Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte ervaring SWAROVSKI

Geplaatst door: lala* op: 22-02-2013 00:51
Ik heb een negatieve ervaring met SWAROVSKI. Via de website had ik afgelopen zomer een aantal dingen besteld. Levering e.d. ging op zich wel goed. Na een paar keer dragen, was de ketting die ik besteld had kapot gegaan. Ik met aankoopbewijs en ketting naar de winkel, in de Bijenkorf, daar een verkoopster: 'ja we geven alleen garantie op de stenen, overige SWAROVSKI producten daar zit geen garantie op'. Ik moest maar bellen met het hoofdkantoor, afschuivers. Hallo, wettelijk gezien heb je gewoon garantie. Ik had geïnformeerd bij de Consumentenbond en als een product binnen 6 maanden stuk gaat, althans volgens CB, gaat de wetgever ervan uit dat het product vanaf het begin niet deugdelijk was. De verkoper dient dan, met bewijs, aan te tonen dat het gebrek wel komt door de consument. Gebeld met hoofdkantoor, verhaal van CB verteld, nou toen moest ik het maar via de winkel naar hun opsturen zodat ze schade konden onderzoeken. Ik weer naar de winkel in de Bijenkorf, hadden ze ketting ingenomen en ik zou dan wel gebeld worden. Na 2 maanden had ik nog niks gehoord. Gister naar de winkel toegegaan, komen ze weer met het verhaal aan 'ja daar zit geen garantie op' en niet met de onderbouwing waarom het mijn eigen schuld is dat de ketting is stuk gegaan. SWAROVSKI heeft me gewoon 2 maanden aan het lijntje gehouden. En ik zit nog steeds met een kapotte ketting! Kortom, ik vind SWAROVSKI een rot bedrijf. SWAROVSKI neemt haar klanten en de NL'se wetgeving niet serieus. Ik koop in ieder geval nooit meer wat bij SWAROVSKI.
Reactie door zoekster op 22-02-2013 09:19
Hoe is die ketting dan kapot gegaan? Overigens, als het echt buiten uw schuld is gebeurd, dus bijv. door een zwakke constructie, dan is Bijenkorf het rotbedrijf. Die moeten u als de ketting niet te repareren valt, een nieuwe ketting aanbieden en anders uw geld teruggeven. Hoeveel heeft u voor de ketting betaald?
Reactie door lala* op 22-02-2013 16:52
Het klinkt misschien raar, maar ik weet niet hoe de ketting is stuk gegaan. Ik haalde hem uit het doosje en ik zag dat een schakel was losgegaan. En het gaat om een verkooppunt van SWAROVSKI in de Bijenkorf. Met de Bijenkorf zelf heb ik wel altijd goede ervaring. De ketting was E 44,-, maar daarnaast had ik 3 hangers gekocht en daar heb ik nu ook niks aan... Ik ga maar een brief sturen naar een geschillencommissie of zo....
Reactie door lala* op 22-02-2013 16:54
En het is mij opgevallen dat er meerdere mensen zijn die slechte ervaring hebben met SWAROVSKI als het gaat om garantie. Je moet er echt heel veel moeite voor doen, terwijl je gewoon in je recht staat.
Reactie door zoekster op 22-02-2013 17:26
Via welke website heb je besteld?
Reactie door ixjeer1300 op 26-02-2013 20:24
Wat is je vraag?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor