Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sony E-reader PRS-T2

Geplaatst door: geiten7land op: 21-04-2013 13:23
5 Januari een Sony PRS-T2 E-reader gekocht. Ik zit alleen maar boeken met fouten, rare tekens en zinnen die niet correct worden afgebroken te lezen. Ik ben door de Consumentenbond op een verkeerd spoor gezet, want het zou de beste zijn, 4 van mijn kennissen hebben de E-reader ook gekocht, hetzelfde probleem, op internet regent het van de klachten, zou aan de Software liggen lees ik maar Sony doet niets, ondertussen zijn wij flut boeken aan het lezen met fouten. Kassa doe hier wat aan, ik dacht dat de Consumentenbond een betrouwbare instantie zou zijn. Ineke Hendriks
Reactie door diumenge op 21-04-2013 20:39
Waar heb je die boeken dan gekocht en weet je zeker dat het niet daar aan ligt?
Reactie door zoekster op 21-04-2013 22:11
En ben je met je klacht naar de verkoper van de e-reader gegaan, wat heeft die ervan gezegd?
Reactie door valerius-2 op 21-04-2013 23:32
Er kunnen altijd slechte tussen zitten die bij de test net niet daar bij behoort. Het is en blijft altijd een apparaat waar een technisch probleem kan voor komen. Heeft u zich al in verbinding gestelt met de leverancier,
Reactie door freya op 22-04-2013 10:19
@^^: Als je 'rare tekens' tegenkomt ligt dat óf aan een verkeerde taalinstelling van de tablet, óf (en dat is de meest waarschijnlijke oorzaak) het ligt aan de boeken. Een 'defect' van het apparaat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Overigens, ik ken gebruikers van die Sony e-readers en die zijn uiterst tevreden..... Freya
Reactie door geiten7land op 22-04-2013 19:25
Ik ben naar de leverancier geweest en die was meteen bereid om hem om te ruilen voor een ander merk, omdat dit al de zoveelste klacht was. Ik ben alleen teleurgesteld dat in elke folder staat "De beste koop" van de Consumentenbond en dan hoor je dat zoveel mensen klachten hebben waaronder ikzelf. I.Hendriks
Reactie door zoekster op 22-04-2013 19:59
De klacht heeft inmiddels de consumentenbond ook bereikt zie hun commentaar Problemen met Sony PRS-T2 e-reader27 november 2012We hebben bij de Consumentenbond in de afgelopen weken veel klachten binnen gekregen over het verkeerd tonen van e-books op de PRS-T2 e-reader van Sony. Bij sommige e-books loopt de tekst het beeld uit, waardoor de boeken onleesbaar worden. Het blijkt dat deze problemen veroorzaakt worden door fouten in de e-books zelf. In de e-books staan foute instructies, die door de PRS-T2 eigenlijk genegeerd zouden moeten worden. Maar dat gebeurt dus niet. Dat is niet zoals het hoort, maar de PRS-T2 is zeker niet de enige e-reader die problemen heeft met deze boeken. Uit een korte steekproef bleek dat ook de Kobo Glo en de Nook Simple Touch with GlowLight de boeken verkeerd tonen. De BeBook Pure en de oude PRS-T1 van Sony toonden de boeken zonder problemen. De gewraakte boeken zijn afkomstig van meerdere boekhandels en meerdere uitgevers. De oorzaak van de problemen is op dit moment nog niet duidelijk, en het is voor de aankoop niet mogelijk om te achterhalen of een e-book er last van heeft. Jammer genoeg is het na de aankoop ook niet heel makkelijk om een fout e-book te repareren, omdat gekochte boeken altijd beveiligd zijn. Als je e-books hebt gekocht die niet goed tonen, kun je het best contact opnemen met de boekwinkel. De Consumentenbond heeft zowel bol.com als Sony aangesproken over dit probleem. We zullen het blijven volgen totdat er een bevredigende oplossing is gevonden. bron (27-11-2-13)bron
Reactie door zoekster op 22-04-2013 20:15
(27-11-2012) moet het zijn, zoals ook al in de tekst stond.
Reactie door zoekster op 21-05-2013 09:05
AH en Bol.com bieden de e-reader gezamelijk aan. klilk HIER Weet niet of dit probleem nog steeds aanwezig is.HIER

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!