Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

slechte service BCC

Geplaatst door: bua op: 27-02-2014 20:06
Mijn verhaal met de bcc, inmiddels ook via facebook contact met bcc maar er gebeurd weinig. Dit is toch geen service? Eind augustus heb ik een telefoon bij jullie gekocht die helaas al vrij snel gebreken vertoonde. Ik ben terug gegaan naar de winkel en er werd mij gezegd dat het klonk als een software fout en dat een update het zou kunnen verhelpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet het toestel worden opgestuurd en zou ik het toestel een tijd kwijt zijn. De update veranderde niets en zelfs een factory reset haalde niets uit. Terug naar de winkel gegaan, waar ik te horen kreeg dat de reparatie 2-3 weken zou duren en dat het onder garantie gerepareerd zou worden. Na ruim 3 weken kreeg ik een brief toegestuurd waarin stond dat er val / stootschade was ontdekt en dat deze vervangen diende te worden a 163 euro. Na tien minuten in de wacht, kreeg ik iemand aan de lijn en vroeg ik of de reparatie ook kon worden uitgevoerd zonder het scherm te vervangen, maar gelijk kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was in verband met productaansprakelijkheid. Hier geen genoegen mee nemende heb ik consuwijzer gebeld die mij vertelde dat het inderdaad onredelijke was gezien het feit dat het mijn product is, het niet functioneert zoals het moet, dat het scherm geen storende schade is en dat er niet wordt aangetoond dat het scherm de oorzaak is van het probleem. In de algemene voorwaarden staat dat als het gebrek door mijn toedoen is ontstaan (vallen of stoten), dan moet ik de reparatie zelf betalen. Er staat nergens dat het hele toestel gerepareerd moet worden als ik een product ter reparatie stel. In de algemene reparatievoorwaarden staat: “Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer volledig voldoet aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften.” Betekent dit dat de barst in mijn scherm een gevaar is voor mij en/of mijn omgeving? Door de reparateur wordt alleen geconstateerd dat er een barst in het scherm zit, niet dat dit gevolgen heeft voor de werking van het apparaat. Ook wordt er nergens gezegd dat een gedeeltelijke reparatie niet mogelijk is omdat het vaak voor komt dat het gebarsten scherm niet meer werkt nadat de telefoon uit elkaar is gehaald. Ik denk dat de barst los staat van de storingen, omdat deze al in het apparaat merkbaar waren voordat die barst er op een gegeven moment in kwam. Als ik bijvoorbeeld de batterij eruit haal en er weer in stop, is 1 van de gebreken opgelost voor een paar uur. Na een aantal keren bellen en zelf 2 keer naar de winkel te zijn gegaan, ben ik 0 keer terug gebeld (wat mij aan de telefoon en in de winkel beloofd werd). Er wordt op geen manier gezocht naar een andere oplossing o.i.d. Ik blijf horen dat de reparateur het niet deels wil uitvoeren, het scherm niet meer goed zou functioneren (ik had er nooit last van) en dat alles(a €163) of niets zal worden gerepareerd. Toen ik vroeg of ik de reactie van de reparateur doorgestuurd kon krijgen, kreeg ik te horen dat het mogelijk was en moest ik een contact formulier invullen. Ook hiervan heb ik verder niets gehoord. Dit hele verhaal is nu 7 weken gaande en daar baal ik nog al van. Omdat jullie op geen manier mij willen helpen krijg ik nu mijn toestel ongerepareerd terug, waar ik zaterdag of vandaag een belletje over had moeten krijgen (is mij in de winkel gezegd), welke ik nog steeds niet ontvangen heb. Ik vind dit geen “High Service”, zoals jullie zelf beweren te geven.
Reactie door bua op 28-02-2014 12:43
Een dag nadat ik deze discussie ben gestart, ben ik teruggebeld met de vraag of er van mijn kant nog vragen waren. Verbaast reageerde ik dat ik zou worden teruggebeld. Daarna heb ik uitgelegd dat ik had gehoopt dat ze er toch over na zouden denken of mij op een andere manier tegemoet konden komen als ik er meer aandacht aan gaf. Helaas is dit niet het geval, ze dachten dat ze in de winkel duidelijk waren geweest met dat het de reparateur is die het niet deels wil repareren en niet de BCC. Het is dus de reparateur… Ik heb er nog even over nagedacht en wil toch nog even reageren. Na mijn idee heb ik een product bij BCC gekocht, waarbij BCC een bepaalde service levert. Dat BCC bepaalde service door derden laten uitvoeren is hun keuze, maar daar heb ik niks mee te maken. Daarom vind ik het nog steeds BCC service die tekort komt en ben ik nog steeds van plan niets bij hun te kopen en zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte te brengen. Mocht je iets willen kopen, denk dan goed na. Als het product heel blijft is er niets aan de hand, maar gaat het stuk en is er een klein spoortje van eigen schuld vindbaar, dan zul je moeten betalen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor