Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte ervaring Parkethof in Rijswijk

Geplaatst door: ooijr op: 25-04-2015 09:47
Een aantal weken geleden is bij mij laminaat gelegd door Het Parkethof.Geestbrugweg 113 in Rijswijk. Het resultaat was niet wat ik er van verwachtte omdat er grote lichte en donkere vlakken waren ontstaan. Het lijkt een beetje op een gerepareerde vloer. Ik heb dat met de winkelier besproken en die probeerde mij er van te overtuigen dat het een prachtige vloer was. Hij heeft op een paar plekken de vloer wat aangepast, maar dat heeft niet het gewenste resultaat gehad. Ik had het gevoel dat ik er aan moest wennen en heb het een paar weken aangezien. Echter het bleef mij storen en heb contact gezocht met de fabrikant. Ik heb foto’s van de vloer meegestuurd en om advies gevraagd. De fabrikant oordeelde dat de pakken laminaat niet goed gemengd waren en dat daardoor het grote kleurverschil is ontstaan. De conclusie van de fabrikant is als volgt. Het spijt me te horen dat u teleurgesteld bent in ons laminaat. Er staat nochtans duidelijk vermeld in de handleiding dat de panelen moeten gemengd worden, zie hieronder. De installateur heeft volgens ons alles gewoon pak per pak gelegd, zonder te mengen. Het is helemaal niet de bedoeling dat je begint te zoeken wat donker en licht is, gewoon verschillende pakken openen, en zo wat panelen door elkaar gebruiken. Indien dit zo gebeurt was geweest, dan ging het kleurverschil nooit opgevallen. Met deze conclusie ben ik weer naar de winkel teruggegaan. De info die ik van de fabrikant heb gekregen vond hij niet relevant. Wat geïrriteerd bleef de winkelier volhouden dat de vloer keurig gelegd was en dat hij wel een onafhankelijk deskundige zou sturen. Deze onafhankelijke deskundige bleek zijn leverancier te zijn! Dus een slager die zijn eigen vlees keurt! Deze “onafhankelijke” deskundige was van mening dat het grote kleurverschil er bij hoorde en vond alleen dat de winkelier een extra dilatatievoeg moest aanbrengen omdat het laminaat op een stuk ging wijken. En dat al na vier weken! Na het bezoek van deze “deskundige” heb ik een formele klacht naar het Parkethof gestuurd. Uiteraard was hij het er niet mee eens en vond de bemoeienissen van de fabrikant schandalig. Op een aantal andere zaken die ik in mijn klacht genoemd had is hij totaal niet ingegaan. Als coulance wil hij wel een dilatatievoeg aanbrengen en voor de rest wacht hij wel een procedure af. De winkelier is lid van de branche vereniging, maar op internet krijg ik wel negatieve ervaringen met deze organisatie. Heeft iemand er ervaring mee?
Reactie door zoekster op 25-04-2015 10:52
Is de ondernemer aangesloten bij een geschillencommissie?
Reactie door zoekster op 25-04-2015 10:59
Ik zie het al, aangesloten bij de CBW dus aangesloten bij geschillencommissie wonen. Bij de CBW moet u niet zijn, maar wel bij de geschillencommissie wonen. Die zal redelijk neutraal met uw klacht omgaan en ook bij u komen kijken. klik HIER en HIER Bedenk dat binnen 3 maanden nadat u uw klacht heeft ingediend bij de verkoper de klacht moet zijn aangemeld bij de geschillencommisse. Dat de verkoper de mening van de fabrikant schandalig vindt, is opmerkelijk. Dat is zijn toeleverancier. Zoals ik uw verhaal lees, is het parket niet volgens de gebruiksaanwijzing van de fabrikant gelegd. Het moet gewoon overnieuw.HIER HIER
Reactie door curly op 11-05-2015 20:16
Is dit nog opgelost ? Deze firma schijnt goed te scoren 9.4 firma
Reactie door ooijr op 11-05-2015 22:16
Het ligt bij de geschillencommissie. Een 9.4 scoren is niet zo moeilijk als je de eigen site beheert en de negatieve reacties kunt verwijderen! Er is ondertussel wel een ervaren laminaatlegger bij mij geweest en die sprak er ook schande van!
Reactie door carola.83 op 12-05-2015 11:00
Quote: curly schreef op maandag 11 mei 2015, 20:16: Is dit nog opgelost ? Deze firma schijnt goed te scoren 9.4 einde Quote Hoe naïef kun je zijn? En dan ook nog allemaal een 9 of een 10. Wauw, lijkt mij een super zaak.
Reactie door ooijr op 12-05-2015 12:57
Relatie met deze ondernemer? Lees de klacht eens goed, dan zie je dat de fabrikant ook aangeeft dat het niet goed gelegd is! En klantereacties zijn te manipuleren! Het is niet de eerste ondernemer op internet die zich met zulke praktijken bezig houdt.
Reactie door carola.83 op 12-05-2015 13:30
Quote: ooijr schreef op dinsdag 12 mei 2015, 12:57: Relatie met deze ondernemer? Lees de klacht eens goed, dan zie je dat de fabrikant ook aangeeft dat het niet goed gelegd is! En klantereacties zijn te manipuleren! Het is niet de eerste ondernemer op internet die zich met zulke praktijken bezig houdt.einde Quote Tegen wie heb je het nou?????

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor