Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

smartecare/telfort /geen lease meer voor mij.

Geplaatst door: trufa45 op: 06-09-2014 20:00
Ook ik heb een klacht betreft Telfort en Smartcare. Niet voor rede vatbaar. Mijn zoon heeft een leaseabonnement met Galaxy S3 a 38,00 euro. dit abonnement loopt nu nog geen jaar en de telefoon doet niets meer, contact opgenomen met telfort en de telefoon is netjes opgehaald, nu 2 weken later worden we gebeld door smartcare dat de telefoon niet meer te repareren is ( moederbord is stuk)en dat er we een andere telefoon krijgen ,wij dachten dat is netjes maar wat blijkt hij krijgt voor het komende jaar een eenvoudig leentoestel zodat je nog bereikbaar bent en dus niet een gelijkwaardig toestel.Contact opgenomen met telfort maar we hebben de kleine lettertjes niet gelezen als je een leasetoestel hebt moet je je nog extra verzekeren om een ander gelijkwaardig toestel te krijgen wanneer het oude toestel niet meer doet.Ik vraag me af waarom je dan leased (huurt). Na doorzeuren heeft telfort opnieuw contact opgenomen met smartcare, nu blijkt het ineens waterschade te zijn (Waar ze het al standaard op gooien), dus eigen schuld dikke bult .De waterschade kan worden veroorzaakt door condens . temperatuurverschillen enz maar is toch je eigen verantwoordelijkheid ???. Dus nu zitten we opgescheept met een goedkkope telefoon die normaal 15 euro per maand zou kosten voor 38 euro per maand.We zijn al jaren abonnee van telfort maar dit is nu het laatste jaar.En voor ons geen leasetoestel meer.l
Reactie door mahadma op 06-09-2014 23:16
U heeft kennelijk (zoals u zelf schrijft) de kleine lettertjes niet (goed) gelezen qua verzekering. Met alle gevolgen van dien. Telfort kan er niets aan doen, dat u iets niet (goed) gelezen heeft. Het leaseconcept komt voor zover ik weet niet vaak meer voor. Maar helaas is het niet anders zoals het nu is. Welke schade hoe ontstaan is, is moeilijk vast te stellen, het kàn vocht schade zijn, of het moederboard is door vochtschade defect geraakt. Misschien kunt u een second opinion laten doen, maar vanwege de leaseconstructie weet ik niet of dat nog kan.
Reactie door trufa45 op 07-09-2014 09:51
U heeft gelijk dat ik de kleine lettertjes beter had moeten lezen.maar ik vind het belachelijk dat wanneer ik een bepaald toestel huurt voor een prijs die daar bij hoort, dat je daar nog een extra verzekering moet afsluiten om hetzelfde toestel terug te krijgen wanneer het tussentijds kapot gaat. Ik weet ook hoe er met het toestel is omgegaan en dat er zeker geen opzet in het spel is.wij zijn al jaren abonnee bij telfort met meerdere abonnementen en nog nooit eerder schade gehad dus een beetje coulance had ik dan ook wel verwacht.omdat het van beide kanten niet te bewijzen is .wij kunnen niet aantonen dat er niets mee gebeurt is , maar zij ook niet .
Reactie door tijger1 op 07-09-2014 15:22
U hebt straks nog een ander probleem, want na het einde van het lease contract moet het toestel terug en dat hebt u niet meer. Of u moet de restwaarde van dat niet meer bestaande apparaat vergoeden.
Reactie door trufa45 op 07-09-2014 16:13
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Bedankt ga morgen direct contact opnemen met telfort.
Reactie door zoekster op 07-09-2014 18:23
Ik denk niet dat u de restwaarde van het kapotte toestel hoeft te betalen. Daarmee zou u immers ook weer recht hebben op dat leasetoestel en ik denk niet dat Telfort u dat wil/kan overhandigen. Dat toestel zal wel opgelapt zijn en weer aan iemand anders met een betere verzekering zijn doorgespeeld. U bent al genoeg gedupeerd met dit goedkope ding en dan nog iedere maand de volle mep betalen. Echt een zegen dat die leaseconstructies er uit zijn gegaan of op hun laatste benen lopen.
Reactie door tijger1 op 07-09-2014 19:44
Zouden ze echt zo "soepel" zijn? Klik hierhier
Reactie door zoekster op 07-09-2014 20:14
Ja, ik denk het wel. Heeft u aangegeven dat u het leasetoestel (of het vervangende toestel) in wilt leveren? Dan sturen wij u een retourenvelop. Met deze envelop heeft u 2 mogelijkheden: Anders sturen ze dat kapotte toestel eerst maar eens terug, maar dat is nu als refurbished bij een ander afgeleverd. Iemand die ze niet wijs hoeven te maken dat er 'waterschade' is, omdat die zich tegen 'waterschade' heeft verzekerd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!