Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

slechte ervaring motorhuis - Den Haag kerktuinen

Geplaatst door: qaisali op: 18-12-2014 12:38
Mijn citroen c1 start soms niet op. Bij openen van het sleutel wordt de auto geblokkeerd. Meerder keren ANW bij aangeroepen. Geen error code gevonden, maar de auto wel opgestart gekregen door resten. Na de derde keer bij citroen dealer geweest met het verhaal dat er geen error code is en dat de auto gerest is. Toch hebben ze de auto ontvangen. De enige wat ze gedaan hebben is uitlezen (terwijl ze wisten dat de auto gereset is) en effen mee gerijden. Het probleem is dus niet grondig onderzocht en niet geholpen. Toch moest ik 49 euro voor betalen. Volgens hun moet ik de volgende keer weer in de kou staan en direct de auto slepen als het gebeurt. Zeer slecht auto, zeer slecht dealer.
Reactie door valerius-2 op 18-12-2014 13:01
Hoe oud is de auto en wat is de KM stand?
Reactie door qaisali op 18-12-2014 19:36
De auto is 5 jaar oud, met 24000 km op de teller. Het gaat om dat de dealer weet dat er geen errorcode is maar ze gaan toch errorcode uitlezen om een uur in kosten brengen. Dat is toch geen manier van geldverdinnen! De dealer heeft weinig kunde, die zijn dus alleen afhankkelijk van de error code.
Reactie door valerius-2 op 18-12-2014 21:04
De volgen is dus beslist niet bij de dealer . de ervaring die ik altijd heb bij garage is heel wat beter. Zelf een accu na ruim 2 jaar nog gratis vervangen.
Reactie door draconiandevil op 19-12-2014 22:48
Hoezo slechte auto/slechte dealer? Je 5 jaar oude auto heeft een probleem. Kan gebeuren. Als dat probleem dan optreedt laat je de ANWB komen en als het probleem niet optreedt verwijt je de dealer dat hij het niet kan vinden. Je moet de dealer inschakelen als je auto het niet doet. Als je met een goed functionerende auto bij de dealer komt, dan kan hij niet veel meer doen dan kijken of er foutmeldingen gelogd zijn.
Reactie door joentje1978 op 25-12-2014 10:27
Vind het geen rare manier van doen. Ze resetten de auto zodat eventuele foutcodes uit het geheugen gewist zijn, laten de auto weer een tijd rijden en lezen de auto daarna weer uit om te kijken of er weer foutcodes in het geheugen opgeslagen staan waar ze wat mee kunnen. Auto's waarbij een storing zit die af en toe optreed zijn de meest lastige storingen die er zijn. Als je de auto naar een garage brengt en de storing treed op dat moment niet op dan kan een autogarage er helemaal niets mee want de auto functioneert op dat moment gewoon. Dat ze kosten in rekening brengen voor het uitlezen vind ik ook normaal, bedrijf moet ook geld verdienen om zijn hoofd boven water te houden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!