Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

slechte ervaringen met Ziggo

Geplaatst door: butcher18 op: 29-06-2012 23:14
Wat is dat toch met Ziggo? Je bent klant, je betaalt maandelijks een behoorlijk bedrag en dit bedrijf schoffeert gewoon zijn klanten. En dan die communicatie. Als klant kun je ze gratis bellen, maar je staat gewoon minimaal 10 (!) minuten in de wacht, terwijl het bandje aangeeft dat de wachttijd gemiddeld 2 minuten duurt. Ja gemiddeld, an me hoela! Vervolgens krijg je iemand die niet wil of kan doorverbinden en belooft dat ze alles per mail gaat bevestigen. Dus niet! Ze beloven van alles en ze doen het gewoon niet. En je kunt ze niet eens mailen? Nee, je moet bellen of een brief schrijven. Ja, schrijven, an me hoela! Die brief raakt zoek. Ja, weet je hoe je ze wel snel aan de telefoon krijgt? Als je iets wil bestellen! Dan heb je binnen 20 seconden iemand aan de telefoon die jou alleraardigst gaat helpen. Is het nu alleen maar kommer en kwel bij Ziggo? Nee hoor, hun producten zijn kwalitatief goed: telefoon, internet en tv/radio. Dat gaat allemaal goed. Maar de administratie en de servericeverlening richting hun klanten is echt 'Naatje Pet'...
Reactie door lammi op 29-06-2012 23:42
Een verandering en/of opzegging kun je ook via Mijn Ziggo doen. Gaat heel goed hoor.
Reactie door 1.korenwolf op 29-06-2012 23:49
Quote: lammi schreef op vrijdag 29 jun 2012, 23:42: Een verandering en/of opzegging kun je ook via Mijn Ziggo doen. Gaat heel goed hoor. einde Quote Dat opzeggen moet toch telefonisch (1200 gratis) of schriftelijk (aangetekend) naar Utrecht.
Reactie door stacey op 29-06-2012 23:55
Quote: butcher18 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 23:14: Is het nu alleen maar kommer en kwel bij Ziggo? Nee hoor, hun producten zijn kwalitatief goed: telefoon, internet en tv/radio. Dat gaat allemaal goed. Maar de administratie en de servericeverlening richting hun klanten is echt 'Naatje Pet'...einde Quote Klopt, product is okè, daarom blijven we ook ;-( en veranderd er niets.. Klanten/Service is helaas zwaar kl*te heb ik moeten ervaren bij verhuizing, het beloofde geld terug tijd voor geen signaal heb ik nooit gezien maar bellen kost meer dus heb ik maar laten zitten......... ik `beloon` ze wel door alle aanbiedingen weg te gooien/af te slaan en alleen goedkoopste pakket af te nemen, van mij krijgen ze geen cent meer dan noodzakelijk om hier ff in te kunnen loggen.
Reactie door carola.83 op 30-06-2012 00:05
Gemiddeld 2x per jaar bel ik met klantenservice, altijd goed geholpen, nooit lange wachttijden (hooguit paar minuten). Recent wat wijzigingen doorgevoerd via "mijn ziggo", ook goed en snel (1 wijziging binnen een half uur doorgevoerd) verlopen. P.S. Ik werk niet bij Ziggo.;-)
Reactie door festinger op 30-06-2012 02:39
Bij Ziggo is het zo.Zolang je maar braaf binnen de lijntjes blijft van hun standaardisatie is er mee te leven. Maar owee heb je 1 terechte klacht en wil je meer dan heb je het zitten. Dan betaal je voor callcentra-onzin en weet ineens niemand meer wat er afgesproken is.Je hebt gelijk maar dat wordt dood gemaakt En ben je dan zo stom een onterechte incasso terug te boeken gaat bij o.a. Ziggo alles op zwart . Het systeem schakelt je gehele abonnement uit. Geen TV/internet/telefoon meer . En je kunt haast wel ontploffen echter dat is zinloos. Heb rechtshulp ingeschakeld en na een paar maanden was alles hersteld met excuses en vergoeding van kosten door Ziggo. Echter klaag ik nog een keer dan gebeurt exact hetzelfde.
Reactie door tdehond op 30-06-2012 07:58
@ festinger Ik heb geen probleem met 10 minuten wachttijd als ik gratis wacht. Als er mobiel gebeld moet worden vanwege een storing vind ik het een ander verhaal. Dan lopen de kosten op. Storneren leidt m.i. altijd tot problemen. Bij een onjuiste of onterechte afschrijving kan m.i. beter eerst erover gecommuniceerd worden om te voorkomen dat afgesloten wordt. Ik ben het met u eens dat dit een erg vervelend machtsmiddel is van providers. Zeker als alles onder 1 dak is onder gebracht. Soort dictator positie v.d. provider IMHO. Tot nu toe ben ik bij Ziggo beleefd te woord gestaan als ik een call center medewerker aan de lijn had.
Reactie door koekeloer op 05-07-2012 13:25
Quote: butcher18 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 23:14: Wat is dat toch met Ziggo? Je bent klant, je betaalt maandelijks een behoorlijk bedrag en dit bedrijf schoffeert gewoon zijn klanten. En dan die communicatie. Als klant kun je ze gratis bellen, maar je staat gewoon minimaal 10 (!) minuten in de wacht, terwijl het bandje aangeeft dat de wachttijd gemiddeld 2 minuten duurt. Ja gemiddeld, an me hoela! De laatste keer dat ik belde had ik een korte wachttijd, korter dan een minuut. De wachttijd is afhankelijk van de tijd van de dag dat je belt, en de menu keuzes die je intikt. Ik geloof best dat de gemiddelde wachttijd 2 minuten is, dus dat is dus inderdaad een gemiddelde, waarbij er langere en kortere tijden zijn Vervolgens krijg je iemand die niet wil of kan doorverbinden en belooft dat ze alles per mail gaat bevestigen. Dus niet! Ze beloven van alles en ze doen het gewoon niet. Waarom zou je doorverbonden moeten worden? je moet wel de goede menukeuzes gebruiken. Doorverbinden bestaat wel, maar dan kom je weer achteraan in de wachtrij. En je kunt ze niet eens mailen? Nee, je moet bellen of een brief schrijven. Ja, schrijven, an me hoela! Die brief raakt zoek. Je kunt wel degelijk mail sturen naar Ziggo, via de website, klantenservice en dan het antwoordformulier invullen. (wat betreft het antwoord kan je eigenlijk alleen maar een standaard antwoord verwachten wat vaak helemaal niet over je vraag gaat, of het antwoord dat je moet bellen). einde Quote
Reactie door donna53 op 05-07-2012 13:37
Ik had Ziggo opgezegd en toen hielden ze toch nog geld in. Had ik terug laten boeken, kreeg ik een aanmaning. Na heen en weer mailen kregen ze uiteindelijk toch door dat ik niet meer hoefde te betalen. IK heb nog steeds 1,10 tegoed, maar laat maar. Mijn bovenburen gaan soms drie maanden op vakantie. De laatste keer hadden ze geen signaal toen ze terug waren, dus ook geen internet of telefoon. Bleek dat Ziggo het signaal gestopt had, want ''als er een paar weken geen activiteit plaats vindt, stoppen we het signaal''. Terwijl de rekening wel gewoon doorloopt! Dat is wel het meest onzinnige dat ik ooit gehoord heb. Zij zullen dus niet lang bij Ziggo blijven, denk ik.
Reactie door p.vorst op 05-07-2012 17:00
Ik ben zo nieuwsgierig te weten uit welk deel van het land de negatieve reacties van daan komen, hier in Hoorn was het voorheen Multikabel, overgegaan naar Ziggo. Van beide, EN IK WERK NIET BIJ ZIGGO, BEN GEPENSIONEERD, moet ik stellen dat de servicedesk uitstekend werkt, als ik ergens een probleem heb en dan gaat het hier altijd goeddan staat er altijd iemand klarr die per stap aangeeft wat te doen. Je moet wel even aangeven dat je niets van een computer afweet en dan gaat het hier altijd goed.
Reactie door clijnmarijne op 05-07-2012 17:06
Hallo, ik hoor/lees ook wel eens over die gruwelverhalen over Ziggo en de slecht werkende klantenservice, maar ik moet zeggen dat ik daar (gelukkig) tot nog toe niets van gemerkt heb. Ik heb wijzigingen (van alleen internet naar all-in-one, van analoog TV naar digitale TV, uitbreiding van het zenderpakket, uitbreiding van het telefonie abonnement) steeds vlot en snel doorgevoerd gekregen. De wachttijden, die vielen ook wel mee. Je krijgt alles keurig bevestigd en het gaat vliegensvlug! Maar ja, ik heb nog niet écht een onverklaarbare storing gehad moet ik zeggen, dán moeten ze laten zien wat ze waard zijn!!! Ik werk ook niet bij Ziggo, wij zijn nu 12 jaar klant, wij wonen in Brabant.
Reactie door don45 op 05-07-2012 17:44
per mail zijn ze wel te berijken, ga naar mijn ziggo en u kunt een keuze contact aanmaken. (binnen een week antwoord, of dit een deskundig antwoord is-bij mijn ervaring niet) verder heb je bij Ziggo nog steeds de beste prijs kwaliteit verhouding. kpn en andere adsl aanbieders leveren veel minder snelheid dan ze beloven (tot 20 mb, je kunt blij zijn als je 5 mb binnen krijgt) tv zenders veel minder. prijs iets hoger. verder stoor ik me wel aan dat Ziggo regelmatig dingen belooft maar niet nakomt of onduidelijke info geeft. voorbeeld 1: iedereen met het plupakket (67 euro per mnd) zou voor 1 sept 2011 een wifi modem krijgen. nou ik heb er nog steeds geen. wat zegt ziggo, u moet zich maar een router aanschafen. voorbeeld 2: discovery chan (can 17) word per 15 juni in HD. dit is ook gebeurd maar ze hadden wel niet gezegd dat een andere faforiete zender (discovery chanel showcase (can 201) ) zou verdwijnen. dit soort dingen heeft ziggo wel aan zich. verder is het dus wachten op de glasvezel daar dan pas echte concurentie komt op de tv markt.
Reactie door pluto8 op 05-07-2012 19:05
Ik ben over Ziggo 100% tevreden, ook over de klanten service niets dan lof !!!
Reactie door valerius-2 op 05-07-2012 19:39
Quote: carola.83 schreef op zaterdag 30 jun 2012, 00:05: Gemiddeld 2x per jaar bel ik met klantenservice, altijd goed geholpen, nooit lange wachttijden (hooguit paar minuten). Recent wat wijzigingen doorgevoerd via "mijn ziggo", ook goed en snel (1 wijziging binnen een half uur doorgevoerd) verlopen. P.S. Ik werk niet bij Ziggo.;-)einde Quote Ik heb de zelfde ervaring als U altijd snel en goed geholpen.
Reactie door 1.korenwolf op 05-07-2012 19:42
Krijg nog geld van ZIGGO. Eind mei jl. is mijn overeenkomst met ZIGGO beëindigd maar de restitutie, factuur juni jl., is nog steeds niet ontvangen. Wegens wanbetaling van ZIGGO ga ik ook maar € 2,50 & € 10,00 rekenen voor te late betaling. Incasseren waren ze de beste in, betalen aan de (ex-)cliënte hoe maar! Wacht wel tot de vazal van ZIGGO zich meldt met 'Wat vervelend voor u ...'
Reactie door hans44 op 06-07-2012 10:59
ik ben al jaren abonnee bij Casema en later Ziggo. Klantenservice werkt goed via 1200. Bijna nooit problemen die werden opgelost
Reactie door henri_b op 06-07-2012 11:29
Hier in Oost-Brabant heb ik sinds ik naar digitaal ben overgeschakeld erg vaak storingen op mijn TV. Soms valt het signaal een seconde weg of ik ontvang bijv. Arte sinds een paar weken met blokjes die door het beeld heen flitsen/wandelen. Blijkbaar is het signaal erg zwak. Het digitale signaal is blijkbaar ook minder stabiel dan het analoge voorheen was. En nee, overstappen is geen optie, want hier in Oost-Brabant is Ziggo de enige kabelaar. Fijn, zo'n monopolie: dat heeft Den Haag prima geregeld met al haar "vrijemarktwerking" . Met name dank aan VVD en Europa........
Reactie door plebpleb op 06-07-2012 13:56
Als men 'n probleem krijgt met Ziggo is 't vaak wisselend om geholpen te worden... Sinds begin juni, Ziggo aan de buitenkabels heeft gewerkt, werkt de router hele- maal niet meer en heb 3 soorten telefoontjes gepleegd met Ziggo... Eerst de gratis en dan die van 0,10 cent per minuut kost en de laatste de plus de duurste á 0,65 cent per minuut...Via hun scherm zag men dat de kabel tussen router en modem stuk was...Best 'n rare beredenering dat de tussen-kabel stuk is? Via anderen de router laten nakijken en bij hen werkte de router wel en bij mijn aansluiting helemaal niet... Voorlopig kan ik nu wel nog internetten via 'n UTP kabel zonder router... De telefoonkosten naar Ziggo en de UTP kabel heb ik direct vergoed gekregen van Ziggo.... Maar om 'n monteur te laten komen zijn de kosten veel te hoog en die vergoed Ziggo niet...
Reactie door peterlvb op 06-07-2012 17:03
Hallo. ik ben ook al jaren dier in een pakket. ik had standaard ,heb daar het plus pakket er bij genomen,in verband met Hd cenders had ik gevraagt of mijn decoder hier geschikt voor was, er werd ja gezecht ,nee dus .DCB-270R DCB8270R/XEN.gemail drie vier keer geen antwoord ,wel of ik een nieuwe product wil aan schaven gebeld,er waren meer klachten hier over,ik zou nog een antwoord hier over krijgen ,ja hoor koop maar een nieuwe a, 125,00EURO doei, klant vriendelijk, en terweil ze op de eerst plaats staan bij Comsumentenbond,is dit waar als kabel exsplotant.meschien ga ik nu ook op zwart?
Reactie door pmeijs op 07-07-2012 00:32
hallo, het signaal is op een mij bekende plaats slecht. Het hele systeem is grondig nagekeken, maar toch valt het HD signaal af en toe weg. Als je dan een opname aan 't maken bent, haakt de recorder af en je kunt de uitzending niet meer zien. Ziggo schuift het probleem van zich af. Zoek het maar uit. Spriete.
Reactie door richardenester op 16-03-2013 09:20
Hallo, Wij hebben ook alleen maar ellende met de service van Ziggo. Na een week op de monteur gewacht tehebben, modem stuk, geen nieuwe mee. Deze moest besteld worden. Zit nu al 3 weken zonder digitale televisie en zonder internet. Erg vervelend met schoolgaande kinderen en een man die veel met websites doet. Word gek van de klote service van het monepoly bedrijf. Wij hebben hier nog geen glasvezel, dus overstappen is geen optie. Wat een klote bedrijf...
Reactie door pmeijs op 16-03-2013 22:34
Het probleem met het wegvallen van het signaal is verholpen. Ziggo heeft gratis een nieuwe conditional acces module t.b.v. de smartcard geleverd. De oude had een defect. Spriete
Reactie door richard83 op 17-03-2013 11:25
We hebben ook niet echte grote problemen gehad. Alleen dat we storing hadden via de telefoon. als er werd gebeld konden we soms de beller soms niet goed verstaan! bleek aan de (Wi-Fi) Modem te liggen. Maar later kregen het weer. kregen we gratis een telefoon! Toen was de probleem zo goed als op gelost.
Reactie door pbol op 10-10-2013 17:58
Neem nooit, maar dan ook nooit Ziggo! Je komt er namelijk niet meer van af. Ze beloven dat je na een maand kan opzeggen, maar dat pakt in de praktijk heel anders uit. Je zegt braaf op, via een formuliertje dat je van hun site gedownload hebt, en je denkt dat het geregeld is. Totdat je na een half jaar ineens een herinnering krijgt met de mededeling dat je achterloopt met betalingen. Je kan dat niet eerder weten want Ziggo stuurt geen facturen, het beleid is dat je op hun site moet kijken om er achter te komen wat je nog moet betalen. Maar dat doe je niet, omdat je dacht dat je opgezegd had. Bellen met het bedrijf lukt natuurlijk niet en ook op brieven worden genegeerd. Ze sturen gewoon een incassobureau op je dak. Bespaar jezelf deze lijdensweg door simpelweg geen abonnement te nemen van dit voormalige staatsbedrijf dat de best betaalde topman van Nederland in dienst heeft (15,7 miljoen euro per jaar).
Reactie door wendy-claire op 11-10-2013 02:34
Quote: tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 07:58: @ festinger Ik heb geen probleem met 10 minuten wachttijd als ik gratis wacht. Als er mobiel gebeld moet worden vanwege een storing vind ik het een ander verhaal. Dan lopen de kosten op. Storneren leidt m.i. altijd tot problemen. Bij een onjuiste of onterechte afschrijving kan m.i. beter eerst erover gecommuniceerd worden om te voorkomen dat afgesloten wordt. Ik ben het met u eens dat dit een erg vervelend machtsmiddel is van providers. Zeker als alles onder 1 dak is onder gebracht. Soort dictator positie v.d. provider IMHO. Tot nu toe ben ik bij Ziggo beleefd te woord gestaan als ik een call center medewerker aan de lijn had. einde Quote Of het nou UPC, Delta, CaiWay of een andere kabelprovider gaat: die hebben hun eigen problematiek en de aanpak ervan. De service zal ook nimmer 100% perfect zijn in de individuele ogen en oren van de klant: selectief horen wat men wil horen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor