Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Storing bij Ziggo

Geplaatst door: cywol op: 25-09-2011 17:31
Gisterenavond belde mijn schoonmoeder dat zij zonder telefoon, televisie en internet zat, ben wezen kijken of er iets los zat maar kon niets vinden, Ziggo was niet meer bereikbaar na 22:00 uur vandaag nog maar eens gebeld, hebben even naar het signaal gekeken maar kregen geen verbinding met het modem. Nee daar moet een monteur bijkomen, Ziggo medewerker even gekeken in de agenda van de monteurs, en ja hoor 10 oktober a.s. komt er een monteur, dat betekend dus ruim 14 dagen zonder internet, telefoon en televisie, de medewerker verbaasde het niet eens. Heb hem verteld dat ik echt onacceptabel is maar hij vond het heel normaal om mensen van in de 70 zo 2 weken aan te laten tobben. Ik moet komende week nog maar eens bellen of er een gaatje was in de planning, heb duidelijk gezegd dat het niet gaat om een kabeltje te verleggen wat wel een poosje kan wachten maar een STORING, nou jammer voor u meneer maar er is eerder geen monteur beschikbaar. Ziggo jullie moet je schamen, jullie komen al vaak slecht in het nieuws en het verbaasd mij totaal niet. Service van Ziggo is RUK!
Reactie door tdehond op 25-09-2011 17:51
Over de periode dat geen dienst verleend wordt kan restitutie van abonnementskosten gevraagd worden. Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf [7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,": M.i. is geen enkele klant blij met deze regeling. Misschien is het een overweging waard om internet/telefonie bij een andere provider aan te vragen. Dan valt bij een volgende storing bij Ziggo alleen de tv uit.
Reactie door birdies op 25-09-2011 19:05
Al gekeken of in haar postcodegebied soms een storing is? Al geprobeerd het probleem op te lossen door de stekker er 30 seconden uit te halen?
Reactie door ziggowebteam op 28-09-2011 10:50
Geachte cywol, Om te kijken of wij u kunnen helpen in deze situatie zouden wij graag de klantgegevens ontvangen van uw schoonmoeder. Postcode: Huisnummer: Klantnummer: U kunt deze sturen naar: ziggowebteam@ziggo.nl Zodra wij deze gegeven van u hebben ontvangen gaan we kijken wat we voor u kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Ziggo Alex Webteam
Reactie door cywol op 28-09-2011 11:19
Heb u via de mail de gevraagde gegevens doorgegeven.
Reactie door krieno op 28-09-2011 11:36
Ja dat is dus het nadeel van alles in een , zo lang het werkt is het leuk, maar als er wat is ben je pineut, heb tv en internet van ziggo, maar gelukkig nog steeds een vast net van KPN, doet het altijd 24 uur per dag nooit storing, en ja je betaald misschien op jaarbasis wat meer, meer hebt wel de zekerheid dat je altijd en overal naar toe kunt bellen.Hebben in de straat ook gehad, alle lag er twee weken iedere middag uit, kwamen ze bij mij bellen, was ongeveer de enige die en telefoon had die het wel deed, en bel eens maar een met je mobiel haha, kassa. Maar ja iedereen wil tegenwoordig zo goedkoop mogelijk, dus ja dat is dan het risico.
Reactie door cywol op 28-09-2011 11:52
Tja, mijn keuze is het ook niet, maar die mensjes denken gemakkelijk en op zich ook wel handig maar nu zit je mooi in de shit, heb een kastje van Digitenne neergezet voor de TV (jammer voor me dochter), en via Ziggo hun telefoon door laten schakelen naar de mobiel van mijn schoonmoeder zodat ze toch nog wat hebben maar eigenlijk te zot voor woorden dat er zo met je om gegaan wordt. Snap best dat er niet dezefde dag wat geregeld kan worden maar ruim 14 dagen vind ik echt bizar!. Nogmaals ben zeer benieuwd of ze nog wat gaan regelen voor mijn schoonouders.
Reactie door cywol op 04-10-2011 23:01
Nou bijna een week verder na het verzoek om de gegevens maar het blijft erg stil vanaf Ziggo. Echt niet normaal dat ze klanten zo laten zitten. Het gaat werkelijk waar nergens over.
Reactie door bytheway op 05-10-2011 01:01
Nog steeds niet opgelost het probleem?
Reactie door birdies op 05-10-2011 01:46
Quote: meesteres freya schreef op woensdag 5 okt 2011, 01:01: Nog steeds niet opgelost het probleem?einde Quote Moeite met lezen?
Reactie door nbw op 05-10-2011 02:24
Weet je wat het probleem is Ziggo stuurt bewust naar alles in 1 en werkt het 1 niet dan valt alles uit.Ik heb een moeder die tv en belt via Ziggo .Ze hoeft ook niet meer. En ziggo stuurt wel eens wat maar alles in 1 hoeft niet perse. Echter de strategie is er wel op gericht. Ouderwetse anologe tv wordt langzaam afgebouwd en de telefoon doet ook vaak gek. Mijn moeder leest de krant en volgt het nieuws en ervaart dat wat voor haar belangrijk is ,dus vaak door wat voor redenen dan ook niet werkt. Want heb je een conflict over internet is ook tv en telefoonfunctie bij Ziggo ineens weg. Kon mijn oren niet geloven dat ze me vroeg een mobiele prepaid teloefoon te kopen met uitleg voor het geval ze ons kinderen echt nodig had. Dat zegt me eigenlijk genoeg.
Reactie door choocomel op 05-10-2011 11:26
Nou casema had ook al superslechte service, nadat het ziggo is geworden is het nog geen haar veranderd. Ik had ook altijd storingen m.b.o. internetten. Ik werkte zelf op een gegeven moment bij IT afdeling van Telfort, en nam dus een abonnement bij Telfort. Sindsdien heb ik nooit meer een probleem gehad met mijn internet .. Maar ik adviseer toch niemand om Telfort te nemen want de service is hetzelfde als bij ziggo.
Reactie door ziggowebteam op 05-10-2011 11:59
Geachte cywol, Onze excuses dat u nog niks van ons gehoord heeft. Geen idee, wat er mis is gegaan. Zou u nog eenmaal de betreffende gegevens kunnen opsturen? Graag ontvangen wij de postcode, huisnummer en klantnummer van uw schoonmoeder. Zou u de gegevens ditmaal kunnen sturen naar: webteam@office.ziggo.nl? Met vriendelijke groet, Julius Ziggo Webteam
Reactie door cywol op 05-10-2011 17:01
Nogmaals de gegevens naar beide emailadressen verstuurd, ben benieuwd, nouja het is al bijna 10 oktober, maar we blijven hopen op het bekende wonder van Ziggo.
Reactie door tdehond op 05-10-2011 17:09
Quote: cywol schreef op woensdag 5 okt 2011, 17:01: Nogmaals de gegevens naar beide emailadressen verstuurd, ben benieuwd, nouja het is al bijna 10 oktober, maar we blijven hopen op het bekende wonder van Ziggo.einde Quote Zou u hier willen vermelden op welke datum er daadwerkelijk een werkend geheel tot stand wordt gebracht? En..... hoeveel korting dit oplevert nadat om teruggave van deel van de abonnements kosten verzocht is omdat hier geen dienst tegenover stond?
Reactie door cywol op 05-10-2011 17:58
Ga ik zeker doen, maar het is werkelijk waar te zot voor woorden hoeveel moeite je moet doen om wat gedaan te krijgen, ze praten zo gemakkelijk het is niet normaal dat ze zo weinig moeite doen om hun klanten van dienst te zijn.
Reactie door inekel1953 op 05-10-2011 18:08
Ook mijn dochter heeft zo'n alles in één probleem van Ziggo, en met zeer grote regelmaat valt alles uit en soms langdurig, ik bedoel dus ook meer dan 2 weken. Daarvan heeft ze wel éénmalig de helft van haar rekening terug gekregen, uit coulance. Ze denkt over om dat Ziggo alles in één af te zeggen en de telefoon weer via de KPN te laten gaan. Gelukkig heb ik mijn telefooaansluiting via de KPN, dan weet je zeker dat je altijd kunt bellen maar ook gebeld kan worden. Vooral zieke, alleen wonende en oudere mensen moeten snel kunnen bellen bij ziekte of ernstigere zaken.
Reactie door petrov op 06-10-2011 12:59
Wij hebben al sinds augustus storingen soms een paar dagen gee en dan begint het weer. De storing staat wel aangekondigd maar ja wat schiet je daar mee op?
Reactie door ziggowebteam op 06-10-2011 16:25
Geachte cywol, We hebben uw gegevens inmiddels ontvangen. We kijken in overleg met onze planningsafdeling of we wellicht nog iets kunnen doen voor 11 oktober. Met vriendelijke groet, Julius Ziggo Webteam
Reactie door cywol op 12-10-2011 07:13
Nou afgelopen maandag is de monteur geweest, bleek in de verdeelkast in de straat een kabel verwisseld te zijn, binnen 10 minuten hadden mijn schoonouders weer signaal. Gisteren van Ziggo een compensatie aangeboden gekregen van € 60,-, moet eerst nog even kijken wat het doorschakelen naar de mobiele telefoon van mijn schoonmoeder heeft gekost maar dat zullen we wel zien op de maandrekening. Tot zover heeft Ziggo buiten een absurt lange storingstijd wat echt bizar is de zaakjes verder aardig opgelost.
Reactie door cois1957 op 10-01-2012 11:36
Ik heb het digitaal kastje humax ir-fox z.(9 maanden nu) Na het opsturen van het kastje via saturn is het probleem nog steeds niet verholpen. Bij het opstarten blijft de tv langdurig flikkeren. Heb ook al de decoder opnieuw naar de fabrieks- instellingen terug gezet op hun verzoek.. Nu was hun antwoord echter dat het aan de tv lag... Maar analoog heb ik dat probleem niet. Mijn vraag is wie herkent dit en wat heb je eraan gedaan.
Reactie door cois1957 op 10-01-2012 16:46
Op het voorafgaande heb ik het uiteraard over Ziggo. Maar omdat ik het kastje bij Saturn had aangeschaft verliep de reparatie via hun. Ook ben je dan ruim 5 weken je kastje kwijt. Geen compensatie, dus betalen voor niet geleverde diensten. En ik heb dan een uitgebreid pakket.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor