Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte service Media Markt & Apple

Geplaatst door: arjangr op: 13-08-2011 15:22
Vorig jaar mei hebben we voor onze zoon die muziek studeert een Apple Macbook Pro aangeschaft bij Media Markt Breda. Deze ging na een maand al stuk. de wifi-antennen deed niets meer. Naar de Media Markt gebracht ter reparatie. De laptop is 5 weken weg geweest en we konden geen leentoestel krijgen in de tussentijd. Onze zoon heeft laptop dagelijks nodig voor zijn studie dus dat was al een grote tegenvaller. De laptop is in de loop van het jaar op een aantal punten stuk gegaan: toetsen vielen eraf, er ontstond een scheur in enig stukje kunststof van de behuizing (scharnier van de klep) en de aansluiting voor de oplader raakte van binnen los. Bang voor weer een lange periode zonder laptop hebben we het laten opsturen een beetje vooruitgeschoven. twee weken geleden alle moed verzameld en de laptop toch maar weer ter reparatie aangeboden bij de Media Markt. Krijgen we deze week een brief van MM dat de schade niet onder de garantie valt en of we even 124 Euro willen betalen voor de reparatie! Ik ben boos geworden en het enige dat je kan doen is een ticket aanmaken met een klacht, die al snel wordt weggewuifd. Kies maar; laten repareren en betalen, of de laptop kapot retour en er wordt niets gedaan... voor de duidelijkheid; de laptop is altijd keurig behandeld en in een hoes vervoerd en bewaard. Zeker nooit gevallen of gestoten. Maarja, dat is niet te bewijzen... Nu, een apparaat kan stuk gaan. Prima, maar zorg dan dat het netjes en snel wordt opgelost! We hebben het hier over een laptop van 1500 Euro, en daar verwacht je: a. kwaliteit, en; b. service van. het valt mij van zowel Media Markt als Apple enorm tegen dat je als klant gewoon in de kou gezet wordt. Met Apple heb ik in principe niets te maken maar wel met de Media Markt als leverancier. Ik raad dan ook iedereen van harte aan om vooral lekker te kijken en vragen te stellen bij Media Markt en vervolgens lekker online of bij de BCC te gaan kopen.
Reactie door arjangr op 13-08-2011 15:25
Ik laat de laptop toch maar repareren, want dit geschil ga je toch niet winnen en ik heb hier gewoon geen tijd voor en zin in
Reactie door rjw op 13-08-2011 19:40
Je hebt er nu niets meer aan, maar MediaMarkt is alleen ingericht op zo snel mogelijk dozen schuiven. Het enige wat je daar moet kopen zijn de aanbiedingen (en dan nog goed opletten of het wel om het juiste typenummer gaat). Voor de rest gewoon naar een fatsoenlijke winkel gaan.
Reactie door mahadma op 14-08-2011 18:49
...........De laptop is 5 weken weg geweest en we konden geen leentoestel krijgen in de tussentijd. Onze zoon heeft laptop dagelijks nodig voor zijn studie dus dat was al een grote tegenvaller.......... Er bestaat geen wet dat je recht hebt op een leentoestel. Als je dat krijgt is dat een gunst van het bedrijf. Anderzijds als dit bedrijf (als voorbeeld) 250 pc's verkoopt moeten zij dus 300 of meer bestellen voor het geval dat de verkochte pc's defect raken. En wat denk je dat dat voor gevolgen heeft op de verkoopprijs? .......voor de duidelijkheid; de laptop is altijd keurig behandeld en in een hoes vervoerd en bewaard. Zeker nooit gevallen of gestoten..... Als je de pc NOOIT één seconde uit je zicht heb gelaten kan je gelijk hebben, maar er zal zeker een mogelijkheid zijn dat de pc "even" uit het zicht was en dat iemand mogelijk "iets" gedaan heeft en dat niet heeft gemeld. Maar terecht schrijf je al: "Maarja, dat is niet te bewijzen". Gelet op de onmisbaarheid van de pc zou ik de gevraagde prijs betalen en rustig verder leven. Wel heb je uiteraard recht op garantie op het gerepareerde.
Reactie door pickske op 31-08-2012 18:51
Toevallig.. inmiddels een jaar later maak ik hetzelfde mee. Ik kocht op 23 Juni van dit jaar een MacBook pro (een laptop type van het merk Apple). Een flinke investering voor een student. Maar liefst 1300 euro heb ik neergelegd voor een laptop, waarover tijdens de verkoop verteld werd dat het een echte krachtpatser was, en zeer betrouwbaar. Precies wat ik zocht om mijn praktijk examens aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam af te ronden…! Echter, nog geen 2 maanden later knal ik uit elkaar van spijt van mijn dure aankoop. De laptop loopt vaak vast, (iets wat volgens de echte Apple fans niet kan gebeuren..) en start soms uit het niets opnieuw op. Dus nadat ik deze melding een aantal keer had gekregen ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Diagnostische software en hardware tests uitgevoerd waarmee de computer zelf kijkt of er hardware fouten zijn, of defecten. Na deze twee uur durende test bleek er niks mis. Toch kwam even later de melding terug. “kernel trap at page 14” en een hele log er achteraan. Een log waarmee iemand die geen verstand heeft van computers niks mee kan. Ik gelukkig wel, samen met een ervaren ICT’er heb ik de log bekeken en bleken er dus problemen te zijn met de processor van de computer. (het onderdeel in de computer dat alle berekeningen maakt en doorvoert) Op dat moment heb ik besloten om terug naar de Media Markt in Breda te gaan. Al met pijn in mijn buik ben ik in mijn auto gestapt. Het is vaker voor gekomen dat ik door de service medewerkers van Media Markt teleurgesteld ben. En inderdaad, ik werd geholpen en kreeg meteen als oplossing: opsturen die hap. Terwijl ze niet verder vroeg over het probleem. (het kon eigenlijk nog steeds aan 1001 dingen liggen waarom de processor problemen had). Hier verloor ik dus meteen het vetrouwen in de technische know-how van het personeel van de Media Markt. Het probleem komt namelijk niet op vaste momenten terug, en herhaalt zich ook niet om de zoveel tijd. Waar ik dan bang voor ben is als de laptop bij Apple komt, zij vlug even alles bekijken en snel even wat vervangen en als de laptop terug is, ik later weer terug kan naar Media Markt. Ook heb ik aan de medewerker uitgelegd dat ik midden in een examen periode zit. Ik kan de laptop niet missen. Bovendien moet ik er bij een aankoop van zoveel geld van uit kunnen gaan dat ik (MINSTENS) professionele technische hulp krijg die met mij mee zoekt naar een oplossing. 1300 euro, en na twee maanden al ellende. Dat moet niet kunnen.. toch? Maar nee, bij Media Markt hebben ze een probleem. Deze mensen kunnen, mogen of willen zich niet verdiepen in iemands situatie. Ik kon er genoegen mee nemen dat de laptop weg ging, of ik kon maar beter vertrekken en “het lekker zelf uitzoeken”. Dan had ik immers in twee weken terug moeten komen, want DAN biedt Media Markt haar klanten de optie om producten terug te brengen en eventueel om te ruilen. (maar wel ongeopende verpakking, product niet gebruiken en bla bla bla) een onzinnige regeling dus als je het mij vraagt. Afijn, ik ben dus met de laptop naar huis gegaan. Ik zat letterlijk met de handen in het haar. Ik heb deadlines voor mijn examen, en deze zijn niet te behalen zonder laptop of computer.. Via google kwam ik er achter dat Apple zelf over haar producten technische ondersteuning biedt, als het product nog geen 90 dagen oud is. Ik de volgende ochtend meteen gebeld en inderdaad, ik kon hem volgens de medewerker van Apple beter niet bij de media markt afgeven, maar in plaats daarvan bij een officiele Apple dealer. Ik zou de laptop dan helaas 10 dagen kwijt zijn. (Nog steeds beter dan “minimaal twee weken”). Zelfs, biedt Apple de mogelijkheid om bij ze langs te komen in Amsterdam. Daar zit het hoofdkantoor van de Apple Stores, en kunnen ze zelfs terplekke technische defecten repareren waar je bij staat. Maar goed, terug naar Media Markt. Als je er iets koopt, staan er meteen 5 man voor je neus die je alles willen vertellen over het product wat je wil hebben. Maar als er iets mis mee is, dan weten zij het ook niet. En kunnen zij er ook niks aan doen. Terwijl, je als service center mij ook had door kunnen sturen naar Apple zelf, waar ik dus zelf achter ben gekomen. De toon waarmee de medewerkers van Media Markt mee praten slaat nergens op. Als ze je al willen helpen komt het net over alsof je lastig bent voor ze. WAARDELOZE service! Je lijkt wel gek als je er iets gaat kopen…
Reactie door hereistom op 01-09-2012 12:15
Inderdaad moet je niks kopen bij de MediaMarkt, dit is een dozenschuiver die nog nooit van het woord service heeft gehoord!
Reactie door mahadma op 01-09-2012 12:52
@hereistrom, als ik bij bedrijf D voor 50 cd's € 19,99 betaal en bedrijf M voor 50 cd's € 15,99 betaal, waar koop jij ze dan? En nee, ik werk niet bedrijf M.
Reactie door addiemen op 01-09-2012 16:08
Beste pickske, hoop dat het u lukt via apple om uw Macbook snel en goed gerepareerd te krijen. Als ik in uw schoenen stond dan zou ik kiezen voor de reparatie via apple. Heb persoonlijk vroeger vaker artikelen gekocht bij Mediamarkt maar het is mijn winkel niet meer. Mediamarkt is simpelweg te duur en het woord service heeft voor Mediamarkt geen enkele waarde. Het is een mooie winkel om te kijken wat er te koop is, ze hebben heel veel, maar het daadwerkelijk kopen doe ik elders. En mocht Mediamarkt in een uitzonderlijk geval iets goedkoper zijn dan gun ik ze dat ook niet. Gewoon normaal en fatsoenlijk met mensen omgaan is mij ook wat waard en uit mijn ervaringen met Mediamarkt concludeer ik dat dat voor Mediamakrt niet echt veel waarde heeft. Hoop dat uw Macbook weer snel goed werkend is.
Reactie door hereistom op 01-09-2012 20:24
Quote: mahadma schreef op zaterdag 1 sep 2012, 12:52: @hereistrom, als ik bij bedrijf D voor 50 cd's € 19,99 betaal en bedrijf M voor 50 cd's € 15,99 betaal, waar koop jij ze dan? En nee, ik werk niet bedrijf M.einde Quote Op CD's hoef ik geen service, maar als ik een computer koop ga ik naar een echte computerwinkel waar ik misschien wel iets meer betaal, maar dan krijg ik tenminste ook een goede service!
Reactie door mahadma op 01-09-2012 21:07
Dan moet je ook niet schrijven: "Inderdaad moet je niks kopen bij de MediaMarkt, dit is een dozenschuiver die nog nooit van het woord service heeft gehoord!".
Reactie door ramonnetje op 02-09-2012 00:14
Laten we wel wezen: Het personeel bij de MediaMarkt is vrijwel nooit een techneut, het zijn gewoon mensen die een product beoordelen en al dan niet terug sturen naar de fabrikant voor garantie, vervanging of reparatie. Het probleem met de MacBook en de MM ligt niet zozeer bij MM maar bij Apple: Apple heeft gewoon lak aan alle Nederlandse/Europese wetgevingen omtrent consumentenrecht.. De consumentenbond heeft Apple al meerdere keren op onze wetgeving (2 jaar garantie) gewezen en Apple heeft 'beterschap' belooft maar steekt ondertussen zijn middelvinger op.. Ik ben zelf geen Apple fan maar dat heeft hier niets mee te maken, de andere (PC-/Laptop-) producenten houden zich doorgaans wel aan de 2 jaar garantieperiode. Dien in ieder geval een klacht in via de consumentenbond, ze hebben echt praktijkvoorbeelden nodig. De typische scheur in de behuizing bij het scharnier is een typisch probleem van een te hete CPU: die hitte beschadigt het scharnier die stroef wordt en daardoor de behuizing kapot maakt..
Reactie door ikbenik op 02-09-2012 04:30
Quote: ramonnetje schreef op zondag 2 sep 2012, 00:14: De consumentenbond heeft Apple al meerdere keren op onze wetgeving (2 jaar garantie) gewezen en Apple heeft 'beterschap' belooft maar steekt ondertussen zijn middelvinger op.. Ik ben zelf geen Apple fan maar dat heeft hier niets mee te maken, de andere (PC-/Laptop-) producenten houden zich doorgaans wel aan de 2 jaar garantieperiode.einde Quote Dat is echt een giller. Het probleem is juist dat de Consumentenbond het verkeerd heeft. Er bestaat namelijk geen regel in de Europese richtlijn die de winkelier of fabrikant verplicht om minimaal twee jaar garantie te verstrekken. Ik ken die discussies en men heeft het gruwelijk fout. De Europese richtlijn kent inderdaad een twee jaar regel. Dat is de verjaringstermijn van de verkopende partij over de aansprakelijkheid als het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is of niet de eigenschappen bezit welke de koper op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij. Welke ook in de wandelgangen "wettelijke garantie" wordt genoemd. Echter denkt de consumentenbond en helaas ook de consumentenautoriteit dat de term "wettelijke garantie" een andere betekenis heeft, en wel dat met "wettelijke garantie" de minimale garantieperiode die de verkopende partij en fabrikant wettelijk verplicht zijn om te verstrekken. In hun ogen is de verkopende partij of fabrikant in overtreding als die maar één jaar garantie verstrekt. Helaas voor hen hebben zij het totaal mis. De term "wettelijke garantie" garantie heeft totaal niets te maken met de garantieperiode maar met de regels omtrent conformiteit. De twee jaar regel staat in artikel 5 van de Europese richtlijn. Artikelen 2 tot en met 5 gaan over conformiteit en artikel 6 gaat over de garantie. In de Nederlandse wetgeving gaan artikelen 17 tot en met 24 over conformiteit en artikel 6a gaat over de garantie.
Reactie door ikbenik op 02-09-2012 04:40
Als ik naar de problemen van de notebook van pickske kijk, komt het toch bekent voor. Ten eerste kan het falende koeling zijn. Heel vaak is dan stof tussen de koelribben daarvan de oorzaak. Maar ook een falende warmtegeleidende pasta. Dergelijke problemen heb ik al zo vaak opgelost door schoon te maken en de warmtegeleidende pasta te vervangen. Echter.... Wat ook heel vaak gebeurd is dat mensen de notebook op de bank neerzetten, op schoot zetten (waarvoor zou het anders een laptop zijn!, not), op bed zetten of op een hoogpolig tafelkleed, waardoor de koelroosters aan de onderkant worden afgedekt. Met het gevolg dat het apparaat niet of zeer onvoldoende koele lucht kan aanzuigen.
Reactie door pickske op 02-09-2012 09:28
Quote: ikbenik schreef op zondag 2 sep 2012, 04:40: Als ik naar de problemen van de notebook van pickske kijk, komt het toch bekent voor. Ten eerste kan het falende koeling zijn. Heel vaak is dan stof tussen de koelribben daarvan de oorzaak. Maar ook een falende warmtegeleidende pasta. Dergelijke problemen heb ik al zo vaak opgelost door schoon te maken en de warmtegeleidende pasta te vervangen. Echter.... Wat ook heel vaak gebeurd is dat mensen de notebook op de bank neerzetten, op schoot zetten (waarvoor zou het anders een laptop zijn!, not), op bed zetten of op een hoogpolig tafelkleed, waardoor de koelroosters aan de onderkant worden afgedekt. Met het gevolg dat het apparaat niet of zeer onvoldoende koele lucht kan aanzuigen.einde Quote Dank je voor het meedenken. Maar de hitte zal het niet zijn. Laptop is twee keer open geweest om extra ram geheugen in te bouwen, en dat is er gisteren uitgehaald om te kijken of het daar aan ligt. En tot nu toe nog geen foutmelding gehad. De laptop is ook pas twee maanden uit, en er zijn macbooks die al 5 jaar oud zijn zonder ook maar 1 probleem.
Reactie door pickske op 02-09-2012 09:29
Quote: ikbenik schreef op zondag 2 sep 2012, 04:40: Als ik naar de problemen van de notebook van pickske kijk, komt het toch bekent voor. Ten eerste kan het falende koeling zijn. Heel vaak is dan stof tussen de koelribben daarvan de oorzaak. Maar ook een falende warmtegeleidende pasta. Dergelijke problemen heb ik al zo vaak opgelost door schoon te maken en de warmtegeleidende pasta te vervangen. Echter.... Wat ook heel vaak gebeurd is dat mensen de notebook op de bank neerzetten, op schoot zetten (waarvoor zou het anders een laptop zijn!, not), op bed zetten of op een hoogpolig tafelkleed, waardoor de koelroosters aan de onderkant worden afgedekt. Met het gevolg dat het apparaat niet of zeer onvoldoende koele lucht kan aanzuigen.einde Quote Wat ik bedoelde te zeggen is dat met het openmaken van de laptop geen stof is aangetroffen. Een laptop word als ie open gemaakt word ook altijd ff helemaal doorgeblazen met perslucht.
Reactie door diumenge op 02-09-2012 09:33
Quote: pickske schreef op vrijdag 31 aug 2012, 18:51: ... Ook heb ik aan de medewerker uitgelegd dat ik midden in een examen periode zit. Ik kan de laptop niet missen. Bovendien moet ik er bij een aankoop van zoveel geld van uit kunnen gaan dat ik (MINSTENS) professionele technische hulp krijg die met mij mee zoekt naar een oplossing. 1300 euro, en na twee maanden al ellende. Dat moet niet kunnen.. toch? ... einde Quote Die 1.300 euro betaal je natuurlijk niet voor de service, maar voor het merk Apple. Mediamarkt heeft op alle producten dezelfde (ontbrekende) service. Apple zit simpelweg in het hogere prijssegment en MM verkoopt ze ook (ik neem aan dat een Apple bij MM niet veel goedkoper is dan bij een andere Apple dealer). Zou je nu een windows laptop kopen (willekeurig wel merk) dan kan je kiezen voor MM (lage prijs, standaard service) of de 'computerboer op de hoek' (wat hogere prijs, betere service). Maar ga nu niet verwachten dat omdat je honderden euro's extra aan Apple wil geven je daarvoor een betere service van MM krijgt.
Reactie door diumenge op 02-09-2012 09:36
Quote: pickske schreef op zondag 2 sep 2012, 09:28: ... Laptop is twee keer open geweest om extra ram geheugen in te bouwen, en dat is er gisteren uitgehaald om te kijken of het daar aan ligt. En tot nu toe nog geen foutmelding gehad. ...einde Quote Goede kans dus dat het aan het geheugen ligt...
Reactie door pickske op 02-09-2012 09:42
Quote: diumenge schreef op zondag 2 sep 2012, 09:33: Quote: pickske schreef op vrijdag 31 aug 2012, 18:51: ... Ook heb ik aan de medewerker uitgelegd dat ik midden in een examen periode zit. Ik kan de laptop niet missen. Bovendien moet ik er bij een aankoop van zoveel geld van uit kunnen gaan dat ik (MINSTENS) professionele technische hulp krijg die met mij mee zoekt naar een oplossing. 1300 euro, en na twee maanden al ellende. Dat moet niet kunnen.. toch? ... einde Quote Die 1.300 euro betaal je natuurlijk niet voor de service, maar voor het merk Apple. Mediamarkt heeft op alle producten dezelfde (ontbrekende) service. Apple zit simpelweg in het hogere prijssegment en MM verkoopt ze ook (ik neem aan dat een Apple bij MM niet veel goedkoper is dan bij een andere Apple dealer). Zou je nu een windows laptop kopen (willekeurig wel merk) dan kan je kiezen voor MM (lage prijs, standaard service) of de 'computerboer op de hoek' (wat hogere prijs, betere service). Maar ga nu niet verwachten dat omdat je honderden euro's extra aan Apple wil geven je daarvoor een betere service van MM krijgt.einde Quote Al betaal ik 20 euro voor een laptop bij een Media Markt.. Toen der tijd was de apple actie bij MM. Ik kreeg 250euro korting op een computer daar en dat vond ik wel de moeite. En wat betreft de prijs bij Media Markt; zij kopen met veel grotere hoeveelheden in dan kleinere electronica zaken.
Reactie door diumenge op 02-09-2012 09:55
Quote: pickske schreef op zondag 2 sep 2012, 09:42: Al betaal ik 20 euro voor een laptop bij een Media Markt.. Toen der tijd was de apple actie bij MM. Ik kreeg 250euro korting op een computer daar en dat vond ik wel de moeite. En wat betreft de prijs bij Media Markt; zij kopen met veel grotere hoeveelheden in dan kleinere electronica zaken.einde Quote Ook voor een laptop van 20 euro had je dezelfde service gekregen, 'opsturen'. De lagere prijzen komen uiteraard door het grotere inkopen, maar ook door het standaardiseerden van de processen en dus de ook de service. Verwacht je anders dat die service medewerker alles weet van MacBooks, Windows laptops, televisies, wasmachines, scheerapparaten, telefoons, koffiezetapparaten etc. etc.? Voor service ga je naar de speciaalzaak, voor lage prijzen naar de dozenschuivers.
Reactie door ikbenik op 02-09-2012 10:43
Quote: diumenge schreef op zondag 2 sep 2012, 09:36: Quote: pickske schreef op zondag 2 sep 2012, 09:28: ... Laptop is twee keer open geweest om extra ram geheugen in te bouwen, en dat is er gisteren uitgehaald om te kijken of het daar aan ligt. En tot nu toe nog geen foutmelding gehad. ...einde Quote Goede kans dus dat het aan het geheugen ligt... einde Quote Als er geen problemen meer zijn, is die kans heel groot. Mijn ervaring is dat als je geheugen wilt bijplaatsen of totaal wilt vervangen, dat de onbekende merken beter links gelaten kan worden. Een zeer bekend merk is onder andere Kingston. En als je geheugen wilt bijplaatsen of vervangen, dient als eerste gekeken te worden naar wat het moederbord maximaal kan aansturen, de maximale snelheid en de geadviseerde snelheden en grootte.
Reactie door pickske op 02-09-2012 10:51
Quote: ikbenik schreef op zondag 2 sep 2012, 10:43: Quote: diumenge schreef op zondag 2 sep 2012, 09:36: Quote: pickske schreef op zondag 2 sep 2012, 09:28: ... Laptop is twee keer open geweest om extra ram geheugen in te bouwen, en dat is er gisteren uitgehaald om te kijken of het daar aan ligt. En tot nu toe nog geen foutmelding gehad. ...einde Quote Goede kans dus dat het aan het geheugen ligt... einde Quote Als er geen problemen meer zijn, is die kans heel groot. Mijn ervaring is dat als je geheugen wilt bijplaatsen of totaal wilt vervangen, dat de onbekende merken beter links gelaten kan worden. Een zeer bekend merk is onder andere Kingston. En als je geheugen wilt bijplaatsen of vervangen, dient als eerste gekeken te worden naar wat het moederbord maximaal kan aansturen, de maximale snelheid en de geadviseerde snelheden en grootte. einde Quote Uiteraard is er gekeken naar welk geheugen in de macbook past. Kingston is inderdaad een van de marktleiders van intern geheugen. Samen met Corsair. Corsair heeft speciaal mac geheugen uitgebracht, wat voldoet aan de eisen van spanning, en snelheid. Het geheugen is er nu nog geen dag uit, dus ik wil niet nu al zeggen dat het aan het geheugen ligt. Als blijkt dat ik nu geen problemen meer heb gaat het geheugen van Corsair terug naar Mycom, en vraag ik bij Apple welk geheugen ik dan wel moet hebben.
Reactie door hereistom op 02-09-2012 17:48
Quote: diumenge schreef op zondag 2 sep 2012, 09:55: Ook voor een laptop van 20 euro had je dezelfde service gekregen, 'opsturen'. De lagere prijzen komen uiteraard door het grotere inkopen, maar ook door het standaardiseerden van de processen en dus de ook de service. Verwacht je anders dat die service medewerker alles weet van MacBooks, Windows laptops, televisies, wasmachines, scheerapparaten, telefoons, koffiezetapparaten etc. etc.? Voor service ga je naar de speciaalzaak, voor lage prijzen naar de dozenschuivers. einde Quote Inderdaad, als je goedkoop uit wilt zijn moet je ook geen service verwachten! Ik heb zelf goede ervaringen met iCentre, daar hebben ze verstand van zaken en word je ook goed geholpen, maar ja die is wel iets duurder dan de MediaMarkt ;-)
Reactie door hereistom op 02-09-2012 17:51
Quote: mahadma schreef op zaterdag 1 sep 2012, 21:07: Dan moet je ook niet schrijven: "Inderdaad moet je niks kopen bij de MediaMarkt, dit is een dozenschuiver die nog nooit van het woord service heeft gehoord!". einde Quote Volgens mij snap je er zelf niks van!
Reactie door hereistom op 02-09-2012 18:37
Quote: arjangr schreef op zaterdag 13 aug 2011, 15:22: Ik raad dan ook iedereen van harte aan om vooral lekker te kijken en vragen te stellen bij Media Markt en vervolgens lekker online of bij de BCC te gaan kopen.einde Quote Wat is dat voor vreemde opmerking? En BCC is bijna hetzelfde als de MediaMarkt en dus ook een dozenschuiver zonder verstand van zaken en geen service!
Reactie door van leyden op 02-09-2012 18:48
Quote: hereistom schreef op zondag 2 sep 2012, 17:48: Inderdaad, als je goedkoop uit wilt zijn moet je ook geen service verwachten! Ik heb zelf goede ervaringen met iCentre, daar hebben ze verstand van zaken en word je ook goed geholpen, maar ja die is wel iets duurder dan de MediaMarkt ;-) einde Quote Wat is dit nou weer voor idioterie? Prijs heeft niks met service te maken. Of zou een winkelier je WEL helpen als het produkt duur is? : Want ook al is een winkel goedkoop> ze zullen ook produkten uit het duurdere segment verkopen. De waarheid is dat media markt altijd een beroerde service heeft en Apple een stelletje criminelen zijn die zich niet aan de garantiewetten in Nederland houdt. Want na 1 jaar heb je nog steeds de volle garantie op een pc, tenzij er bewezen wordt dat het gebrek door ondeskundig gebruik is ontstaan
Reactie door hereistom op 02-09-2012 19:06
Quote: van leyden schreef op zondag 2 sep 2012, 18:48: Wat is dit nou weer voor idioterie? Prijs heeft niks met service te maken. Of zou een winkelier je WEL helpen als het produkt duur is? : Want ook al is een winkel goedkoop> ze zullen ook produkten uit het duurdere segment verkopen.einde Quote Prijs heeft meestal wel degelijk met de service te maken, in winkels waar de prijs meestal veel goedkoper is, zoals de MediaMarkt en BCC, kunnen ze ook geen gekwalificeerd personeel aannemen en ook geen tijd besteden aan service! Hun motto is dan ook ook, Ik ben toch zeker niet gek? Kopen, kopen, kopen en verder niet zeuren!
Reactie door ikbenik op 02-09-2012 19:07
Quote: van leyden schreef op zondag 2 sep 2012, 18:48: en Apple een stelletje criminelen zijn die zich niet aan de garantiewetten in Nederland houdt. Want na 1 jaar heb je nog steeds de volle garantie op een pc, tenzij er bewezen wordt dat het gebrek door ondeskundig gebruik is ontstaan einde Quote En daar is weer geen woord waar van. Apple houdt zicht wel aan de Nederlandse en Europese regels, alleen snappen die knakkers bij de Consumentenbond er zelf geen snars van. Zie mijn uitleg op pagina één van deze topic: KlikKlik
Reactie door ikbenik op 02-09-2012 19:07
Quote: hereistom schreef op zondag 2 sep 2012, 19:06: Quote: van leyden schreef op zondag 2 sep 2012, 18:48: Wat is dit nou weer voor idioterie? Prijs heeft niks met service te maken. Of zou een winkelier je WEL helpen als het produkt duur is? : Want ook al is een winkel goedkoop> ze zullen ook produkten uit het duurdere segment verkopen.einde Quote Prijs heeft meestal wel degelijk met de service te maken, in winkels waar de prijs meestal veel goedkoper is, zoals de MediaMarkt en BCC, kunnen ze ook geen gekwalificeerd personeel aannemen en ook geen tijd besteden aan service! Hun motto is dan ook ook, Ik ben toch zeker niet gek? Kopen, kopen, kopen en verder niet zeuren!einde Quote Precies.
Reactie door van leyden op 03-09-2012 12:14
Quote: hereistom schreef op zondag 2 sep 2012, 19:06: Prijs heeft meestal wel degelijk met de service te maken, in winkels waar de prijs meestal veel goedkoper is, zoals de MediaMarkt en BCC, kunnen ze ook geen gekwalificeerd personeel aannemen en ook geen tijd besteden aan service! Hun motto is dan ook ook, Ik ben toch zeker niet gek? Kopen, kopen, kopen en verder niet zeuren!einde Quote Je snapt er nog steeds niks van>>prijs heeft niks met service te maken! Nou kan jij wel allerlei voorbeelden noemen zoals de media markt, personeel zou niet goed geschoold zijn (geioof ik ook wel) maar dat heeft niks met de prijs of service van een produkt te maken, het heeft ook NIET te maken wat er verkocht wordt, het is de winkel zelf die geen of een beroerde service verleent. Dus zal het nog even voor je samenvatten>> prijs en service hoeven niks met elkaar te maken hebben, ...een dure winkel kan een slechtere service hebben dan een goedkopere. En ja..dat komt niet zo vaak voor , het is meestal andersom. Zo duidelijk? Garantie van labtop is meer dan een jaar, Ts heeft dus recht op reparatie / vervanging, tenzij er sprake is van bewezen ondeskundig gebruik.
Reactie door ikbenik op 03-09-2012 13:13
Quote: van leyden schreef op maandag 3 sep 2012, 12:14: Garantie van labtop is meer dan een jaar, Ts heeft dus recht op reparatie / vervanging, tenzij er sprake is van bewezen ondeskundig gebruik.einde Quote Hoe kom jij bij dat fabeltje? Volgens de wetgeving bepaald de winkelier/fabrikant zelf de lengte van de garantieperiode en daar is geen minimum of maximum voor bepaald. De winkelier/fabrikant bepalen ook zelf de voorwaarden waarvoor de garantie van toepassing is en welke rechten zij de koper toekennen. Dat er een regel zou zijn waarbij de winkelier/fabrikant verplicht wordt om minimaal twee jaar garantie te verstrekken is een fabeltje. Het punt is dat er wel een regel van "wettelijke garantie" is, maar die bepaling slaat niet op de garantieperiode (welke de Consumentenbond en Consumentenautoriteit ons doen willen geloven) maar heeft betrekking op de conformiteit: "De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden." Dus wat de Consumentenbond en Consumentenautoriteit hierover schrijven, kan compleet genegeerd worden. Zij spreken niet de waarheid.
Reactie door pickske op 03-09-2012 13:37
Bij Mediamarkt heb je 1 jaar mechanische garantie en 2 jaar electronische garantie. Zo is het voor zover ik weet wettelijk geregeld. Een dvd drive van een laptop is mechanisch, net als het scherm. Maar een moederbord is electronisch. Net als het intern geheugen. Geen draaiende onderdelen is ook geen meganische schade.
Reactie door ikbenik op 03-09-2012 13:51
Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 13:37: Bij Mediamarkt heb je 1 jaar mechanische garantie en 2 jaar electronische garantie. Zo is het voor zover ik weet wettelijk geregeld.einde Quote Met alle respect, maar het wordt steeds gekker. Er bestaat geen mechanische garantie en zeker geen elektronische garantie. En de twee jaar verplichte garantie bestaat ook niet. Hoe kom je daar trouwens bij dat het wel zo zou zijn? Mediamarkt geeft net zo lang garantie als de fabrikant garantie opgeeft. Als dat voor een bepaald merk één jaar garantie is, heeft de koper dus ook maar recht op één jaar garantie. Dus na één jaar garantie heb je geen recht meer op garantie. Zo simpel is het. En als de fabrikant en winkelier totaal geen garantie geven, heb je als koper recht op 0 (nul) dagen garantie. Daarnaast dient het product altijd volgens de koopovereenkomst geleverd te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van de koopovereenkomst (dus geen mening van een consumentenorganisatie) had mogen verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en winkelier (en dus ook weer niet volgens de uitspraken van consumentenorganisatie of wie dan ook). Zo simpel is het nu eenmaal.
Reactie door van leyden op 03-09-2012 13:52
Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 13:37: Bij Mediamarkt heb je 1 jaar mechanische garantie en 2 jaar electronische garantie. Zo is het voor zover ik weet wettelijk geregeld. Een dvd drive van een laptop is mechanisch, net als het scherm. Maar een moederbord is electronisch. Net als het intern geheugen. Geen draaiende onderdelen is ook geen meganische schade.einde Quote Wat een onzin, lariekoek. Niet meer reageren ajb, het is pertinente bullshit, zo ken ik er nog eentje>> een koelkast is electronisch, maar de deur is mechanisch... Lachen met jou...meganische schade...moeilijk woord heh..?
Reactie door pickske op 03-09-2012 14:14
Quote: van leyden schreef op maandag 3 sep 2012, 13:52: Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 13:37: Bij Mediamarkt heb je 1 jaar mechanische garantie en 2 jaar electronische garantie. Zo is het voor zover ik weet wettelijk geregeld. Een dvd drive van een laptop is mechanisch, net als het scherm. Maar een moederbord is electronisch. Net als het intern geheugen. Geen draaiende onderdelen is ook geen meganische schade.einde Quote Wat een onzin, lariekoek. Niet meer reageren ajb, het is pertinente bullshit, zo ken ik er nog eentje>> een koelkast is electronisch, maar de deur is mechanisch... Lachen met jou...meganische schade...moeilijk woord heh..? einde Quote Luister (lees) nou eens ff driftkikker. Je hoeft niet meteen op zon manier te reageren (over reageren gesproken..) En is dit geen lariekoek. Ik stel voor dat je ff langs gaat bij een Media Markt, een MyCom of een BCC. Wat je wil. En vraagt naar de regels omtrent garantie. Zelf heb ik ook een half jaar in een winkel gewerkt uit dat rijtje. Veel mensen die net voor de twee jaar terug komen en klagen dat het scharnier kapot is. Helaas kunnen ze dan betalen voor hun reparatie. Meganisch, of mechanisch. Je weet wat ik bedoel pik.
Reactie door ikbenik op 03-09-2012 14:21
Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 14:14: En is dit geen lariekoek. Ik stel voor dat je ff langs gaat bij een Media Markt, een MyCom of een BCC. Wat je wil. En vraagt naar de regels omtrent garantie. Zelf heb ik ook een half jaar in een winkel gewerkt uit dat rijtje. Veel mensen die net voor de twee jaar terug komen en klagen dat het scharnier kapot is. Helaas kunnen ze dan betalen voor hun reparatie. Meganisch, of mechanisch. Je weet wat ik bedoel pik. einde Quote Het is wel lariekoek. Er bestaat geen mechanische of electronische garantie en al helemaal geen verplichte garantie van twee jaar. Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 14:14: Veel mensen die net voor de twee jaar terug komen en klagen dat het scharnier kapot is. Helaas kunnen ze dan betalen voor hun reparatie. einde Quote Klopt, omdat dan de garantie verstreken is. Vooral als de garantieperiode maar één jaar is. Dan komen alle kosten voor rekening van de koper, behalve als de mededelingen die de fabrikant of winkelier op wat voor manier dan ook dat tegenspreken. Het komt wel vaker voor dat een fabrikant en winkelier één jaar garantie geven en in de media aangeven dat het betreffende product drie jaar probleemloos mee dient te gaan. Dan alleen is die één jaar garantie te overrulen. Daar is die regel ook voor. Maar als de fabrikant en winkelier maar één jaar garantie verstrekken en dat ook zo in de koopovereenkomst vermelden en het product gaat na anderhalf jaar kapot en het product is volgens de koopovereenkomst geleverd en bezit de eigenschappen welke het volgens die koopovereenkomst had moeten bezitten, kan die koper hoog of laag springen, maar dan komen toch echt alle kosten voor zijn rekening. Zo is het en niet anders.
Reactie door pickske op 03-09-2012 14:28
Oke. Wat een niveau zeg. Misschien wat voor jou? http://www.werkenbijmediamarkt.nl/vacature/?jobId=36903D40-4A6D-4A20-8DDD-F2D4A00D719C
Reactie door ikbenik op 03-09-2012 14:33
Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 14:28: Oke. Wat een niveau zeg. einde Quote Hoezo, "Wat een niveau zeg?" Quote: pickske schreef op maandag 3 sep 2012, 14:28: Misschien wat voor jou? http://www.werkenbijmediamarkt.nl/vacature/?jobId=36903D40-4A6D-4A20-8DDD-F2D4A00D719Ceinde Quote Nee, dank je.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!