Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte sales en service van Dell.

Geplaatst door: wolfgar op: 29-01-2010 19:20
Begin december een desktop bij Dell aangeschaft en betaald via Ideal op voorwaarde dat hij nog voor de kerst geleverd zou worden. De volgende dag kreeg ik de order en betalings bevestiging via mijn mailbox met daarop de leverdatum 28 januari 2010. Direct ben ik gaan bellen om de order te annuleren, maar dat gaat niet bij Dell. Telefonisch wordt je ordinair afgepoeierd met de kreet, uw order is al in produktie en in onze leveringsconditie staat duidelijk, dat er niet geannuleerd kan worden als de order in produktie is genomen. Uiteindelijk toch maar laten leveren en trachten te werken met de nieuwe desktop van bijna 1000,- Euro. Eerst deden de boxen het niet, na veel aandringen werden er nieuwe toegezonden. Toen bleek de Belkin netwerkadapter het niet te doen, geen internet verbinding dus. Het antwoord van Dell in deze is, zoek het maar uit met Belkin, wij geven geen service op apparaten die wij inkopen. Verder kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik tewoord werd gestaan door mensen die een kantinecursus asertiviteiten en afpoeieren hebben gevolgd. Nergens krijg je een normaal antwoord op, de mensen zijn onbekwaam, onbeschoft en niet geinteresseerd in jou probleem. Ik raad dan ook iedereen af bij Dell te kopen want na je betaling beteken je niets meer voor ze.
Reactie door braasem10 op 29-01-2010 20:37
Ik heb al eerder dit soort verhalen gehoord over dell. Is niet echt netjes om op deze manier met je klanten om te gaan.
Reactie door read op 30-01-2010 19:47
Dag wolfgar, Je schrijft: Ik raad dan ook iedereen af bij Dell te kopen want na je betaling beteken je niets meer voor ze. Zet deze oproep ook even op de andere grote consumentensites (uiteraard met een copietje naar Dell). Pedro.
Reactie door sds70 op 15-02-2010 17:46
Net ook een zeer slechte ervaring met Dell gehad. Begin december een laptop besteld, deze zou uiterlijk eind januari geleverd worden. Halverwege januari maar eens contact gezocht en toen bleek dat de gekozen laptop niet meer geleverd kon worden, dus 1,5 maand voor niets zitten wachten. Ik had wel de mogelijkheid om iets vergelijkbaars te bestellen, dit was echter 400 euro duurder! Om het allemaal nog leuker te maken werd enkele dagen nadat mijn order was geannuleerd het bedrag afgeschreven van mijn creditkaart! En probeer dat geld maar eens terug te krijgen. Door de verkoper werd beloofd dat het binnen 3 a 4 dagen terug op mijn rekening zou staan. Niet dus! Na 2 weken (en diverse telefoontjes en mailtjes) was er nog geen bedrag overgemaakt (technisch probleem zeiden ze).... De nederlandse klantenservice bestaat niet meer. Je krijgt enkel reacties in het engels. Service bestaat sowieso niet meer bij Dell!
Reactie door oudie op 04-05-2010 18:42
Dell...brr Eindeloos moeten strijden voor mijn studio notebook een nieuwe adapter te krijgen voor een notebook van 5mnd. Was normaal gebruik en werd niet vergoed. Na een nieuwe te hebben gekocht elders!! Helft goedkoper als bij Dell eindelijk na dreigen met Vara etc. een nieuwe ontvangen. Echter mijn batterij was dusdanig ontladen dat deze de geest heeft gegeven. Vandaag weer 35 minuten gebeld. Om 5 uur gooien ze je gewoon van de lijn. Diverse e-mails gestuurd...ik wil gewoon een nieuwe batterij of een oplossing. Begin me echt af te vragen wat voor bedrijf is dit.....Zou eens aandacht moeten worden besteed in KASSA. Zo ga je niet met klanten om.
Reactie door herr op 09-07-2010 15:41
20 april een laptop besteld, en betaald. Men kon, week na week na week, mijn betaling niet traceren (hun financiele administratie zit in India, en het zijn niet de slimsten daar, zei een medewerkster van Dell) Uiteindelijk heb ik de order gecanceld. Ik mocht nog even een betaalbewijs opsturen, en ik zou mijn geld terugkrijgen. Nu zijn we alweer 5 weken verder, en nog geen spoor van mijn geld. Op mijn mail wordt niet meer geantwoord. Medewerker kan alleen telefonisch beloven dat ie mail stuurt naar de financiële administratie (die kunnen niet gebeld worden) Onbekend wanneer daar antwoord op komt, misschien maandag. Weer wachten dus, zonder enig uitzicht op een oplossing. Het is mij een kompleet raadsel hoe zo'n vreselijk log, lomp rot-bedrijf nog kan bestaan. Hoelang zal ik nog wachten voordat ik naar het kantoor in amsterdam moet rijden om iemand bij zijn stropdas te pakken en mijn eigen geld op te eisen?
Reactie door birdies op 09-07-2010 16:41
@herr: het is hier niet de bedoeling hetzelfde topic meerdere malen te plaatsen.
Reactie door oudie op 09-07-2010 18:28
Quote: herr schreef op vrijdag 9 jul 2010, 15:41: 20 april een laptop besteld, en betaald. Men kon, week na week na week, mijn betaling niet traceren (hun financiele administratie zit in India, en het zijn niet de slimsten daar, zei een medewerkster van Dell) Uiteindelijk heb ik de order gecanceld. Ik mocht nog even een betaalbewijs opsturen, en ik zou mijn geld terugkrijgen. Nu zijn we alweer 5 weken verder, en nog geen spoor van mijn geld. Op mijn mail wordt niet meer geantwoord. Medewerker kan alleen telefonisch beloven dat ie mail stuurt naar de financiële administratie (die kunnen niet gebeld worden) Onbekend wanneer daar antwoord op komt, misschien maandag. Weer wachten dus, zonder enig uitzicht op een oplossing. Het is mij een kompleet raadsel hoe zo'n vreselijk log, lomp rot-bedrijf nog kan bestaan. Hoelang zal ik nog wachten voordat ik naar het kantoor in amsterdam moet rijden om iemand bij zijn stropdas te pakken en mijn eigen geld op te eisen?einde Quote Ach hou maar mijn laptop is nog steeds niet gemaakt. Heb nog nooit zo'n zooi.. gezien. Moesten ze eens aanpakken. Als ik de reclame al zie..
Reactie door suzannedemoor op 04-08-2010 14:49
Ook ik heb negatieve ervaring met Dell: buiten dat het bedrijf niet functioneert, hebben ze ook personeel wat alleen maar dingen beloofd die ze niet waarmaken. EEN ANNULERING, wordt gewoon niet beantwoord en gaat gewoon in productie, en als het product toch geleverd wordt mag de klant, als toetje , ook nog even 29 euro afrekenen vanwege de transportkosten. Daarnaast zou ik het personeel een cursus nederlanse taal willen adviseren en een cursus klantvriendelijkheid, want daar lusten de honden geen brood van! DRUKTE wordt steeds als argument gebruikt evenals weinig personeel, daarmee moeten ze naar hun baas gaan, maar het niet tegen de klant gebruiken. Dell moet nog erg veel leren, hopelijk staan ze er voor open: en als ze willen leren dan zou vermelding van de klachtenprocedure ook op zijn plaats zijn: immers van fouten kan elk bedrijf leren!!!!!
Reactie door anicu op 04-08-2010 17:18
Ik raad jou aan om een computer in de winkel te kopen en niet ergens in een kantine waar ze ook cursussen geven. [edit redactie:
Reactie door wolfgar op 04-08-2010 22:05
[edit - off-topic - de redactie:
Reactie door anicu op 04-08-2010 22:20
Wolfgar, ik denk dat jij de laatste zinnen in je eigen topic niet gelezen hebt. Je start een verhaal over hoe je behandeld bent door Dell en je eindigt met sterk advies om geen Dell meer te kopen omdat "na je betaling beteken je niets meer voor ze". Wat is dat voor onzin? Omdat jij een slechte ervaring hebt mag een ander geen Dell meer kopen? het is nog nooit zo goed gegaan met Dell dus kan het niet alleen aan Dell liggen dat er iets fout gaat. Nogmaals: computers koop je in de winkel en niet in een kantine waar je de computer niet kunt proberen.
Reactie door oudie op 04-08-2010 22:25
Het zou echt eens tijd worden dat kassa eens tijd aan dit bedrijf besteed. Het is onbegrijpelijk hoe dit bedrijf met klanten omgaat. Incasseren kunnen ze goed. Corresponderen (Engels) en dat nog niet eens goed. Een product fatsoenlijk leveren ho maar! Service verlenen Nooit van gehoord. Dat mensen hier hun ei kwijt willen ....in de hoop dat er misschien iets gebeurd en dat er anderen gewaarschuwd worden. Heb het er destijds niets voor niets neergezet.
Reactie door wolfgar op 04-08-2010 22:45
@ Anicu [edit redactie: Ik deel hier dan ook MIJN ervaring mee en die is netzoals bij VEEL mensen heel erg slecht. Jij moet ook goed lezen want ik schrijf: ik raad af om Dell te kopen, ik zeg niet dat niemand dat meer mag, dat maak jij er zelf van. En als het zo goed gaat met Dell dan komt dat waarschijnlijk mede door de lage kosten die ze hebben door bijv. de servicedesk in India (lage lonen) te hebben en niet op service in te gaan dus ook geen kosten maken, of je geld zelfs vast te houden zonder maar iets te leveren.
Reactie door check op 04-08-2010 23:06
Dell heeft een zakelijke en particuliere markt. Voor het prijsverschil zou ik als particulier een zakelijke machine nemen. De service is duidelijk een verschil. Als je de machine ter reparatie aanbied, wordt zonder extra betalende servicekosten binnen 3 x 24 uur in het eerst jaar en 5 x 24 uur de eerst komende 2 jaar daarna je apparaat gefixt en dan bedoel ik dat voor dat onderdeel de garantie weer op 0-dagen staat. Heb nog een Dell notebook c500 uit 2001. Aan-en-uitschakelaar raakte in 2010 defect. Notebook gebracht kon er op wachten. Toppie. Ik zelf ben dus ook particulier met geleend kvk-nummer, dan wil ik best 200 euro meer betalen voor een beter apparaat en de betere schaderegeling voor het geval dat. suc6
Reactie door dell medewerker op 14-10-2010 23:06
Zoals ieder merk hebben laptops gebreken en is de klantenservice niet goed als er niet aan de wensen voldaan word wat de klant ervan verwacht. De kreet van "ik adviseer mensen nooit meer een Dell te kopen" slaat op alle merken, daar liggen wij van Dell en onze klantenservice ook niet meer wakker van. Ikzelf zit nu 15 jaar in het vak van helpdesk en ondersteuning en technical support en heb in die 15 jaar voor maar liefst 9 grote computermerken gewerkt. Dit kan omdat deze merken een outsourcingbedrijf in de hand nemen om de klachten af te wikkelen en de klanten te laten helpen. Ik kan iedereen verzekeren dat bij ELK bedrijf wat laptops maakt en verkoopt dezelfde klachten zijn en ook dezelfde mensen hetzelfde roepen. Waarom de grote bedrijven er mee weg komen zonder dat er een item op tv komt of iets dergelijks, is omdat ze 95% goed verkopen en maar 5% klachten krijgen, zolang er niet meer dan 5% van klachten over 1 en hetzelfde product gaan (dus geen 1 merknaam) dan zal er ook geen item komen.
Reactie door daniellevanuden op 14-10-2010 23:11
Ik denk ook dat het iets persoonlijks is, ik zal nooit van me leven een Dell of Packard Bell kopen, heb daar zo'n shit ervaringen mee gehad. Mijn vriend bijv. zweert bij Dell, hij probeert me dit natuurlijk ook aan te smeren nu ik op zoek ben naar een nieuwe laptop :-)
Reactie door oudie op 15-10-2010 07:28
Dell is weer met reclames bezig! Maar de oude ellende is nog steeds niet verholpen. Inmiddels is mij termijn van garantie om. Hopeloos ben ik. Mails worden niet meer beaantwoord. Bellen heb ik nog twee keer geprobeerd. Maar naar twee keer 40 minuten heb ik het opgegeven. Dus buy no dell.
Reactie door michaelrook op 09-12-2010 18:58
vergelijkbaare problemen met dell afgelopen 29 oktober koop ik een nieuwe laptop bij dell (nieuw systeem en mooie configuratie voor een redelijke prijs (1200 euro)). tijdens bestellen zie ik ook een printer. na op de knop meer info te drukken gaat het om een kleuren laser printer voor 78 euro!!. ik denk dat is een koopje. die bestel ik gelijk mee. na het weekend op mijn werk bekijk ik de aankoop nog eens en valt mijn oog op de bestelde printer. het gaat niet om een laser printer maar een een inkjet . contact hier over met dell: " bij het bekijken van de bestelling valt mij op dat de printer een inkjet printer is. echter op de site als je op meer info drukt kom je bij een colour laser terecht. ik was dus van mening dat dit dus ook een colour laser printer zou zijn. de site is daar in erg onduidelijk en ik vind dit niet prettig zelfs misleidend. de laptop wil ik wel graag hebben maar van de printer ben ik nu wat minder gechameerd. ik was er echt van overtuigd dat dit dus een laser printer zou zijn graag contact hierover " uit eindelijk maar zelf gebeld en bleek de printer al in de bestelling te zitten en was het moeilijk deze nog te annuleren. ik had geen zin de rompslomp en wilde graag de laptop zo snel mogelijk hebben en dacht dan maar een inkjet het is ten slotte een nieuwe generatie zoals de web site nu nog steeds laat zien. verder zou de site meteen aangepast worden. dit is nu nog steeds niet het geval. de laptop bleek maar 500 Gb te bevatten ipv 1000 Gb. ook hier over contact met dell. bleek dat de 2de HD niet goed gemonteerd was ( geen schroefjes). schroefjes zouden na gestuurd worden, na een week nog eens gebeld zou nog terug gebeld worden maar na een paar dagen 2 zakjes schroefjes (blijkbaar wisten ze zelf niet welke er nodig waren en laten de gebruiker het risico lopen een schroefje door het moederboord te laten schroeven). Bij het inrichten van de laptop bleek ook dat de computrace niet ingeschakeld was waar ik wel voor betaald heb. Vertrouwen in de laptop ben ik nu wel kwijt. Krijg sterk het idee dat er nog meer mankementen aan dit systeem naar boven gaan komen de komende tijd. Na de installatie van de laptop ging ik over de printer te instaleren. Ik had mij een hele andere voorstelling van de printer gemaakt deze was wit en niet zwart maar ja dat klopte wel omdat het een hele andere printer was die je wordt voor gehouden op de website. In eerste instantie leek alles te werken. Pas deze week ging ik gebruik maken van de printer. Mijn dochter had Sinterklaas in gekleurd op de website en ik wilde die uitprinten. Dit zag er niet uit. Allemaal strepen. Hierover dell gebeld. ik kreeg steeds meer spijt van deze aanschaf. Werd een nieuwe printerhead gestuurd en hierna zou het probleem zijn op gelost. Hij print nu wel mooier mar de snelheid laat toch echt te wensen over 30 a 33 pagina´s zien ik hem niet maken. Dus een testje op gezet met erg simpele afdrukken. Er kwamen eerder 10 pagina´s dan 30 per minuut uit. Hierover weer del gebeld. Ik gaf ook aan dat ik de printer niet meer wilde maar daar kon dell mij niet bij helpen. Ik gaf ook aan dat ik er teleurgesteld was in dell en dat ik dit allemaal erg vervelend vond. Daar kon dell niet mee zitten gaf de dell vertegenwoordiger aan. Dit vind ik toch al met al een koude douche waard
Reactie door read op 09-12-2010 20:37
@@@ Konklusie: buy never nooit by dell!!! Pedro.
Reactie door wolfgar op 10-12-2010 08:39
Quote: dell medewerker schreef op donderdag 14 okt 2010, 23:06: Zoals ieder merk hebben laptops gebreken en is de klantenservice niet goed als er niet aan de wensen voldaan word wat de klant ervan verwacht. De kreet van "ik adviseer mensen nooit meer een Dell te kopen" slaat op alle merken, daar liggen wij van Dell en onze klantenservice ook niet meer wakker van. Onvoorstebare sukkel, dit is nou precies wat wij bedoelen, wij van Dell liggen daar niet wakker van en onze klantenservice ook niet. Jullie moeten je ogen uit je kop vandaan schamen, het is dat jullie een compleet programma voor bedrijven aanbieden en die nog met moeite kunnen bedienen met service, maar voor de particuliere markt zijn jullie een regelrechte ramp, onbeschoft, onbetrokken, onbehoorlijk en mateloos arrogant. Geen zinnig mens zal na ervaringen met jullie service ooit nog een computer van en bij Dell kopen.
Reactie door dell medewerker op 10-12-2010 15:34
Het leuke is dat ik het hele verhaal achter michealrook ken, hij had mij aan de lijn en verteld hier toch niet het hele verhaal. Klant dacht dat het een laserprinter was en dat bleek niet zo te zijn, hij heeft een inktjetprinter bij zijn systeem gekregen. Door dat hij de technische specificaties van de laser printer had gelezen, dacht hij ook dat de inkjetprinter dezelfde papier afdruksnelheid had of iets dergelijks, ik heb hem in het telefoongesprek ook uitgelegd dat de specificaties van de laserprinter niet bij de inktjetprinter hoort en toch bleef hij het over 30 tot 33 pagina's hebben zelfs nadat hij wist dat de speceficaties bij een geheel ander product hoort dan wat hij had. Toen hij de eerste keer belde voor het doorgeven van dat hij de printer niet meer wilde, toen werd hem inderdaad verteld dat het annuleren niet mogenlijk was, maar het was wel verteld dat hij, nadat hij het product heeft ontvangen, 7 dagen bedenktijd had en bij ons kon aangeven dat hij hem wil terugsturen, dat zou dan in behandeling worden genomen en zou er een afspraak worden gemaakt zodat de printer kon worden opgehaald en daarna zou de klant dan zijn geld terug kon krijgen. Dit heeft de klant echter niet gedaan, pas een maand later kwam de klant tegen mij zeggen dat hij het product niet meer wilt...tja, dan is de klant buiten die 7 dagen en kunnen wij de klant niet meer bij dit verzoek helpen. Dus, Michaelrook, als u het verhaal verteld, vertel dan ook het hele verhaal en niet de halve waarheid.
Reactie door grootvader op 10-12-2010 18:09
Toch, wanneer ik alle verhalen lees over DELL en nu ook die reaktie van die Dell-medewerker; dit ook gekoppeld aan die zeer hinderlijke opdringerige faxen die ik van Dell steeds maar kreeg dan is er maar 1 (één) conclusie mogelijk! KOOP NOOIT EEN DELL!! Bij de gewone computerboer om de hoek kun je voor zelfs minder geld (bij een desktop) en voor diezelfde prijs voor een laptop eenzelfde configuratie kopen waarbij bij een storing of defect in ieder geval het apparaat geen maanden wegblijft en men geen eindeloos veel telefoontjes hoeft te plegen. Het zijn schreeuwers; dezelfde soort schreeuwers al MediaMarkt en de praktijk leert dat men juist niet bij dat soort schreeuwers moet zijn. Zeker niet om het prijsverschil dat in vrijwel alle gevallen maar hooguit een paar tientjes is. En voor dat verschil koopt u ellende? Raar volk hoor die Caninefaten. De Vrije Vogel
Reactie door pino123 op 10-12-2010 21:08
Quote: dell medewerker schreef op vrijdag 10 dec 2010, 15:34: Het leuke is dat ik het hele verhaal achter michealrook ken, hij had mij aan de lijn en verteld hier toch niet het hele verhaal. Door dat hij de technische specificaties van de laser printer had gelezen, dacht hij ook dat de inkjetprinter dezelfde papier afdruksnelheid had of iets dergelijks, ik heb hem in het telefoongesprek ook uitgelegd dat de specificaties van de laserprinter niet bij de inktjetprinter hoort en toch bleef hij het over 30 tot 33 pagina's hebben zelfs nadat hij wist dat de speceficaties bij een geheel ander product hoort dan wat hij had. Toen hij de eerste keer belde voor het doorgeven van dat hij de printer niet meer wilde, toen werd hem inderdaad verteld dat het annuleren niet mogenlijk was, maar het was wel verteld dat hij, nadat hij het product heeft ontvangen, 7 dagen bedenktijd had en bij ons kon aangeven dat hij hem wil terugsturen, dat zou dan in behandeling worden genomen en zou er een afspraak worden gemaakt zodat de printer kon worden opgehaald en daarna zou de klant dan zijn geld terug kon krijgen. Dit heeft de klant echter niet gedaan, pas een maand later kwam de klant tegen mij zeggen dat hij het product niet meer wilt...tja, dan is de klant buiten die 7 dagen en kunnen wij de klant niet meer bij dit verzoek helpen. Dus, Michaelrook, als u het verhaal verteld, vertel dan ook het hele verhaal en niet de halve waarheid.einde Quote Dit getuigt zo van amateurisme, waarom niet gewoon een klantvriendelijke houding aannemen en direct contact zoeken met.... Je gaat hem hier ook nog neerhalen, nee dat geeft goede reclame om nog verder bij Dell dingen aan te schaffen
Reactie door dell medewerker op 10-12-2010 21:36
Wat niemand blijkt beseffen is dat we allemaal de boodschapper de schuld geven........ Wij handelen alleen conform de procedures, die moeten wij opvolgen, als wij als dell medewerker iets anders doen dan dé procedure, word hetgeen ge-annuleerd, ge-canceled of niet verwerkt. pino123 heeft gelijk, Dell is zeker niet klantvriendelijk. ik zou het ook graag anders zien........
Reactie door wolfgar op 11-12-2010 11:01
Een megabedrijf als Dell ligt inderdaad niet wakker van ontevreden klanten, alles is gekoppeld aan procedures, protocollen en rekeneenheden waar het slechts om cijfermatige aanduidingen gaat zoals, 90% horen we niets van en 10% heeft klachten, conclusie: we doen het hardstikke goed!! Uitzoeken hoe je die 10% weer tevreden kan maken of service kan geven is absoluut van geen belang bij Dell, er moet gewoon verkocht worden, omzetcijfers dienen goed te zijn voor de heren van het bestuur, want dat bepaald de waarde van je bedrijf. Particulieren die mankementen hebben met hun desktop, laptop, printer of aanverwanten artikelen, moeten het zelf uitzoeken, want Dell z,n aftersalesonderdeel genaamd service, bestaat slechts uit sukkels die bedreven zijn in het afpoeieren van klanten en het volledig bagatelliseren van het probleem. Mijn advies aan Dell, stop met verkopen aan particulieren, jullie zijn er niet voor ingericht en het heeft bij jullie geen enkele prioriteit om klanten tevreden te houden, jullie zijn slechts een omzetgenerator, niets meer en niets minder.
Reactie door freya op 11-12-2010 12:33
Ik wil niet veel zeggen, maar michaelrook mag de hand ook wel eens in eigen boezem steken. Ik bedoel maar, een kleuren laserprinter voor €78? Je kan natuurlijk op je klompen aanvoelen dat dit niet kan kloppen. Bovendien blijkt in de bestelbevestiging/order al te staan dat het om een inkjet printer gaat. Mijns inziens kun je dan twee dingen doen. Óf je annuleert de bestelling van de printer (of je stuurt hem terug zodra die binnenkomt) óf je accepteert de inkjetprinter en neemt hem, na ontvangst, in gebruik. De printer gewoon laten komen, in gebruik nemen, testen en dan gaan klagen dat die niet aan de specificaties van de laserprinter voldoet geeft natuurlijk geen pas. Hierin geef ik Dell groot gelijk dat ze daar niet op ingaan. Neemt niet weg dat Dell voor bedrijven misschien een oplossing is, maar particulieren kunnen beter naar de computerboer om de hoek gaan.... Freya
Reactie door michaelrook op 11-12-2010 16:49
grappig dat de dell medewerker hier reageerd. ik had na 2 dagen gereageerd dat er iets niet klopte op de website en dat ik die printer inderdaad niet wilde, echter werdt het erg moeilijk gemaakt om dit te annuleren zonder dat ik ook weer opnieuw de laptop moest bestten. toen heb ik maar besloten de printer maar te nemen. toen het spul geleverd werdt was ik ziek thuis, (was op een woensdag). weekend weeg geweest en vervolgens met de laptop aan de slag. voor dat ik met de printer aan de slag kon was het alweer een week verder. zwart wit ging aardig pas vorrige week voor het eerst kleur geprint blijt dat niet goed te gaan na alle andere problemen met nieuwe spullen is dit echt niet fijn. miseiding op de site wortd hier dus gewoon toegegeven site is al wel wat aan gepast maar de misleiding blijft staan. bij mijn weten was alleen het plaatje dat niet kloppte. blijkt nu ook nog dat de info die er voor staat ook niet klopt. dell maakt zicht willens en wetens dus duidelijk schuldig aan misleiding. daar maak ik mij nog het drukst over. ruim een maand eerder gemeld en mijn verlies maar genomen. maar dell vertikt het om de site aan te passen. ruim een maand later nadat ik 30 min aan de telefoon gezeten heb om dit te mleden zodat andre klanten de teleurstelling voorkomen kom worden. maar dell vind zijn klanten blijkbaar niet meer belangrijk.
Reactie door michaelrook op 11-12-2010 17:01
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1601&l=nl&m_30=422799&oc=N00XL707&rbc=N00XL707&s=dhs kies hier Accessoires voor mijn Dell en kijk eens naar de Dell V313W Printer - WiFi,afdrukken,kopiëren,scannen . toe ik hem bestelden stonden de carriges er als appart onderdeel bij net zoasl de printer, dus los van de printer anders waren er bij mij ook wel bellen gaan rinkelen. de informatie is nog steeds misleidend en wordt niet aangepast. ik had er vrede mee dat ik ene inkjet aangesmeerd heb gekregen *laser printers zijn touwens toen ik vorrig jaar keek ook al onder 200 te krijgen dus ja en nee de prijs kan met hardware soms hard naar beneden gaan, ik had mij laten informeren door de site en was met mijn hoofd meer bezig met de laptop. vervolgens funtioneer het ding ook nog eens niet naar behoren. boven op de andere problemen en een medewerker die nog eens aan geeft dat dell er niet wakker van ligt ... nou bij mij is de maat vol. ik overweeg juridische stappen wegens misleiding. en dan gaat het niet eens om mijn printer maar het weigeren van het aan passen van de fout die toch helder is.
Reactie door art61 op 16-12-2010 09:14
Ook ik ben na één bestelling klaar met Dell. Een PC besteld voor 699 euro, DVD erbij van 5 euro en de verzendkosten, bij elkaar 734 euro. (Daarnaast een niet-doorlopend krediet via Santander) Het totaal bedrag op de bevestiging is 773 euro waar ik verder niet naar gekeken heb, dom natuurlijk en dat zal blijken. Het bedrag 773 euro blijkt alleen voor de PC te zijn? Opeens dus 40 euro duurder. Even een mail naar Dell om te vragen waar het totaal bedrag dan allemaal uit bestaat. Krijg ik weer dezelfde opsomming als op de bevestiging met eentjes achter de onderdelen en een totaal bedrag. Nogmaals 3 mails. In de antwoordmails leggen ze tot drie keer uit hoe ze van een EX-BTW bedrag op uiteindelijk de 773 euro komen. Dat is de vraag niet, hoe komen jullie aan 773 euro voor de euro terwijl ik op de site een PC voor 704 bestel. Uiteindelijk is iemand bereidt (zegt hij en wat ik dan moet aannemen) om te pogen de 40 euro bij mij terug te krijgen. Laatste mail van Dell: helaas uw bent akkoord gegaan en heel jammer dan. Dus ze geven min of meer toe dat er iets niet klopt maar zijn niet van plan 40 euro terug te storten want had ik maar beter moeten opletten. Inderdaad, ze denken dat je toch weinig tot niets kunt doen en doen net of ze gek zijn. Een waarschuwing voor iedereen: let op of het bedrag op de bevestiging klopt. Ik wil wel eens weten of dit al meer mensen is overkomen. Een verschil in het bedrag van wat je denkt te bestellen en wat er op de bevestiging staat! Op een normale manier valt er helemaal niets te beginnen tegen dit soort grote bedrijven en praktijken, het is gewoon je reinste oplichterij. En 40 euro is niet de moeite om heel veel energie en tijd er in te steken, dat is precies waar ze van uitgaan.
Reactie door michaelrook op 16-12-2010 21:19
nou werd ik gister zowaar gebeld door dell zelf. ik had op de site ook al een paar keer gepoogt mijn verhaal duidelijk te maken zonder resultaat. tot gister. ik werdt dus netjes terug gebeld. en zo waar kon ik mijn verhaal kwijt. fijne gozer (hete raoul geloof ik ). had begrip en kon voor mij het volgende doen. het geld voor de printer word terug gestoord en ik moag ook nog eens dr printer houden. dat is meer dta ik verwachte. ik heb nog een keer aan gegeven dat de informatie op de site nog steeds niet klopte en hij zou daar meteen werk van maken. ik hou het in de gaten. vandaag is het nog steeds niet correct zie: http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1604&l=nl&m_30=422799&oc=N00XL707&rbc=N00XL707&s=dhs ik ben toch blij dat er bij dell toch nog hoop is. zodra de site goed is aan gepast zal ik het hier nog eens laten weten. ze doen er nu al ruim een maand over om er wat mee te doen
Reactie door het is wat op 13-01-2011 16:50
wederom een slechte ervaring met klante service Tot nu toe altijd tevreden geweest met dell computers, maar eigelijk ook nog nooit service nodig gehad. Om een lang verhaal kort te maken: Ik wil voor een nog geen jaar oude optiplex desktop (zakelijk besteld) een cd/dvd rom drive hebben. die helaas alleen bij dell besteld kan worden omdat ze heel slim geen beugels standaart bijleveren waar de drive in moet. Of de beugels appart geleverd kunnen worden weet ik niet. (zover ben ik niet gekomen) In korte stappen hoe het verlopen is: - in menu particulier gekozen en toen onderdelen. na een minut of 5 werd de verbinding verbroken. - nog een keer gebeld en zakelijk gekozen. snel iemand aan de lijn die vroeg vervolgens eerst waarom ik ineens een cdrom drive wilde hebben en niet meteen bijbesteld had. ik uitgelegt waarrom ik dat toch wel handig vind. vervolgens wilde hij weten wanneer deze besteld was omdat het voor oudere modelen allemaal erg moeilijk wordt. - Na aandringen doorverbonden met een afdeling die het dan zou moeten weten. deze bleef echter alleen maar vragen van welk bedrijf ik was en of ik een acount manager had. die had ik dus niet volgens hun systeem. na een paar minuten geneuzel zij ik dat ik het nu wel zat werd en alleen wilde weten of ik een cd/dvd rom drive kon bestellen en zo ja hoe. vervolgens zij de medewerker dat hij hier zal om mij gerust te stellen en ondersteuning te bieden en mij door zou verbinden met verkoopafdeling ofzo. - in de wacht gestaan en toen was ik het zat dus opgehangen. - word ik na 1 minuut terug gebeld. Dell aan de lijn (helemaal verbaast) maarja weer iemand anders die uiteindelijk begreep wat ik nodig had. ik heb wel iemand van de beugels ik verbind u door. - Krijg ik ineens het keuzemenu te horen waar ik mee begonnen ben. dus weer terug bij af. Voor mij dus geen dell meer ondanks dat het prima computers zijn.
Reactie door freya op 13-01-2011 17:09
@het is wat: [u: Oplossing[/u: : 1. Computer openmaken en controleren wat voor 'beugeltje' je nodig hebt (voor het monteren van een 5¼" apparaat heb je hoogstwaarschijnlijk niets nodig). 2. Ga naar de dichtstbijzijnde computerwinkel 3. Koop het 'beugeltje' (indien nodig) en een CD/DVD station (pak hem beet, max €50) 4. Inbouwen en klaar is Kees. Alleen even opletten of je een CD/DVD station nodig hebt met een IDE-aansluiting (platte brede kabel) of een SATA-kabel. Dat kabeltje zul je dan misschien ook nog moeten kopen. Er zal binnen het bedrijf toch wel een 'technische man' zijn die dit klusje kan klaren? Freya
Reactie door rvda op 23-08-2011 11:43
Goedendag, even een 'tegenbericht'. ik heb afgelopen oktober een Dell Precision 16gig quadcore gekocht.. ruim binnen de afgesproken tijd geleverd (terwijl ik al een spoedbestelling had gedaan). na verloop van tijd bleek het systeem toch wat instabiel.. na even aanklungelen toch maar de helpdesk gebeld. deze kreeg ik na 1 keer overgaan aan de telefoon.. na dat mij werd verteld dat ze de code nodig hadden welke op het 'blue screen' verscheen, hebben zij vanaf een afstand ingelogd op mijn systeem, en gezorgd dat dat blue screen langer bleef staan wanneer het gebeurde zodat ik de code kon opschrijven. bij het doorgeven kreeg ik iemand anders aan de tel, die wist meteen waarover het ging, wist meteen waar de code voor stond en binnen 1 werkdag stond de monteur voor de deur om alle 4 de ram-kaarten te verwisselen (terwijl er toch echt maar 1 kapot zou zijn). ik werd spontaan gebeld door de meneer die ik het eerste aan de tel had gehad of alles naar wens was. en dat was einde verhaal. zelden een betere klanten service gehad. nu klinkt dat vast zuur voor bovenstaande mensen, misschien zelfs ongeloofwaardig. wellicht heeft Dell iets aan zijn klantenservice gedaan.. ik weet het niet. ik weet alleen dat ik zeldzaam goed geholpen ben. ik wens een ieder hetzelfde toe. GrReinier RVDA.
Reactie door herr op 23-08-2011 14:30
@rvda Ik geloof je gelijk hoor, ik hoorde eerder ook goeie verhalen over de service van Dell. Maar ik heb dus gemerkt dat als 1maal iets verkeerd gaat in hun logge systeem, dat je dan in een soort van Kafkaiaans horroverhaal terecht komt waar niemand meer iets voor je lijkt te kunnen doen, dat er dan niemand is die kan zeggen dat ie het voor je oplost. En van excuses hebben ze daar al helemaal niet gehoord.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor