Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

slechte ervaring van whirlpool services breda

Geplaatst door: martin123456789 op: 29-09-2011 10:21
Ik ben sinds 07-07-09 in het bezit van een amerikaanse no-frost koelkast van whirlpool en heb bij zegge en schrijven 1 jaar en 3 maanden er plezier van gehad. En toen begon de ellende, eind oktober 2010 deed ik mijn vriesdeur open en lag er onderin ijs (water wat bevroren was) ik kreeg mijn vrieslade er niet meer uit dus whirlpool bellen over het probleem, geen probleem mevrouw wij sturen een monteur ik had ze uitgelegd dat als ik de deur open deed er water onderuit de deur kwam en ik een laminaatvloer heb, de monteur kwam op 25-11-10 en constateerde dat het ontdooigootje verstopt zat hij heeft de ijskast ontdooid met een fohn het ontdooi relai afgesteld en de koelkast weer dichtgeschroefd. Ik heb nog aan hem gevraagd hoe dat dit mogelijk was, omdat het een no-frost is ( dus hoef je niet te ontdooien ) nu probeerde hij mij wijs te maken dat je een no-frost ook gewoon moet ontdooien ieder jaar (yeah right ). Op 21-12-10 had ik weer een monteur voor het zelfde probleem deze heeft het apparaat wederom met fohn ontdooid, en het control board vervangen. Op 19-01-11 had ik weer een monteur over de vloer voor hetzelfde probleem deze heeft, een nieuw ontdooirelai, ontdooielement, display en wederom het control board vervangen vanwege andere software. Op 27-01-11 voor het zelfde probleem weer een monteur gekomen die heeft, de scharnier koeldeur cpl vervangen en de deur afgesteld, condensor gereinigd, en de heat shield evaporator moet nog vervangen worden (omdat het vriesgedeelte te vaak uit en in elkaar is gehaald met een schroefboor machine, rammelde de ijskast constant en maakte veel kabaal omdat de schroeven dol waren gedraaid). Op 07-02-11 monteur gekomen voor het vervangen van de head shield evaporator, hij heeft het lekgootje weer gecontroleerd, de achterwand nagekeken en de deurrubbers gesmeerd. Toen de monteur wegging grapte hij nog, nu kan er niks meer mis zijn want alles is vervangen. In mei heb ik zelf de koelkast 24 uur uit laten staan voor hetzelfde probleem en u raad het al op 09-09-11 had ik wederom een monteur voor hetzelfde probleem, en dit was dezelfde monteur die de eerste keer is geweest. Hij constateerde hetzelfde probleem maar zei tegen mij dat hij niet meer wist hoe hij dit op moest lossen. Hij heeft contact opgenomen met whirlpool breda, om dit probleem voor te leggen daar kreeg hij te horen dat er maandag contact op werd genomen met de product specialist omdat hij op dat moment net op vakantie was. Ook had de monteur verteld dat er water uit de koelkast kwam en over de laminaatvloer liep en dat dit met spoed moest worden geregeld. Ik heb diverse keren zelf contact opgenomen met whirlpool hoe het zat, en ik heb 1 keer een telefoontje gehad op 20-09-11 dat 21-09-11 de produkt specialist zou bellen en dat ik de claim voor de schade aan de laminaatvloer maar bij mijn eigen verzekering moest neerleggen, dan werd het wel geregeld. Vandaag 29-09-11 weer gebeld zelfde verhaal het word doorgegeven (dus nog geen oplossing) dus mijn laminaat is nu naar de klote geholpen ik kan niet zonder koelkast omdat de insuline van mijn man er in ligt en koel bewaard moet blijven, en liggen er nu handdoeken onder en voor mijn koelkast om het vocht een beetje op te vangen deze moet ik dus iedere dag vervangen voor droge. zijn er meer mensen met zo'n slechte ervaring van whirlpool service breda en wat kan ik er aan doen. Dus houd dit verhaal in uw hoofd voordat u een whirlpool produkt aan wil schaffen. groetjes Karin
Reactie door martin123456789 op 29-09-2011 12:53
het probleem met whirlpool is opgelost, ik krijg een nieuwe koelkast dus uiteindelijk na veel vijven en zessen krijg ik hopelijk nu wel een deuglijk produkt. Nu rest alleen de afhandeling van mijn laminaatvloer nog, ik hou jullie op de hoogte hierover. groetjes karin
Reactie door bytheway op 30-09-2011 02:50
In iedergeval alvast positief nieuws.
Reactie door dspaul1 op 15-02-2015 17:10
Dus het lag aan de koelkast. Waarom ruilen ze zo'n apparaat niet meteen om bij de eerst klacht? Geen goede reclame voor Whirlpool

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!