dief van je eigen pormone als je dat niet doet.
Reactie door legionaire op 08-02-2013 17:59
Wat men vergeet is dat C1000 een keten is van zelfstandige winkeliers die gezamelijk inkopen. De eigenaar van de winkel beslist hoe men dingen doet en dat kan per winkel verschillen. Zo stonden er in de C1000 waar ik kom maar liefst 2(!) volle pallets met de Unox knakworsten. Na afloop van de actie waren de pallets niet eens leeg. Het is dan ook heel normaal dat de rest gebruikt wordt om in het schap te zetten en tegen de normale prijs verkocht wordt. Men zou dus niet alleen C1000 moeten vermelden, maar ook welke winkel en waar. Er zit soms echt (veel?) verschil in. Het vaste aanbod dient overal hetzelfde geprijsd zijn, maar daarnaast zijn er artikelen waarvan de eigenaar van de betreffende winkel zelf de prijs mag bepalen. Zo kostte een blikje bier 50 cent en bij een andere C1000 winkel in dezelfde plaats 65 cent.
Reactie door poemba2000 op 23-02-2013 19:53
Quote: legionaire schreef op vrijdag 8 feb 2013, 17:59: Wat men vergeet is dat C1000 een keten is van zelfstandige winkeliers die gezamelijk inkopen. De eigenaar van de winkel beslist hoe men dingen doet en dat kan per winkel verschillen. Zo stonden er in de C1000 waar ik kom maar liefst 2(!) volle pallets met de Unox knakworsten. Na afloop van de actie waren de pallets niet eens leeg. Het is dan ook heel normaal dat de rest gebruikt wordt om in het schap te zetten en tegen de normale prijs verkocht wordt. Men zou dus niet alleen C1000 moeten vermelden, maar ook welke winkel en waar. Er zit soms echt (veel?) verschil in. Het vaste aanbod dient overal hetzelfde geprijsd zijn, maar daarnaast zijn er artikelen waarvan de eigenaar van de betreffende winkel zelf de prijs mag bepalen. Zo kostte een blikje bier 50 cent en bij een andere C1000 winkel in dezelfde plaats 65 cent.einde Quote Hehe eindelijk iemand die snapt wat zelfstandig ondernemer betekent. +1
Reactie door erikmulder op 25-02-2013 15:25
Dat is echt iets voor C1000. Vaak zijn de aanbiedingen op de eerste dag om 9 uur al uitverkocht????
Reactie door jorisw op 26-02-2013 09:12
Zo gek is het niet om een aanbieding op een bepaalde partij van toepassing te maken. Meestal worden aanbiedingen samen met de leverancier gemaakt, dus voor een specifieke partij krijgt de winkel korting van de leverancier (dat moet wel, want de marges zijn zo laag dat als je geen lagere inkoopprijs hebt, je verlies lijdt als winkel). Dan ga je natuurlijk niet de volgende partij waar je de normale prijs voor hebt betaald ook in de aanbieding gooien. Als je zo winkeltje speelt houd je het niet lang vol.
Reactie door xilefsim op 26-02-2013 09:31
Er zijn verschillen. Zo hebben ze in de ene plaats bij een drogist altijd voldoende voorraad en in een andere provincie bij een winkel van dezelde keten elke keer bijna niets. Een ander bijvoorbeeld. Bij de Hema was iets in de reclame dat ik wou kopen maar het werd niet aangevuld. Toevallig staat er een zaterdaghulp te bestellen en ik vroeg of ze binnen zouden komen (ze was kennelijk niet op de hoogte van de aanbieding) maar ze was er niet zeker van dat ze het nog op tijd binnen zouden krijgen. Een gemiste kans voor de winkelier en de klant.
Reactie door tonmors op 12-05-2013 15:45
Klopt zo was dat ook in het filiaal in Jubbega ... we hebben nu een coop gekregen , alleen ook die geen haar beter . Reclame maken en niets in de schappen , dat zijn wij inmiddels wel gewoon . Vroeger had bij ons de nieuwe weme dat prima voor elkaar , niet aanwezig ,dan kreeg je een tegoedbon zodat ook zelfs als de reclame was afgelopen toch je voordeel kon pakken .
Reactie door legionaire op 13-05-2013 19:13
Erik, dit is niet specifiek voor de C1000 hoor. Het gebeurd ook bij andere winkels. Het zijn de zuinige nederlanders die voor een goede aanbieding ineens wel vroeg op kunnen/willen staan. Normaal zie je ze nooit op dat tijdstip bij een supermarkt (of andere zaak) maar dan ineens wel. En ja, dan is het product snel uitverkocht. Joris, nee men krijgt normaal gesproken geen korting van de fabrikant. Men doet iets in de aanbieding om zo meer mensen naar de winkel te trekken. Mensen kopen vaak niet enkel het product dat in de aanbieding is, maar omdat "men er toch is" ook andere dingen. Overigens is het ook niet zo dat men altijd geld moet toeleggen op een product wat in de aanbieding is. Vaak neemt men gewoon genoegen met een iets lagere winst. Ton (en anderen), als er een aanbieding is bij de C1000 en men heeft niet vermeld "zolang de voorraad strekt", dan kan je gewoon een tegoedbon vragen en kan je later het produkt voor de aanbiedingsprijs ophalen.
Reactie door haverkamp op 20-01-2013 18:35
[edit redactie: C1000 heeft er heel veel belang bij dat ze hun aanbiedingen waar kunnen maken. Echter soms loopt een aanbieding echt te hard en dan is het gewoon op!!! Bij onze C1000 grijpen we zelden mis, moet je wel een beetje op tijd zijn. Anders ga je toch gewoon naar een andere winkel. Zijn ze gelijk van een zure klant af, allebei blij.
Reactie door van leyden op 21-01-2013 22:34
[edit redactie - ongepast:
Reactie door paraedt op 06-10-2013 11:53
Ja ik ken het C1000 probleem veel aanbiedingen en als je ter plekke komt dan blijkt het artikel er niet te zijn moet er aangevuld worden,of verzinnen ze wel een andere smoes.Ik heb er het volgende op gevonden. Niets kopen en de winkel uit. Uiteindelijk de bedrieger bedrogen.
Reactie door thijswijs op 10-10-2013 11:46
Ik wou laatst 6 pakken hagelslag van venz voor 1 euro kopen.. 2 pakken werden geweigerd omdat ik maximaal 4 mee mocht nemen... Belachelijk! Ik kon bij andere locatie wel meer pakken halen!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!