Smakeloze voetbalplaatjesreclame C1000
Geplaatst door: vladja op: 08-01-2012 17:41
Wat ik een grote misser vind, is de nieuw reclame voor voetbalplaatjes van C1000. Daarin geeft een of andere voetballer een soort van karatetrap tegen een hekje (opspringen en met de voeten vooruit op hoogte tegen het hekje).
Mooi voorbeeld voor een jong aankomend voetballertje en plaatjesverzamelaar. Helemaal sinds de recente twee incidenten, waarbij 1 ouder persoon in coma is geraakt, nooit meer bijgekomen is en inmiddels overleden na een karatetrap door een voetballer.
Echt smakeloos!
Reactie door swiveltop op 08-01-2012 18:47
@vladja;
ben ik met je eens,smakeloos,geldt trouwens voor meer dan negentig procent van de reclame op televisie,gewoon waardeloos.
Als ik dan reclame "moet" zien,geef mij dan maar dat spotje met die bejaarden in het tehuis die aan het computeren zijn met zo'n tablet.
Of bijvoorbeeld de nieuwe van Douwe Egberts met Rutger Hauer erin.
Reactie door mahadma op 08-01-2012 18:52
Wat ik niet begrijp is dat die ........voetbalplaatjes maar voor de zoveelste keer weer een gewild artikel zijn. En op de eerstkomende vrijmarkt liggen de albums/verzamelingen weer met bosje voor bijna niets te grabbel. De enige die van dit soort akties wijzer worden zijn de al veel te veel verdienende voetballers. Winkels met dit soort akties vermijd ik zoveel ik kan. Dat is het enige waar dit soort reclames op tv goed voor zijn, ik weet dan waar ik dus niet naar toe ga.
Reactie door swiveltop op 08-01-2012 19:14
@mahadma;
maak je niet druk,waarom die winkels vermijden.
Je denkt toch niet dat ik vanwege deze aktie niet meer bij de c-1000 bij mij om de hoek m'n boodschappen ga halen en daarom verder weg ga naar een andere super?
Als de ene idiote aktie ten einde is gekomen komt er wel weer een andere briljante aktie uit de mouw rollen dus dan kun je wel bezig blijven :-)
Reactie door pauls0 op 08-01-2012 19:29
Het is werkelijk smakeloos. C1000 moet eens met een goede actie komen, waar iedereen wat aan heeft. Bijvoorbeeld echte eerlijke kortingen op producten.( nog beter een echte prijzen-oorlog ) Het is al de zoveelste voetbalplaatjes actie, wanneer wordt dat eens een keer beëindigd.
Iedereen weet dat voetbal het minst sociaalste sport van de maatschappij is. Helaas wordt kennelijk nog te veel geld verdient, buiten het voetbalveld, waardoor een C1000 zich laat lenen met zulke actie, en geeft zekers geen goede voorbeeldfunctie.
Reactie door godefrieda op 08-01-2012 19:38
Mij interresseert die actie van C1000 niet.
Ga er ook niet extra voor naar de C1000!
Kreeg onlangs een soort 3D-brilletje om die plaatjes te kunnen bbekijken.
Onlangs waren er in de regio Rotterdam-Rijnmond - Capelle aan den IJssel - twee keer een overval gepleegd op een C1000, waarschijnlijk was het de overvaller om de voetbalplaatjes te doen geweest?!
Reactie door van leyden op 08-01-2012 20:06
Quote: paul s schreef op zondag 8 jan 2012, 19:29: Het is werkelijk smakeloos. C1000 moet eens met een goede actie komen, waar iedereen wat aan heeft. Bijvoorbeeld echte eerlijke kortingen op producten.( nog beter een echte prijzen-oorlog ) Het is al de zoveelste voetbalplaatjes actie, wanneer wordt dat eens een keer beëindigd.
Iedereen weet dat voetbal het minst sociaalste sport van de maatschappij is. Helaas wordt kennelijk nog te veel geld verdient, buiten het voetbalveld, waardoor een C1000 zich laat lenen met zulke actie, en geeft zekers geen goede voorbeeldfunctie.
einde Quote
Smakeloos zijn die plaatjes zeker, gok een licht kartonsmaak.
Van marketing snapt niemand wat, het gaat niet om de voetbalplaatjes, het gaat erom dat de kinderen hun ouders aansporen om vooral bij de C-1000 boodschappen te doen.
Toevallig zijn dat voetbalplaatjes, volgende keer weer Pokemon,
En nee, de produkten worden niet goedkoper, voetbalplaatjes zorgen voor de extra omzet.
Reactie door vladja op 08-01-2012 20:30
De plaatjes voetballer, pokemon andere promotie-acties etc. maakt mij niet uit.
Het gaat mij om de karatetrapreclame.
Reactie door pauls0 op 08-01-2012 20:32
Dank u voor de reactie, en ja, ik weet dat om extra omzet gaat, en ik weet dat kinderen aan gespoord worden om ouders bij C1000 inkopen moeten doen..
Toch blijft het zielig dat C1000 zo aan haar extra omzetten moet komen
Quote: van leyden schreef op zondag 8 jan 2012, 20:06: Quote: paul s schreef op zondag 8 jan 2012, 19:29: Het is werkelijk smakeloos. C1000 moet eens met een goede actie komen, waar iedereen wat aan heeft. Bijvoorbeeld echte eerlijke kortingen op producten.( nog beter een echte prijzen-oorlog ) Het is al de zoveelste voetbalplaatjes actie, wanneer wordt dat eens een keer beëindigd.
Iedereen weet dat voetbal het minst sociaalste sport van de maatschappij is. Helaas wordt kennelijk nog te veel geld verdient, buiten het voetbalveld, waardoor een C1000 zich laat lenen met zulke actie, en geeft zekers geen goede voorbeeldfunctie.
einde Quote
Smakeloos zijn die plaatjes zeker, gok een licht kartonsmaak.
Van marketing snapt niemand wat, het gaat niet om de voetbalplaatjes, het gaat erom dat de kinderen hun ouders aansporen om vooral bij de C-1000 boodschappen te doen.
Toevallig zijn dat voetbalplaatjes, volgende keer weer Pokemon,
En nee, de produkten worden niet goedkoper, voetbalplaatjes zorgen voor de extra omzet.
einde Quote
Reactie door pauls0 op 08-01-2012 20:34
Voetbal is oorlog Vladja, en nu ook verkrijgbaar bij de C1000.
Ik ben wel met uw stelling eens, het is te gek voor woorden.
Reactie door timfelix op 08-01-2012 21:53
Pfff je zal je maar om dit soort dingen druk maken zeg.... Marketing is marketing en het werkt voor de C1000. Wil je hier echt wat aan doen, ga dan als marketeer werken...
Reactie door naitsoezn op 09-01-2012 00:10
Zucht... Waar is die goede oude tijd gebleven dat reclames nog gewoon reclames waren? Tegenwoordig worden ze volledig kapot geanalyseerd; 1+1 = 2 gratis, aanstootgevende karatetrappen, what's next?
Reactie door marjon1 op 09-01-2012 10:13
Quote: vladja schreef op zondag 8 jan 2012, 20:30: De plaatjes voetballer, pokemon andere promotie-acties etc. maakt mij niet uit.
Het gaat mij om de karatetrapreclame.
einde Quote
Ja vladja, maar dit is een discussie hè, en je weet hoe dat werkt.
Ik kan nu ook wel zeggen dat ik die met Yolanthe belachelijk vind zoals overigens alle spotjes met Tineke Schouten maar dat bedoel jij niet.
Zodra ik dit spotje gezien heb laat ik het weten.
Reactie door valerius-2 op 09-01-2012 12:21
Ja de ene begint en de andere volgt met die onzin, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk niet voot opscheppen, je moet steeds iets nieuws verzinnen om op te vallen.
Maar als ik zo de computerspelletjes zie en de films die dit soort dingen laat zien is het wel een trent gaan worden om op deze manier de jeugd te bein vloeden.Maar we gaan er toch niet meer en anders door eten en naar een andere supermarkt toelopen en de plaatjes neem ik niet eens aan dus weet ik niet wat er op voorkomt.
Reactie door cococat op 09-01-2012 13:26
Een winkel mijden omdat ze een vreselijk reclame hebben is niet gek.
Doe ik al jaren met Media Markt en ik zal ook nooit iets bestellen bij Zalando.
Reactie door tdehond op 09-01-2012 14:39
Waarschijnlijk is deze reclame bedoeld om te irriteren.
De voetbalplaatjes pak ik aan en geef ik aan b.v. oma's van kinderen als ik zie dat deze ze sparen voor hun kleinkinderen.
Reactie door audb op 12-01-2012 13:20
Helaas staat de planning van de reclames al ruim van te voren al vast en helaas zal dit wel vaker gebeuren ben ik bang voor.
Ze zien het op tv of bij een wedstrijd en dat herhaald zich steeds meer bij amateur wedstrijden.
Ik vind dan ook dat er gewoon harder ingegrepen moet worden door de knvb of bij wet zodat voetbal weer voetbal wordt en geen schop maar iemand neer dan krijg je daar extra voor betaald.
Ik wil niets suggereren maar.... [url=http://www.rtvnh.nl/nieuws/71905/Moszkowicz+helpt+voetballer+Sporting+Noord:
Iemand een idee waar hij dat geld vandaan gaat halen?
Moszkowicz doet het echt niet onder de €700,- per (half) uurtje
Reactie door mostertpot op 12-01-2012 13:21
Quote: timfelix schreef op zondag 8 jan 2012, 21:53: Pfff je zal je maar om dit soort dingen druk maken zeg.... Marketing is marketing en het werkt voor de C1000. Wil je hier echt wat aan doen, ga dan als marketeer werken...einde Quote
Vladja kaart juist een onderwerp aan dat momenteel veel besproken is: zinloos geweld. Niet alleen een goed discussie punt, dat ze in dit verband aandraagt, maar het past bij deze tijd om alerter te zijn op foute voorbeelden. Als timflix nu stelt dat je je niet druk moet maken om dit soort dingen, zegt deze eigenlijk, kijk de andere kant op bij zinloos geweld. En juist dat gedrag roept nu net geen halt toe aan de verloedering. Vladja top discussiepunt!
Reactie door marjon1 op 12-01-2012 13:37
Ik heb inmiddels de spot op de site van C 1000 bekeken en moet eerlijk zeggen dat het mij niet eens zou zijn opgevallen. 3 Helderziende voetballers voorkomen dat kinderen hun bal kwijt raken, dat was wat ik er van maakte. Misschien was de manier van trappen tegen het hekje nou niet bepaald een goede aktie na het afschuwelijke drama wat zich onlangs heeft afgespeeld maar ik zag er hier in de spot nou niet direct zinloos geweld in.
Ik geloof niet dat deze spot invloed heeft op het gedrag van kinderen, echter van veel films, spellen en het gedrag van ouders naast de zijlijn denk ik dat zeker wel.
Reactie door hanneke op 12-01-2012 13:54
Quote: audb schreef op donderdag 12 jan 2012, 13:20:
Ik wil niets suggereren maar.... [url=http://www.rtvnh.nl/nieuws/71905/Moszkowicz+helpt+voetballer+Sporting+Noord:
Iemand een idee waar hij dat geld vandaan gaat halen?
Moszkowicz doet het echt niet onder de €700,- per (half) uurtjeeinde Quote
Moszkowicz kan het natuurlijk ook doen voor een goedkoper tarief (of misschien wel gratis) als hij een zaak aanneemt waarmee hij weer flink in de pers kan verschijnen. Persaandacht is tenslotte ook geld waard... En een lekker aansprekende zaak zorgt er toch voor dat hij weer aandacht krijgt. En daarmee waarschijnlijk ook weer klanten. Die kan hij dan wel weer het toptarief laten betalen. Gewoon een commerciële afweging: zoveel keer met zijn gezicht op tv en met zijn naam in de krant, bespaart weer een x-bedrag aan advertentiekosten.
Reactie door timfelix op 12-01-2012 13:57
Quote: mostertpot schreef op donderdag 12 jan 2012, 13:21: Quote: timfelix schreef op zondag 8 jan 2012, 21:53: Pfff je zal je maar om dit soort dingen druk maken zeg.... Marketing is marketing en het werkt voor de C1000. Wil je hier echt wat aan doen, ga dan als marketeer werken...einde Quote
Vladja kaart juist een onderwerp aan dat momenteel veel besproken is: zinloos geweld. Niet alleen een goed discussie punt, dat ze in dit verband aandraagt, maar het past bij deze tijd om alerter te zijn op foute voorbeelden. Als timflix nu stelt dat je je niet druk moet maken om dit soort dingen, zegt deze eigenlijk, kijk de andere kant op bij zinloos geweld. En juist dat gedrag roept nu net geen halt toe aan de verloedering. Vladja top discussiepunt!einde Quote
Het heeft niets te maken met zinloos geweld. Er wordt niet gesuggereerd dat je mensen aan moet vallen voor je eigen gewin.
Ik zou nog eerder het andere fragment aankaarten in die reclame, waar de voetballer voor de auto springt. Want dat is heel gevaarlijk hoor, dat moet je eigenlijk niet doen, voor een auto springen!
Als we zo blijven muggenziften kunnen we net zo goed gelijk in onze kisten gaan liggen, denk liever aan de dingen die er echt toe doen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!