SNS BANK PROCEDURE
Geplaatst door: jolanda64 op: 19-09-2013 11:15
Dat een bank zijn beveiliging goed bewaakt is een goede zaak, maar de SNS-bank slaat hierin wel erg door. Sinds enige tijd hebben mijn ouders mijn gemachtigd, bij de machtiging ook direct internet aangevraagd op locatie, alle papieren ingevuld, legitimatie enz. Maar naar een tijdje dacht ik, waar blijven de gegevens. Die kwamen maar niet. Gebeld wat bleek, men moest het opnieuw aanvragen via internet en ging de hele procedure weer opnieuw. Wat heeft het dan voor zin om het lokaal bij een service post aan te vragen? Wat nog opmerkelijke was dat de SNS BANK AMP Logistics in huurt om je digipas af te leveren.
Meer leest verder bij reactie, helaas te weinig tekens om het hele verhaal te melden.
Reactie door jolanda64 op 19-09-2013 11:16
De procedure gaat als volgt, je vraagt aan, krijg een overeenkomst thuis gestuurd, ondertekend dat, stuur kopie mee van je legitimatie. Dan krijg je keurig bericht dat je digipas klaar ligt en dat je kan aangeven wanneer AMP logistics bij je langs kan komen. Wanneer je dat hebt aangegeven, komen vervolgens mails/brief met code om je digipas te activeren, wanneer je je digipas hebt en een bericht dat jij alleen de digipas in ontvangst kan nemen, met de legitimatie bij de hand waarvan het kopie is meegezonden.
Dan wordt je digipas geleverd, vervolgens loopt AMP logistics alles na en scannen zij je legitimatie in. Zij overhandigen je dan een envelop. In die envelop zit wederom weer een overeenkomst, omdat ze er zeker van willen zijn dan jij de digipas in ontvangst hebben genomen en kan je alles nogmaals ondertekenen en weer kopie legitimatie meesturen. Hoe dubbel is dit? Lijkt mij als AMP aan de hand van de gegevens die zij hebben ontvangen van SNS, zien dat ze alles aan de juiste persoon hebben afgegeven, je hiervoor ook moet tekenen en je legitimatie wordt ingescand, het dan duidelijk genoeg mag zijn. En o wee als ze menen dat de kopie van de legitimatie niet leesbaar is, krijg je het hele handeltje weer terug en kan je vervolgens nog steeds niet internet bankieren.
Wat kost dit wel niet en zeker voor een bank die onder toezicht van Staat staan om zo’n drievoudige procedure te hanteren en om AMP Logistics in te huren om een digipas af te leveren, die pas geactiveerd wordt, nadat jij wederom die verklaring hebt ondertekend en hebt opgestuurd. Anders kan je er niets mee!
Kan toch goedkoper en ook veilig lijkt mij, per post bv aangetekend versturen, met de verklaring overeenkomst erbij bv. De persoon vooraf mailen of berichten dat de digipas naar de persoon is verzonden. Aan de hand van de weer toegezonden overeenkomst kan men zien dat de digipas binnen is. Duurt het te lang voor ze die overeenkomst binnen hebben, dan even bellen of mailen naar de persoon.
Op deze wijze heb ik het nog niet eerder meegemaakt bij een bank zoals ING en of ABN AMRO. Daar gaat het ook veilig, maar minder kostbaar en zeker niet in drievoud!
Mijn ouders zijn bij deze bank, ik zou nimmer voor deze bank kiezen! Want er zijn meer zaken die waar ik bij had, tjonge zeg, geen wonder dat jullie nu onder toezicht van de Staat staan, met ons belasting geld overeind gehouden!
Reactie door snsbank webcare op 20-09-2013 12:52
Beste Jolanda64,
We lezen dat je ontevreden bent over de procedure die SNS Bank heeft ingericht met het verzenden van de digipas. SNS Bank heeft dit uit veiligheidsoverwegingen zo ingericht. We geven je feedback door aan de betreffende afdeling.
We begrijpen dat de aanvraag niet op een prettige manier is verlopen, excuses daarvoor. Zijn je ouders inmiddels in het bezit van hun digipas?
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Reactie door dokun op 20-09-2013 20:32
@Jolanda64,
Ik ben als klant van de SNS Bank juist erg blij met deze procedure. Mijn partner heeft o.a. een ING rekening en daar kreeg hij de gegevens voor internetbankieren per gewone post toegestuurd. Die werd op een oud adres afgeleverd en door oude buren op straat gevonden. Na klagen bij de ING gaven ze post.nl de schuld ondanks dat hun het op het oude adres (van meer dan 9 jaar geleden) hadden laten bezorgen.
Het internetbankieren is bij de SNS Bank zeer veilig. Ik doe dat al vanaf het begin van internetbankieren en heb nog nooit een of ander veiligheids- e/o fraude probleem gehad. Dit in tegenstelling tot enkele andere banken die daar geregeld mee in het nieuws komen.
De SNS Bank community (soort klanten forum) is zeer klantvriendelijk en behulpzaam. Daar zouden (alweer) de andere banken een voorbeeld aan kunnen nemen. En ja, ook ik heb wel eens een "probleempje" met de SNS Bank gehad dat is na volle tevredenheid opgelost.
Dat de SNS Bank onder curatele staat heeft er helemaal niets mee te maken en is een gefrustreerde uitlating van u!
De ING & AMRO bank staan ook onder curatele, of was u dat even vergeten? En deze beidde banken behoren tot de banken die zeer geregeld negatief in het nieuws komen i.v.m. veiligheidsproblemen & fraude met het internet bankieren. En deze beidde banken proberen de schuld daarvan vaak aan hun klanten te geven en stellen hun klanten vaak pas schadeloos na tussenkomst van programma's zoals Tros-Radar & Vara's Kassa.
Dat er bij u iets is misgegaan is vervelend maar kan altijd gebeuren...
Reactie door jolanda64 op 23-09-2013 16:44
De Digipas behoort in mijn bezit te komen en dat is het ook!
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de procudure die men bij de SNS bank uitvoert, dat ondanks het bij de juiste persoon terecht is gekomen, ik nog steeds niet kan internet bankieren. Dus als zo'n digipas op straat komt te liggen, door post.nl, kan niemand er noch wat mee, maar aangetekend versturen, kan het niet op staart komen. Maar daar gaat het dus niet om.
Ik moest ondanks dat de SNS BANK weet dat het bij de juiste persoon is afgegeven, dat bewijs is dus AMP LOGISTICS, wederom weer een verklaring ondertekenen, kopie paspoort etc dat was dus dan de 3de keer, dan pas wordt het geactiveerd. Omdat op mijn paspoort mijn BSN is afgeschermd, wordt de digipas niet geactiveerd en dat terwijl de bank weet dat het bij de juiste persoon is afgegeven. Waarom anders zo'n duur bedrijf inschakelen, kom op zeg, je kan er tevrede en blij mee zijn, maar als je goed nadenkt is dit doorslaan!
Mensen mag ik jullie op het volgende wijzen.
Kopie identiteitsbewijs zonder wettelijke verplichting!
Als u er toch voor kiest om uw identiteitsbewijs te laten kopiëren, kunt u een aantal maatregelen nemen om het risico op identiteitsfraude te voorkomen:
Schrijf op de kopie dat het een kopie is, voor wie het bedoeld is en de datum waarop u de kopie afgeeft.
U kunt bij het kopiëren uw burgerservicenummer (BSN) laten afschermen of op de kopie onleesbaar maken. Zo komt uw BSN niet terecht bij bedrijven of organisaties die uw BSN niet mogen verwerken. Let op: uw BSN staat op 2 plaatsen op uw identiteitsdocument: onder ‘persoonsnummer’ en in de regels met letters en cijfers onder aan het document.
Meer zie rijksoverheid. en klik ook even op college bescherming persoons gegevens!
[url: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/01/10/laat-u-niet-zomaar-kopieren-voorkom-fraude-met-een-kopie-van-uw-identiteitsbewijs.html[/url:
en
[url: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf.html[/url:
Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Dus ook de SNS bank niet.
Trouwers het bedrijf AMP Logistict schermt wel netjes bij het scannen van je paspoort je BSN af, zij weten het dus wel hoe het in elkaar steekt.
Een financiële instelling is verplicht om in bepaalde gevallen een cliëntenonderzoek te doen. Bijvoorbeeld als u klant wordt van een bank of een verzekeraar. Ik ben geen klant van de SNS bank, dus......
Het cliëntenonderzoek is een belangrijk middel om witwassen en terrorismefinanciering te voorkomen en criminele of terroristische geldstromen te traceren.
Nou als dat zo is, zou ik meer bij de hoge heren van de banken zelf kijken!
Kreeg niet onlangs hun bankdirecteur van de SNS geen loonsverhoging en werd is karnemelk in de bedrijfs kantine niet meer gratis? Vreemd als je onder toezicht van de Staat staat!
Trouwers, wie is hier niet te vertrouwen.........jullie banken hebben zelf meer kwaad dan goed gedaan de laatste jaren! Maar goed dat ter zijde!
En hier zullen jullie banken het mee moeten doen, mijn ID met een afgeschermde burgeservicenummer, zoals wetterlijk is toegestaan. Het is alleen voor jullie om te weten dat het bij de juiste persoon is afgeleverd, dus dat BSN heeft geen waarder voor jullie!
Dus graag mijn digipas activeren, zodat ik voor mijn ouders kan internetbankieren, want zijn kunnen dat zelf niet.
Reactie door jolanda64 op 23-09-2013 17:27
Dokum,
Nee ik ben niet vergeten dat ook de ING en de ABN onder toezicht van de Staat staan en voor mijn part blijven ze dat ook!
Privatisering heeft meer kwaad dan goed gedaan, dan hoeven we maar te kijken naar de NS en inderdaad post.nl, KPN.........maar dat maar weer ter zijde anders nu gaat deze klacht een andere richting op dan de bedoeling is.
Of bezoek zelf eens op google "een ander europa" , bij brochures klik op europa in de crisis.
U ziet het als frustratie, ik zie het als een feit, feiten die naar buiten komen, niet efficiënt zijn en geld verspilling, ook UW geld, mijn geld en dat van anderen is hier mee gemoeid gegaan en daar zeg ik wat van!
Fijn dat u tevreden klant bent er zullen er vast meer zijn, maar er zullen ook mensen zijn die tegen deze bureaucratie werkwijze van de SNS aan lopen, zoals ik! En die zitten dan wellicht in uw visie ook hun frustratie!
Reactie door dokun op 23-09-2013 20:01
@jolanda64,
Zoals ik al zei ben ik erg blij met de uitgebreide veiligheidsmaatregelen die de SNS Bank hanteert. Misschien is het voor sommige wat omslachtig. Maar ik prefereer dit boven de slechte veiligheidsmaatregelen die sommige andere banken hanteren.
Als u liever meer risico loopt op fraude met de (uw) bankrekening(en) dan moet u inderdaad bij de andere banken zijn.
Dan hoop ik voor u dat u niet een programma als Tros Radar e/o Vara's Kassa nodig heeft om de eventueel gepleegde fraude vergoed te krijgen van uw bank. De slechte veiligheidsmaatregelen en de gevolgen daarvan proberen die andere banken (te)vaak op de klant (u?) af te schuiven.
Ik legitimeer me liever 1 of 2 keer te veel dan dat ik een hoog risico loop op fraude met mijn bankrekeningen e/o gegevens. Bureaucratisch of niet, de veiligheid staat bovenaan!
Misschien moet u nog even goed lezen wat ik zei in mijn bovenstaande reactie op uw klacht.
Uw uitlating,
"geen wonder dat jullie nu onder toezicht van de Staat staan, met ons belasting geld overeind gehouden! "
vind ik een gefrustreerde uitlating, en wel om het feit dat het er helemaal niets mee te maken heeft, en ook helemaal niets toevoegt aan uw klacht en of de eventuele oplossing daarvan. Met uw klacht op zich, heb ik geen enkele moeite hoor, daar is dit forum voor...
Ik weet zeker dat als u zich redelijk opstelt er met de SNS Bank te praten valt over een oplossing.
Misschien is het handig voor u als u de SNS Community eens bezoekt, dan zult u zien dat het contact tussen klant en de SNS Bank er prettig verloopt. https://forum.snsbank.nl/
Reactie door snsbank webcare op 24-09-2013 13:06
Quote: jolanda64 schreef op maandag 23 sep 2013, 16:44: Dus graag mijn digipas activeren, zodat ik voor mijn ouders kan internetbankieren, want zijn kunnen dat zelf niet.
einde Quote
Beste Jolanda64,
Je geeft aan dat je niet kan internetbankieren voor je ouders, omdat de geleverde digipas nog niet is geactiveerd. We begrijpen dat dit erg vervelend is, onze excuses hiervoor.
Kun je jouw gegevens mailen naar webcare@sns.nl? Wij helpen je graag zo snel mogelijk verder.
Met vriendelijke groet,
Nanda
SNS Bank Webcare
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!