Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte voorlichting Pelikaanreizen

Geplaatst door: lammertc op: 05-01-2015 19:50
Reisbureau Pelikaan te Zevenbergen,Handelend onder de naam canarische-eilanden-reisbureau.nl, Suntip, en Spanjereisburea.nl Bij dit reisbureau een vakantie geboekt naar de Canarische eilanden via Dusseldorf op 26 Januari 2015 Speciaal reis uitgezocht zonder tussenstops omdat mijn vrouw doodziek wordt van het landen en stijgen. So far so good 1 November 2014 We krijgen een mail dat de vertrektijden van de terugreis zijn aangepast, niet leuk maar oké. Tót ik bij de Tuifly pagina ga kijken en zie dat er een tussenstop naar Berlijn is ingelast Hier had het reisbureau niets over vermeld, alleen de vluchttijd was gewijzigd. Toen ik hierover belde en vroeg om de reis te wijzigen kon dit alleen maar met een kostenpost van € 660,- terwijl de hele reissom € 1250 was We hebben toen maar door de zure appel gebeten en de wijziging geaccepteerd. 2 December 2014 Wéér een mail en wéér reistijd (heenreis)aangepast zonder ook maar de reppen over een tussenstop Door ervaring wijzer geworden toch maar weer even gekeken op Tuifly en ja hoor, we krijgen een tussenstop in Fuerteventura waar we 3.5 uur mogen rondhangen voor we ( doodziek) naar Gran Canaria kunnen. Bovendien klopt de aangekondigde tijd van het reisbureau niet met de tijd op de site van Tuifly, Volgens het reisbureau is het ca. 5 uur vliegen ( dus géén tussenstop) vlg. Tuifly is het 8 uur vliegen, dus wél tussenstop. Direct een boze mail teruggestuurd, en als antwoord hierop de melding : “Wij hebben nu bericht gestuurd naar de airline om te vragen of zij een oplossing hebben.” 5 Januari 2015 Vandaag, een maand later maar weer eens geïnformeerd waar het antwoord blijft, ik krijg te horen dat er nog geen antwoord is, maar men gaat er achteraan. Een uurtje later het bericht: “We moeten u helaas mededelen dat er geen andere (rechtstreekse) vluchten zijn. De enige mogelijkheid is de vlucht die nu voor u geboekt is. “ Terwijl op de Tuifly site op 25 Januari een rechtstreekse vlucht staat En ook voor de terugvlucht staat een dag vóór en ná onze geplande dag een rechtstreekse vlucht…………………. Hieruit mag ik concluderen dat de klantenservice van dit reisbureau niet het geld waard is. Je moet zelf je stoelreservering en bagage regelen bij de luchtvaartmaatschappij, waar ik voorheen gewend was dat een reisbureau een complete reis voor je verzorgde. Mijn advies is om goed uit te kijken wanneer je in zee gaat ( figuurlijk dan.. ) met dit reisbureau, je ben geen klant maar een vervelend nummer
Reactie door valerius-2 op 06-01-2015 00:16
Dat wordt dan een andere bestemming.
Reactie door cinderella08 op 13-01-2015 13:57
Beste lammertc, Erg vervelend voor u, maar helaas heeft een charter het recht om het reisschema te wijzigen. Zowel de tijden als vluchtroute kan tot de dag voor vertrek nog gewijzigd worden. Daarbij is het natuurlijk we vervelend dat u hier zelf achteraan moet gaan.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!