Sola Fabriekswinkel riekt naar oplichting
Geplaatst door: c.e.j. op: 19-08-2014 13:15
Onlangs pannen gekocht in de Sola fabriekswinkel. Volgens de verkoopster met levenslange garantie. Na twee keer normaal gebruik liet de laag aan de buitenkant en bovenrand los. In de winkel vertelde de verkoopster dat de binnenlaag slijtvast is maar de buiten- en bovenkant niet. Dat had de verkoopster moeten melden, aldus haar collega. Omdat het een bekende producteigenschap zou zijn werd de klacht ongegrond verklaart. Ik heb daarop naar het hoofdkantoor gebeld. Dhr. [edit - redactie: , naar eigen zeggen manager customer service, wijst categorisch elke klacht af. De klant mag de pannen ter beoordeling opsturen naar het hoofdkantoor van Sola, maar moet de vrachtkosten zelf dragen. Alleen als dhr [edit - redactie: de klacht gegrond verklaart worden de vrachtkosten terug gestort. Dit is in strijd met een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Kosten voor onderzoek of retour zending tijdens de garantie mogen niet te lasten van de koper komen. Ook mijn recht op ontbinding van de koopovereenkomst (Product heeft niet de eigenschappen die ik had mogen verwachten en verkoper weigert het product te repareren/vervangen) wordt niet erkent. De sola winkels worden als servicepunt gedefinieerd en zijn volgens Sola niet gerechtigd geld terug te geven. Vreemd, want ze zijn wel gerechtigd een koopovereenkomst te sluiten. Slechte consument beoordelingen van producten in de webshop van Sola worden niet geplaatst cq. verwijderd. Op klachten via Twitter of Faceboek wordt per definitie niet gereageerd (kijk maar eens op klacht.nl of google "Sola + twitter"). De praktijken van Sola Fabriekswinkel lijken erg op de bekende voorbeelden van Marktplaatsoplichting. Je hebt als consument welliswaar rechten zoals garantie , omruilen of zelfs ontbinding van de koop maar Sola weet zich door schimmige constructies en explicite weigering te onttrekken aan haar plichten.
Reactie door tijger1 op 19-08-2014 14:38
Een producteigenschap dat de buitenkant en bovenlaag loslaat van een pan na twee keer gebruik? Die zijn gek geworden.
Niet bellen, dien een schriftelijke klacht in , hiervan is niets te herstellen.
Zet uw klacht overal neer op internet, Radar, klachtkompas, en ga maar door. Flink rammelen.
Reactie door carola.83 op 19-08-2014 17:05
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 14:38: Een producteigenschap dat de buitenkant en bovenlaag loslaat van een pan na twee keer gebruik? Die zijn gek geworden.
einde Quote
Misschien is het een eigenschap van een SOLA pan? In dat geval zou je die pannen gratis moeten krijgen. Een winkel kan er tenslotte maar van verlost zijn.
Reactie door tijger1 op 19-08-2014 17:13
Ik zou ze dan niet eens gratis willen hebben. Ze gaan dan meteen naar de oud-ijzer boer.
Sola gooit zijn naam wel te grabbel met die rotzooi.
Reactie door 1953 op 19-08-2014 19:43
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 19 aug 2014, 17:13: Ik zou ze dan niet eens gratis willen hebben. Ze gaan dan meteen naar de oud-ijzer boer.
Sola gooit zijn naam wel te grabbel met die rotzooi.einde Quote
Made and quality in a low-loancountry!
Reactie door costnix op 23-08-2014 10:35
@1953
U bedoelt "low-wage contries".
Reactie door 1953 op 26-02-2015 00:22
Vroeger adverteerde SOLA fabriekswinkel wekelijks in de streekkrant, al bij een jaar niet meer. Kocht daar sowieso niet.
Reactie door rots92 op 26-02-2015 10:39
Waar is SOLA mee bezig, het is niet te geloven.
Reactie door curly op 26-02-2015 10:40
Zeker weten. In dat geval zou je die pannen gratis moeten krijgen. Een winkel kan er tenslotte maar van verlost zijn.
Reactie door jadetje op 25-02-2015 19:32
Nu, precies het zelfde mee gemaakt bij de sola winkel in Groningen, met 3 koekenpannen, waar de bodem bol van gaat staan.
Dat is geen klacht,[de heer [edit - naam: zei: dit is geen fabrieksfout!: dit mag bij deze soort pan, [de ene 3x gebruikt, de andere zelfs 1 x op vlam spreider, omdat ik dacht: de pit zal ik wel te hoog hebben gedaan, maar bij verhitting gaat de pan gelijk bol staan, en je kan er geen olie in houden, alles gelijk naar de zijkant, dus het brand aan in de pan. Ik kocht 40 jaar geleden al bij Gerritsen in Zeist, notabene, deze Sola is mijn hele familie kwijt als klant, dit begrijpt U.
Reactie door hänschen klein op 26-02-2015 16:03
Levenslange garantie wanneer er een sola-logo op de bodem staat....is dat zo?
http://www.sola-fabriekswinkel.nl/sola-productinformatie/levenslange-garantie/
Reactie door hänschen klein op 26-02-2015 16:50
Volgende stap voorbereiden wanneer de sola-klacht wordt afgewezen......
https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in?gclid=CNGK3tD6_8MCFYvpwgod2AwAWg
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!