Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

sns heft zonder bericht of reden limiet op

Geplaatst door: i1972 op: 11-01-2010 18:50
Ik had een rood-staan-limiet bij de SNS (ook ongevraagd gekregen, zie ander topic) maar ik leef daar al jaren naar. Enfin, dat kost me rente, nou ja. Op 24-12-09 bleek ineens mijn limiet teruggedraaid. Reden: mijn werkgever maakt mijn salaris over via een automatische overschrijving, en de computer van SNS herkent dat niet als zodanig. Let wel, ik werk niet voor een schimmig uitzendbureau maar voor een andere, veel grotere bank! Ik heb eindeloos aan de telefoon gezeten, maar er is niemand die de computer kan overrulen, hoe zeer iedereen ook begrip heeft voor mijn situatie. Ik kreeg het advies een nieuwe aanvraag in te dienen, dat deed ik, maar die werd door dezelfde computer beoordeeld. Tevens diende ik een klacht in, maar de SNS geeft zichzelf z-e-s weken voor afhandeling. En zo was ik in één klap een maandsalaris en een stuk 13de maand kwijt. Groot probleem met vaste lasten e.d. Vandaag sprak ik weer iemand, die beloofde me de boel te regelen want vond het ook idioot. En hij belde vervolgens 10 minuten later: helaas, weg belofte, hij werd overruled door de manager. Reden: de SNS heeft gekozen voor een geheel geautomatiseerd proces, en daar worden geen uitzonderingen in gemaakt. Voor een bank die zich als persoonlijk / sociaal op de markt plaatst, bijzonder opmerkelijk. Als ik nu een waarschuwing had gekregen, dan had ik natuurlijk in een paar maanden tijd de boel glad kunnen strijken. Maar zonder bericht, zonder dat er ook maar één mens is die het kan veranderen, met louter loze woorden vol begrip. Zelfs de SNS raadt me aan om een andere bank te nemen. Nu zit ik acuut in diepe problemen. Ik kan het alleen omschrijven als idioterie.
Reactie door read op 11-01-2010 21:15
Dag i1972, Je kunt over deze idioterie een klacht indienen bij de KIFID in Den Haag en een schadevergoeding eisen als je aantoonbare schade hebt geleden. Pedro.
Reactie door read op 11-01-2010 21:17
@aanvulling: Geschillencommissie KIFID [url: http://www.kifid.nl/consumenten/[/url: [url: http://www.kifid.nl/consumenten/de+procedure[/url: Kifid Postbus 93257 2509 AG DEN HAAG Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248 ( € 0,10 per minuut ) Pedro.
Reactie door stacey op 11-01-2010 21:39
Hoi, Ze kunnen sowieso ten alle tijde je (roodstand) krediet intrekken, computer verhaal lijkt me kul, vaak is eis/voorwaarde dat je wel een bepaalde periode positief saldo hebt, ga je steeds van rood naar 0 met salaris en vervolgens gelijk weer in rood voor langere tijd bestaat de kans dat ze het stoppen. Maar veelal krijg je dan wel eerst bericht dat saldo aangevuld moet worden en krediet opgeheven wordt. Helaas weinig wat je kunt doen als ze weigeren (kredietverstrekking is geen plicht) behalve andere bank proberen
Reactie door stacey op 11-01-2010 22:10
Wellicht kun je het beter anders oplossen nu je er zo voor staat, als dat mogelijk is. Ik heb ook ooit zo van rood naar o en naar rood gezeten, en ook steeds probleem dat bank kwam met eis dat saldo aangevuld moest (voor x-aantal dagen), ff lenen van ma en na week weer terugstorten, waren ze weer ff stil ............stress. Dat was ik na paar keer wel zat. Ik heb toen PL genomen voor het exacte bedrag met kortste looptijd/maandbedrag die ik kon financieren, alles aangevuld en roodstand gelijk laten opheffen/blokkeren. Kost je minder rente dan ook. Volgens mij enige manier om eruit te komen, want roodstand inlopen (b)lijkt vaak niet echt te lukken. Misschien tijd om ook `schoon schip` te maken dan nu ;-) Succes,
Reactie door testcase op 14-01-2010 02:18
Helder gevalltetje kifid. Daar komen ze echt niet weg met hun verklaring van de computer

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor