Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

SNSbank internetbankieren: op papier

Geplaatst door: johnvb op: 09-07-2011 08:51
Ik heb een SNS maxisparen rekening waarbij SNSbank maandelijks een spaarbedrag incasseert van mijn betaalrekening (bij andere bank). Afschriften krijg ik niet, het is immers een internetspaarrekening: na inloggen kan ik de rekening inzien op het internet en geld overmaken naar mijn vooraf opgegeven betaalrekening. Nu wil ik het maandelijkse spaarbedrag veranderen. Groot was mijn verbazing: bij het internetbankieren van SNSbank kan dat niet! Nee, je moet op de website een formulier uitprinten en invullen. [Een papieren formulier acht ik alleen nodig voor ingrijpende wijzigingen, zoals die van de tegenrekening of het adres.: Dit formulier mag je dan niet afgeven op een lokaal SNSbankfiliaal (wat doen die eigenlijk nog?), maar moet worden opgestuurd in een envelop. En dan moet je ook nog een postzegel plakken, want deze welbewust onbereikbare SNSbank heeft daarvoor geen antwoordnummer. Eerder enquetes toonden het al aan: de SNSbank is slecht bereikbaar voor zijn klanten.
Reactie door tdehond op 09-07-2011 09:27
Heeft u daar al een klacht/opmerking over ingediend? klik hier klik hier
Reactie door zwaardvis op 09-07-2011 09:36
SNS is qua internet(bankieren) blijven steken in de Napoleontische tijd.
Reactie door johnvb op 09-07-2011 09:57
Quote: tdehond schreef op zaterdag 9 jul 2011, 09:27: Heeft u daar al een klacht/opmerking over ingediend? einde Quote Ja zeker. Men antwoordde dat de software van Mijn SNS nog niet geschikt is om wijzigingen via internet te kunnen verwerken. Mijn klacht is wel doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Reactie door tdehond op 09-07-2011 10:44
Quote: johnvb schreef op zaterdag 9 jul 2011, 09:57: Quote: tdehond schreef op zaterdag 9 jul 2011, 09:27: Heeft u daar al een klacht/opmerking over ingediend? einde Quote Ja zeker. Men antwoordde dat de software van Mijn SNS nog niet geschikt is om wijzigingen via internet te kunnen verwerken. Mijn klacht is wel doorgegeven aan de betreffende afdeling.einde Quote Ik zou een vinger aan de pols houden of dit in de toekomst verandert, want het moeten versturen van een formulier via snail mail is eigenlijk een lachertje bij internet bankieren.
Reactie door snsbank webcare op 11-07-2011 14:51
Beste Johnvb, Het bedrag wat je maandelijks spaart op je Maxi Sparen, wordt geïncasseerd van je betaalrekening. Aangezien we een akkoord nodig hebben om dit bedrag te incasseren, hebben we toestemming van de rekeninghouder nodig. Deze toestemming verkrijgen we door je handtekening voor de machtiging. SNS Bank is volop bezig met voorbereidingen om de documentverwerkingsprocessen te digitaliseren. Daarom stellen we het op prijs dat je aangeeft waar je tegenaan loopt. Helaas neemt het inregelen van deze veranderingen veel tijd in beslag. Naast de systemen die hierop aangepast moeten worden, dient de identificatie van de klant te blijven voldoen aan de wettelijke regelgeving. Met vriendelijke groet, Mariella SNS Bank Webcare
Reactie door johnvb op 11-07-2011 18:55
Quote: snsbank webcare schreef op maandag 11 jul 2011, 14:51: Deze toestemming verkrijgen we door je handtekening voor de machtiging. einde Quote Een andere bank (OHRA) gebruikt ook een incasso op een (niet-OHRA) betaalrekening om maandelijks te sparen op hun spaarrekening. Bij OHRA gaat het maandelijkse bedrag wijzigen eenvoudig via hun internetbankieren, dus zonder papieren rompslomp. (De incassomachtiging bij het openen van de spaarrekening was wel op papier.) Een bedrag van de spaarrekening overmaken naar de betaalrekening gaat toch immers ook volledig elektronisch via internetbankieren. Het spaarbedrag wijzigen is wat mij betreft maar een simpele wijziging. Nadere (papieren) documentatie lijkt mij wel nodig voor bijvoorbeeld het wijzigen van het tegenrekeningnummer of het adres.
Reactie door jolanda64 op 19-09-2013 11:31
SNS bank procedure Dat een bank zijn beveiliging goed bewaakt is een goede zaak, maar de SNS-bank slaat hierin wel erg door. Sinds enige tijd hebben mijn ouders mijn gemachtigd, bij de machtiging ook direct internet aangevraagd op locatie, alle papieren ingevuld, legitimatie enz. Maar naar een tijdje dacht ik, waar blijven de gegevens. Die kwamen maar niet. Gebeld wat bleek, men moest het opnieuw aanvragen via internet en ging de hele procedure weer opnieuw. Wat heeft het dan voor zin om het lokaal bij een service post aan te vragen? Wat nog opmerkelijke was dat de SNS BANK AMP Logistics in huurt om je digipas af te leveren. De procedure gaat als volgt, je vraagt aan, krijg een overeenkomst thuis gestuurd, ondertekend dat, stuur kopie mee van je legitimatie. Dan krijg je keurig bericht dat je digipas klaar ligt en dat je kan aangeven wanneer AMP logistics bij je langs kan komen. Wanneer je dat hebt aangegeven, komen vervolgens mails/brief met code om je digipas te activeren, wanneer je je digipas hebt en een bericht dat jij alleen de digipas in ontvangst kan nemen, met de legitimatie bij de hand waarvan het kopie is meegezonden. Dan wordt je digipas geleverd, vervolgens loopt AMP logistics alles na en scannen zij je legitimatie in. Zij overhandigen je dan een envelop. In die envelop zit wederom weer een overeenkomst, omdat ze er zeker van willen zijn dan jij de digipas in ontvangst hebben genomen en kan je alles nogmaals ondertekenen en weer kopie legitimatie meesturen. Hoe dubbel is dit? Lijkt mij als AMP aan de hand van de gegevens die zij hebben ontvangen van SNS, zien dat ze alles aan de juiste persoon hebben afgegeven, je hiervoor ook moet tekenen en je legitimatie wordt ingescand, het dan duidelijk genoeg mag zijn. En o wee als ze menen dat de kopie van de legitimatie niet leesbaar is, krijg je het hele handeltje weer terug en kan je vervolgens nog steeds niet internet bankieren. Wat kost dit wel niet en zeker voor een bank die onder toezicht van Staat staan om zo’n drievoudige procedure te hanteren en om AMP Logistics in te huren om een digipas af te leveren, die pas geactiveerd wordt, nadat jij wederom die verklaring hebt ondertekend en hebt opgestuurd. Anders kan je er niets mee! Kan toch goedkoper en ook veilig lijkt mij, per post bv aangetekend versturen, met de verklaring overeenkomst erbij bv. De persoon vooraf mailen of berichten dat de digipas naar de persoon is verzonden. Aan de hand van de weer toegezonden overeenkomst kan men zien dat de digipas binnen is. Duurt het te lang voor ze die overeenkomst binnen hebben, dan even bellen of mailen naar de persoon. Op deze wijze heb ik het nog niet eerder meegemaakt bij een bank zoals ING en of ABN AMRO. Daar gaat het ook veilig, maar minder kostbaar en zeker niet in drievoud! Mijn ouders zijn bij deze bank, ik zou nimmer voor deze bank kiezen! Want er zijn meer zaken die waar ik bij had, tjonge zeg, geen wonder dat jullie nu onder toezicht van de Staat staan, met ons belasting geld overeind gehouden!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor