Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sony Ericsson Xperia is 1 groot drama

Geplaatst door: thedarkside op: 20-02-2009 16:41
Ik heb problemen met het oplossen van klachten over de zeer slechte kwaliteit van de behuizing van de Xperia van Sony Ericsson.
Fallback image for card
Ik heb mijn X1 vorige week opgestuurd voor de tweede keer. Omdat de eerste keer alleen de scheuren in de behuizing opgelost waren. Maar de verf aan de voorkant van het toestel laat op 1 plek ook los. Ben heel zuinig met het toestel.
Hierover mijn beklag gedaan bij dynafix. Alleen nu krijg ik een prijsopgaaf van hun van 97 euro

Hierover ook weer gebeld maar ze blijven bij hun standpunt dat het niet onder de garantie valt.

Meer mensen hier problemen mee?
ik heb mijn toestel nu 3 maanden in reparatie het is zo slecht gesteld met deze behuizing dat tijdens deze reparatie sessie de tweede vervangen cover alweer gescheurt is
kpn vervangt eindelijk mijn toestel nu met een nieuwe hopelijk gaat dit wel goed
Mijn Xperia van Week 44 (Zilver) heeft ook een aantal problemen. Ik heb mijn Xperia direct naar Dynafix opgestuurd voor reparatie. Hij kwam alleen "half" gerepareerd terug. Alleen de back cover was vervangen. Ik heb dus nog last van een aantal scheurtjes in de chrome omlijsting van het toestel waardoor er zelfs een stukje uit is. Deze willen ze bij Dynafix niet onder garantie repareren, het is namelijk "gebruiksschade". Heb mijn toestel nooit laten vallen of ergens tegenaan gestoten en toch is het gebruiksschade. Dynafix zegt: "Uw woord tegen het onze". Zijn er mensen die het wel onder de garantie gerepareerd hebben gekregen? Ik heb SE gebeld en ze adviseerden mij naar een service point te gaan om het toestel te laten beoordelen. Ben nog in afwachting van een afspraak hiervoor.

http://img183.imageshack.us/img183/8356/74511233ch5.jpg
Vandaag viel het mij ook ineens op dat ik een scheur heb bij het batterij gedeelte (links bovenaan), precies zoals op de andere foto's. Ik heb de telefoon niet laten vallen of wat dan ook... ineens zat ie er...
Blijkbaar ben ik niet de enige, als ik zie hoeveel mensen op internet hetzelfde probleem heb. Echt schandalig van SE om zo'n fragiel product op te leveren!
ook hier een scheur aan de zijkant, toestel 3 maanden in bezit.
scheur zat er ineens, telefoon is nooit gevallen.
het is een tmobile versie, bij moet ik nou zijn voor garanantie? a zegt b en b zegt weer a
Wederom een reden na al deze reacties om deze niet aan te schaffen!
Helaas bereiken deze berichten niet alle potentiële kopers.
Eind januari gekocht, na 1 week werkte allerlei dingen niet meer zoals de camera, panelen en internet. Via de Vodafone winkel in Den Bosch de tip om via de site een reset te doen.
Dit lukte niet. Vodafone in Oss; deze jongen kon een harde reset uitvoeren en ja hoor; hij werkte weer... en hij werd ook wel erg warm.
Helaas in de afgelopen 3 weken 3x zelf zo'n harde reset moeten doen waardoor ik foto's, agenda en smsjes kwijt ben.
Vandaag ontdekte ik een scheurtje bij dat pennetje. En de kaart waarop die film staat bleef niet zitten (klikte niet vast) Dus weer bij Vodafone Den Bosch en ook aangegeven van de harde resets en warm worden. Krijg je zo'n "grappige"opmerking; dat is toch lekker in de winter? Dat van dat kaartje loste ze ter plekke op door met een pen iets te verbuigen. Dat had ik zelf ook kunnen doen zeiden ze; JA DAAAAAG ik ga niet frotten aan een duur toestel. De garantietijd is 2 weken!!! terwijl dat filmkaartje van Hancock pas na 3 weken binnenkomt. En ik betaal internetkosten gewoon door als die tijd dat die het niet deed en de komende reparatietijd. Vantevoren geven ze niets aan over evt kosten die je zelf moet betalen; dat gebeurd pas als je het reparatieformulier moet ondertekenen en het eerst even door leest.
De arrogantie in die winkel; alsof ik dat ding kapot maak! En ze hadden nog nooooooooit gehoord van klachten bij de xperia dus heb ik ze de tip gegeven op google 2 woordjes in te typen; klacht xperia
En een vervangend toestel? WELNEEEE!!! ja als je 35 euro betaald krijg je een vervangend toestel. Ik gebruik het toestel zakelijk. En toen ik dit aangaf kwamen ze ineens op de proppen met een zakelijk abonnement; terwijl dat bij aanschaf 4 weken geleden niet eens geopperd werd, terwijl ik wel aangaf dat het voor mijn zaak was.
Of ik dan mijn abonnement mocht oversluiten naar zakelijk (duurder) abonnement? NEE
Service? wat is dat? Ze zeggen over een week het toestel terug te hebben maar ik heb er  een hard hoofd in.
Stelletje nerds in die winkel in Den Bosch
Ik heb hetzelfde probleem na 4 weken. De kast scheurt precies op de plek onder de volume knop. Ik ben heel zuinig op het apparaat geweest. Het zit altijd in een originele Sony case. Ik heb zo mijn bedenkingen of dit toestel het 2 jaar volhoudt.
Daar waar je de mobiel hebt gekocht moet je heen voor de garantie.
Althans ik werk zelf bij een telecom bedrijf en zo werkt het wel.
Helaas... 27/2 weggebracht; vandaag nog niets!!!
Vodafone en SE zijn ERRUG BEDANKT!!!
Ook hier de Xperia na 3maanden gescheurd op de bekende plek.
Terug gestuurd en gerepareerd doch na 4weken begint er links en rechts ongeveer 1cm naast het groene embleem op de achterzijde ook scheuren te ontstaan.
Ook de bekende plek gaat weer opwerken zo te zien.
Ik ga morgen weer terug naar kpn ter reparatie aanbieden. 
Hallo,
Ook ik heb een gebarsten behuizing. Ondertussen bijna 3 weken verder en nog niets teruggehoord. Ook wil ik nog even verwijzen naar het forum op www.tweakers.net. zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1326523
Mijn broertje heeft hetzelfde probleem gehad. Het lijkt er dus op dat elke X1 er vroeg of laat aan moet geloven...
ik heb mijn SE X1 toestel(black) bijna 1 maand, in de 3e week
ontstond er een scheurtje in de rechterzeikant van het toestel(chrome lijst)
het toestel zelf is in volledige nieuw staat.

telefoon is gisteren opgestuurd, nou maar hopen dat het niks kost :-S
Ik heb mn telefoon nu sinds februari. Geen scheuren te vinden waarover ik jullie allemaal hoor. Ik heb geen beschermhoes, wel zo'n plakkertje over mn touch screen. Maar k ben dr wel zuinig op. Kan alleen nog steeds niet aan dat ding wennen. Vind t eigenlijk een heel onhandig groot ding. Maar goed. Heb hem vandaag voor reparatie moeten brengen omdat ik nix meer hoor. Als ik iemand bel (wat best handig is met een telefoon...) hoor ik nix. Ik hoor de andere telefoon niet overgaan, en hoor dus ook niemand opnemen of terugpraten. Heel irritant! Nu beweren ze dus bij Vodafone dat het aan mn speaker ligt (er schijnen er 2 op te zitten). Als ik mn headset gebruik, hoor ik wel alles en als je m gewoon op de speaker zet, doet t geluid t ook gewoon...
Over 2 weken zou de reparatie klaar moeten zijn. En hopelijk valt t binnen de garantie, Want Vodafone is niet van plan mij een nieuwe telefoon te geven. Oftewel: Zoek het zelf maar uit, je krijgt geen leen telefoon (die hebben we niet!) en anders koop je maar een nieuwe...
Ben ik mooi klaar mee! Natuurlijk heb ik wel een oud toestel, maar een beetje service kan geen kwaad toch???
Zit er ernstig over te denken om t ding maar te verkopen aan iemand die er wel blij mee is...
Nu maar hopen dat het goed komt!
Na het lezen van deze forum dacht ik, ik zal ook eens kijken onder het volume knopje....en wat denk je, jawel bij mij X1 zit er dus ook een scheur in. Gelijk even mijn hele X1 nagekeken maar voor alsng is dit de enigste scheur, ik heb hem sinds Februari dit jaar.
Morgen maar even terug naar de KPN zaak waar ik hem gekocht heb en hopen dat die onder garantie gemaakt wordt want dat is ook nogal een probleem als ik het zo lees hier. Voor een toestel van ruim 700 Euro mag je toch wel degelijkheid verwachten.
Inderdaad kan Kassa hier wel aandacht aan gaan besteden als het bij zoveel mensen voorkomt en waarbij het precies dezelfde problemen zijn.
Een maand geleden gaf mijn 3 maanden oude X1 de kleuren niet meer correct weer. Via een Vodafone winkel het toestel laten opsturen ter reparatie. Aangezien ik op de hoogte was van de scheurproblemen hield ik tot dan toe mijn toestel goed in de gaten en had nog geen problemen. Totdat ik na 3 weken (!) mijn toestel 'gerepareerd' terug kreeg. De kleuren kloppen weer, alleen zit er een gapende kier aan één kant van het toestel. De behuizing klikt niet meer goed in elkaar en er zitten twee scheuren op de bekende plekken! Weer terug naar de Vodafone winkel, waar het enige overredingskracht kostte om het toestel nogmaals op te laten sturen ('Weet us zeker dat dit niet het geval was toen u het toestel opstuurde?'). Dit is alleen weer een nieuwe reparatieopdracht via het standaard traject. 'Hierop heeft Vodafone geen invloed meneer'. Hier komt nog bij dat je moet tekenen dat het toestel zonder prijsopgaaf gerepareerd kan worden tot een prijs van Euro 95,20 wanneer Dynafix beslist dat het geen garantie is.
Begin mijn vertrouwen in zowel Vodafone als Sony Ericsson te verliezen...
ik heb een experia al een tijdje ,,
deed hem vanacht opladen tot mijn verbazing ging die niet meer aan maar er gaat wel een rood lampje branden bij het uitknop van de mobiel iemand? tip of suggesties?
groetjes

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor