Slechte service BCC en Philips
Geplaatst door: dethleffs op: 13-12-2014 14:25
In maart 2014 heb ik bij BCC een Philips HD7762 Grind & Brew koffiezetapparaat gekocht. De koffie smaakte goed totdat het apparaat in oktober 2014 geen bonen meer wilde malen. Toen ik mij met het probleem bij de BCC in Middelburg meldde merkte de verkoopster gelijk op dat zij dit type apparaat niet meer werd verkocht omdat er zoveel problemen mee waren.
Ondanks het feit dat dat ik aangaf dat ik dan liever mijn geld terug wenste gaf de medewerkster aan dat het apparaat eerst drie maal naar Philips moest worden opgestuurd voordat er sprake kon zijn van teruggave van het aankoopbedrag.
Begin november kon ik mijn apparaat weer ophalen. In eerste instantie ging het malen weer goed. Eind november was het weer raak. De koffie werd steeds slapper en het apparaat wilde de bonen niet meer malen.
Ik heb mij wederom weer bij de BCC in Middelburg gemeld. Ook deze keer werd mij weer te verstaan gegeven dat het apparaat eerst drie maal moest worden opgestuurd voordat er sprake kon zijn van teruggave van het aankoopbedrag.
Nu snap ik dat het altijd zo kan zijn dat een apparaat een keer defect raakt. Ik snap echter niet dat BCC zijn klanten drie maal met klachten terug laat komen terwijl men weet dat het product niet voldoet. Men verschuild zich achter Philips en is niet bereid om zelf de service aan zijn klanten te verlenen.
Reactie door tijger1 op 13-12-2014 14:39
Maar doet het apparaat het nu weer?
Reactie door valerius-2 op 13-12-2014 15:34
Ja dat klopt maar ik weet nog dat er speciale reparatie afdeling waren. Maar dat is wel een tijd geleden. Daar kon men dan naar toe gaan volgens afspraak. Maar die hebben ze ook al lang geleden opgedoekt.
Reactie door 1953 op 15-12-2014 03:17
BCC heeft een herstelplicht en drie herstelpogingen of bij onherstelbaar het product gelijkwaardig vervangen. Bij de vierde garantieaanspraak kunt u dan pas uw koopovereenkomst ontbinden en uw aankoopbedrag terugbetaald krijgen - geen tegoedbon noch een minder bedrag - gebruiksperiode - accepteren.
Dat BCC de fabrikant voor hun karretje spannen is hun beleid, u heeft slecht met BCC als verkopende partij van doen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!