Stoppende / op hol slaande electrische Giant fiets
Geplaatst door: riwism op: 04-11-2012 11:11
Op 14 september jl stuurden we een brief naar Giant, en op 5 oktober de brief via e-mail.
Het gaat om de op 1-4-2011 nieuw aangeschafte Giant Twist Go Double. Diverse malen technische problemen met uitvallende en/of op hol slaande ondersteuning. GeJo Cycleworld in Tiel heeft ons goed ondersteund maar het probleem deed zich diverse malen voor in de vakantie (2e helft augustus j.l.). Zelfs hierdoor een week lang een electr. fiets gehuurd.
Daarna heeft GeJo de fiets weer ter reparatie ontvangen en kreeg geen/onvoldoende ondersteuning van Giant. GeJo heeft uit coulance ons een nieuwe vergelijkbare fiets geleverd.
Wij vinden dat GeJo daar niet (alleen) voor moet opdraaien. Een fiets van nog geen 18 maanden oud en dan geen garantie/ondersteuning?
De verzonden brief is uitvoeriger, e.e.a. hierboven is in het kort weergegeven.
Giant wordt het kwalijk genomen dat op geen enkele manier wordt reageerd.
Mijn echgenote is een keer onderuitgegaan, fietsdagen zijn verpest en we hebben extra kosten gemaakt.
Twee keer van Outlook bericht ontvangen dat Giant de mail heeft geopend, en de brief moet er ook zijn. Maar toch geen enkele reactie.
Dit is toch te gek voor woorden?
Heeft iemand anders ook een dergelijke - slechte - ervaring met Giant?
ps Uiteraard een pluim voor GeJo Cycleworld.
Reactie door wwawelkom op 16-07-2013 08:24
Ik heb in november 2012 een Giant Twist Go Double 2e gebruiker gekocht bij Gejo. Heb nu dezelfde problemen. Hoop niet dat het dezelfde fiets is.
Nu voor de 2e keer wordt hij opgehaald. Reden volgens Gejo. Het warme weer. Gekocht als woon/werkverkeerfiets. Staat dus in en onder een afdak een dag stil. Zou de reden kunnen zijn, maar is me niet verteld bij aanschaf. Gejo ken ik niet anders dan betrouwbaar, maar in dit geval begin ik niet alleen aan Giant te twijfelen, maar zeker aan de manier waarop ik ben geinformeerd. Die discussie ga ik dus nu aan, wil nl een adequate oplossing, of in het minst gewenste geval mijn geld terug om een ander merk te kunnen aanschaffen!
Reactie door tijger1 op 16-07-2013 18:49
Voor klachten moet u bij Gejo zijn en niet bij Giant.
Reactie door wwawelkom op 16-07-2013 20:31
Ga ik ook heen. Verwacht ook dat ik er met Gejo uitkom. Ben niet anders van ze gewend! Maar als ik nu zou moeten kiezen voor een merk, zou het zeker geen Giant meer zijn. Gazelle schijnt ook problematisch te zijn.
Reactie door tot15karakters op 18-07-2013 13:54
Een sensor of de draden er naar toe doormeten is noodzakelijk om de uitval of op hol slaan te vinden.
Het zijn rijwiel herstellers en geen TV of Computer monteurs dus eigenlijk moeten ze deze naar de importeur sturen met beter opgeleid personeel die de oorzaak kan vinden.
Dit is een probleem die vele hebben, ze hadden al moeite met de 7 en 8 versnellingsnaven van Shimano en anderen. en nu dit nog....
De opleiding bij hun gaat niet verder dan de naaf dynamo en draadjes voor lampen helaas....
Reactie door wwawelkom op 18-07-2013 14:10
Gejo is meer dan een rijwielhersteller. Degene die de reparatie uitvoert heeft meer dan alleen basis rijwielenherstelopleiding.
Ben er gisterenmiddag geweest. Ondanks mijn eerdere wantrouwen dat er geen adequate oplossing kon worden geboden, is nu van bedrading tot weet ik veel wat besteld bij Giant om helemaal te vervangen. Incl. klokje. Ze hebben zelf ook ervaren wat het is om met een op hol geslagen fiets te fietsen.
Vertrouwen komt terug dat Gejo het in orde gaat maken.
Dus als de fiets retourkomt, mag ik ervan uitgaan dat het bij deze pech blijft. 100 x gaat het goed, bij mijn fiets helaas.... Ik houd jullie op de hoogte.
Hoop hem zaterdag misschien terug te krijgen, dus kan ik zondag en de komende week goed gaan testen... 't belooft nog even zomerweer te blijven.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!