Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Spooknota van Tele2

Geplaatst door: mcb1967 op: 13-03-2012 17:57
Vandaag blijkt dat ik niet meer kan bellen/internetten met m'n Tele2 abo. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice krijg ik te horen dat de limiet is overschreden. Niet de datalimiet (mobiel internet) maar de bel/sms limiet. Ik krijg te horen dat Tele2 de boel heeft dichtgegooid omdat er nu meer dan €500,00 verbruikt is. Op zich een goede actie, daar is geen discussie over. Op de vraag wat daar de oorzaak van is noemt de medewerker een 0906 nummer wat sinds dit weekend blijkbaar via mijn telefoonnummer geld gebruikt. Het zijn telkens "gesprekken" van 1 minuut maar dan wel de gehele dag door. Dit kan niet waar zijn vertel ik de medewerker want ik ken dat hele nummer niet en ik heb dit ook nooit gebeld. Volgens de 'data' van Tele2 ben ik toch echt degene die belt zegt de medewerker. Onmogelijk! Op de vraag of er iets anders aan de hand kan zijn en of Tele2 dit voor me uit wil zoeken krijg ik nul op het rekest. Ik moet maar bewijzen dat ik NIET degene ben die dit nummer belt. Op de vraag hoe ik dat dan moet doen blijft ze me het antwoord schuldig. Ik moet de rekening voldoen en daarmee basta. Op enige coulance hoef ik niet te rekenen. Hierna in de wacht gezet en na overleg met een hogere op de afdeling blijft het antwoord dat ik OF moet bewijzen dat ik niet degene ben die belt OF zelf maar uit moet gaan zoeken hoe eea mogelijk is. Als ik vraag om doorverbonden te worden met die hogere krijg ik als antwoord dat dat niet mogelijk is. Ook krijg ik als advies om het bel me niet register te informeren dat dit nummer mij niet meer mag bellen!!!??????? Ik wordt niet gebeld door dat nummer, dat nummer belt namens mij mevrouw gooi ik nog in de strijd. Ik mag ook nog een klachtenbrief sturen naar Tele2 als ik dat wil. Natuurlijk laat ik het hier niet bij zitten. Wie heeft er voor mij een telefoonnummer van iemand bij Tele2 die WEL goed kan uitzoeken wat hier aan de hand is? Ik weet gewoon 1000% zeker dat IK of iemand anders NIET schuldig is aan deze hoge rekening. Er moet iets anders aan de hand zijn. Gehacked? We hebben hier al jaren 4 abo's bij Tele2 en tot nu toe altijd tot grote tevredenheid maar na die abo's gaan echt over naar een andere provider want ik vind de service echt beneden maats. Geen enkele medewerking om dit op te lossen.
Reactie door mcb1967 op 13-03-2012 18:02
Vervolg: na controle van de door mij gebelde nummers/uitgaande gesprekken op mijn telefoon staat dit nummer ook niet vermeld.
Reactie door mahadma op 13-03-2012 18:51
Waar was u tijdens de spookgesprekken? Dit ter controle voor uzelf. Had u de telefoon persoonlijk constant onder uw beheer?
Reactie door mcb1967 op 13-03-2012 19:00
Ja. De telefoon is niet uit het gezichtsveld geweest dus ten alle tijde in mijn eigen beheer.
Reactie door mahadma op 13-03-2012 19:21
Kom je hier misschien verder mee? hier
Reactie door mamsie68 op 13-03-2012 19:37
Beste mcb, Eenzelfde probleem heb ik vele jaren terug al eens gehad met Tele2. Op talloze momenten dat zowel mijn man als ik buitenshuis aan het werk waren en mijn kinderen op school was er volgens de specificatie met ons vaste nummer gebeld naar voor ons totaal onbekende nummers. Ik heb zelfs eens enkele van de onbekende nummers gebeld en ik kreeg mensen aan de lijn die ik niet kende. Ik heb dit bij Tele2 onder de aandacht gebracht en op hun verzoek de specificatie op te sturen en de onbekende nummers te markeren. Hun reactie: "Ons systeem is uiterst betrouwbaar en wij zijn er voor 100% zeker van dat alle nummers gebeld zijn vanaf uw vaste telefoon". En daar konden we het mee doen.
Reactie door mcb1967 op 13-03-2012 19:50
Vanmiddag teruggebeld door iemand van de financiële administratie van Tele2. Die vertelde mij dus inderdaad precies hetzelfde. U heeft dat nummer herhaaldelijk zelf gebeld want dat staat bij ons geregistreerd. Echt ongelofelijk hoe halsstarrig die man dat volhield. Geen enkel tegenargument was reden om eea verder uit te zoeken. Maar ik laat het hier niet bij zitten. Heb de zaak al neergelegd bij consuwijzer en die bellen me donderdag terug. Zij gaan me informeren hoe dit wettelijk geregeld is en wat mijn rechten zijn in deze. Ook ga ik deze zaak bij de ombudsman neerleggen. Als het moet ga ik tot aan de rechter. Quote: mamsie68 schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 19:37: Beste mcb, Eenzelfde probleem heb ik vele jaren terug al eens gehad met Tele2. Op talloze momenten dat zowel mijn man als ik buitenshuis aan het werk waren en mijn kinderen op school was er volgens de specificatie met ons vaste nummer gebeld naar voor ons totaal onbekende nummers. Ik heb zelfs eens enkele van de onbekende nummers gebeld en ik kreeg mensen aan de lijn die ik niet kende. Ik heb dit bij Tele2 onder de aandacht gebracht en op hun verzoek de specificatie op te sturen en de onbekende nummers te markeren. Hun reactie: "Ons systeem is uiterst betrouwbaar en wij zijn er voor 100% zeker van dat alle nummers gebeld zijn vanaf uw vaste telefoon". En daar konden we het mee doen. einde Quote
Reactie door mcb1967 op 13-03-2012 19:52
Dank je wel voor je link. Ga eens kijken of dat wel zoden aan de dijk zet. Quote: mahadma schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 19:21: Kom je hier misschien verder mee?einde Quote hier
Reactie door diumenge op 13-03-2012 20:59
Ik zat nog wel er aan te denken misschien naar Tele2 over te stappen, maar lees zoveel negatieve berichten over dat bedrijf dat ik het toch maar niet doe.
Reactie door mcb1967 op 13-03-2012 21:31
Ik haal al onze abo's ook bij Tele2 weg. Stappen allemaal over naar een andere provider. Goedschiks of kwaadschiks. Zodra je abo afloopt zijn ze poeslief en willen ze dolgraag dat je een nieuwe abo bij ze afsluit maar zodra er &&&&& aan de knikker is geven ze niet thuis. Quote: diumenge schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 20:59: Ik zat nog wel er aan te denken misschien naar Tele2 over te stappen, maar lees zoveel negatieve berichten over dat bedrijf dat ik het toch maar niet doe.einde Quote
Reactie door tele2webcare op 20-03-2012 13:45
Beste mcb1967, Vervelend dat er onduidelijkheid is over je facturatie en de kosten die in rekening gebracht zijn voor een 0900 nummer. Ik heb je bericht al in behandeling genomen vanaf een ander forum en houd je daar op de hoogte van de afhandeling! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door mcb1967 op 20-03-2012 14:49
Klopt Danielle maar ik heb graag dat je me via het e-mail adres van de gestuurde email op de hoogte houdt. Dan kan ik daar ook vandaan reageren. Met vriendelijke groet, MCB Quote: tele2webcare schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 13:45: Beste mcb1967, Vervelend dat er onduidelijkheid is over je facturatie en de kosten die in rekening gebracht zijn voor een 0900 nummer. Ik heb je bericht al in behandeling genomen vanaf een ander forum en houd je daar op de hoogte van de afhandeling! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 einde Quote
Reactie door agaat77 op 20-03-2012 15:38
Prachtig ook, de tekst van de Tele2 die kennelijk dus zowel letterlijk als figuurlijk, kan worden opgevat?: Born 2 be cheap!... Leuk ook dat Danielle precies datgene neer schrijft wat ze van haar Tele2 systeem mag antwoorden: Vervelend dat er onduidelijkheid is, betreft JE facturatie ( direct maar tutoyeren ook, getuigt niet van een professionele houding) We hebben je bericht in behandeling, en houden je op de hoogte van de afhandeling. Nou ik heb zelf ervaring met tele2 vreselijke klantenservice, ik vroeg me soms echt af, of ik werd geholpen door een mens of een dom schaap? any way Danielle antwoord zoals ze word geacht te antwoorden. Maar je hebt er zo weinig aan, lood om oud ijzer, en Tele2 staat niet bekend vanwege zijn oplossingen, of coulantie ten aanzien van klanten met een lastig probleem. Het word waarschijnlijk uw woord tegen dat van Danielle en haar club van mekkerende schapen, dat zich Tele2 noemt. Goede tips van de andere overigens... ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Reactie door mcb1967 op 22-03-2012 16:58
Vanmiddag een heel goed gesprek gehad met een medewerker van Tele2 die n.a.v. de klacht (via Danielle) contact met mij opnam. De klacht is naar volle tevredenheid opgelost! Deze medewerker was zeer aangenaam om mee te praten en, eigenlijk nog belangrijker, hij luisterde echt. Zo kwamen we gezamenlijk tot een prima oplossing in deze. Hij heeft zelfs maatregelen genomen en tips gegeven om te voorkomen dat dit in de toekomst nog een keer kan gebeuren. Ben nu weer een tevreden Tele2 klant.
Reactie door mahadma op 22-03-2012 17:06
Dank voor het terugmelden. Kun je iets zeggen hoe het is opgelost? Suc6.
Reactie door jpm op 22-03-2012 17:14
Als u tips nodig hebt om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens kan gebeuren zou het netjes zijn om ons even uit te leggen wat er precies is gebeurd. Dan kunnen anderen die een Tele2 abonnement hebben ook in de toekomst voorkomen dat dit bij hen gebeurt. Als u dan toch nog even reageert is het ook wel fijn om even te horen welke maatregelen de werknemer van Tele2 heeft gedaan om van die kant het probleem te tackelen, dan kunnen anderen dat aan Tele2 voorstellen als ook zij tegen die muur van deze provider aanlopen. We mogen blij zijn dat u goed geholpen bent, zelfs weer een tevreden Tele2-klant genoemd wil worden. Dit forum is er natuurlijk voor dat we er allemaal wijzer van worden (in de letterlijke zin bedoeld natuurlijk). Graag zien we uw reactie tegemoet.
Reactie door mcb1967 op 22-03-2012 17:40
De (hernieuwde) tevredenheid is het gevolg van het gesprek met deze medewerker en het door hem in de richting van een oplossing van de klacht willen meedenken en handelen. Mijn grieven tov de (1e lijns) helpdesk blijven en dat heb ik m ook verteld. Dat daar een aantal mensen zitten die van toeten nog blazen weten is en blijft gewoon een feit. De 'limiet' waarbij Tele2 aan de bel gaat trekken stond op € 500,00 en die is fors naar beneden bijgesteld. Namelijk naar € 150,00. Dus (in het zwartste scenario) mocht dit nogmaals gebeuren ik veel eerder op de hoogte word gebracht. Ook krijg ik een nieuwe simkaart. De telefoon is gereset naar de fabrieksinstellingen (zelf gedaan). Tele2 houdt de komende tijd een 'vinger aan de pols' op dit nummer. Ik heb een geldelijke genoegdoening gekregen voor het, in eerste instantie, niet goed oppakken van de klacht en de factuur zal worden bijgesteld in hoogte. Hij is niet in zijn geheel kwijtgescholden maar wel fors minder. Ook wat tips gekregen omtrent het beter beveiligen van de telefoon middels het uitzetten van wat instellingen zoals het automatisch altijd on-line zijn ervan. Roaming heet dat geloof ik. Mocht dit alles toch niet blijken te helpen dan krijg ik kosteloos een nieuw nummer. Al met al toch een zeer goede oplossing vind ik.
Reactie door mahadma op 22-03-2012 17:45
Dank vcoor dit antwoord, hier kunnen andere lezers ook wat aan hebben. Groet!
Reactie door jpm op 22-03-2012 18:48
Ook mijnerzijds dank voor uw toelichting, het is al gezegd: hiermee kunnen we verder. Fijn dat het zo is opgelost, hopelijk dat hieruit toch een les wordt getrokken om betere of nauwkeuriger instructies te geven aan de eerstelijns mensen van de helpdesk, maar daar kan u ook niets aan veranderen. Ik wens u verder veel succes met het door Tele2 herstelde vertrouwen en denk dat ze inderdaad voldoende hebben gedaan om u tevreden te stellen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!