Spijkerbroek
Geplaatst door: jweustink op: 26-02-2009 19:18
Mijn vriendin heeft 3 maanden geleden een spijkerbroek gekocht. Deze heeft nu gat in het kruis dit waarschijnlijk omdat ze iedere dag op de fiets zit. Ze is naar de winkel geweest die vertelde dat ze waarschijnlijk naar haar geld kan fluiten omdat de fabrikant het waarschijnlijk niet vergoed. Als ze nou een ander merk had gekocht in dezelfde prijscategorie dan was het wel vergoed. Dit kan toch niet? Je koopt toch iets bij een winkel en niet bij een fabrikant of zie ik dat verkeerd. Ik hoop dat er iemand is die hier wat meer van weet dan ik. Alvast bedankt.
Reactie door onbekende gebruiker op 26-02-2009 20:13
Bij de meeste zaken zit 10 weken garantie op spijkerbroeken. Als je de dikste kwaliteit spijkerbroek koopt; vallen er minder snel gaten in. De dunnere slijten inderdaad sneller. Is mij bekend dat ze op zitvlak en bij bovenbenen inderdaad vaak snel slijten. Dit komt door wrijving door zitten/lopen/fietsen. Bij kuiten hebben ze bijv minder te lijden, Tip: nu is er uitverkoop; kijk dan voor een andere spijkerbroek Welk merk was het trouwens waar zo snel gaten invallen?
Reactie door hutch op 26-02-2009 21:40
Dag Jweustink,
(ook) een spijkerbroek mag niet zo snel kapot gaan. De wet (
Burgerlijk Wetboek, boek 7
) stelt (in gewoon Nederlands), dat een artikel wat binnen 6 maanden na aankoop, defect raakt, dit defect al tijdens de aankoop aanwezig was...... tenzij de verkoper (!!) kan aantonen dat dit defect door toedoen van uw vriendin ontstaan is. En dat is meestal een zeer moeilijke, zo niet een onmogelijk, zaak. En wat betreft dat fietsen, daar kan de verkoper nooit op terug vallen. Dat moet (zeer zeker) een spijkerbroek hebben kunnen.
Uw vriendin heeft gewoon recht op herstel of, als dit niet mogelijk is, een nieuwe broek. Kan of wil de verkoper dit niet, dient uw vriendin het gehele aankoopbedrag (zonder aftrek van enige kosten) terug te krijgen.
Wat betreft de fabrikant, daar heeft uw vriendin niets mee te maken. Uw vriendin doet zaken met de verkoper. Hoe de verkoper dit verder oplost met de fabrikant is niet het probleem van uw vriendin en mag daar ook niet onder lijden.
Gr. Hutch
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!