Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slimme meter, dure grap

Geplaatst door: vrheid op: 23-08-2013 13:14
Begin dit jaar werd er door Liander een slimme meter geplaatst. Enige tijd hierna werd er door Greenchoice een bedrag van 4 keer mijn maandbedrag van mijn rekening afgehaald. Telfonisch bleef Greenchoice volhouden dat ik ineens meer gas had gebruikt. Mijn energie gebruik is door de jaren heen zeer stabiel en ik weet zeker dat ik niet meer gas heb gebruikt. Ik voel me dus grof bestolen door Greenchoice.
Reactie door tijger1 op 23-08-2013 13:23
Ja en? Hebt u naar de meterstanden gekeken? Hebt u schriftelijk geklaagd bij Greenchoise?
Reactie door vrheid op 23-08-2013 14:30
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:23: Hebt u naar de meterstanden gekeken?einde Quote Liander heeft mijn meter meegenomen
Reactie door slobberbone op 23-08-2013 15:05
Quote: vrheid schreef op vrijdag 23 aug 2013, 14:30: Quote: tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:23: Hebt u naar de meterstanden gekeken?einde Quote Liander heeft mijn meter meegenomeneinde Quote U heeft vast wel een foto gemaakt voor de inname, maar de verhoging heeft plaats gevonden op oude meter nieuwe loopt wel netjes ?
Reactie door vrheid op 23-08-2013 15:19
Quote: slobberbone schreef op vrijdag 23 aug 2013, 15:05: Quote: vrheid schreef op vrijdag 23 aug 2013, 14:30: Quote: tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:23: Hebt u naar de meterstanden gekeken?einde Quote Liander heeft mijn meter meegenomeneinde Quote U heeft vast wel een foto gemaakt voor de inname, maar de verhoging heeft plaats gevonden op oude meter nieuwe loopt wel netjes ?einde Quote Blijkbaar ben ik te goed van vertrouwen. Ik heb geen foto van de verwijderde meter. Ik probeer nu regelmatig af te rekenen. Nu de prijs van gas laag is, raad ik een ieder die een variabele prijs voor gas heeft aan om een tussentijdse afrekening te doen, en niet te wachten tot het einde van de winter, wanneer de gasprijs het hoogst is.
Reactie door olijfje3 op 24-08-2013 03:17
ik zou het er niet bij laten zitten. ik neem aan dat je een klassieke meter kan terugkrijgen olijfje3
Reactie door vrheid op 06-09-2013 11:12
U P D A T E : Inmiddels heeft Greenchoice alle inzichtelijkheid die ik had in mijn verbruik via hun web-site geblokkeerd. Ik kan geen tussentijdse nota meer op laten maken. Volgens mij willen ze hun duistere dieven praktijken verhullen.
Reactie door vrheid op 06-09-2013 11:37
U P D A T E : Inmiddels heeft Greenchoice alle inzichtelijkheid die ik had in mijn verbruik via hun web-site geblokkeerd. Ik kan geen tussentijdse nota meer op laten maken. Volgens mij willen ze hun duistere dieven praktijken verhullen. Greenchoice zegt dat je in de regel alleen elke 6 maanden kunt afrekenen. Ik kan deze regel nergens vinden.
Reactie door olijfje3 op 06-09-2013 11:51
ik meem aan dat u zelf mag kiezen of u de slimme of de ouderwetse meter wilt gebruiken. Weet iemand hoe dit precies zit? Als u zo raar behandeld wordt zou ik meteen overstappen als dat kan. u heeft waarschijnlijk een jaarcontract. ik ben ook bij green choicce, maar heb nog oude meter. wel is er jaren terug aandacht besteed aan gedoe met slimme meter en mensen die ineens veel moesten bijbetalen olijfje3
Reactie door tijger1 op 06-09-2013 12:03
Als u een contract hebt, betaalt u voor de afgesproken periode hetzelfde bedrag voor een kuub gas. Zijn die 4 maandtermijnen wel hersteld? Hebt u schriftelijk geklaagd bij Greenchoise? U kunt hen niet zo maar betichten van duistere dieven praktijken.
Reactie door vrheid op 06-09-2013 12:20
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 6 sep 2013, 12:03: Als u een contract hebt, betaalt u voor de afgesproken periode hetzelfde bedrag voor een kuub gas. Zijn die 4 maandtermijnen wel hersteld? Hebt u schriftelijk geklaagd bij Greenchoise? U kunt hen niet zo maar betichten van duistere dieven praktijken.einde Quote Greenchoice blijft volhouden dat ik 4 keer zoveel gas heb verbruikt. Zij hebben hiervoor geld van mijn rekening afgehaald en daarom voel ik mij bestolen. Waarom hebben ze de verbruik overzichten van hun site gehaald? En waarom kan ik niet vaker met hen afrekenen zodat ik een goed inzicht heb in mijn energie kosten? Ik kan niet anders dan concluderen dat zij iets te verhullen hebben.
Reactie door jpm op 06-09-2013 12:44
Ik denk dat u dan ook had kunnen storneren en een redelijk bedrag, zoals u dat altijd al betaalde, handmatig had kunnen overmaken. Ik denk tevens dat het mogelijk moet zijn over voorbije verbruiksperioides het verbruiksoverzicht in te zien. Als ze dat voor u verborgen hebben moet u daarover een klacht indienen. Ik adviseer u het gestorneerde, voor zover het gebruikelijke bedrag te boven gaand, op een spaarrekening te zetten totdat duidelijk is wie gelijk heeft. Bij ongelijk uwerzijds kunt u dan ineens het te weinig betaalde overmaken.
Reactie door olijfje3 op 06-09-2013 13:07
de sorneerperiode is een aantal jaren geleden met 2 weken verlengd. van een maand naar 6 weken. misschien handig om te weten. olijfje3
Reactie door tijger1 op 06-09-2013 13:24
@jpm Maar de Ts wilde per maand afrekenen, dan moet je natuurlijk ook het verbruik van die maand betalen, voor zover dat klopt uiteraard.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor