Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sony slechte service

Geplaatst door: baswammes op: 29-07-2013 14:12
Ik heb een waterdichte camera van Sony gekocht (DSC TX 20) welke helaas niet waterdicht blijkt te zijn. Volgens Sony moet ik contact opnemen met Tech-Repair om de camera te laten repareren. Zij concluderen na 1,5 maand dat een camera met waterschade nooit gerepareerd wordt en kunnen hiervoor een credit aanvragen. Echter, omdat de camera niet via een niet Nederlandse handels organisatie ingekocht is kan Sony NL hier niks mee doen en moet ik terug naar de web-shop om de garantie te verhalen. Ik vindt het vreemd dat Sony een credit van een ander land niet intern af kan handelen. Nu moet een klant gekke sprongen gaan maken om een al geaccordeerde garantie vergoed te krijgen. Alsof de klant al niet genoeg benadeeld is met een defecte camera. Nu komt dit er nog bij; Tech-Repair heeft meerdere malen contact gezocht met de web-shop, maar krijgen geen reactie. Toch stelt Tech-Repair voor de camera direct op te sturen naar de web-shop zodat zij aanspraak kunnen maken op de garantie waarop ik (helaas) mijn akkoord heb gegeven. Ik ging er daarbij vanuit dat de web-shop hiervan op de hoogte zal zijn. Dit blijkt helaas niet het geval. Sterker nog, de web-shop (marktkraamkoopjes.nl) lijkt niet meer actief te zijn. Hierover heb ik weer contact opgenomen met Sony waarop zij aangeven dat het op mijn verzoek is opgestuurd en er voor ontvangst getekend is. Sony geeft aan hier verder niks op te ondernemen. Gelukkig vinden zij het wel erg vervelend voor mij…. Aangezien ik door de klantonvriendelijke procedure van Sony uiteindelijk zonder camera zit had ik gehoopt op een stukje coulance van Sony. Helaas zit dit er niet in.
Reactie door valerius-2 op 29-07-2013 14:46
Ja deze ellend is omdat u niet via de Ned. importeur het toestel gekocht heeft. Dit is niet alleen bij sony het geval maar practisch bij de meest import buiten de officele importeur om.
Reactie door baswammes op 29-07-2013 15:16
Quote: valerius-2 schreef op maandag 29 jul 2013, 14:46: Ja deze ellend is omdat u niet via de Ned. importeur het toestel gekocht heeft. Dit is niet alleen bij sony het geval maar practisch bij de meest import buiten de officele importeur om.einde Quote Bedankt voor je reactie. Helaas wordt je als koper niet op de hoogte gesteld waar zij hun goederen vandaan halen. Ik was niet op de hoogte dat het product via een 'niet Nederlandse' importeur ingekocht is. De webwinkel (marktkraamkoopjes.nl) is/was gewoon een Nederlandse webwinkel.
Reactie door joentje1978 op 29-07-2013 17:46
Het probleem is dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dus kopen ze het artikel bij een zo'n goedkope mogelijke webwinkel, is lekker goedkoop! Nu weet je waarom, artikel is buiten Nederland ingekocht, kan bij Sony Nederland niet 1-2-3 garantie geclaimd worden en de webwinkel geeft geen gehoord.
Reactie door valerius-2 op 29-07-2013 19:35
Quote: joentje1978 schreef op maandag 29 jul 2013, 17:46: Het probleem is dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dus kopen ze het artikel bij een zo'n goedkope mogelijke webwinkel, is lekker goedkoop! Nu weet je waarom, artikel is buiten Nederland ingekocht, kan bij Sony Nederland niet 1-2-3 garantie geclaimd worden en de webwinkel geeft geen gehoord. einde Quote Ja men moet in deze tijd wel alert zijn en eerst een proberen te weten te komen, uit welke land het komt.
Reactie door baswammes op 30-07-2013 09:50
Quote: joentje1978 schreef op maandag 29 jul 2013, 17:46: Het probleem is dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dus kopen ze het artikel bij een zo'n goedkope mogelijke webwinkel, is lekker goedkoop! Nu weet je waarom, artikel is buiten Nederland ingekocht, kan bij Sony Nederland niet 1-2-3 garantie geclaimd worden en de webwinkel geeft geen gehoord. einde Quote Ik denk dat iedereen zijn artikelen zo goedkoop als mogelijk wil hebben. Dat het ingekocht is via een ander handelskanaal zal de garantie procedure toch niet hoeven te belemmeren? Voor een klant is het toch gewoon 'Sony'? Dat zij intern claims e.d. doorzetten naar het land vanwaar de camera ingekocht is, dat kan ik mij voorstellen.. Maar de realiteit is helaas anders. Dus wat dat betreft heb je gewoon gelijk.... ik zal hier voortaan op moeten letten voor zover je het kan zien. De webshop was Nederlands, dus dan denk je hier niet direct aan.
Reactie door tijger1 op 30-07-2013 12:52
U had die garantie ook direct moeten claimen bij de webshop en niet bij Sony.
Reactie door baswammes op 30-07-2013 16:13
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 12:52: U had die garantie ook direct moeten claimen bij de webshop en niet bij Sony. einde Quote De webshop reageerde niet op hun mail, vandaar dat ik het direct via Sony geregeld heb. Als de webshop de camera gewoon via een Nederlands handelskanaal gekocht zal hebben, dan was het allemaal geen probleem geweest. Maar in mijn ogen zal het niet uit moeten maken waar vandaan de camera komt. Sony zal de garantie in mijn ogen gewoon moeten afhandelen. Als zij dit intern op de Sony van het betreffende land van afkomst willen verrekenen, dan moeten zij dit zelf doen en niet de klant ermee moeten belasten.
Reactie door tijger1 op 30-07-2013 16:42
U begrijpt het niet. U had direct de webshop moeten aanspreken en niet via Sony of Tech repair. Maar dat is nu eenmaal het nadeel om zulke spullen bij rare zaakjes te kopen. Welk bedrijf heet nu Marktkraamkoopjes?
Reactie door baswammes op 31-07-2013 10:39
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 16:42: U begrijpt het niet. U had direct de webshop moeten aanspreken en niet via Sony of Tech repair. Maar dat is nu eenmaal het nadeel om zulke spullen bij rare zaakjes te kopen. Welk bedrijf heet nu Marktkraamkoopjes? einde Quote De webshop reageerde niet op hun mail, vandaar dat ik contact met Sony opgezocht heb. Zij konden mij ook gewoon helpen. Als de camera gewoon gerepareerd kon worden was er niks aan de hand geweest. Ja, de naam is vreemd/ verdacht... ik heb destijds ook nagekeken of het een valide bedrijf is. Op dat moment was dat het wel het geval (gewoon een Nederlands bedrijf). Aangezien zij ook via Vergelijk.nl als goedkoopste weergegeven werden dacht is dat het wel goed zal zitten. Maar ja, schijn bedriegt... een lesje voor mij.. dan maar iets meer betalen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!